Prowincja Warszawska Zgromadzenia Najświętszego Odkupiciela (Redemptoryści) oraz spółka EmiTel zawarły nową, 10-letnią umowę o świadczenie usług emisji sygnału radiowego programu Radio Maryja w całej Polsce.
Radio Maryja i EmiTel z umową na kolejne 10 lat
Współpraca z Prowincją Redemptorystów oraz Fundacją Lux Veritatis trwa od początku działalności tych podmiotów w obszarze katolickich mediów. Pierwsze emisje Radia Maryja były uruchamiane na początku lat 90. przy pomocy ekspertów EmiTel. Obecna umowa to kontynuacja poprzedniej umowy obowiązującej od 2008 roku.
Prowincja Warszawska Zgromadzenia Najświętszego Odkupiciela – nadawca Radia Maryja otrzymała od 23 czerwca br. koncesję na kolejne 10 lat, co daje nam możliwość realizowania wyznaczonej misji, do której zachęcał nas św. Jan Paweł II mówiąc, by nasze radio służyło prawdziwej informacji, przepojonej miłością i opartej na sprawiedliwości, by przyczyniało się do kształtowania ludzkich sumień w duchu nauki Chrystusa. Mamy nadzieję, że infrastruktura i możliwości techniczne, jakimi dysponuje EmiTel S.A., pozwolą nam realizować dzieło apostolskie. Dziękujemy za lata dobrej współpracy, mając nadzieję, że tych kolejnych 10 lat będzie kontynuacją tego, co osiągnęliśmy dotychczas
– powiedział o. Grzegorz Moj z Radia Maryja.
Nowa umowa została zawarta na 10-letni okres obowiązywania nowej koncesji nadawcy. Obejmie swoim zasięgiem emisje z 50 stacji nadawczych EmiTel na terenie całej Polski. Nowa umowa zawiera również możliwość prezentacji treści multimedialnych Radia Maryja na platformie telewizji hybrydowej HbbTV na MUX 8 telewizji naziemnej, którego operatorem jest EmiTel.
Jestem niezmiernie rad, że Radio Maryja zaufało nam po raz kolejny i że przez kolejne lata będziemy mogli emitować sygnał dla toruńskiej rozgłośni. Mamy świadomość, jak ważna jest misja społeczna Radia Maryja dla słuchaczy w Polsce, tym bardziej wybór EmiTel jako nadawcy technicznego odczytujemy jako zaufanie dla jakości i efektywności naszych usług
Na stronie internetowej sport.tvp.pl opublikowano czwartą rozmowę z Markiem Szkolnikowskim, dyrektorem TVP Sport, z cyklu #zapytajszefatvpsport. Po raz kolejny pojawił się w niej temat dalszej obecności kanału TVP Sport w DVB-T. Wcześniej Szkolnikowski powiedział, że ma zapewnienie zarządu, iż po mundialu TVP Sport pozostanie kanałem otwartym. Teraz odnosi się do kwestii jakości stacji. Czy TVP Sport będzie w DVB-T dostępny w SD czy HD?
Czy TVP Sport po mistrzostwach świata zostanie w SD na naziemnej telewizji cyfrowej?
Cały czas trwają rozmowy z EmiTelem na temat MUX 8, żądania są bardzo wygórowane i w tej chwili nie wiem, na jakim są etapie. Po mundialu TVP Sport na pewno zostanie na MUX, ale nie wiem, czy będzie w SD, czy w HD. Oczywiście mamy pełną świadomość, że sport musi być w HD, ale przypominam, że ci, którzy mieli TVP Sport w kablówkach i sieciach satelitarnych, nadal mają ten kanał w HD, więc to dotyczy tylko telewidzów naziemnej telewizji cyfrowej. Bardzo proszę o cierpliwość, bo walka o to, żeby TVP Sport w ogóle był w NTC trwała dwa lata, więc i tak zrobiliśmy krok do przodu. Lepiej mieć jeszcze przez jakiś czas TVP Sport w SD, niż znów w ogóle go nie mieć.
Przypomnijmy, że podniesienie jakości kanału TVP Sport w DVB-T do HD jest uzależnione od osiągnięcia porozumienia z EmiTelem w sprawie obecności TVP na MUX 8. Wówczas TVP mogłaby wprowadzić TVP Sport HD do ósmego multipleksu, bądź pozostawić TVP Sport w MUX 3, ale już w HD, przesuwając któryś z kanałów trzeciego multipleksu do MUX 8.
Dyrektor TVP Sport skomentował również m.in. ewentualne plany zakupu praw sportowych do Copa America 2019 i wybranych meczów Ligi Mistrzów UEFA i Ligi Europy UEFA.
Czy TVP planuje zakup Copa America 2019?
Nie wiem. Wszystko zależy od tego, jakie będą żądania finansowe. Nie jest to jakiś łakomy kąsek, o który będziemy się mocno bić, ale jeśli cena będzie adekwatna do wartości tych praw, to pewnie o nie wystąpimy.
Jakie są szanse, że jesienią zobaczymy w TVP Ligę Mistrzów i Ligę Europy?
Podjęliśmy wstępne rozmowy. Nie po to w zeszłym sezonie zainwestowaliśmy w Ligę Mistrzów, wypromowaliśmy ją w TVP1, żeby teraz o temacie zapomnieć. Tak jak wielokrotnie mówiłem – biznes lubi ciszę, ale zrobimy wszystko, by Liga Mistrzów pojawiła się w Telewizji Polskiej.
Równoległa emisja stacji na tp. 119 potrwa niecały miesiąc i wg nieoficjalnych informacji powinna zakończyć się w ostatnim tygodniu lipca.
Warto odnotować, że w większości zmiana dotyczy tylko operatorów kablowych lub IPTV i sieci w hotelach lub pensjonatach, gdzie jeszcze zostały wersje SD w/w kanałów.
Dla abonentów platform cyfrowych przenosiny wersji SD tych kanałów są w większości bez znaczenia. Wyjątkiem są tylko HGTV i TVN24 BiS, których wersje SD w ofercie ma Cyfrowy Polsat. Posiadacze odbiorników niededykowanych, korzystający z oferty operatora z poziomu modułu dostępu CAM, będą musieli wyszukać obydwa kanały z nowych parametrów.
Emisja już ruszyła i są uprawnienia do odbioru.
Nowe parametry techniczne: Eutelsat Hot Bird 13C (13,0°E)
tp. 10 (11,393 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK)
Warto zwrócić uwagę, że jak na razie emisja z tp. 10 nie jest w pełni zgodna z dotychczasową z tp. 119 (np. brak teletekstu, napisów ekranowych, inne opisy wersji językowych ścieżek audio, nieco inne ustawienia CA – pojawienie się CAID 0x0100, brak 0x1813). Oficjalnie przekaz miał wg źródeł portalu ruszać 5 lipca, więc do tego czasu możliwe są jeszcze jakieś zmiany w konfiguracji i operatorom kablowym, czy też osobom obsługującym instalacje w hotelach, czy pensjonatach zalecamy wstrzymanie się z przechodzeniem na nowe parametry do momentu, który był wskazany w komunikacie rozesłanym zainteresowanym.
1 lipca aktywowano wygaszony od roku tp. 130 na satelicie Eutelsat Hot Bird 13C (13°E). Poprzednio używał go brytyjski oddział GlobeCast. Teraz jednak meldują się na nim serwisy, które w identyfikacji audio mają język polski! Sądząc po układzie PID i… nietypowych wersjach językowych niektórych z serwisów – Cyfrowy Polsat testuje ósmy transponder na 13°E!
Cyfrowy Polsat testuje ósmy tp. na 13°E! Test 4K
Cyfrowy Polsat wraz z Telewizją Polsat korzystają już na 13°E z następujących pojemności:
To daje operatorowi łącznie ok. 428,91 Mbit/s przepływności (netto, nie licząc korekcji błędów) przy obecnie stosowanych parametrach, kolejny sprawi, że Cyfrowy Polsat będzie dysponować niemal 0,5 Gbit/s przepustowości na satelicie (~490,18 Mbit/s).
Uruchomienie ósmego transpondera na pozycji 13°E sprawiłoby, że Cyfrowy Polsat zrównałby się pod tym względem z platformą nc+.
Na razie w ramach testów zgłasza się 5 serwisów, początkowo były bez nazw, ale miały wpisane ścieżki językowe m.in. polską, ale także np. zulu, czy cziczewa, a jak pamiętamy z testów tp. 65 operator prowadził tego typu dowcipne eksperymenty. Ok. godziny 20:00 pojawiły się nazwy serwisów i wszystko stało się jasne 🙂
ID: Qagela ukuthi kuzoba yini lapha (tłum. z języka zulu: zgadnij, co tutaj będzie)
PID V: 204 (MPEG-4/HD)
PID A: 304 (zul)
PID PCR: 204
SID: 1804
PID PMT: 104
Provider: Cyfrowy Polsat S.A.
Kodowanie: brak
ID: Though they look – they shall not see (usunięto)
PID V: 206 (MPEG-4/HD)
PID A: 306 (eng)
PID PCR: 206
SID: 1805
PID PMT: 105
Provider: Cyfrowy Polsat S.A.
Kodowanie: brak
ID: G. TV – you should not pass (usunięto)
PID V: 207 (MPEG-4/HD)
PID A: 307 (eng)
PID PCR: 481
SID: 1806
PID PMT: 106
Provider: Cyfrowy Polsat S.A.
Kodowanie: brak
ID: Hakuna anayejua ni wangapi (tłum. z języka suahili: nikt nie wie ile)
PID V: 208 (MPEG-4/HD)
PID A: 309 (swa)
PID PCR: 208
SID: 1807
PID PMT: 105
Provider: Cyfrowy Polsat S.A.
Kodowanie: brak
Uwaga – ten test jest emitowany w 1080p!
Aktualizacja
Serwisy zgłaszają się już z nazwami i pojawiła się na nich emisja (plansze testowe) – nie ma żadnej wątpliwości: nowy transponder testuje Cyfrowy Polsat!
Aktualizacja 2.07 9:30
Dodano kolejny test, zgłasza się pod nazwą: „G. TV – you should not pass”. Czytelnicy, miejcie się na baczności, bo inżynierowie czuwają 😉
Aktualizacja 2.07 16:15
Pojawiły się dwa nowe testy: Hakuna anayejua ni wangapi i Test 1809 – ten drugi w rozdzielczości 4K. Za to usunięto Though they look – they shall not see i G. TV – you should not pass
Niemiecki portal DWDL poinformował o czymś, czego można było się z jednej strony spodziewać, ale jednak dla pokolenia wychowanego na TV satelitarnej lat .90 jest to pewien cios. Po 25 latach znika niemiecki muzyczny kanał VIVA. Informację potwierdził już sam nadawca w opublikowanym komunikacie. VIVA będzie nadawać tylko do 1 stycznia 2019 roku.
Koniec epoki: niemiecka VIVA znika po 25 latach
Potwierdzenie pojawiło się na trwającej w Kolonii konferencji Screenforce Days ze strony niemieckiej firmy Visoon odpowiadającej za dystrybucję kanałów Viacom International Media Networks w Niemczech. Wyłączenie VIVY sprawi, że zyska na tym Comedy Central, który wydłuży przekaz do całodobowego.
Akurat 1 grudnia br. minie dokładnie 25 lat od startu emisji niemieckiej wersji VIVY. Pierwszym klipem był utwór niemieckiej grupy hip-hopowej Die Fantastischen Vier (znanej też jako Fanta 4), pt. „Zu geil für diese Welt” (warto tu odnotować, że grupa istnieje do dziś, 27 kwietnia br. wydała swój dziesiąty album „Captain Fantastic”).
Tytuł tego pierwszego nagrania – zbyt cool dla tego świata może w pewnym sensie podsumować historię stacji. Oto znika marka, która zwłaszcza w pierwszych latach swojego istnienia, miała ogromny wpływ na młodzież i w ogóle rozwój telewizji, pomysłów na prezentację teledysków, moderację. VIVA była tak dobra, że aż za dobra dla współczesnego świata? Najwyraźniej – nie udało się lub może zabrakło pomysłu, aby przełożyć markę na zysk. Utrzymanie poziomu z lat. 90 okazało się niemożliwe, więc kanał powoli obumierał aż po ćwierć wieku przychodzi kres.
Trzeba zauważyć, że w tych dla niektórych prehistorycznych już latach .90 nie było YouTube, Spotify, iTunes. Ba, mało kto miał komputer, Internet – jeszcze mniej osób i to oferujący prędkości dziś wzbudzające uśmiech na samo wspomnienie. Wyraz „smartfon” nie istniał. Teledyski można było zobaczyć tylko w telewizji muzycznej, a VIVA była nie zwykłą telewizją muzyczną, ale czymś więcej: dobrą telewizją muzyczną. Zróżnicowaną, prezentującą szerokie spektrum gatunków, także w audycjach tematycznych mających własnych prezenterów i własne studia z wystrojem dostosowanym do prezentowanych treści.
Stację początkowo uruchomiono jako alternatywę, do też stawiającej pierwsze kroki w Europie amerykańskiej MTV. Jak się okazało rynek niemiecki stał się na długie lata areną starć dwóch wielkich sił. Wielkich, gdyż VIVA z Kopciuszka w ekspresowym tempie stała się potęgą i to nie tylko w krajach niemieckojęzycznych.
Pozwoliło to na rozwój zarówno na rynku rodzimym i start najpierw siostrzanego kanału VIVA II (21 marca 1995 roku jako stacja ze starszymi przebojami), później przemianowanego na VIVA Zwei (od 7 września 1998, stacja pozycjonowana jako kanał z muzyką alternatywną) i ostatecznie na VIVA Plus (od 7 stycznia 2002, kilkakrotnie zmieniano koncepcję i pomysł na kanał), jak i na ekspansję zagraniczną – w Polsce (start 10 czerwca 2000 roku), Austrii, Szwajcarii, czy na Węgrzech, a przez krótki czas nawet we Włoszech (epizod współpracy z Rete A).
Kanał stał się na tyle silny, że zbudowano wokół niego grupę medialną VIVA Media AG i trafiła ona na giełdę. Za szczyt i zarazem punkt kulminacyjny ekspansji uważa się moment przejęcia innej giełdowej spółki Brainpool AG, działającej zresztą po sąsiedzku w Köln-Mülheim, okręgu administracyjnym w Koloniiw Niemczech. Pozwoliło to zbudować potężną metropolię telewizyjną, gdzie powstawały nie tylko programy dla VIVY, ale np. cieszący się wielką popularnością „Harald Schmidt Show”.
Perfekcyjna jak dotąd maszyna zaczęła się jednak zacinać i prawdę mówiąc trudno wskazać co dokładnie doprowadziło do dalszego rozwoju wypadków. Przypuszczalnie najważniejszym problemem dla VIVY była bardzo mocna konkurencja ze strony koncernu Viacom, który mając amerykańskie wsparcie był w stanie dokładać dowolną ilość pieniędzy do biznesu aż do momentu zwycięstwa na rynku. Już w 2001 roku VIVAzaczęła tracić, szczególnie po sukcesie startu MTV2 Pop (także już nieistniejącego), który razem z głównym kanałem przebił pod względem oglądalności dwie anteny niemieckiej VIVY.
Rynek zadecydował, że alternatywna i „przegadana” VIVA Zwei jest zbyt nudna w stosunku do MTV2 Pop, od tego miejsca VIVA zaczęła robić różne mniej lub bardziej chaotyczne ruchy dotyczące drugiej anteny. Jednocześnie twarda konkurencja miała też miejsce na innych rynkach, w tym w Polsce, a sytuację stacji podkopały także kontrowersje na rynku niemieckim dotyczące lepszego pozycjonowania klipów z wytwórni Universal (sprawa z 2003 roku).
Finalnie w 2004 roku Viacom, po kilkuletniej ostrej konkurencji, przejął VIVA Media AG i dość szybko przeszedł do porządkowania portfolio na rynku niemieckim, najpierw wyłączając MTV2 Pop (12 września 2005), później także VIVA Plus (13 stycznia 2007). Jednocześnie zredukowano zatrudnienie, a później przeniesiono produkcję z Kolonii do Berlina.
Programy takie jak „Interaktiv“, „VIVA Club Rotation“, „Chartsurfer“, „Was geht ab?“, „Planet VIVA“, „VIVA Top 100“ i legendarny „Vivasion“ prowadzony przez Stefana Raaba odegrały ważną rolę i miały ogromny wpływ w budowaniu potęgi marki oraz zostały zapamiętane przez widzów. Później pojawiły się także inne programy, jak np. „VIVA Live!“, czy „Sarah Kuttner – Die Show“.
Na YouTube można znaleźć wiele materiałów z historii stacji, często zgrywanych pieczołowicie z taśm VHS, jak dwa powyżej zamieszczone identy, które pochodzą z prywatnej kolekcji autora niniejszego tekstu.
Niestety po przejęciu VIVY przez MTV brakowało pomysłu na tą pierwszą, wielokrotnie zmieniano koncepcje oraz redukowano ilość emitowanej muzyki na rzecz innych gatunków. Sukcesywnie też rezygnowano z programów moderowanych oraz z rozpoznawalnych prawdziwych wystrojów studia na rzecz animacji komputerowych na tzw. green screenie.
Stefan Raab może być najbardziej kojarzonym z prezenterów wywodzących się z niemieckiej VIVY, do dziś jest ważną postacią, przez lata prowadził w ProSieben show TV total, ale także zajmował się okazjonalnie produkcją muzyczną, selekcją talentów, a od niedawna prowadzi nowy show na antenie ProSieben: Das Ding des Jahres.
Jednak nie tylko Stefan Raab był postacią medialną, która miała swój debiut na antenie VIVY. Niemiecka stacja wydała na świat całe pokolenie prezenterów. Wśród innych moderatorów, którzy po latach spędzonych w stacji muzycznej z powodzeniem kontynuowali i nadal są obecni w mediach można wymienić także takie nazwiska jak: Mola Adebisi, Aleksandra Bechtel, Nils Bokelberg, Daisy Dee, Gülcan Kamps, Johana Klum, Milka Loff Fernandes, Enie van de Meiklokjes, Phil Daub, Klaas Heufer-Umlauf, Sarah Kuttner, Heike Makatsch, Minh-Khai Phan-Thi, Oliver Pocher, Charlotte Roche, Palina Rojinksi, Tobias Schlegl, Jessica Schwarz, czy Janin Ullmann.
Dla wielu z nich VIVA była miejscem, gdzie debiutowali przed kamerami. Świeżość była jedną z istotnych zalet niemieckiej stacji muzycznej i z powodzeniem udało się to przenieść także na polski rynek. Okazało się, że osoby nieobyte mocno z kamerą i pozbawione wyuczonych nawyków zachowują się naturalnie i przyciągają młodych widzów, którzy mogą się z nimi identyfikować.
Decyzja o zamknięciu niemieckiej VIVY bez wątpienia była tylko kwestią czasu. Stacja już od wielu lat była cieniem dawnej potęgi, od 8 września 2014 roku kanał dzielił czas antenowy z Comedy Central. Początkowo przekaz prowadzono 11 godzin dziennie między 6:00, a 17:00. Od 1 października 2015 wydłużono wprawdzie emisję o godzinę, ale przesunięto na mniej atrakcyjny slot czasowy – między 2:00, a 14:00.
Jednocześnie Viacom stopniowo wycofywał markę VIVA z innych rynków, zniknęła z Wielkiej Brytanii (31 stycznia 2018), Polski (17 października 2017) i Węgier (10 marca 2017).
Mimo wszystko pozostaje pewne zdziwienie. Po pierwsze że Viacom przez lata był w stanie roztrwonić potęgę marki VIVA, a po drugie, że mimo wszystko usuwa ją nawet z Niemiec, gdzie jednak wychowało się na niej całe pokolenie widzów i nie powinno być trudne zarabianie, bazując na samym sentymencie, choćby emitując klipy z lat .90, a może i całe programy, jeśli cokolwiek zostało w archiwach z tamtych czasów. Rynek niemiecki jest podatny na kanały wspominkowe i nie brakuje przykładów na to z różnych gatunków.
Mimo tego Viacom podjął decyzję. Marka VIVA, która w latach .90 przecierała szlaki, wyznaczała trendy i przez wielu jest uznawana za kultową – ostatecznie znika po 25 latach.
W ramach pożegnania na antenie kanału VIVA mają być od najbliższego czasu przypominane najważniejsze wydarzenia z 25-letniej historii kanału. Start już od soboty 23 czerwca. Zamiast standardowych bloków w godzinach 9:00 – 14:00 (i w niedzielę od 2:00 do 9:00) wyemitowane zostanie pasmo „VIVA Los 90s” ze starszymi klipami. Nie ma szczegółów co do kolejnych planów programów wspominkowych.
Na wyłączeniu VIVY w Niemczech zyska Comedy Central, który przejdzie do emisji całodobowej. I to będzie drugi raz, gdy Comedy Central zastępuje w Niemczech VIVĘ, bo VIVA Plus w 2007 roku kończąc emisję została zastąpiona właśnie przez Comedy Central. Dopiero w 2014 roku przeszedł on do podziału czasu antenowego z główną VIVĄ.
I w tym miejscu można dyskutować nad sensem decyzji. Z jednej strony VIVA z dziś i tak jest już cieniem dawnej potęgi. Teledyski emitowane z automatu, zapętlone na playliście nad którą pewnie nie czuwa już nikt z krwi i kości przegrywają z YouTube, Spotify, iTunes itp. Z punktu widzenia nadawcy potencjalnie w takim starciu to Comedy Central może przynieść większy zysk, bo jeśli ktoś „wkręci” się w oglądanie serialu, to może śledzić kolejne odcinki. „Wpadnie” telemetr, który zostanie dłużej niż w przypadku teledysku.
Z drugiej strony czym szczególnym różni się Comedy Central od dziesiątek innych kanałów serialowych? Dla widza przerzucającego już w dzisiejszych czasach całe setki dostępnych kanałów oraz mającego też dostęp do Netflixa, Amazon Prime itp. to jeden z wielu „zapełniaczy” listy, niestety nie wyróżniający się znacząco. Mający oczywiście swoje zalety, ale nadal – podobny do innych stacji tego typu. Przeciętny widz przerzucając stacje może nawet nie być specjalnie świadomy przechodzenia pomiędzy jedną, a drugą o tej samej tematyce.
VIVA na wzór tej dawnej z lat .90 mogłaby się wyróżniać i być teraz czymś czego nie ma, co nie jest podobne do niczego innego. Tylko taka produkcja byłaby kosztowna – studio, prezenterzy. A może faktycznie to już uleciało i postęp technologiczny sprawił, że konsumpcja teledysków uległa zmianie na tyle, że choćby nawet bazując na sentymentach – to se ne vrati…?
Mimo wszystko zostaje pewne wrażenie wywieszenia białej flagi bez jakiejkolwiek walki. Pewnego pójścia na łatwiznę, zamiast próby stworzenia czegoś, czego nie ma (czym kierował się Dieter Gorny, jeden z twórców potęgi VIVY w latach .90) – ustawienia się w bezpiecznej pozycji by urwać dziesiętne oglądalności. Zamiast czerpać z jeziora – zadowolić się finansową kroplówką. Bo powiedzmy sobie szczerze – kanał jak Comedy Central nigdy nie osiągnie ogromnego udziału na rynku, będzie tkwił gdzieś w środku stawki, raz wyżej, raz niżej, nigdy ostatni, ale też nigdy na szczycie. To bezpieczny wybór, bez ryzyka, z minimalnymi kosztami produkcji, szafa grająca jak współczesna VIVA, tylko zamiast teledysków są seriale.
Telewizja Polska, TVN oraz Telewizja Polsat podpisały list intencyjny w celu zbudowania, jak czytamy w komunikacie, realnej alternatywy w obszarze emisji sygnału naziemnej telewizji cyfrowej.
TVP, TVN i Polsat za alternatywą w obszarze NTC
Intencją trzech największych polskich nadawców jest podjęcie działań zmierzających do stworzenia konkurencyjnej oferty na polskim rynku, która doprowadziłaby do obniżenia kosztów nadawania kanałów w ramach naziemnej telewizji cyfrowej.
Nowe rozwiązanie miałoby zapewnić widzom w całym kraju możliwie najlepszą jakość i zasięg kanałów nadawanych w ramach naziemnej telewizji cyfrowej.
Strony informują, że otrzymały deklaracje o podjęciu współpracy i dołączeniu do inicjatywy od innych nadawców, rozpowszechniających swoje kanały w ramach naziemnej telewizji cyfrowej.
Około godziny 10:25 nastąpiła awaria w Cyfrowym Polsacie. Kanały nadawane z częstotliwości 10910MHz oraz 10757MHz w polaryzacji pionowej nie są dostępne. Sygnał z satelity jest odbierany, EPG również jest, ale zamiast obrazu wybranego kanału można tylko zobaczyć czarny ekran.
Awaria w Cyfrowym Polsacie
Sprawa dotyczy następujących kanałów:
Wellbeing
wPolsce.pl
Stopklatka TV
Stars.TV
Da Vinci Learning
CBS Action Poland
History
Metro
TVP Rozrywka
TV Republika
Filmbox Arthouse
Discovery Turbo Xtra Poland
4 Fun TV
4FUN Gold Hits
4FUN Dance
Epic Drama HD
Zoom TV
TV6 Polska
Polsat Music HD
Boomerang HD
Polo TV
ESKA TV Extra
Eska TV
Fokus TV
Nowa TV
Sundance Channel HD
E! Polska
SciFi HD Poland
TLC Poland HD
H2 HD
The Golf Channel
FightBOX HD
Eurosport 1 HD
13 Ulica HD
Lifetime HD
Sci-Fi Eastern Europe
Cyfrowy Polsat PPV
TLC HD
Proponuję nie regulować swoich anten, nie przywracać póki co ustawień fabrycznych. Cyfrowy Polsat już wie o awarii i stara się ją jak najszybciej usunąć.
AKTUALIZACJA 10:52
Część kanałów wróciła.
Zamiast kanału Wellbeing dostępny jest Da Vinci.
Zamiast kanału wPolsce.pl jest CBS Action.
Zamiast kanału History jest Fightbox HD.
Zamiast kanału TVP Rozrywka jest 4FUN TV.
Zamiast kanału TV Republika jest 4FUN Dance.
Zamiast kanału Polsat Music HD jest TV6 HD.
Zamiast kanału E! jest ekran kontrolny (tzw. pasy łowickie).
Kanał Livetime nie działa nadal, można zobaczyć na nim zamrożony obraz Eurosport 1.
Zamiast kanału Polsat Sport Extra HD jest Sundance TV.
I właściwie co kilka chwil zmieniają się lub pojawiają się nowe zamienione kanały.
Około 11.30 wylączono 3 transpondery Cyfrowego Polsatu. Tą trzecią częstotliwością jest 12265MHz. Nawet nie chcę sobie wyobrażać co się aktualnie dzieje na Łubinowej.
Na stronie internetowej sport.tvp.pl zamieszczono trzeci już wywiad z Markiem Szkolnikowskim, dyrektorem TVP Sport, z cyklu #zapytajszefatvpsport. Tym razem odpowiada m.in. na pytanie dotyczące obecności TVP Sport w naziemnej telewizji cyfrowej także po zamknięciu mundialu.
Czy kanał TVP Sport będzie można oglądać w naziemnej telewizji cyfrowej również po mundialu?
– Prezes Jacek Kurski zrobił wszystko, co obiecał, jeśli chodzi o TVP Sport w naziemnej telewizji cyfrowej. Weszliśmy na multipleks 3. Trwają negocjacje z EmiTelem w sprawie MUX 8, ale są one bardzo trudne. Jednak nie wyobrażam sobie, by po mundialu TVP Sport zniknął z naziemnej telewizji cyfrowej. Mam zapewnienie zarządu, że po mundialu pozostaniemy kanałem otwartym – powiedział Marek Szkolnikowski, dyrektor TVP Sport.
– Już są pierwsze efekty – w piątek 8 czerwca pobiliśmy rekord dziennego udziału telewizyjnego. Ponad trzy procent, to najlepszy wynik w historii TVP Sport. W trakcie meczu Polska – Chile liderem rynku była oczywiście TVP1, na drugim miejscu był TVP Sport, później długo nic, Polsat, TVN i TVP2. Widać, że jest duże zapotrzebowanie na sport w otwartych kanałach. – I dodał: – To dopiero początek, bo wiele osób jeszcze nie wie, że TVP Sport jest ogólnodostępny. W wielu domach trzeba dekodery jeszcze raz uruchomić i wyszukać programy. Poza tym przyzwyczajenie widza to długofalowy proces, ale jesteśmy przekonani, że to kapitalny ruch. Biorąc pod uwagę organiczną oglądalność TVP Sport z TVP Rozrywka, to jest znacznie wyższa, niż w odwrotnym układzie.
Dyrektor TVP Sport spodziewa się również zwiększonej oglądalności na stronie sport.tvp.pl i w aplikacji mobilnej. Na pytanie, czy serwery są przygotowane na duże obciążenie portalu podczas mundialu, odpowiedział:
– Nad tym pracują TVP Technologie i Ośrodek Mediów Interaktywnych. Mecz Polska – Chile oglądało 180 tysięcy użytkowników na stronie sport.tvp.pl i 30 tysięcy w aplikacji mobilnej. Na pewno podczas mundialu pobijemy rekord polskiego internetu i tu nie mam żadnych wątpliwości. Dni z meczami Polaków, kiedy będą dostępne alternatywne transmisje z komentarzem „izaka”, mogą być absolutnie rekordowe. Mamy zapewnienie, że serwery są przygotowane na bardzo duży ruch na stronie i liczymy, że nie będzie żadnych kłopotów technicznych.
13 czerwca br. kilka minut po godzinie 12:00 testowe nadawanie na satelicie rozpoczął TVP 4K. Jest to nowy kanał Telewizji Polskiej, w którym pokazane zostaną wybrane mecze tegorocznego mundialu. Stacja przeprowadzi transmisje z 52 spotkań – pozostałe 12 meczów, w tym finał, będzie można oglądać w Canal+ 4K Ultra HD.
TVP 4K rozpoczął nadawanie
Przepływność wideo TVP 4K wynosiła w chwili publikacji tego artykułu ok. 25,1 Mbit/s. Na razie brak uprawnień do odbioru. Należy się spodziewać, że TVP 4K wystartuje z regularną emisją 14 czerwca, czyli w dniu otwarcia mistrzostw.
Kanał TVP 4K będzie dostępny drogą satelitarną wyłącznie dla klientów platformy nc+ z pakietem Canal+ oraz dekoderem 4K UltraBOX+ lub modułem CAM z kartą Cayman. Do wyświetlenia obrazu w rozdzielczości 4K niezbędny jest również telewizor UHD.
Osobno TVP 4K będzie dostępny także dla abonentów światłowodowych (IPTV) platformy Orange TV oraz w wybranych sieciach kablowych.
W kanałach TVP 4K i Canal+ 4K Ultra HD będzie można obejrzeć w UHD wszystkie mecze zbliżającego się mundialu – 52 spotkania w TVP 4K, a pozostałe 12 w Canal+ 4K Ultra HD. Oba kanały będą dostępne w platformie nc+ i ofercie światłowodowej Orange TV. Do ich odbioru wymagany jest telewizor 4K i odpowiednie urządzenie odbiorcze – dekoder 4K UltraBOX+ lub moduł CAM CI+ z kartą Cayman w TV lub tunerze 4K w przypadku nc+; albo odbiornik Samsung ICU 100 w przypadku Orange TV.
15 czerwca (piątek)
12:00 – 13:50 Rosja – Arabia Saudyjska (powt.), TVP 4K
13:50 – 16:00 Egipt – Urugwaj (na żywo), TVP 4K
16:50 – 19:00 Maroko – Iran (na żywo), TVP 4K
19:00 – 21:00 Egipt – Urugwaj (powt.), TVP 4K
20:00 – 22:00 Portugalia – Hiszpania (na żywo), CANAL+ 4K Ultra HD
16 czerwca (sobota)
11:50 – 14:00 Francja – Australia (na żywo), TVP 4K
14:50 – 17:00 Argentyna – Islandia (na żywo), TVP 4K
17:50 – 20:00 Peru – Dania (na żywo), TVP 4K
20:50 – 23:00 Chorwacja – Nigeria (na żywo), TVP 4K
17 czerwca (niedziela)
12:00 – 13:50 Chorwacja – Nigeria (powt.), TVP 4K
13:50 – 16:00 Kostaryka – Serbia (na żywo), TVP 4K
16:50 – 19:00 Niemcy – Meksyk (na żywo), TVP 4K
19:00 – 21:00 Kostaryka – Serbia (powt.), TVP 4K
20:00 – 22:00 Brazylia – Szwajcaria (na żywo), CANAL+ 4K Ultra HD
18 czerwca (poniedziałek)
12:00 – 13:50 Niemcy – Meksyk (powt.), TVP 4K
13:50 – 16:00 Szwecja – Korea Płd. (na żywo), TVP 4K
16:50 – 19:00 Belgia – Panama (na żywo), TVP 4K
19:50 – 22:00 Tunezja – Anglia (na żywo), TVP 4K
19 czerwca (wtorek)
13:00 – 14:50 Belgia – Panama (powt.), TVP 4K
14:00 – 16:00 Kolumbia – Japonia (na żywo), CANAL+ 4K Ultra HD
15:00 – 16:50 Tunezja – Anglia (powt.), TVP 4K
16:50 – 19:00 Polska – Senegal(na żywo), TVP 4K
19:50 – 22:00 Rosja – Egipt (na żywo), TVP 4K
20 czerwca (środa)
12:00 – 13:50 Polska – Senegal (powt.), TVP 4K
13:50 – 16:00 Portugalia – Maroko (na żywo), TVP 4K
16:50 – 19:00 Urugwaj – Arabia Saudyjska (na żywo), TVP 4K
19:50 – 22:00 Iran – Hiszpania (na żywo), TVP 4K
21 czerwca (czwartek)
19:50 – 22:00 Iran – Hiszpania (powt.), TVP 4K
13:50 – 16:00 Dania – Australia (na żywo), TVP 4K
16:50 – 19:00 Francja – Peru (na żywo), TVP 4K
19:00 – 21:00 Dania – Australia (powt.), TVP 4K
20:00 – 22:00 Argentyna – Chorwacja (na żywo), CANAL+ 4K Ultra HD
22 czerwca (piątek)
16:50 – 19:00 Francja – Peru (powt.), TVP 4K
13:50 – 16:00 Brazylia – Kostaryka (na żywo), TVP 4K
16:50 – 19:00 Nigeria – Islandia (na żywo), TVP 4K
19:50 – 22:00 Serbia – Szwajcaria (na żywo), TVP 4K
23 czerwca (sobota)
12:00 – 13:50 Brazylia – Kostaryka (powt.), TVP 4K
13:50 – 16:00 Belgia – Tunezja (na żywo), TVP 4K
16:50 – 19:00 Korea Płd. – Meksyk (na żywo), TVP 4K
19:00 – 21:00 Belgia – Tunezja (powt.), TVP 4K
20:00 – 22:00 Niemcy – Szwecja (na żywo), CANAL+ 4K Ultra HD
24 czerwca (niedziela)
12:00 – 13:50 Korea Płd. – Meksyk (powt.), TVP 4K
13:50 – 16:00 Anglia – Panama (na żywo), TVP 4K
16:50 – 19:00 Japonia – Senegal (na żywo), TVP 4K
19:50 – 22:00 Polska – Kolumbia (na żywo), TVP 4K
25 czerwca (poniedziałek)
15:50 – 18:00 Arabia Saudyjska – Egipt (na żywo), TVP 4K
15:50 – 18:00 Urugwaj – Rosja (na żywo), CANAL+ 4K Ultra HD
18:00 – 19:50 Polska – Kolumbia (powt.), TVP 4K
19:50 – 22:00 Hiszpania – Maroko (na żywo), TVP 4K
22:00 – 23:50 Iran – Portugalia (premiera), TVP 4K
26 czerwca (wtorek)
15:50 – 18:00 Australia – Peru (na żywo), TVP 4K
15:50 – 18:00 Dania – Francja (na żywo), CANAL+ 4K Ultra HD
18:00 – 19:50 Hiszpania – Maroko (powt.), TVP 4K
19:50 – 22:00 Nigeria – Argentyna (na żywo), TVP 4K
22:00 – 23:50 Islandia – Chorwacja (premiera), TVP 4K
27 czerwca (środa)
15:50 – 18:00 Korea Płd. – Niemcy (na żywo), TVP 4K
18:00 – 19:50 Meksyk – Szwecja (premiera), TVP 4K
19:50 – 22:00 Serbia – Brazylia (na żywo), TVP 4K
22:00 – 23:50 Szwajcaria – Kostaryka (premiera), TVP 4K
28 czerwca (czwartek)
15:50 – 18:00 Japonia – Polska (na żywo), TVP 4K
15:50 – 18:00 Anglia – Belgia (na żywo), CANAL+ 4K Ultra HD
18:00 – 19:50 Senegal – Kolumbia (premiera), TVP 4K
19:50 – 22:00 Panama – Tunezja (na żywo), TVP 4K
22:00 – 23:50 Japonia – Polska (premiera), TVP 4K
29 czerwca (piątek)
15:50 – 18:00 Japonia – Polska (powt.), TVP 4K
18:00 – 19:50 Senegal – Kolumbia (powt.), TVP 4K
19:50 – 22:00 Panama – Tunezja (powt.), TVP 4K
22:00 – 23:50 Japonia – Polska (powt.), TVP 4K
30 czerwca (sobota)
15:50 – 18:00 1/8 finału #1 (na żywo), TVP 4K
18:00 – 19:50 1/8 finału #1 (powt.), TVP 4K
19:50 – 22:00 1/8 finału #2 (na żywo), TVP 4K
22:00 – 23:50 1/8 finału #2 (powt.), TVP 4K
1 lipca (niedziela)
15:50 – 18:00 1/8 finału #3 (na żywo), CANAL+ 4K Ultra HD
16:00 – 17:50 1/8 finału #1 (powt.), TVP 4K
18:00 – 19:50 1/8 finału #2 (powt.), TVP 4K
19:50 – 22:00 1/8 finału #4 (na żywo), TVP 4K
22:00 – 23:50 1/8 finału #4 (powt.), TVP 4K
2 lipca (poniedziałek)
15:50 – 18:00 1/8 finału #5 (na żywo), TVP 4K
18:00 – 19:50 1/8 finału #5 (powt.), TVP 4K
19:50 – 22:00 1/8 finału #6 (na żywo), TVP 4K
22:00 – 23:50 1/8 finału #6 (powt.), TVP 4K
3 lipca (wtorek)
15:50 – 18:00 1/8 finału #7 (na żywo), TVP 4K
18:00 – 19:50 1/8 finału #7 (na żywo), TVP 4K
19:50 – 22:00 1/8 finału #8 (na żywo), TVP 4K
22:00 – 23:50 1/8 finału #8 (na żywo), TVP 4K
4 lipca (środa)
14:00 – 15:50 Japonia – Polska (powt.), TVP 4K
16:00 – 17:50 1/8 finału #1 (powt.), TVP 4K
18:00 – 19:50 1/8 finału #2 (powt.), TVP 4K
22:00 – 23:50 1/8 finału #4 (powt.), TVP 4K
5 lipca (czwartek)
15:50 – 18:00 1/8 finału #5 (powt.), TVP 4K
18:00 – 19:50 1/8 finału #6 (powt.), TVP 4K
20:00 – 21:50 1/8 finału #7 (powt.), TVP 4K
22:00 – 23:50 1/8 finału #8 (powt.), TVP 4K
6 lipca (piątek)
15:50 – 18:00 1/4 finału #1 (na żywo), TVP 4K
18:00 – 19:50 1/8 finału #7 (powt.), TVP 4K
19:50 – 22:00 1/4 finału #2 (na żywo), CANAL+ 4K Ultra HD
20:00 – 21:50 1/8 finału #8 (powt.), TVP 4K
22:00 – 23:50 1/4 finału (powt.), TVP 4K
7 lipca (sobota)
15:50 – 18:00 1/4 finału #3 (na żywo), TVP 4K
18:00 – 19:50 1/4 finału #3 (powt.), TVP 4K
19:50 – 22:00 1/4 finału #4 (na żywo), TVP 4K
22:00 – 23:50 1/4 finału #4 (powt.), TVP 4K
8 lipca (niedziela)
15:50 – 18:00 1/8 finału #8 (powt.), TVP 4K
18:00 – 19:50 1/4 finału #1 (powt.), TVP 4K
20:00 – 21:50 1/4 finału #3 (powt.), TVP 4K
22:00 – 23:50 1/4 finału #4 (powt.), TVP 4K
9 lipca (poniedziałek)
15:50 – 18:00 1/8 finału #8 (powt.), TVP 4K
18:00 – 19:50 1/4 finału #1 (powt.), TVP 4K
20:00 – 21:50 1/4 finału #3 (powt.), TVP 4K
22:00 – 23:50 1/4 finału #4 (powt.), TVP 4K
10 lipca (wtorek)
15:50 – 18:00 1/4 finału #3 (powt.), TVP 4K
18:00 – 19:50 1/4 finału #4 (powt.), TVP 4K
19:50 – 22:00 ½ finału #1 (na żywo), TVP 4K
22:00 – 23:50 ½ finału #1 (powt.), TVP 4K
11 lipca (środa)
15:50 – 18:00 ½ finału #1 (powt.), TVP 4K
18:00 – 19:50 1/4 finału #3 (powt.), TVP 4K
19:50 – 22:00 ½ finału #2 (na żywo), CANAL+ 4K Ultra HD
20:00 – 21:50 1/4 finału #4 (powt.), TVP 4K
22:00 – 23:50 ½ finału #1 (powt.), TVP 4K
12 lipca (czwartek)
15:50 – 18:00 Polska – Senegal (powt.), TVP 4K
18:00 – 19:50 Polska – Kolumbia (powt.), TVP 4K
20:00 – 21:50 Japonia – Polska (powt.), TVP 4K
22:00 – 23:50 ½ finału #1 (powt.), TVP 4K
13 lipca (piątek)
16:00 – 17:50 1/4 finału #1 (powt.), TVP 4K
18:00 – 19:50 1/4 finału #3 (powt.), TVP 4K
20:00 – 21:50 1/4 finału #4 (powt.), TVP 4K
22:00 – 23:50 ½ finału #1 (powt.), TVP 4K
14 lipca (sobota)
15:50 – 18:00 o 3. miejsce (na żywo), TVP 4K
18:00 – 19:50 1/4 finału #4 (powt.), TVP 4K
20:00 – 21:50 ½ finału #1 (powt.), TVP 4K
22:00 – 23:50 o 3. miejsce (powt.), TVP 4K
15 lipca (niedziela)
15:50 – 18:00 o 3. miejsce (powt.), TVP 4K
17:00 – 19:20 FINAŁ (na żywo), CANAL+ 4K Ultra HD
18:00 – 19:50 1/4 finału #4 (powt.), TVP 4K
20:00 – 21:50 ½ finału #1 (powt.), TVP 4K
22:00 – 23:50 o 3. miejsce (powt.), TVP 4K