TELE TECHNIKA

DLA CIEBIE DLA DOMU DLA FIRMY

Gmina Niemce

Mieszkańcy Niemiec i okolic domagają się budowy obwodnicy

Tak jak zapowiadaliśmy w materiale z 10 Września (tutaj Zgromadzenie dotyczące braku obwodnicy Niemiec) zgodnie z tą zapowiedzią w piątek 16 września 2016 r. punktualnie o godzinie 16.00 mieszkańcy Niemiec, Woli Niemieckiej i okolic zablokowali drogę krajową nr 19 relacji Lublin – Lubartów.
Akcja miała na celu zwrócenie uwagi opinii publicznej, a przede wszystkim rządzących, na palący problem jakim jest brak obwodnicy Niemiec.

Protest na trzech przejściach dla pieszych w miejscowości Niemce zgromadził około 150 osób.
Głównym organizatorem piątkowego zgromadzenia był Kamil Rarak – Radny Gminy Niemce, który nie chcąc za bardzo szkodzić kierowcom zaplanował blokadę drogi w cyklach:
– 5 min. blokada
– 10 min. przepuszczanie samochodów.
Radny Rarak jednocześnie zaznaczył, że jeżeli akcja nie przyniesie zadowalających decyzji ze strony ministerstwa to takie protesty mogą się zaostrzyć.

 

DAB+

Konferencja o cyfryzacji radia. Jaka przyszłość DAB+?

6 października br. w Krakowie odbędzie się międzynarodowa konferencja na temat cyfryzacji radia,
na którą Polskie Radio zaprosiło przedstawicieli rozgłośni publicznych z całej Europy, dziennikarzy, przedstawicieli świata politycznego i przemysłu samochodowego.

Będzie to okazja do debaty na temat przyszłości radiofonii cyfrowej.
Jak powiedziała w wywiadzie dla „Rzeczpospolitej” prezes Polskiego Radia, Barbara Stanisławczyk, rozwój cyfrowego radia w Polsce został zamrożony.

Radio cyfrowe DAB+Przyszłość radia w FM i Internecie, a nie DAB+?
Barbara Stanisławczyk dodała jednak, że Polskie Radio nie chce lekkomyślnie niszczyć tego, co już zostało zbudowane w temacie radia cyfrowego.
Chce za to wypracować jakąś formułę dotyczącą tej technologii w całej Europie.
Zdaniem prezes Polskiego Radia, przyszłość radia jest raczej w nadawaniu FM, ewentualnie w Internecie.
Nie niekorzyść DAB+ przemawia fakt, że przemysł samochodowy nie jest gotowy na radio cyfrowe, a to to przecież w samochodzie radia słucha się najwięcej.
Drugą przeszkodą jest niechęć ze strony nadawców komercyjnych, którzy jak na razie nie biorą udziału w procesie cyfryzacji radia.
Planowana na 6 października konferencja ma pomóc w uzyskaniu odpowiedzi na pytanie, co robić z cyfryzacją.

Konferencja o cyfryzacji radia. Jaka przyszłość DAB+?
Barbara Stanisławczyk – prezes Polskiego Radia, fot. PR

 

Cyfryzacja radia w Polsce w stanie zamrożenia. Co dalej?
Jak podała Barbara Stanisławczyk, roczne koszty emisji radia cyfrowego wynoszą ponad 4 mln zł.
Dotyczy to emisji trzech anten: Czwórki, Radia Dzieciom i Radia Rytm.
Podczas gdy ich budżety po reorganizacji to roczny koszt 12,9 mln zł.
Zdaniem Stanisławczyk, cyfryzacja Polskiego Radia została przeprowadzona bez niezbędnego przygotowania.
Wydano ponad 50 mln zł na stworzenie cyfrowych anten, a zakupionych cyfrowych odbiorników jest na rynku niecałe 1,5 tys., dodała prezes Polskiego Radia.

– Długo w takim stanie zamrożenia tego procesu nie ma co trzymać, bo przecież co roku na samo nadawanie cyfrowych kanałów przeznaczamy ponad 4 mln złotych
– powiedziała w wywiadzie dla „Rzeczpospolitej” prezes Polskiego Radia, Barbara Stanisławczyk.

Warto tu dodać, że większość umów Polskiego Radia z EmiTelem dotyczących emisji DAB+ obowiązuje dokońca września 2017 roku.
Jak powiedziała Barbara Stanisławczyk, nadawca spotkał się już z EmiTelem.
Celem jest wspólne wypracowanie jakiejś decyzji w sprawie dalszej emisji.

TV-SAT

Nowe kanały Viasat w Polsce?

6 września br., podczas konferencji prasowej Viasat World, Emma Jones, wiceprezes ds. handlowych Viasat World, oraz Alexandra Sanchez, nowy marketing manager w Polsce, podsumowały mijający rok oraz omówiły plany Viasat World na kolejne miesiące.
Co ciekawe, zapowiedziano pojawienie się na polskim rynku kolejnych kanałów z portfolio Viasat.

Nowe kanały Viasat w Polsce?
Nowe kanały Viasat w Polsce?

Jak poinformował „Telekabel”, pierwszy z kanałów Viasat miałby wystartować jeszcze w 2016 roku, w zimowym sezonie przedświątecznym. Podobno nie będzie to ani kanał filmowy, ani kanał poświęcony biografiom sławnych osób – najprawdopodobniej będzie to stacja z programami dokumentalnymi.

Redakcja satkurier.pl zwróciła się do biura prasowego Viasat World z prośbą komentarz w sprawie planów uruchomienia na polskim rynku nowych kanałów.

Viasat World na polskim rynku oferuje trzy kanały tematyczne: Polsat Viasat History, Polsat Viasat Explore oraz Polsat Viasat Nature. Od kwietnia br. w ramach Polsat Viasat History działa nowe pasmo Viasat Epic, które jest nadawane w każdą niedzielę o g. 21:00.
Istotnie w tej chwili rozważamy wprowadzenie w Polsce kolejnego kanału, natomiast na ten moment jest jeszcze zbyt wcześnie, aby informować o szczegółach.
Z pewnością jeśli oferta Viasat World będzie poszerzana, przekażemy Państwu taką informację.
– powiedziała Marta Wróblewska z biura prasowego Viasat World.

TV-SAT

Zmiany parametrów technicznych kanałów Grupy ZPR Media

W najbliższym czasie dojdzie do zmian w portfolio Grupy ZPR Media – wystartuje Nowa TV a obecny na rynku kanał Eska TV zmieni się w stację 8TV. Dodajmy, iż równocześnie ruszy nowa Eska TV. W związku z tymi wydarzeniami nadawca wprowadzi zmiany w emisji satelitarnej (Eutelsat Hot Bird 13°E) wszystkich swoich kanałów, czyli obok wymienionych, także stacji Fokus TV, Vox Music TV, Polo TV i Hip Hop TV. Redakcja serwisu satkurier.pl poznała szczegóły tych modyfikacji. Jakie więc zmiany nas czekają?

Zmiany parametrów technicznych kanałów Grupy ZPR Media
Grupa-ZPR-Media

Po pierwsze, na mocy decyzji przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT) z dnia 20 maja 2016 roku program telewizyjny Eska TV od dnia 28 września 2016 roku od godziny 6:00 będzie oznaczany nazwą 8TV i będzie miał charakter wyspecjalizowany muzyczno-rozrywkowy (więcej tutaj).

Po drugie, w dniu 28 września 2016 roku o godzinie 12:00 zostanie wprowadzona zmiana w satelitarnym nadawaniu dla programu Hip Hop TV. Zmieni się transponder oraz częstotliwość nadawania – nowy transponder: 114, nowa częstotliwość: 10 796 MHz.

Zmiany parametrów nadawania kanałów Grupy ZPR Media w okresie wrzesień - listopad 2016 roku, foto: Grupa ZPR Media
Zmiany parametrów nadawania kanałów Grupy ZPR Media w okresie wrzesień – listopad 2016 roku, foto: Grupa ZPR Media

Po trzecie, w dniu 28 października 2016 roku o godzinie 12:00 zostanie wprowadzona zmiana w satelitarnym nadawaniu dla programu Vox Music TV. Zmieni się transponder oraz częstotliwość nadawania – nowy transponder: 114, nowa częstotliwość: 10 796 MHz.

Po czwarte, w dniu 28 października 2016 roku nadawanie rozpocznie nowy kanał Nowa TV (więcej tutaj). Stacja ma pojawić się także w przekazie satelitarnym – transponder: 10, częstotliwość: 11 393 MHz.

Po piąte, w dniu 3 listopada 2016 roku o godzinie 12:00 zostanie wprowadzona zmiana w satelitarnym nadawaniu dla programu 8TV (obecnie Eska TV), Polo TV i Fokus TV. Modyfikacji ulegną następujące parametry nadawanego satelitarnie sygnału:

  • rodzaj modulacji zmieni się z obecnej QPSK/DVB-S na nową 8PSK/DVB-S2,
  • wartość parametru FEC zmieni się z obecnego 5/6 na nowy 3/4,
  • rodzaj kompresji wizji zmieni się z obecnej MPEG-2 na nowa MPEG-4 Part10 (H.264 AVC).
nc+

Eleven Extra HD rozpoczął nadawanie w Polsce

12 września br. o godz. 12:00 (chociaż pojawiały się informacje, iż mogło to nastąpić 9 września br. ) nadawanie w Polsce rozpoczął sportowy kanał Eleven Extra HD. To trzecia stacja firmy Eleven Sports Network, która została uruchomiona w naszym kraju. Dostęp do nowego kanału zyskali abonenci platformy nc+.

Eleven Extra HD rozpoczął nadawanie w Polsce
Eleven Extra HD rozpoczął nadawanie w Polsce

W momencie rozpoczęcia emisji Eleven Extra jest dostępny tylko w ofercie nc+.
Do końca września, w ramach okna otwartego, kanał będą mogli oglądać wszyscy abonenci platformy na pozycjach 39. i 129. dekodera.
Następnie zostanie on udostępniony widzom nc+, którzy posiadają opcję Eleven.

Eleven Extra jest trzecim, po Eleven i Eleven Sports, sportowym kanałem premium grupy Eleven Sports Network.
Widzowie znajdą w nim jeszcze więcej sportu najwyższej klasy na żywo, przede wszystkim czołowe europejskie rozgrywki piłki nożnej, takie jak Ligue 1, Serie A TIM, La Liga Santander czy FA Cup.
Kibice zobaczą również angielskie English Football League Championship, Puchar Ligi Angielskiej oraz ligę brazylijską, belgijską i szkocką, Velux EHF Liga Mistrzów piłkarzy ręcznych oraz powtórki najciekawszych wydarzeń pokazywanych w Eleven i Eleven Sports.
Eleven Extra, tak jak wszystkie kanały grupy, nadaje 24 godziny na dobę, w HD i z polskim komentarzem.

Chcemy pokazać widzom bogactwo naszej oferty sportowej w pełnym wymiarze.
Znaczne poszerzenie portfolio praw od startu Eleven sprawiło, że aby móc w pełni realizować ten cel, potrzebowaliśmy dodatkowego kanału.
Dzięki Eleven Extra będziemy mogli zaoferować kibicom jeszcze więcej wydarzeń sportowych światowej klasy, z których znana jest nasza stacja.
Od tego sezonu w transmitowanych przez nas ligach piłkarskich występuje blisko 30 Polaków, w tym wiele gwiazd naszej drużyny narodowej, więc wybór ciekawych dla polskiego widza meczów jest jeszcze większy!
– mówi Krzysztof Świergiel, dyrektor zarządzający Eleven Sports Network w Polsce.

 

Stale pracujemy nad tym, aby dostarczać naszym abonentom najlepszą ofertę składającą się zarówno z naszych kanałów premium, jak i kanałów zewnętrznych.
Cieszymy się, że kanał Eleven Extra wzbogaci naszą szeroką ofertę programów sportowych
– mówi Anna Limbach-Uryn, dyrektor działu programowego nc+.
Abonenci nc+, którzy aktualnie posiadają pakiet z opcją Eleven otrzymają dostęp do kanału Eleven Extra bez dodatkowych kosztów.
Nowi abonenci mogą natomiast skorzystać z oferty, którą przygotowaliśmy specjalnie dla fanów sportu: do wszystkich pakietów premium CANAL+ nowy klient może otrzymać w prezencie na pełne 12 miesięcy opcję Eleven, obejmującą kanały: Eleven, Eleven Sports i Eleven Extra.
Oferta ta dotyczy pakietów nc+ od 69,99 zł miesięcznie.

W ciągu nadchodzącego tygodnia na antenie Eleven Extra kibice zobaczą transmisje z ciekawie zapowiadających się meczów piłki nożnej.
W piątek 16 września o 20:40 kanał pokaże spotkanie ligi hiszpańskiej Real Betis Balompié – Granada CF.
Na sobotę 17 września zaplanowane są m.in. mecze La Liga Santander i Ligue 1: CD Leganés – FC Barcelona, o 12:55, oraz AS Monaco – Stade Rennais, o 17:00.
W drugim ze spotkań zmierzą się drużyny reprezentantów Polski Kamila Glika oraz Kamila Grosickiego.
W niedzielę na pierwszy plan wysuwa się relacja z potyczki we włoskiej Serie A TIM pomiędzy Udinese Calcio i Chievo Verona, która rozpocznie się o 12:30, oraz francuska rywalizacja słynnej Olympique Marsylia z utytułowanym Olympique Lyon, zaplanowana na 20:40.
W tym spotkaniu, w barwach Lyonu, powinien zagrać kolejny zawodnik kadry narodowej – Maciej Rybus.
Szlagierami kolejnych dni będą mecze odbywające się w ramach prestiżowych angielskich rozgrywek EFL Cup (Puchar Ligi Angielskiej).
We wtorek o 20:40 Leicester City Bartosza Kapustki i Marcina Wasilewskiego zmierzy się z Chelsea F.C., a w środę o tej samej porze Swansea City Łukasza Fabiańskiego stanie naprzeciw Manchesteru City.
Eleven Extra HD ma stanowić uzupełnienie oferty obecnych już na polskim rynku kanałów – Eleven (Eleven HD), który nadaje w naszym kraju od 2 sierpnia 2015 roku (więcej tutaj), oraz Eleven Sports (Eleven Sports HD), który jest obecny w Polsce od 22 sierpnia 2015 roku (więcej tutaj).
W ofercie tych stacji coś dla siebie znajdą kibice piłki nożnej, piłki ręcznej, żużla, futbolu amerykańskiego, Formuły 1, MMA, kickboxingu czy kolarstwa.
Parametry techniczne:
Eutelsat Hot Bird 13C (13,0°E)
tp. 110 (10,719 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 5/6; DVB-S/QPSK)
ID: Eleven Extra HD
PID V: 168 (MPEG-4/HD)
PID A: 112 (pol, AC3)
PID PCR: 168
SID: 4409
PID PMT: 1009
Provider: nc+ Kodowanie: Nagra MA (S4/N3 – nc+), Conax (nc+)
Eutelsat Hot Bird 13C (13,0°E)
tp. 15 (11,488 GHz, pol. H, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK)
ID: Eleven Extra HD
PID V: 171
PID A: 124 (pol, AC3)
PID PCR: 171
SID: 5112
PID PMT: 1042
Provider: – (brak) Kodowanie: Nagra MA (S4/N3 – nc+), Conax (nc+), Viaccess PC 3.0 (Orange)

Zrzut ekranowy z kanału Eleven Extra HD
Zrzut ekranowy z kanału Eleven Extra HD

W związku z wprowadzeniem Eleven Extra HD na liście kanałów nc+ wprowadzone zostały następujące zmiany:
– kanał Fightklub HD został przeniesiony z pozycji 129. na 123.
– kanał Orange Sport został przeniesiony z pozycji 123. na 221.

InneInternet

Masz telefon na kartę. To musisz wiedzieć.

Od 25 lipca weszły w życie przepisy ustawy o działaniach antyterrorystycznych, które zobowiązują do podania danych osobowych przy kupowaniu kart prepaid. W związku z licznymi wątpliwościami w sprawie obowiązku rejestracji kart Urząd Komunikacji Elektronicznej opracował odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania.

Czy kartę SIM należy zarejestrować?

Nie ma takiego obowiązku, ale karty kupione przed 25 lipca 2016 r., które nie będą zarejestrowane do 1 lutego 2017 r., operator dezaktywuje.

Operatorzy umożliwiają rejestrację kart SIM, zarówno tych kupionych po 25 lipca 2016 roku, jak i wcześniej, w swoich salonach. Należy udać się do salonu z kartą SIM i dokumentem tożsamości. Czynności te operator może powierzyć pracownikom firm z nim współpracujących. Rejestracja polega na wypełnieniu i podpisaniu formularza.

Jak wygląda procedura rejestracji?

Rejestracja karty polega na podaniu operatorowi następujących danych:

– w przypadku abonenta będącego osobą fizyczną: imię i nazwisko, numer PESEL albo nazwę, serię i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość,

– w przypadku abonenta niebędącego osobą fizyczną: nazwę, numer identyfikacyjny REGON lub NIP lub numer w Krajowym Rejestrze Sądowym albo ewidencji działalności gospodarczej, lub innym właściwym rejestrze.

Abonent podaje dane operatorowi przy zawieraniu umowy w formie pisemnej lub elektronicznej.

Czy kartę prepaid możemy zarejestrować przez internet?

Przepisy nie wykluczają możliwości przekazania danych przez abonenta w formie elektronicznej z wykorzystaniem internetu. Należy jednak pamiętać, że weryfikacja/potwierdzenie tożsamości drogą elektroniczna odbywać się będzie za pomocą środków identyfikacji elektronicznej.

Czy kartę można nadal kupić w kiosku lub sklepie? Czy przy zakupie trzeba okazać dowód tożsamości?

Sprzedaż kart SIM odbywa się na dotychczasowych zasadach. Zakupu możemy dokonać w dowolnym miejscu bez obowiązku okazywania dokumentu tożsamości. Karta będzie jednak nieaktywna do czasu rejestracji.

Czy karta kupiona u operatora będzie działała od razu, czy trzeba będzie poczekać na weryfikację danych? Jak długo?

Operator rozpocznie świadczenie usług telekomunikacyjnych nie wcześniej niż po potwierdzeniu zgodności podanych przez abonenta danych albo po podaniu przez abonenta danych i potwierdzeniu ich drogą elektroniczną.

Przepisy nie wskazują terminu, w jakim taka rejestracja powinna zostać zrealizowana.

Co zrobić jeśli operator nie ma salonu?

Wirtualni operatorzy umożliwiają rejestrację kart SIM online. Wystarczy wypełnić formularz za pośrednictwem komputera i udać się do wybranego punktu współpracującego z operatorem lub oczekiwać na kuriera.

W jaki sposób operatorzy będą weryfikować dane osobowe klientów?

Proces weryfikacji i potwierdzenia tożsamości abonenta ustalany jest przez poszczególnych operatorów.

Obowiązek zebrania danych i ich potwierdzenia przed aktywacją usług ciąży na operatorze, nie na sprzedawcy lub dystrybutorze kart SIM. Dane te muszą być zebrane przed uruchomieniem usługi, ale nie oznacza to, że muszą być zebrane już przy zakupie karty SIM.

Potwierdzenia danych abonenta można dokonać elektroniczne lub za pośrednictwem osoby trzeciej działającej w imieniu dostawcy usług. Czynności te operator może powierzyć zarówno własnym pracownikom w salonach sprzedaży, jak również pracownikom firm z nim współpracujących

Co z osobami niepełnosprawnymi, które nie mogą się przemieszczać, czy są wykluczone z możliwości zarejestrowania swojej karty SIM na siebie? Jakie są procedury w tym zakresie?

Osoby niepełnosprawne lub starsze objęte są, jak każdy abonent, obowiązkiem rejestracji kart SIM.

Potwierdzanie danych możliwe jest za pośrednictwem osoby trzeciej, działającej w imieniu operatora. Może on zlecić czynności związane z weryfikacją innym podmiotom, np. firmie kurierskiej. Podanie danych oraz ich potwierdzenie może nastąpić drogą elektroniczną.

Jeśli dane abonenta, który miał już zawartą umowę z dostawcą usług były już weryfikowane, w związku z jej zawarciem, wówczas potwierdzenie danych może się odbyć za pośrednictwem systemu informatycznego udostępnionego przez operatora. O możliwości zarejestrowania karty SIM przy wykorzystaniu Internetu lub telefonu, a następnie potwierdzeniu danych w miejscu zamieszkania abonenta, np. niepełnosprawnego, przez kuriera lub w inny sposób niż wizyta w salonie, decyduje operator.

Co z osobami niepełnoletnimi? Czy mogą zarejestrować kartę?

Osoby niepełnoletnie, które ukończyły 13 lat (młodzież między 13 a 18 rokiem życia) mogą zarejestrować kartę prepaid na siebie. Aby rozpocząć świadczenie usług operator musi potwierdzić zgodność danych na podstawie aktualnego dowodu tożsamości.

Jaki jest cel rejestracji kart prepaid? Czy funkcjonuje w innych krajach Unii Europejskiej?

Podstawowym celem regulacji jest podniesienie efektywności polskiego systemu antyterrorystycznego, a tym samym zwiększenie bezpieczeństwa wszystkich obywateli RP.

Obowiązek rejestracji kart SIM ma na celu ograniczenie możliwości komunikowania się oraz kamuflażu przestępcom, również tym zaangażowanym w działalność terrorystyczną.

Niektóre państwa Unii Europejskiej posiadają regulacje nakładające ograniczenia w zakresie możliwości nabycia kart przedpłaconych w punktach obsługowych operatorów telekomunikacyjnych. Takie rozwiązania są przyjęte m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Bułgarii i na Węgrzech. Obowiązek zbierania danych dotyczących abonentów korzystających z usług telekomunikacyjnych znajduje się m.in. w prawie niemieckim.

Czy UKE monitoruje jak realizowany jest obowiązek rejestracji i weryfikacji danych osobowych przy sprzedaży kart prepaid i czy planuje nakładanie kar na operatorów, którzy nie wywiązują się z nałożonych obowiązków w tym zakresie?

Prezes UKE jest uprawniony do kontroli przestrzegania przepisów prawa.
Jeżeli na podstawie otrzymywanych przez Urząd sygnałów i skarg abonentów Prezes UKE stwierdzi niewypełnianie przez dostawców usług wynikających z przepisów, może podjąć postępowanie wyjaśniające lub postępowanie kontrolne.

Gmina Niemce

Zgromadzenie dotyczące braku obwodnicy Niemiec

Przejście po pasach z transparentami odbędzie się 16.09.2016 roku, godz. 16:00-16:45

„Art. 7. 1. Organizator zgromadzenia zawiadamia organ gminy o zamiarze zorganizowania zgromadzenia w taki sposób, aby wiadomość dotarła do organu nie wcześniej niż na 30 dni i nie później niż na 6 dni przed planowaną datą zgromadzenia”.

obwodnica
Zgromadzenie dotyczące braku obwodnicy Niemiec
Foto: www.polskatimes.pl

W myśl powyższej ustawy podaję niezbędne dane:

  1. Organizator (jak również przewodniczący zgromadzenia – nie ma odrębnej osoby) : Kamil Rarak – zdjęcie;
    Adres zamieszkania i korespondencji: Kliknij aby zobaczyć;
    PESEL: Kliknij aby zobaczyć;
    Telefon – 794-565-644,
    Adres e-mail: kamil.rarak@wp.pl
  2. Cel: przypomnienie oraz zasygnalizowanie mediom i organom decyzyjnym o problemie jakim jest brak obwodnicy miejscowości Niemce – głównym problemem jest same centrum Niemiec, które to w godzinach szczytu 1500-1800 jest wręcz sparaliżowane (przy ruchu sięgającego rzędu ponad 24 tyś. aut na dobę – dane z 2015 roku)
  3. Miejsce i czas: 16.09.2016 roku, godz. 1600-1645
  4. Liczba osób i sposób przebiegania: szacowana około 50-100 osób; przejście po pasach dla pieszych w 3 miejscach drogi krajowej 19 (osiedle chmielno, na wysokości połowy chodnika – od osiedla chmielno w stronę lublina oraz na przejściu przy ul. Leonów. Uczestnicy przechodzić będą po przejściach niosąc transparent i puszczając co jakiś czas kolumnę samochodów
  5. Przedsięwzięte środki bezpieczeństwa. Wynikające z ustawy – informacja dla policji, informacja na stronie Bip, odblaski i oznaczenie organizatora zebrania oraz poinformujemy media i punkt informacji drogowej

 

Fot. poglądowa umieszczona w banerze pochodzi ze strony:

DVB-T/T2

Kanał Nowa TV rozpocznie nadawanie 28.10

Nowa TV, nowy kanał Grupy ZPR Media, rozpocznie nadawanie 28 października br. – poinformował nadawca.
Stacja ma być dostępna w uruchamianym właśnie ósmym multipleksie (MUX 8) naziemnej telewizji cyfrowej (NTC) oraz w sieciach kablowych i IPTV (jego dodanie zapowiedział m.in. operator sieci Asta-Net – więcej tutaj).
Kanał pojawi się prawdopodobnie także w przekazie satelitarnym, ale nie są na razie znane szczegóły odnośnie tej formy nadawania – czy będzie to emisja niekodowana, tak jak w przypadku innych stacji tego nadawcy, i czy trafi na listy platform Cyfrowy Polsat, nc+ i Orange TV.

nowa-tv

Jak zapowiada nadawca, Nowa TV będzie ogólnodostępną, bezpłatną telewizją skierowaną do całej rodziny.
W swoim portfolio ma programy o charakterze rozrywkowym, informacyjnym oraz seriale i filmy fabularne, jak również atrakcyjne propozycje dla dzieci.
Nowa TV będzie stacją blisko widza, oferującą rozrywkę na najwyższym poziomie, a tematy podejmowane w programach publicystycznych oraz informacyjnych będą dotyczyć najważniejszych kwestii, interesujących widzów z każdego zakątka Polski (więcej tutaj).
Nadawca poinformowała również, iż Tomasz Sygut został redaktorem naczelnym w nowym projekcie telewizyjnym Grupy ZPR Media.
Będzie odpowiadał za produkcję audycji informacyjnych i publicystycznych w stacji Nowa TV.

– Chcemy, aby program informacyjny był wizytówką naszej stacji i w pełni odpowiadał oczekiwaniom jej widzów.
Będziemy zaskakiwać, łamać konwencje, a także wprowadzać elementy, których dotychczas w informacjach nie było.
Przede wszystkim zaś, chcemy być blisko naszych widzów.
Informować ich, ale też wskazywać fakty, które zmieniają i mają wpływ na ich codzienne życie.
To nie będzie program złożony z kilku informacji, z których połowa dotyczy polityków i polityki.
Ci pierwsi zaś nie będą jedynymi, którzy objaśniają ludziom świat.
Będziemy dalej od polityki, a bliżej ludzi i ich spraw.
Zależy nam na tym, żeby do naszych widzów mówić zrozumiałym językiem o sprawach, które ich najbardziej interesują

– o koncepcji programów informacyjnych mówi Tomasz Sygut.

Tomasz Sygut pracuje w mediach od 16 lat.
Ostatnio był dyrektorem Telewizyjnej Agencji Informacyjnej (TAI) TVP (nadzorował wszystkie programy informacyjne TVP) i szefem TVP Info.
Wcześniej pełnił funkcje m.in. zastępcy dyrektora Ośrodka Programów Regionalnych TVP, sekretarza programowego TVP Polonia, wydawcy programów publicystycznych „Punkt Widzenia” w TVP2 oraz „Newsroom” w TVP Info (więcej tutaj).
Przez wiele lat pracował jako dziennikarz prasowy.
Publikował m.in. w „Przeglądzie”, „Super Expressie” oraz gazetach regionalnych.
Jest absolwentem Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego.
W 2009 roku był nominowany do nagrody Grand Press w kategorii „News”.
Obecnie Grupa ZPR Media ma następujące kanały telewizyjne w swoim portfolio: Fokus TV (SD/HD), Eska TV (SD/HD), Vox Music TV, Hip Hop TV, Polo TV, Polo TV US, a także internetowe stacje Wawa TV, Polo Party TV, Eska Rock TV, Eska Party TV, Eska Best Music TV i Vox Old’s Cool TV, które są dostępne w sieci w serwisie EskaGO.
W przygotowaniu, obok kanału Nowa TV, jest też stacja 8TV (więcej tutaj).
Według wcześniejszych doniesień chce ruszyć w sieci z nowymi stacjami bazującymi na marce Fokus TV, takimi jak m.in. Fokus Historia, Fokus Geo i Fokus Investigation (więcej tutaj).
Do Grupy ZPR Media należą ponadto również m.in.: serwisy internetowe, rozgłośnie Radio Eska, Radio Eska Rock, Radio Wawa, Radio Vox FM, broker IDMnet, wydawca dziennika „Super Express” czy czasopism „Żagle”, „Podróże”, „Murator”, „Architektura – Murator”, „Dobre wnętrze”, „Moje mieszkanie”, „M jak mieszkanie”, „M jak mama” i „Zdrowie”.

DVB-T/T2TV-SAT

Co się dzieje z telewizją?

Co się dzieje z tą telewizją? Ostatnio przeczytałem materiał p. Daniela na temat nowych usług oferowanych przez platformy satelitarne. Pan Daniel Gadomski z satkurier.pl zauważa nowy trendy jakimi są nowe sposoby osiągania dochodów przez platformy tv ze sprzedaży ubezpieczeń, sprzętu rtv czy energii elektrycznej. Po przeczytaniu tego materiału, nasunęły mi się pewne stwierdzenia, którymi chce się z Wami podzielić.

Zastanawia mnie czy platformy muszą uciekać się do sprzedaży usług w żaden sposób nie spokrewnionych z głównym kierunkiem przedsiębiorstwa. A może są to działania w trosce o komfort abonentów ? Tak czy inaczej, przyjrzyjmy się operatorom telewizyjnym oraz producentom kanałów.

Fala programów o charakterze ezoterycznym oraz quizowym.
Fala programów o charakterze ezoterycznym oraz quizowym.

Jedno jest pewne – producenci kanałów telewizyjnych w wyjątkowy sposób zaniedbują swoje produkty. Odbija się to niestety na stosunku telewidza do poszczególnych kanałów.

Pracując w tej branży, mając codziennie kontakt z klientem końcowym produktu nazywanego dumnie kanałem telewizyjnym coraz częściej słyszę opinię o tym że nic ciekawego nie ma w tv. Zastanawiałem się nawet kiedyś czy to nie jest efekt „przejedzenia”, czy mając często do wyboru ponad 100 kanałów telewizyjnych nie odczuwamy przesytu? Jednak po głębszym zastanowieniu stwierdzam że nie chodzi jedynie o ten efekt.
Najczęstsze zarzuty stawiane ofertom programowym kanałów oferowanych w platformach kablowych i satelitarnych oraz telewizji naziemnej to:

  • Odgrzewane kotlety czyli wielokrotne powtórki programów i filmów.
  • Programy w przerwie reklamowej czyli duża dawka reklam i długie bloki reklamowe w trakcie filmów.
  • Migracja programów między kanałami czyli te same filmy na różnych kanałach (najczęściej w ramach jednego właściciela kilku stacji)
  • Niska zawartość merytoryczna, tutaj mnóstwo programów o niskiej atrakcyjności.
  • Stronniczość wiadomości czyli nieobiektywne przedstawianie treści wiadomości, manipulacje mające na celu wywarcie na widzach oczekiwanych odczuć (dotyczy programów i kanałów informacyjnych).
Co się dzieje z telewizją?
Przykład manipulacji kanału informacyjnego.
źródło: facebook

Jeszcze jedno, tym razem mowa o kanałach TVN i TVN7 oraz nocnych programach „Klub Magi”. Jaki sens w emisji   programu w tym samym czasie na dwóch kanałach dostępnych nawet w NTC ?

Chyba nie chodzi o komfort i ciekawą ofertę dla telewidzów oglądających te kanały.

 

Nie krytykuję osób korzystających z usług prowadzących programy.
Nie krytykuję naszej naiwności i chęci wygrania w konkursie w którym główne pytanie brzmi:
Jak na imię miał Adam Mickiewicz?
A – Adam
B – Kamil
C – Stanisław

 

W dzisiejszej dobie dostępu do internetu, łatwego dostępu do filmów, muzyki, informacji przez internet, w dobie  migracji telewidzów z telewizji do internetu – stawiam pytanie.
Czy stać nasze stacje na podcinanie gałęzi na której siedzą?
Czy za parę lat nie zauważą że oprócz sprzedaży ubezpieczeń, energii elektrycznej, pralek itd nie mają nic innego do zaoferowania.

W dobie internetu, telewizji naziemnej klient decydujący się na opcję płatną oczekuje nie tylko dobrej jakości obrazu (HD), ale również wartościowych treści bez reklam i ciągłych powtórek.

Co się dzieje z tą telewizją?
InneTV-SAT

Niedługo platformy będą sprzedawać chleb i mleko

Lodówki, kuchenki, pralki i zmywarki? Do tej pory takie rzeczy kupowało się w sklepach typu MediaMarkt, Saturn, czy MediaExpert. Teraz nie trzeba się wybierać do tych marketów. Wystarczy być abonentem Cyfrowego Polsatu. Konkurencyjna nc+ nie chce być gorsza.  – Płać abonament nc+ z konta Bank Zachodni WBK i zyskaj nawet 290 zł! – chwali się we wpisie facebookowym, który ma zachęcać do założenia konta w znanym banku. Jednocześnie odświeżyła we współpracy z Play swoją ofertę triple play, czyli usługi telewizyjno-internetowo-telefonicznej.

smartdom

Już wcześniej w ramach usługi smartDOM Cyfrowy Polsat zaczął oferować usługi bankowe, ubezpieczeniowe i te związane z energią elektryczną.
Platformy cyfrowe nie są dzisiaj jedynymi operatorami, którzy decydują się na takie rozwiązania.
Przy okazji przedłużenia i podpisania umowy na przykład z T-Mobile nowy telefon jest spłacany w ratach na rzecz banku, a nie tej sieci komórkowej.
Po kilku dniach do klienta dzwoni konsultant z tego banku i proponuje założenie karty kredytowej.
Bazy abonenckie to bowiem ogromne bazy danych, a dzisiaj dane są na miarę złota.

Jeśli platformy cyfrowe nie mogą nas zmusić lub przekonać do wydania dodatkowych pieniędzy na droższe pakiety, czy usługi typu wideo na życzenie, to dorabiają właśnie sprzedażą naszych danych.
Operatorzy komórkowi często oferują za to zniżki na wybrane usługi.
Może platformy powinny podobnie postępować z klientami gotowymi męczyć się z uciążliwymi konsultantami?
Chcesz mieć kanał premium za darmo, to zgódź się, że będziemy handlować Twoimi danymi! Reklamy można już dzisiaj emitować nawet na dekoderach, co robi Cyfrowy Polsat w EPG.
Na razie są to reklamy własnych usług i innych kanałów telewizyjnych, ale kto wie, co będzie za parę miesięcy. Może również zachęta do kupienia kuponu lotto z powodu wielkiej kumulacji?

Rodzi się pytanie, czy za jakiś czas platformy nie pójdą za ciosem i nie zaczną sprzedawać produktów spożywczych – chleba, mleka i marmolady!
Przecież kurierem można wysłać nie tylko lodówkę, ale także zakupy z Tesco, Carrefoura, czy Biedronki.
To żaden problem przygotować odpowiednią aplikację na dekodery, gdzie wybierzemy sobie gatunek chleba, mleka albo kiełbasy.
Ba, można nawet sprzedawać w ten sposób Big Maca z McDonald’s.
W jakości HD będzie wyglądał na pewno bardzo soczyście.
Szkoda tylko, że przy takich udoskonaleniach zapomina się o tym, co w platformach najważniejsze i tym, czego oczekują abonenci.
Większej liczby normalnych kanałów w HD, mniejszej reklam na płatnych kanałach, a może inwestycji w kanały UHD 4K.

A na końcu i tak abonenci mówią, że nie ma co oglądać w tej platformie? Nieprawdaż? To od czego są te platformy?