DAB+Radio naziemne

Radioodbiorniki DAB+ Sharp dostępne w Polsce

Na ostatnich międzynarodowych targach elektroniki użytkowej IFA w Berlinie, świętując powrót na europejski rynek audio, Sharp zaprezentował całą gamę innowacyjnych produktów. Teraz firma ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży nowych modeli radioodbiorników DAB+/FM. Do największych sieci handlowych w całej Polsce trafiły stacjonarne radia cyfrowe i internetowe. 

Radioodbiorniki DAB+ Sharp dostępne w Polsce
Radioodbiorniki DAB+ Sharp dostępne w Polsce

Cyfrowe radioodbiorniki DR-450 i DR-S460 posiadają stylową, drewnianą obudowę z aluminiowym frontem, teleskopową antenę oraz wyświetlacz LCD z regulacją jasności. Oba modele są wyposażone w tuner DAB/DAB+/FM i RDS, a dzięki modułowi Bluetooth® DR-S460 oferuje możliwość odtwarzania muzyki bezpośrednio ze smartfona lub tabletu. Dodatkowo, w pamięci urządzenia można zapisać do 60 stacji.

W przeciwieństwie do monofonicznego DR-450, model DR-S460 o mocy wyjściowej 30 W oferuje dźwięk stereo, a wejście AUX 3,5 mm daje możliwość podłączenia szerokiej gamy urządzeń odtwarzających.

Zarówno model DR-450, jak i DR-S460 dostępne są w kolorach: białym, szarym i czarnym, a model DR-450 dodatkowo w kolorze brązowym.

Rekomendowana cena detaliczna to 399 zł za DR-450 oraz 469 zł za DR-S460.

Sharp DR-450
Sharp DR-450

 

Sharp DR-S460
Sharp DR-S460

 

Stereofoniczne radio internetowe DR-I470 również jest wyposażone w tuner DAB/DAB+/FM oraz moduł Bluetooth®, a po podłączeniu do Internetu za pomocą sieci Wi-Fi umożliwia dostęp do nawet 10.000 internetowych stacji radiowych. Co więcej połączone przez Bluetooth ze smartfonem lub z tabletem umożliwia streamowanie muzyki bezpośrednio z serwisów muzycznych takich jak Spotify[1] czy Deezer[2], dysponującymi biblioteką składającą się z ponad 35 mln utworów. Dodatkową funkcjonalnością smart jest dedykowana aplikacja, dzięki której mamy łatwy dostęp do wszystkich stacji internetowych, jak również możliwość obsługi funkcji urządzenia zamiast pilota zdalnego sterowania. Kolorowy wyświetlacz o średnicy 2,4 cala pokazuje aktualną godzinę, czas alarmu, prognozę pogody oraz informacje o słuchanej stacji radiowej, a dzięki 3,5 mm wyjściu słuchawkowemu urządzenie może stać się źródłem muzycznych doznań dla miłośników słuchawek.

Model DR-I470 dostępny jest w kolorach: białym, szarym i czarnym. Rekomendowana cena detaliczna to 599 zł.

Sharp DR-I470
Sharp DR-I470

[1] Wymaga posiadania indywidualnego konta Spotify.
[2] Wymaga posiadania indywidualnego konta Deezer.

DAB+Radio naziemne

2 lata na radia cyfrowe w nowych samochodach

Decydenci, nadawcy i producenci samochodów spotkali się na Brussels Motor Show (19-27 stycznia 2019 r.), aby podnieść świadomość na temat nowych przepisów Unii Europejskiej. Zgodnie z tymi regulacjami, za maksymalnie dwa lata wszystkie nowe radioodbiorniki samochodowe mają umożliwiać odbiór naziemnego radia cyfrowego. 

2 lata na radia cyfrowe w nowych samochodach
2 lata na radia cyfrowe w nowych samochodach
Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej (EECC) wszedł w życie 20 grudnia 2018 roku. Państwa członkowskie UE mają dwa lata od tej daty na dokonanie transpozycji tego kodeksu do ustawodawstwa krajowego.

EECC stwierdza, że ​​„każdy radioodbiornik samochodowy zintegrowany w nowym pojeździe dostępnym w sprzedaży lub na wynajem w UE będzie wymagać odbiornika zdolnego do odbioru i odtwarzania usług radiowych dostarczanych przez naziemną cyfrową emisję radiową”. Decyzja jest oparta na paneuropejskim trendzie branżowym, polegającym na odchodzeniu od dotychczasowego standardu FM na rzecz radia cyfrowego.
 

Przemawiając podczas Brussels Motor Show, prezes WorldDAB, Patrick Hannon, powiedział:

W ciągu dwóch lat wszystkie nowe radioodbiorniki samochodowe w UE będą w stanie odbierać naziemne radio cyfrowe. Wymóg ten dotyczy zarówno krajów z rozwiniętym rynkiem DAB+, takich jak Niemcy, Włochy, Belgia i Holandia, jak i tych na wczesnym etapie rozwoju, takich jak Polska, Szwecja i Czechy. Kierowcy w całej Europie będą mogli czerpać korzyści z naziemnego radia cyfrowego – większego wyboru, wyraźniejszego dźwięku i ulepszonych usług transmisji danych. W sytuacjach awaryjnych, kiedy sieci mobilne najprawdopodobniej zostaną przeciążone, kierowcy nadal będą mogli otrzymywać wiarygodne informacje dotyczące bezpieczeństwa.

– To pozytywny ruch dla branży motoryzacyjnej, który będzie napędzał ewolucję radia, zdecydowanie najbardziej popularnej funkcji rozrywkowej w samochodzie. Cenimy korzyści dla klientów oferowane przez radio cyfrowe, takie jak czysty dźwięk, więcej stacji i okładki albumów – powiedział Martin Koch, dyrektor działu rozwoju multimediów w Audi AG. – Od lat Audi oferuje radio cyfrowe we wszystkich modelach i nieustannie pracujemy nad dalszym rozwojem radia. W najnowszych modelach Audi z MMI touch wprowadziliśmy Hybrid Radio, płynnie przełączające się na strumień online, gdy wyjeżdża się z obszaru odbioru danej stacji radiowej. Dla nas DAB+ i Hybrid Radio to idealne rozwiązania, zapewniające doskonałe wrażenia radiowe, gdziekolwiek się jest.

Norwegii krajowe usługi FM zostały wyłączone w 2017 roku, a Szwajcaria planuje przejście na nadawanie cyfrowe w latach 2020-2024. Na tych rynkach odpowiednio 98 proc. i 85 proc. nowych samochodów jest już wyposażonych w DAB+. Natomiast w Wielkiej Brytanii 91 proc. nowych samochodów ma już standard DAB, co oznacza, że ​​rynek ten jest już bliski spełnienia wymagań EECC. Włochywprowadziły przepisy mające na celu zapewnienie, że wszystkie nowe samochody będą wyposażone w odbiornik radiowy do roku 2020. Francja właśnie uchwaliła ustawę o odbiornikach, która wymaga, aby wszystkie nowe radia samochodowe wprowadzone na rynek po 18 miesiącach obejmowały funkcje radiowe DAB+.

nc+

Pierwszy w historii mecz PGNiG Superligi w 4K

Platforma nc+ pokaże na żywo pierwszy w historii PGNiG Superligi mecz w UHD 4K. 30 stycznia br. piłkarze ręczni wicelidera rozgrywek NMC Górnika Zabrze zagrają z aktualnym mistrzem Polski PGE VIVE Kielce. Transmisję w 4K przeprowadzi od godz. 18:15 Canal+ 4K Ultra HD, a w HD nSport+. Produkcją sygnału zajmie się Ekstraklasa Live Park.

Pierwszy w historii mecz PGNiG Superligi w 4K
Pierwszy w historii mecz PGNiG Superligi w 4K

Platforma nc+ od ponad roku umożliwia swoim abonentom oglądanie sportowych wydarzeń w najwyższej jakości obrazu. W standardzie 4K transmitujemy wybrane mecze Premier League, LaLiga Santander oraz Bundesligi. W maju 2018 wyprodukowaliśmy transmisję Grand Prix Polski na żużlu w 4K, a w grudniu 2018 rozpoczęliśmy produkcję transmisji meczów LOTTO Ekstraklasy w 4K UHD. Teraz, jako pierwsi, pokażemy w 4K UHD mecz PGNiG Superligi piłki ręcznej

– powiedział Michał Jarocki, dyrektor sportowy nc+.

Mecz PGNiG Superligi NMC Górnik Zabrze – PGE VIVE Kielce w UHD 4K będzie dostępny dla abonentów nc+ posiadających najnowszy dekoder 4K UltraBOX+ i kanał Canal+ 4K Ultra HD. Dzięki obsługiwanej przez dekoder technologii wysokiej dynamiki jasności (HDR), ale również odwzorowaniu szerokiej palety barw (Wide Colour Gamut), szybkim odtwarzaniu klatek filmu (High Frame Rate) i większej głębi bitowej, mecz można oglądać w jeszcze bardziej realistycznym, ostrzejszym i bardziej szczegółowym obrazie 4K. Mecz będzie produkowany z użyciem 9 kamer UHD HDR, w tym dwóch Super Slow Motion z użyciem systemu powtórkowego EVS VIA.
 

Rozgrywki PGNiG Superligi niezwykle dynamicznie się rozwijają. Już dziś jesteśmy w TOP5 europejskich lig piłki ręcznej, a nasza strategia zakłada pracę nad systematycznym podnoszeniem poziomu sportowego, dalszą popularyzację dyscypliny oraz wdrażaniem nowatorskich rozwiązań marketingowych i biznesowych. Przeprowadzenie pierwszej w historii transmisji 4K UHD z halowych rozgrywek ligowych w Polsce, jest pionierskim rozwiązaniem, których chcemy wdrażać więcej

– powiedział Marek Janicki, prezes zarządu Superliga sp. z o.o.

30 stycznia (środa)
18:15 PGNiG Superliga: NMC Górnik Zabrze – PGE VIVE Kielce;   Canal+ 4K Ultra HD, nSport+

TVP

TVP kupiła od PZN prawa do konkursów w Wiśle i Zakopanem do 2026

Telewizja Polska nabyła od Polskiego Związku Narciarskiego prawa medialne do transmisji zawodów w skokach narciarskich rozgrywanych w Wiśle i Zakopanem do 2026. Relacje z konkursów będzie można oglądać w TVP1 i TVP Sport oraz w Internecie i na urządzeniach mobilnych. 

TVP kupiła od PZN prawa do konkursów w Wiśle i Zakopanem do 2026
TVP kupiła od PZN prawa do konkursów w Wiśle i Zakopanem do 2026

Skoki narciarskie są jedną z najbardziej popularnych dyscyplin w naszym kraju, a na pewno – obok piłki nożnej – najchętniej oglądaną. Kamil Stoch, Dawid Kubacki czy Piotr Żyła są jednymi z najlepiej rozpoznawalnych sportowców w naszym kraju. Dlatego umowa pomiędzy PZN a TVP została zawarta na tak długi czas. Telewizja Polska chciała zapewnić dostęp do zawodów w skokach narciarskich na ogólnodostępnych antenach – TVP1 i TVP Sport.

Transmisje z kwalifikacji i konkursów będzie można także śledzić na stronie sport.tvp.pl i w aplikacji mobilnej TVP Sport. 

TVP nabyła prawa do realizacji kilkunastu różnych zawodów, które odbędą się w Polsce: wspomnianego Pucharu Świata zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn, FIS Grand Prix kobiet i mężczyzn, Pucharu Kontynentalnego oraz Mistrzostw Polski, tradycyjnie rozgrywanych w drugi dzień świąt Bożego Narodzenia.

TVP kupiła od PZN prawa do konkursów w Wiśle i Zakopanem do 2026

​​​​​​​Nowością będą transmisje z zawodów kobiet oraz Pucharu Kontynentalnego, w którym dobre wyniki osiągają reprezentanci Polski – przed tym weekendem czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej zajmował Aleksander Zniszczoł. 

Telewizja Polska wcześniej nabyła prawa do zawodów w skokach narciarskich rozgrywanych także poza granicami naszego kraju – Pucharu Świata (do końca sezonu 2020/21), FIS Grand Prix (do końca 2021) oraz do Mistrzostw Świata w narciarstwie klasycznym 2019 i 2021. 

Telewizja

Abonament RTV 2019

Abonament RTV 2019. Opłaty obowiązkowe nie dla wszystkich. Sprawdźcie, kto nie musi płacić abonamentu RTV.
Abonament RTV 2019 już obowiązuje.
Opłaty radiowo-telewizyjne są obowiązkowe, ale nie dla wszystkich.
Kto jest zwolniony? Wiemy już ile zapłacimy w 2019 roku. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji ujawniła stawki jako pierwsza. Z informacji KRRiT dowiadujemy się również komu przysługują zwolnienia od tej opłaty. Jak zatem wyglądają stawki nowego abonamentu RTV na 2019 rok? Ile trzeba będzie zapłacić za używanie odbiornika telewizyjnego, a ile za korzystanie z radia? Jakie są przewidziane kary za używanie niezarejestrowanych odbiorników? Przeczytasz o tym w materiale.

Abonament RTV 2019
Abonament RTV 2019 | fot. Piotr Krzyżanowski/Polska Press

Abonament RTV 2019: Ile zapłacimy?

KRRit poinformowała, że opłaty za abonament RTV w 2019 nie wzrosną. Stawki miesięczne za abonament RTV na 2019 wyglądają następująco:

  • Miesięczna opłata za odbiornik telewizyjny – 22,70 zł
  • Miesięczna opłata za odbiornik radiofoniczny – 7 złotych

Abonament RTV 2019 – opłaty wielomiesięczne – stawki:

Opłacając z góry przynajmniej 2 miesiące mamy możliwość uzyskania korzystniejszych warunków. Aby móc skorzystać ze zniżki musimy wnieść opłate z góry w terminie do 25. dnia pierwszego miesiąca okresu rozliczeniowego.
Wyglądają one następująco: Abonament RTV 2019:

Opłaty miesięczne płatne z góry za odbiornik telewizyjny:

  • 2 miesiące – 44,05 zł
  • 3 miesiące – 65,35 zł
  • 4 miesiące – 88,05 zł
  • 5 miesiące – 109,40 zł
  • 6 miesięcy – 129,40 zł
  • 7 miesięcy – 152,10 zł
  • 8 miesięcy – 173,45 zł
  • 9 miesięcy – 194,75 zł
  • 10 miesięcy – 217,45 zł
  • 11 miesięcy – 238,80 zł
  • 12 miesięcy – 245,15 zł

Abonament RTV 2019:

Opłaty miesięczne płatne z góry za odbiornik radiowy Podobnie jest w kwestii korzystania z radioodbiornika – za pół roku z góry zapłacimy 39,90 zł, a za rok 75,60 zł.

Kto nie musi płacić abonamentu RTV?

Od płacenia abonamentu RTV są zwolnione osoby:

  • mające ukończone 75 lat
  • posiadające I grupę inwalidzką
  • pobierające świadczenie pielęgnacyjne lub rentę socjalną
  • kombatanci będący inwalidami wojennymi lub wojskowymi
  • pozbawione pracy
  • mające prawo do zasiłku przedemerytalnego
  • spełniające kryterium dochodowe (dochód rodziny w przeliczeniu na osobę nie przekracza 754 zł)
  • mające skończone 60 lat,
  • posiadające prawo do emerytury,
  • której wysokość nie przekracza miesięczne 50% przeciętnego wynagrodzenia z ubiegłego roku

 

Kary za używanie niezarejestrowanych odbiorników?

Rząd nie wprowadza zmian w kwestii kar za używanie niezarejestrowanych odbiorników. Wynosi ona 681 złotych.

Gmina Niemce

Szkolenie pododdziałów 2.LBOT na terenie Gminy Niemce

W najbliższą niedzielę, 20.01.2019 r. w godz. 8.00 – 16.00 żołnierze z pododdziałów 2. Lubelskiej Brygady Obrony Terytorialnej będą realizować szkolenie w rejonie miejscowości Nasutów oraz Kozłowieckiego Parku Krajobrazowego na terenie Gminy Niemce.

Szkolenie pododdziałów 2.LBOT na terenie Gminy Niemce
Szkolenie pododdziałów 2.LBOT na terenie Gminy Niemce

Podczas szkolenia nie będzie wykorzystywana amunicja bojowa i środki pozoracji pola walk tj. amunicja ślepa, środki imitujące wystrzał armatni, oraz granaty dymne.

W trakcie realizacji szkolenia nie wystąpią żadne utrudnienia oraz zagrożenia życia lub zdrowia dla lokalnej ludności. Zajęcia nie będą generować konieczności angażowania środków finansowych ze strony samorządu lokalnego i administracji państwowej.

Dowódca ćwiczącego pododdziału zobowiązany jest do zapewnienia porządku, dyscypliny oraz czystości w miejscach szkolenia. Nie będą stwarzać utrudnień w ruchu lokalnym po drogach gminnych lub innych ciągach komunikacyjnych, chyba, że organizacja zajęć będzie opierać się na infrastrukturze drogowej lub obiektach przy niej umieszczonych.

W przypadku wykorzystywania w ramach szkolenia obiektów infrastruktury będących w posiadaniu właściwych terytorialnie organów administracji rządowej / samorządowej wymagane jest sporządzenie / uzyskanie osobnego porozumienia / zgody. 

Osoby odpowiedzialne za realizację szkolenia: Kpt. Damian Machałek tel: 881 326 426

Fot. do.wp.mil.pl

Telewizja

H2 zmieni nazwę na History2

W środę, 6 lutego 2019 roku A+E Networks odświeży wizerunek kanału H2 w Polsce wprowadzając nową nazwę – History2 oraz nową identyfikację wizualną. 

H2 zmieni nazwę na History2
H2 zmieni nazwę na History2

Logo History2 zaprojektowano w nawiązaniu do brandingu kanału History, wykorzystując charakterystyczne dla niego kolory i estetykę. Nowa oprawa kanału jest rezultatem strategii uwzględniającej zainteresowania widzów kanału oraz ich niezaspokojony apetyt na wiedzę.

History2 to uzupełnienie oferty kanału History, gdzie nauka staje się rozrywką, przekazywaną w niecodzienny i zaskakujący sposób. Na kanale znajdują się doceniane seriale dokumentalne z całego świata, które zaspokoją ciekawość najbardziej wymagających widzów. History2 oferuje autorskie programy dokumentalne przedstawiające wizję historii z różnych stron świata. Stacja zaprasza widzów, którzy są miłośnikami historii do zgłębienia teorii spiskowych, odkrywania bogactwa świata oraz doświadczania kluczowych momentów z przeszłości, teraźniejszości, jak i przyszłości.

History2 uzupełnia History szeroką ofertą programów, od tematyki wojennej poprzez historię starożytną i współczesną aż po nauki ścisłe, motoryzację i inżynierię. History2 stawia na wypełnione ciekawą i przystępną treścią produkcje, w których fascynujące fakty łączą się z wciągającą akcją. Dzięki History2 coraz więcej odkrywamy, dowiadujemy się i coraz więcej rozumiemy.

History2 jest dostępny w ponad 3 milionach gospodarstw domowych w Polsce. W swojej ofercie posiadają go najwięksi operatorzy, w tym Cyfrowy Polsat, nc+, Orange, Vectra, Toya, Inea, Promax, Play Now oraz ipla.tv.

TV-SAT

Globalny spadek liczby abonentów płatnej telewizji

Po raz pierwszy zauważono niepokojący trend dotyczący pay-tv. Według informitv Multiscreen Index, całkowita liczba abonentów 100 wiodących operatorów płatnej telewizji nieznacznie zmniejszyła się o 0,11 mln w III kwartale 2018 r. Oznacza to spadek o 0,02 proc. Chociaż to niewielka różnica, to jest to pierwszy taki przypadek na świecie. Tylko 43 operatorów pay-tv z tego raportu wykazało wzrost liczby abonentów, ale dużo mniejszy niż bywało to wcześniej. Czy w kolejnych latach ten trend w pay-tv będzie się pogłębiał? 

Globalny spadek liczby abonentów płatnej telewizji

Spadek liczby abonentów płatnej telewizji o ponad 1 mln odnotowano w Ameryce Północnej, Środkowej i Południowej. Liczba abonentów spadła też w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, o 0,31 mln – i to po raz pierwszy w historii.

Na szczęście w regionie Azji i Pacyfiku odnotowano znaczący wzrost o 1,22 mln abonentów, głównie dzięki wzrostowi o 200 tys. abonentów platformy Dish TV w Indiach. To nieco poratowało wskaźniki na świecie, przy spadkach w innych regionach. Przy okazji okazuje się, że platforma Dish TV w Indiach jest obecnie największym operatorem płatnej telewizji na świecie z liczbą 23,5 mln abonentów.

Operatorzy kablowi stracili 0,22 mln abonentów, podczas gdy operatorzy platform DTH z satelity stracili 0,9 mln. Telewizja u operatorów telekomunikacyjnych zyskała 0,92 mln abonentów. Usługi online Sling TV i DirecTV NOW dodały 26 tys. i 63 tys. abonentów, do łącznie odpowiednio 2,37 mln i 1,81 mln abonentów.

10 największych operatorów pay-tv w USA straciło 877 tys. abonentów, ale nadal ma łącznie 82,72 mln klientów, na czele z Comcast z 20,98 mln i DirecTV z 19,63 mln abonentów. Poza usługami online, AT&T U-verse był jedynym, który pozyskał abonentów, ze skromnym wzrostem o 13 tys. Stąd takie spadki pay-tv w Ameryce Północnej.

Największy wzrost liczby klientów wykazał Türk Telekom w Turcji, przybyło mu 266 tys. do łącznej liczby 3,53 mln, włączając w to abonentów satelitarnych, telekomunikacyjnych i usługi Tivibu Go.

Największa strata dotyczy wszystkich platform Canal+, gdzie łączna liczba klientów spadła o 608 tys.zaraz po piłkarskich Mistrzostwach Świata w Rosji, a jej łączna liczba to 6,93 mln, chociaż i tak wzrosła o 726 tys. rok do roku.

Sky nie zgłosił liczby abonentów po przejęciu przez Comcast. Ocenia się, że po połączeniu Comcast i Sky zbliżą się do 44 mln abonentów telewizji płatnej, co czyni ją największą grupą w Multiscreen Index.
 

– Nasz wskaźnik Multiscreen Index pokazuje po raz pierwszy niewielki spadek liczby abonentów telewizyjnych na całym świecie, po średnim wzroście kwartalnym o 1 proc. w ciągu ostatnich lat – zauważył redaktor dr William Cooper.

– Trzeci kwartał wydaje się być słabszy. Kluczowe pytanie brzmi, czy następny kwartał pokaże ożywienie lub dalszy spadek.

Multiscreen Index obejmuje 100 wiodących, wielokanałowych usług telewizyjnych i wideo w 38 krajach, które łącznie stanowią około 430 mln klientów na całym świecie. Indeks stanowi branżowy punkt odniesienia dla względnej wydajności dostawców usług telewizyjnych, w stosunku do których można mierzyć zyski lub straty klientów u operatorów pay-tv.

InternetPlus

Plus z nową usługą – Internet w samochodzie

„Internet w samochodzie” to całkowicie nowa usługa wprowadzona przez sieć Plus we współpracy z Grupą Vodafone, w ramach której po zakupie specjalnych pakietów internetowych można w samochodzie korzystać z Internetu z wykorzystaniem Wi-Fi pojazdu. Usługa jest obecnie dostępna w wybranych modelach samochodów Mercedes-Benz oraz Ford, a wkrótce będzie rozszerzona także o kolejne marki motoryzacyjne. 

Plus z nową usługą - Internet w samochodzie
Plus z nową usługą – Internet w samochodzie

„Internet w samochodzie” to nowatorska i niestandardowa usługa na polskim rynku telekomunikacyjnym dostępna dla klientów indywidualnych. Zakup pakietów i obsługa są realizowane przez globalną platformę Vodafone z wykorzystaniem sieci telekomunikacyjnej Grupy Cyfrowy Polsat. Dzięki wbudowanej w samochód karcie SIM, moduł łączności bezprzewodowej ma stabilne połączenie do Internetu z prędkością LTE i pozwala cieszyć się szybkim Internetem w Polsce oraz krajach partnerskich w Europie.

Usługa „Internet w samochodzie” jest już dostępna w samochodach marki Mercedes-Benz klas: A, C, CLS, E, G, S z systemem telemetrycznym NTG 5.5 lub nowszym oraz w samochodach marki Ford z modemem FordPass Connect: Ford Focus, Ford Fiesta, Ford EcoSport, Ford Edge 2019, Ford Transit Connect MCA, Ford Tourneo Connect MCA. Aby skorzystać z usługi, należy podłączyć swoje urządzenie mobilne do samochodowego Wi-Fi, zgodnie z instrukcją producenta samochodu i założyć konto na dedykowanym usłudze portalu, gdzie można kupować pakiety danych oraz kontrolować ich zużycie. Konieczna jest również weryfikacja tożsamości klienta i jego zarejestrowanie w dedykowanych Punktach Obsługi Klienta (aktualna lista punktów rejestracji jest opublikowana na stronie www.internetwsamochodzie.plus.pl)

Usługa „Internet w samochodzie” nie jest przypisana do samochodu, lecz połączona z kontem klienta, po zmianie pojazdu na samochód tej samej marki nadal więc można korzystać z zakupionych wcześniej pakietów danych.

Na próbę klient otrzymuje jednorazowy, bezpłatny pakiet danych. Po jego wykorzystaniu może wybierać spośród trzech pakietów:

  • Na dzień: 3 GB na 24 godz. za 9 zł;
  • Miesięczny: 10 GB na 28 dni za 29 zł;
  • Roczny: 100 GB na rok (365 dni) za 279 zł.

Istnieje możliwość zakupu trzech pakietów na zapas, które aktywują się jeden po drugim, po wyczerpaniu limitu jednostek lub upływie terminu ważności.

Usługa „Internet w samochodzie” działa bez dodatkowych opłat roamingowych w większości krajów europejskich: Albania, Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Islandia, Irlandia, Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Turcja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.

Gmina Niemce

Zebranie sołeckie mieszkańców Nasutowa

W dniu 20.01.2019 o godzinie 13,15 w przedszkolu Nasutów odbędzie się zebranie wiejskie mieszkańców sołectwa Nasutów.
Na zebraniu zostaną omówione bieżące sprawy mieszkańców, zaplanowane i wykonywane inwestycje oraz inne.

Główne tematy zebrania:

  • Wybór sołtysa 
  • Wybór członków rady sołeckiej
  • Odbiór odpadów komunalnych (harmonogram i opakowania na odpady)

 

Zebranie sołeckie mieszkańców Nasutowa
Zebranie sołeckie mieszkańców Nasutowa

Na zebranie zapraszają:
Wójt gm. Niemce i Sołtys Nasutów