TELE TECHNIKA

DLA CIEBIE DLA DOMU DLA FIRMY

Discovery

Telewizja

TVN już w rękach Discovery – przejęcie Scripps staje się faktem

Wieczorem 6 marca TVN poinformował iż doszło do sfinalizowania przejęcia Scripps Networks Interactive przez Discovery Communications. Tym samym Discovery stało się właścicielem Grupy TVN w Polsce. 

 
TVN już w rękach Discovery - przejęcie Scripps staje się faktem
TVN już w rękach Discovery – przejęcie Scripps staje się faktem

 

Discovery Communications (Nasdaq: DISCA, DISCB, DISCK) ogłosiło 6 marca 2018 zakończenie akwizycji Scripps Networks Interactive (Nasdaq: SNI). Nowa firma działać będzie pod nazwą Discovery.

  • Dzięki połączeniu, Discovery staje się globalnym liderem rozrywki telewizyjnej, który dociera do widzów w 220 krajach i terytoriach, mówiących w 50 językach. Rocznie dostarczać im będzie ponad 8 tysięcy godzin oryginalnych produkcji za pośrednictwem wszystkich ekranów.
  • W ramach globalnej transakcji, Discovery zostaje właścicielem TVN, wiodącego nadawcy telewizyjnego w Polsce. 
  • Akwizycja rozpoczyna nowy rozdział w ponad 20-letniej obecności Discovery i TVN w Polsce. Pozwoli ona stworzyć jeszcze ciekawszą propozycję dla polskich widzów, obejmującą takie gatunki programowe, jak dokument, fabuła, rozrywka, sport i informacje, dostępne na kanałach otwartych, płatnych oraz w serwisach skierowanych bezpośrednio do konsumenta.

TVN już w rękach Discovery – przejęcie Scripps staje się faktem

 

Dzisiaj stajemy się jeszcze silniejszą i bardziej zdywersyfikowaną firmą medialną, do której należy portfolio marek telewizyjnych cieszących się uznaniem na całym świecie.

Jako wiodący koncern medialny, nowe Discovery będzie bawić, edukować i inspirować widzów na całym świecie poprzez wszystkie platformy. Co więcej, reklamodawcom i dystrybutorom zaoferujemy nowe możliwości dotarcia do najbardziej pożądanych grup docelowych, na niespotykaną dotąd skalę. Dzięki fuzji stworzymy też zupełnie nową wartość dla wszystkich naszych interesariuszy.

– powiedział David Zaslav, President i CEO w Discovery

Zmiana nazwy na Discovery wspiera strategię firmy koncentrującą się na opowiadaniu prawdziwych historii poprzez najpopularniejsze gatunki telewizyjne. Jest także wyrazem zobowiązania Discovery do dostarczania swoim odbiorcom programów wszędzie tam, gdzie chcą je oglądać – na wszystkich ekranach i platformach.

W ramach globalnej transakcji, Discovery stało się nowym właścicielem TVN, należącej do SNI wiodącej grupy medialnej w Polsce.
 

– Od ponad 20 lat Discovery i TVN dostarczają polskim widzom najwyższej jakości rozrywki i pomagają im poznawać otaczający świat. Z podziwem obserwowałam rozwój TVN i bardzo się cieszę, że odtąd będziemy już wspólnie inspirować widzów w Polsce. W tej chwili otwiera się przed nami wiele możliwości. Będziemy mogli jeszcze lepiej odpowiadać na zmieniające się potrzeby odbiorców i partnerów, wykorzystując potencjał telewizji linearnej oraz innych platform.

– podkreśliła Katarzyna Kieli, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery EMEA.

– Zakończenie transakcji połączenia Scripps Networks Interactive z Discovery Communications to niezwykle ważny moment w historii TVN. Będąc częścią nowej globalnej organizacji, mamy szansę promować polskie osiągnięcia telewizyjne na całym świecie. Jestem przekonany, że z naszym doświadczeniem i potencjałem produkcyjnym, sprawdzonymi partnerami oraz charyzmatycznymi gwiazdami, TVN będzie odgrywał ważną rolę w strategii nowej firmy. Jesteśmy dumni, że możemy połączyć się ze znakomitym zespołem Discovery i zacząć razem tworzyć nową jakość w produkcji treści telewizyjnych.

– powiedział Jim Samples, prezes zarządu i dyrektor zarządzający TVN S.A.


Polska od wielu lat była ważnym rynkiem dla Discovery, a Warszawa strategiczną lokalizacją dla całego regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA), który jest zarządzany przez Polkę, Katarzynę Kieli. Polska jest obecnie jednym z najważniejszych dla Discovery rynków na świecie oraz najważniejszym rynkiem w regionie EMEA.

Telewizja

Zgoda na przejęcie właściciela TVN przez Discovery

Komisja Europejska zatwierdziła planowane przejęcie Scripps, właściciela m.in. Grupy TVN, przez Discovery. Decyzja jest uzależniona od wypełnienia zobowiązań zaproponowanych przez Discovery. Chodzi o udostępnianie dystrybutorom kanałów informacyjnych TVN za „rozsądną cenę”. Przypomnijmy, że w lipcu 2017 roku koncern Discovery poinformował, że kupi Scripps w transakcji wycenionej na 14,6 mld dol. Transakcję zgłoszono Komisji w dniu 8 grudnia ub.r. 

Zgoda na przejęcie właściciela TVN przez Discovery
Zgoda na przejęcie właściciela TVN przez Discovery

Discovery Communications Scripps Network Interactive dostarczają podstawowe kanały płatnej telewizji dystrybutorom telewizyjnym na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG). Spółka Scripps jest szczególnie aktywna na rynku brytyjskim, na którym wspólnie z BBC prowadzi UKTV, a także w Polsce, gdzie posiada grupę medialną TVN nabytą w 2015 roku.

W toku postępowania wyjaśniającego Komisja Europejska stwierdziła, że:

  • w Zjednoczonym Królestwie zgłoszona koncentracja nie powodowałaby problemów w zakresie konkurencji, ponieważ obszary działalności obu przedsiębiorstw nakładają się w niewielkim stopniu;
  • w Polsce planowana koncentracja mogłaby doprowadzić do zwiększenia siły przetargowej spółki Discovery wobec dystrybutorów telewizyjnych w związku z nabyciem niektórych kanałów, które są szczególnie ważne dla proponowanych przez nich podstawowych pakietów telewizji płatnej. Za stację o kluczowym znaczeniu dla detalicznych ofert telewizyjnych uznano w szczególności stację TVN24 – flagowy kanał informacyjny telewizji TVN. W następstwie transakcji spółka Discovery miałaby możliwość oraz zachętę do udzielania licencji na korzystanie z całego swojego portfela kanałów telewizyjnych. Pozwoliłoby to jej na podwyższenie stosowanych opłat licencyjnych ze stratą dla polskich konsumentów i konkurencji na polskim rynku.

Proponowane środki zaradcze

Aby odpowiedzieć na zastrzeżenia Komisji dotyczące konkurencji, spółka Discovery zobowiązała się, że będzie udostępniać kanał TVN24 i związany z nim kanał TVN24 BiS obecnym i przyszłym dystrybutorom telewizyjnym w Polsce za rozsądną cenę ustalaną poprzez odniesienie do porównywalnych umów. Zobowiązanie to będzie w mocy przez okres 7 lat.

Komisja doszła do wniosku, że proponowana transakcja – zmieniona w sposób ujęty w zobowiązaniach – nie budzi obaw co do naruszenia zasad konkurencji. Decyzja Komisji jest warunkowa i uzależniona od wypełnienia zobowiązań.

Odrzucenie wniosku o odesłanie sprawy

Równolegle Komisja odrzuciła wniosek Polski o odesłanie sprawy do polskiego organu ochrony konkurencji w celu dokonania oceny w świetle polskiego prawa konkurencji. Komisja stwierdziła, że obawy dotyczące naruszenia zasad konkurencji przez przedmiotową transakcję zostały w pełni rozwiązane poprzez przyjęcie zobowiązań. W związku z tym Komisja odrzuciła powyższy wniosek.

Przedsiębiorstwa i produkty

Discovery jest globalnym przedsiębiorstwem medialnym z siedzibą w USA, produkującym filmy i programy dokumentalne, a także programy sportowe (takie jak Eurosport) i korzystającym z wielu różnych platform dystrybucji, w tym platform telewizji płatnej i ogólnodostępnej, a także szeregu platform dystrybucji cyfrowej na całym świecie.

Scripps jest globalnym przedsiębiorstwem medialnym z siedzibą w USA produkującym przede wszystkim programy dotyczące domu, żywności, podróży i inne powiązane programy.

Połączone portfolio marek Discovery i Scripps obejmowałoby:

  • Discovery: Discovery Channel, TLC, Investigation Discovery, Animal Planet, Science i Turbo/Velocity; OWN w Stanach Zjednoczonych; Discovery Kids w Ameryce Łacińskiej; Eurosport;
  • Scripps: HGTV, Food Network, Travel Channel, DIY Network, Cooking Channel i Great American Country; TVN w Polsce; UKTV – joint venture z BBC Worldwide; Asian Food Channel w Azji; Fine Living Network.
DVB-T/T2mux8TV-SAT

Metro już pod skrzydłami Discovery

Metro już pod skrzydłami Discovery. Discovery Polska zakupiło od Agory, wydawcy „Gazety Wyborczej”, 51,06 proc. udziałów w spółce Green Content, nadawcy telewizji Metro. Oznacza to, że ten polski oddział amerykańskiej spółki stał się jedynym właścicielem kanału dostępnego m.in. w MUX 8 naziemnej telewizji cyfrowej. 

Metro już pod skrzydłami Discovery
Metro już pod skrzydłami Discovery

Zarząd Agory poinformował w komunikacie giełdowym, że zaksięgował na rachunku bankowym spółki kwotę 19 mln i 140 zł za sprzedaż udziałów w Green Content. W rezultacie wykonania opcji, Discovery Polska zostało z dniem 1 września br. właścicielem 100 proc. udziałów w nadawcy telewizji Metro.

– Transakcja zbycia udziałów będzie miała pozytywny wpływ na wyniki Spółki oraz Grupy Agora w trzecim kwartale 2017 r. Szacowany wpływ powyższej transakcji na wynik netto Agory S.A. i Grupy Agora wyniesie odpowiednio około 11,1 mln zł i około 11,4 mln zł – czytamy w komunikacie Agory.

Discovery jest w Polsce nadawcą takich kanałów, jak Discovery Channel, TLC czy Eurosport.

TV-SAT

Discovery przejmie właściciela TVN za 14,6 mld dol.

Discovery Communications i Scripps Networks Interactive, właściciel m.in. Grupy TVN, poinformowały o podpisaniu ostatecznego porozumienia w sprawie nabycia przez Discovery firmy Scripps za 14,6 mld dol. (90 dol. za akcję). Sfinalizowanie tej transakcji jest spodziewane na początek 2018 roku. Wymagana jest zgoda regulatorów medialnych. 

Discovery przejmie właściciela TVN za 14,6 mld dol.
Discovery przejmie właściciela TVN za 14,6 mld dol.

Potwierdziły się zatem informacje sprzed kilku dni o planowanym połączeniu Discovery Communications i Scripps Networks Interactive.

Discovery przejmie właściciela TVN za 14,6 mld dol.

Razem Discovery i Scripps zaoferują komplementarny i dynamiczny zestaw marek. Połączona firma będzie produkować ok. 8000 godzin własnych programów rocznie, będzie miała około 300 tys. godzin treści i wygeneruje łącznie 7 mld odtworzeń wideo miesięcznie.

Połączone portfolio marek Discovery i Scripps będzie obejmowało:

  • Discovery: Discovery Channel, TLC, Investigation Discovery, Animal Planet, Science i Turbo/Velocity; OWN w Stanach Zjednoczonych; Discovery Kids w Ameryce Łacińskiej; Eurosport
  • Scripps: HGTV, Food Network, Travel Channel, DIY Network, Cooking Channel i Great American Country; TVN w Polsce; UKTV – joint venture z BBC Worldwide; Asian Food Channel w Azji; Fine Living Network

 

– Jest to ekscytujący, nowy rozdział dla Discovery. Scripps jest jedną z najlepszych firm medialnych na świecie z wielkimi zasobami, silnymi markami oraz popularnymi gwiazdami i formatami. Nasz biznes opiera się na świetnych opowieściach, autentycznych postaciach i wielkich pasjonatach. Jesteśmy przekonani, że dzięki współpracy z firmą Scripps stworzymy silniejszą, bardziej elastyczną i bardziej dynamiczną firmę medialną z globalnym silnikiem treści, który może być w pełni zoptymalizowany i zarabiający na wszystkich połączonych sieciach, produktach i usługach w każdym kraju na całym świecie – powiedział David Zaslav, prezes i dyrektor generalny Discovery Communications.

– Poprzez pasję i poświęcenie naszych niesamowitych pracowników i przy wsparciu rodziny Scripps, stworzyliśmy firmę zajmującą się treściami lifestylowymi, która każdego dnia dotyka życia widzów – powiedział Kenneth W. Lowe, prezes i dyrektor generalny Scripps Networks Interactive. – To porozumienie z firmą Discovery stanowi niezrównaną okazję dla Scripps do rozwijania wiodących marek na całym świecie oraz na nowych i wschodzących kanałach, w tym platformach z krótkimi formami czy platformami streamingowymi.

mux8

Discovery kupuje 49% udziałów w Metro

Discovery Communications zawarło porozumienie z Agorą i przygotuje ofertę programów specjalnie dla widzów naziemnej telewizji cyfrowej.

Dzięki porozumieniu Discovery Communications po raz pierwszy dotrze ze swoimi formatami także do polskich odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej. Discovery nabywa udziały w należącej do Agory spółce Green Content będącej właścicielem obecnego na ósmym multipleksie (MUX 8) kanału Metro.

Discovery kupuje 49% udziałów w Metro
Plansza testowa kanału METRO w mux8

Discovery Communications sukcesywnie dąży do zapewnienia jak najszerszego dostępu do wysokiej jakości kontentu widowni w Polsce. W myśl tej strategii, nadawca ogłosił dzisiaj zawarcie porozumienia z Agora SA, które zaowocuje przygotowaniem oferty skierowanej specjalnie do odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej, a dokładniej widzów nowego kanału Metro, który zadebiutował na ósmym multipleksie 2 grudnia br.

W ramach współpracy, na antenie stacji pojawią się programy dokumentalne, fabularne oraz lifestyle’owe z bogatej biblioteki Discovery. Partnerstwo to stanowi dla nadawcy pierwszy krok do obecności w segmencie telewizji naziemnej cyfrowej w Polsce. Discovery zdecydowało się nabyć 49-procentowy pakiet mniejszościowy udziałów spółki zależnej Agory – Green Content, której to w zeszłym roku regulator przyznał 10-letnią koncesję na nadawanie kanału na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. 

Discovery jest obecne na polskim rynku od 20 lat. Ogłoszone dzisiaj partnerstwo z Agorą stanowi kolejny, ekscytujący krok w naszej ewolucji i zapewni dostęp do naszych programów jeszcze szerszej widowni. Podążając za przykładem Niemiec, Włoch i Wielkiej Brytanii – rynków, na których mamy już doświadczenie w segmencie telewizji FTA, wierzę, że i w Polsce uda nam się odpowiedzieć na potrzeby widzów poszukujących wysokiej jakości programów, które bawią, uczą i pokazują różne oblicza świata wokół nas. – podkreśla Katarzyna Kieli, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery Networks w regionie CEEMEA (Europa Środkowo-Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka).

 

– Jesteśmy bardzo zadowoleni, z pozyskania do współpracy partnera światowego formatu, jakim jest Discovery. To dla nas unikalna okazja na zaprezentowanie na antenie telewizji METRO  atrakcyjnych i premierowych programów, które do tej pory nie były dostępne dla widzów telewizji naziemnej w Polsce. Wierzymy, że dzięki temu METRO będzie systematycznie powiększać swoją grupę widzów, czego zapowiedzią są rewelacyjne wyniki oglądalności stacji po pierwszym tygodniu od jej startu. – mówi Bartosz Hojka, prezes zarządu Agory S.A.

Zawarte porozumienie odzwierciedla oczekiwania 71% polskich widzów, którzy według badania przeprowadzonego przez dom mediowy MEC w październiku 2015 r. pragnęli pojawienia się kanału z portfolio Discovery na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.