Discovery kupuje 49% udziałów w Metro

Discovery Communications zawarło porozumienie z Agorą i przygotuje ofertę programów specjalnie dla widzów naziemnej telewizji cyfrowej.

Dzięki porozumieniu Discovery Communications po raz pierwszy dotrze ze swoimi formatami także do polskich odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej. Discovery nabywa udziały w należącej do Agory spółce Green Content będącej właścicielem obecnego na ósmym multipleksie (MUX 8) kanału Metro.

Discovery kupuje 49% udziałów w Metro
Plansza testowa kanału METRO w mux8

Discovery Communications sukcesywnie dąży do zapewnienia jak najszerszego dostępu do wysokiej jakości kontentu widowni w Polsce. W myśl tej strategii, nadawca ogłosił dzisiaj zawarcie porozumienia z Agora SA, które zaowocuje przygotowaniem oferty skierowanej specjalnie do odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej, a dokładniej widzów nowego kanału Metro, który zadebiutował na ósmym multipleksie 2 grudnia br.

W ramach współpracy, na antenie stacji pojawią się programy dokumentalne, fabularne oraz lifestyle’owe z bogatej biblioteki Discovery. Partnerstwo to stanowi dla nadawcy pierwszy krok do obecności w segmencie telewizji naziemnej cyfrowej w Polsce. Discovery zdecydowało się nabyć 49-procentowy pakiet mniejszościowy udziałów spółki zależnej Agory – Green Content, której to w zeszłym roku regulator przyznał 10-letnią koncesję na nadawanie kanału na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. 

Discovery jest obecne na polskim rynku od 20 lat. Ogłoszone dzisiaj partnerstwo z Agorą stanowi kolejny, ekscytujący krok w naszej ewolucji i zapewni dostęp do naszych programów jeszcze szerszej widowni. Podążając za przykładem Niemiec, Włoch i Wielkiej Brytanii – rynków, na których mamy już doświadczenie w segmencie telewizji FTA, wierzę, że i w Polsce uda nam się odpowiedzieć na potrzeby widzów poszukujących wysokiej jakości programów, które bawią, uczą i pokazują różne oblicza świata wokół nas. – podkreśla Katarzyna Kieli, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery Networks w regionie CEEMEA (Europa Środkowo-Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka).

 

– Jesteśmy bardzo zadowoleni, z pozyskania do współpracy partnera światowego formatu, jakim jest Discovery. To dla nas unikalna okazja na zaprezentowanie na antenie telewizji METRO  atrakcyjnych i premierowych programów, które do tej pory nie były dostępne dla widzów telewizji naziemnej w Polsce. Wierzymy, że dzięki temu METRO będzie systematycznie powiększać swoją grupę widzów, czego zapowiedzią są rewelacyjne wyniki oglądalności stacji po pierwszym tygodniu od jej startu. – mówi Bartosz Hojka, prezes zarządu Agory S.A.

Zawarte porozumienie odzwierciedla oczekiwania 71% polskich widzów, którzy według badania przeprowadzonego przez dom mediowy MEC w październiku 2015 r. pragnęli pojawienia się kanału z portfolio Discovery na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. 

satkurier.pl

Największy i najstarszy serwis poświęcony telewizji cyfrowej, przygotowywany przez wydawcę miesięcznika SAT Kurier. Bieżące wydarzenia z rynku mediów i nowych technologii. Portal SATKurier.pl - najnowsze informacje - telewizja, media, platformy, nowe kanały, radio, technologie, transmisje sportowe

Może to Cię również zaiteresować

Napisz komentarz ...

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.