TELE TECHNIKA

DLA CIEBIE DLA DOMU DLA FIRMY

Gmina Niemce

Nasutów: Toyota uderzyła w przepust.

Nasutów: Toyota uderzyła w przepust. W sobotę rano w Nasutowie auto osobowe uderzyło w betonowy przepust. Kierująca pojazdem została przetransportowana do szpitala.

Nasutów: Toyota uderzyła w przepust
Nasutów: Toyota uderzyła w przepust (fot. nadesłane Marta)

Nasutów: Toyota uderzyła w przepust.

W sobotę po godzinie 9 w Nasutowie auto osobowe zjechało z drogi i uderzyło w betonowy przepust. Na miejscu interweniował zespół ratownictwa medycznego, straż pożarna z PSP Lublin i OSP Nasutów oraz policja.

Kierująca pojazdem z obrażeniami ciała została przetransportowana do szpitala. W rejonie zdarzenia występują niewielkie utrudnienia z przejazdem. Policjanci ustalają dokładne okoliczności wypadku.

Cyfrowy PolsatTV-SAT

Startuje Golf Channel Polska. Gdzie dostępny?

W sobotę, 18 marca br. w samo południe nadawanie rozpocznie nowy kanał sportowo-lifestylowy – Golf Channel Polska. Program jest skierowany do fanów sportu i rozrywki. Jedynie w Golf Channel Polska widzowie będą mogli śledzić emocjonujące transmisje na żywo z PGA TOUR. Stacja będzie dostępny w ofercie platformy satelitarnej Cyfrowy Polsat.

Startuje Golf Channel Polska
Startuje Golf Channel Polska. Gdzie dostępny?

W ramówce Golf Channel Polska znajdzie się także bogata oferta programów rozrywkowych, szkoleniowych i informacyjnych. Golf Channel Polska to 24 godziny emisji na dobę, jakość HD oraz polski komentarz. Kanał ma być dostępny w ofercie Cyfrowego Polsatu, a wkrótce również w sieciach telewizji kablowej w całej Polsce.

Redakcja satkurier.pl przypuszcza, że Golf Channel Polska pojawi się na tp. 120 o częstotliwości 10,911 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK w miejscu kanału Test3.

18 marca w pakiecie sportowym platformy Cyfrowy Polsat na pozycji 20. startuje nowy kanał sportowo-lifestylowy – Golf Channel Polska. To jedyny tego typu 24-godzinny kanał, który oferuje dostęp do emocji, rozrywki i wszechstronnych informacji na temat tej olimpijskiej dyscypliny sportu. To także jedyny w Polsce kanał, który prezentuje transmisje na żywo z najbardziej prestiżowej serii turniejów golfowych – PGA TOUR.

Niesamowita energia, emocje sportowej rywalizacji, żywiołowy doping kibiców, piękno i& różnorodność pól golfowych całego świata, a do tego bogata oferta programów szkoleniowych, rozrywkowych oraz informacyjnych czynią Golf Channel Polska unikatową ofertą. Program będzie nadawany w jakości HD, przez całą dobę, z polskim komentarzem najlepszych rodzimych sprawozdawców sportowych, będących również prywatnie prawdziwymi pasjonatami golfa.

Golf Channel Polska jest skierowany do wszystkich fanów sportu, rozrywki i transmisji sportowych. Golf Channel Polska to:

  • ok. 100 godzin miesięcznie transmisji na żywo z PGA TOUR – światowej superligi zawodowych turniejów golfowych, z komentarzem m.in. Jacka Persona,
  • programy instruktażowe dla początkujących i zaawansowanych (w roli adeptów golfa takie gwiazdy jak np. najbardziej utytułowany olimpijczyk Michael Phelps i legenda NBA Charles Barkley),
  • najbardziej aktualne newsy golfowe z całego świata.

 

Cieszę się, że dzięki Golf Channel Polska również polscy telewidzowie zobaczą jak atrakcyjny może być golf na najwyższym światowym poziomie. Golf to jednak nie tylko pasjonujące rozgrywki zawodowców, ale przede wszystkim świetny sposób na aktywne spędzanie czasu z rodziną i z przyjaciółmi. Start Golf Channel Polska doskonale wpisuje się w zdrowy tryb życia rosnącej liczby Polaków. Golf to niesamowita sceneria i przyroda, nieustannie zmieniające się warunki pogodowe, a jeżeli dodamy do tego kilkadziesiąt kamer telewizyjnych, świetnych komentatorów, m.in. Jacka Persona, i zaawansowaną grafikę, emocjonalne reakcje zawodników i żywiołowy doping nawet 100-200 tysięcy kibiców na największych światowych turniejach, to mamy gotową receptę na super telewizję dla wszystkich

– mówi Marek Sowa, współzałożyciel i przewodniczący rady nadzorczej Golf Channel Polska.

Golf Channel Polska to wielka szansa na rozwój tej olimpijskiej dyscypliny w naszym kraju, poprzez unikatowe połączenie najwyższej dawki emocji sportowych z wieloma programami szkoleniowymi, lifestylowymi i rozrywkowymi. Pokażemy, że każdy może być fanem golfa. Ponad 60 milionów osób na świecie już gra w golfa, w tym największe gwiazdy sportu, m.in. piłki nożnej, tenisa czy koszykówki. Wszystko to pokażemy w Golf Channel Polska

powiedziała Katarzyna Terej, prezes zarządu i współzałożycielka kanału.

Ramówkę Golf Channel Polska tworzą 3 główne bloki tematyczne:

  • Sport i transmisje na żywo,
  • Lifestyle, rozrywka i programy informacyjne,
  • Nauka gry w golfa i fitness.

Sport i transmisje na żywo

Golf Channel Polska transmituje na żywo z polskim komentarzem PGA TOUR – najbardziej prestiżową serię turniejów golfowych na świecie. Realizacja w jakości HD, z wykorzystaniem najnowszych technologii jak np.: graficzne śledzenie lotu piłki, na nowo definiuje obraz golfa.
Niewiarygodne uderzenia zawodowców, napięcie i tempo współczesnego, atletycznego światowego golfa, a wszystko z polskim komentarzem. Po raz pierwszy widzowie w Polsce mają możliwość dołączenia do milionów entuzjastów golfa na świecie i co tydzień śledzić wydarzenia w najważniejszej golfowej lidze, włącznie z finałem FedEx Cup, z nagrodą 10 milionów USD dla zwycięzcy. Cotygodniowe Podsumowanie Turnieju to najlepsze i najciekawsze zagrania mistrzów.

Lifestyle, rozrywka i programy informacyjne

Golf Channel Polska to także serie programów rozrywkowych i informacyjnych związanych z golfem. Zobaczymy gwiazdy świata sportu, kultury, a nawet polityki, często w nietypowych dla siebie sytuacjach i poza strefą psychicznego komfortu.
Hank Haney (były trener Tigera Woodsa) uczy grać w golfa m.in. najbardziej utytułowanego olimpijczyka – mistrza pływania Michaela Phelpsa i jednego z najlepszych zawodników ligi NBA Charlesa Barkleya. „Niegrzeczny chłopiec” świata golfa – charyzmatyczny i bezpośredni David Feherty rozmawia z najlepszymi golfistami świata, ale również z Donaldem Trumpem, Samuelem L. Jacksonem oraz wieloma innymi politykami i& gwiazdami showbiznesu. Codzienne wiadomości i komentarze ze świata golfa dostarczają programy Morning Drive i Golf Central. Dodatkowo: wywiady, najzabawniejsze sytuacje, najlepsze i najgorsze zagrania tygodnia, prywatne sylwetki zawodników, analizy turnieju – wszystko, co dotyczy PGA TOUR – w programie Tydzień z PGA TOUR.

Nauka gry w golfa i fitness

Na jedno dobre uderzenie golfowe, składa się wiele drobnych elementów. To one odróżniają wielkich mistrzów od amatorów. Golf Channel Academy umożliwia analizę nawet najdrobniejszych błędów i przekazuje cenną wiedzę najlepszych golfistów i trenerów w historii tego sportu. Michael Breed zaraża widzów swoją energią i entuzjazmem w programie Golf Fix, podczas gdy Martin Hall spokojnie analizuje często popełniane błędy, po czym tłumaczy najlepszy sposób poradzenia sobie z nimi w cyklu Szkoła Golfa. Podczas Lekcji Golfa wybieramy się na pole, gdzie najlepsi gracze w golfa pokazują swoje techniki oraz dzielą się taktyką i sposobem myślenia niezbędnym w konkretnych sytuacjach napotkanych w czasie gry. W programie Bądź w formie czołowi zawodnicy m.in. Adam Scott, przedstawiają jak dbać o kondycję i przygotować się do najbardziej wymagających uderzeń na polu.

Aktualne informacje i pełna oferta programowa kanału będzie dostępna na stronie www.golfchannel.pl oraz w mediach społecznościowych. Partnerem technologicznym odpowiedzialnym operacyjnie za emisję kanału oraz transmisje programów na żywo jest firma Frame by Frame. Brokerem reklamowym jest Polsat Media.

Zobacz ramówkę Golf Channel Polska na pierwsze dni nadawania

Internetnc+

Motowizja dołącza do player.pl

Motoryzacyjnych emocji, jakich dostarcza Motowizja, już teraz można doświadczyć także za pośrednictwem platformy player.pl. Fani zobaczą takie programy, jak: „Motoślad”, „Auto na wybiegu”, „Motojazda – Garaż Motowizji”, „Na Osi” i najważniejsze wydarzenia sportowe na czele z serią wyścigową Monster Energy NASCAR Cup Series.

Motowizja dołącza do player.pl
Motowizja dołącza do player.pl

Kanał Motowizja na żywo oraz materiały VOD będą dostępne od 24 marca br. w płatnym pakiecie player MOTO (9,90 zł/mies.). Natomiast do 23 marca włącznie Motowizję można oglądać bezpłatnie, po zalogowaniu do platformy player.pl.
 

– Cieszę się, że Motowizja stale powiększa swój zasięg i jest dostępna w player.pl. To ważny krok w umacnianiu naszej marki w obszarze on-line. Użytkownicy player.pl obejrzą wszystkie najważniejsze programy Motowizji, w tym tegoroczne nowości, m.in., „AutoSpeed”, „Zmień bieg!” czy też „Isle of Man TT 2016”, a także podsumowania z rajdowych mistrzostw świata (WRC) i wyścigów Formuły E oraz kolejny sezon najpopularniejszych wyścigów w USA, Monster Energy NASCAR Cup Series. Wierzę, że dzięki obecności na player.pl, Motowizja zyska kolejnych fanów w naszym kraju – mówi Krzysztof Mikulski, Prezes Motowizja Sp. z o.o.

Motowizja dołącza do player.pl

– Monster Energy NASCAR Cup Series to najpopularniejsza seria wyścigowa w Stanach Zjednoczonych i w ostatnim czasie robi wszystko, aby pozostać na szczycie. Kompletnie nowy format wyścigów, zmiany pozwalające młodym kierowcom i mniejszym zespołom na osiąganie topowych rezultatów, to elementy, które wzmagają współzawodnictwa i czynią te wyścigi niebywale ciekawymi. Sezon 2017 już się rozpoczął, a w niedzielę 19 marca czeka nas wyścig w Phoenix, gdzie z pewnością kolejny kierowca będzie chciał zapisać się na liście zwycięzców tego roku. Player.pl to kolejna platforma, dzięki której widzowie mają dostęp do wyjątkowych, motoryzacyjnych emocji, takich jak dostarczają nam wyścigi NASCAR – dodaje Szymon Tworz, komentator kanału Motowizja.

Gmina Niemce

Kto widział zaginioną 62-latkę?

Policjanci z komisariatu w Niemcach poszukują zaginionej 62-letniej Teodory Bobel.
W poniedziałek 13.03.2017r. po godzinie 18 kobieta wyszła z domu.
Do chwili obecnej nie powróciła.
Również nie nawiązała kontaktu z najbliższą rodziną.

 
Kto widział zaginioną 62-latkę
Kto widział zaginioną 62-latkę?

Kto widział zaginioną 62-latkę

Policjanci poszukują zaginionej 62-letniej mieszkanki miejscowości Jakubowice Murowane w gminie Wólka.
Teodora Bobel 13 marca 2017 r. między godziną 18 a 19 pod nieobecność pozostałych domowników wyszła z domu i do chwili obecnej nie powróciła. Nie nawiązała również kontaktu z najbliższą rodziną.

Rysopis:

 wzrost około 164 cm, 58 kg wagi, włosy koloru kasztanowego, krótkie proste, ubrana w kurtkę typu jesionka koloru granatowego, z kapturem z obszyciem futrzanym koloru granatowego, spodnie koloru czarnego, posiadała przy torebkę damską na ramie koloru czarnego.

Osoby, które widziały 62-latkę od czasu jej zaginięcia lub znają jej miejsce pobytu prosimy o kontakt z oficerem dyżurnym komisariatu Policji w Niemcach tel. (81) 756-17-97.

2017-03-15 10:12:41
(fot. Policja Niemce)

Cyfrowy Polsat

Cyfrowy Polsat 4,846 mln usług telewizyjnych

16 marca br. Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat S.A. opublikowała swoje wyniki za 2016 rok. Cyfrowy Polsat zakończył grudzień ub.r. z 16,525 mln RGU (30.09.2016: 16,546 mln), w tym 13,255 mln usług kontraktowych (30.09.2016: 13,018 mln) i 3,27 mln usług przedpłaconych (30.09.2016: 3,528 mln). Liczba RGU dla usług kontraktowych telewizji wyniosła 4,766 mln (30.09.2016: 4,679 mln), a dla usług przedpłaconych telewizji 0,079 mln (30.09.2016: 0,045 mln), co dało łącznie 4,846 mln usług telewizji (30.09.2016: 4,724 mln). Grupa miała na koniec 2016 roku 5,883 mln klientów kontraktowych (30.09.2016: 5,861 mln).

Cyfrowy Polsat 4846 mln usług telewizyjnych

Komunikat prasowy Cyfrowego Polsatu:

Grupa Cyfrowy Polsat opublikowała bardzo dobre wyniki operacyjne i finansowe za 2016 rok. Wśród najważniejszych wydarzeń i osiągnięć ostatnich 12 miesięcy znalazły się: finalizacja transakcji zakupu Grupy Midas i jej skuteczna integracja do struktur Grupy, zwiększenie liczby usług kontraktowych oraz ARPU klientów kontraktowych, wzrost oglądalności kanałów Telewizji Polsat oraz dynamiczny wzrost przychodów z reklamy telewizyjnej, wsparty komercyjnym sukcesem projektu UEFA EURO 2016, utrzymanie wysokich marż, zmniejszenie zadłużenia, poprawa poziomu wolnych przepływów pieniężnych oraz dalszy rozwój Domowego Programu Oszczędnościowego smartDOM, który obecnie w swoim portfolio oferuje aż dziewięć różnych produktów i usług. Przychody Grupy przekroczyły 9,6 mln zł, a wynik EBITDA osiągnął 3,66 mln zł, dzięki czemu marża EBITDA utrzymała się na poziomie 37,9% (w ujęciu pro forma).
 

Cyfrowy Polsat 4,846 mln usług telewizyjnych
Konferencja Cyfrowego Polsatu

Najważniejsze dane operacyjne za IV kwartał i cały 2016 rok

  • Łączna liczba aktywnych usług generujących przychód (RGU) wzrosła do ponad 16,5 mln, z czego ponad 80% (13,3 mln) to usługi świadczone w modelu kontraktowym. 
  • Skuteczna realizacja strategii programu smartDOM:
    – Dynamiczny wzrost liczby klientów multiplay o 285 tys. w ciągu roku do ponad 1,3 mln.
    – Już 22% klientów kontraktowych Grupy korzysta z oferty zintegrowanej, co w konsekwencji pozytywnie przekłada się na wskaźnik churn wynoszący 8,3% w IV kwartale.
    – Rozwój oferty Domowego Programu Oszczędnościowego o usługi monitoringu domu i ubezpieczeniowe, urządzenia AGD, a ostatnio także sprzedaż gazu i uruchomienie nowej kampanii promującej 9 produktów i usług smartDOM.
  • Stabilna baza 5,9 mln klientów kontraktowych, posiadających średnio 2,25 usługi. Średni przychód od tych klientów wzrósł do 88,7 zł w całym roku i do 90,7 zł w IV kwartale.
  • Rekordowy przyrost ilości usług kontraktowych o 640 tys. r/r, w tym RGU telefonii komórkowej o 214 tys. r/r, co wynika z korzystnego wpływu strategii multiplay, wspieranej w ostatnich miesiącach zintensyfikowaną migracją klientów z segmentu prepaid.
  • Baza usług Internetu mobilnego w modelu kontraktowym zwiększyła się o 163 tys. r/r do prawie 1,8 mln. Łączna liczba aktywnych usług dostępu do Internetu wynosiła blisko 2 mln.
  • Dzięki zarówno dobrej sprzedaży podstawowych pakietów, jak i usług dodatkowych (Multiroom i płatne usługi OTT), łączna liczba kontraktowych usług płatnej telewizji wzrosła rok do roku aż o 263 tys., osiągając łączną liczbę blisko 4,8 mln.
  • Statystyki segmentu prepaid pozostawały pod wpływem działań wynikających z ustawy antyterrorystycznej, obligującej do rejestracji kart SIM:
    – W związku z ustawowym obowiązkiem rejestracji kart SIM, w segmencie prepaid telefonii komórkowej nastąpiła zintensyfikowana migracja klientów do usług kontraktowych, połączona ze skokowym spadkiem sprzedaży nowych kart SIM na całym rynku prepaid. 
    – Promując przejrzystość standardów raportowania, Grupa Cyfrowy Polsat zdecydowała się całkowicie wykluczyć niezarejestrowane karty SIM ze swoich raportowanych statystyk z początkiem lutego 2017 roku, by w pełni odzwierciedlić efekty obowiązkowej rejestracji kart prepaid już w wynikach za I kwartał 2017 r. W efekcie tego na początku lutego i marca 2017 r. Grupa posiadała odpowiednio ponad 2,7 mln i ponad 2,8 mln zarejestrowanych kart SIM prepaid liczonych według dotychczas stosowanej 90-dniowej definicji użyciowej (liczba ta nie zawiera RGU płatnej telewizji). 
    – ARPU segmentu prepaid wzrosło w IV kwartale o 3,8% r/r i wynosiło 19,2 zł. 
  • Kanały Grupy Telewizji Polsat pozostawały niezmiennie liderem rynku oglądalności w grupie komercyjnej zarówno w IV kwartale, jak i całym roku – z wynikami odpowiednio: 25,1% (13,5% kanału głównego oraz 11,6% kanałów tematycznych) i 24,9% (13,2% kanału głównego oraz 11,6 % kanałów tematycznych). 
  • Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrosły w IV kwartale o 7,1% (przy rynku reklamy TV rosnącym w tempie 2% r/r) i wyniosły 336 mln zł, dzięki czemu udział Grupy w rynku reklamy TV zwiększył się do 27,2%. W 2016 roku Grupa odnotowała wzrost przychodów reklamowych o 5,6% do 1,093 mln zł. W tym czasie rynek reklamy TV wzrósł o 1,3% r/r, co przełożyło się na to, że udział Grupy Polsat w rynku reklamy wzrósł do 26,9%.
  • Średnia miesięczna liczba użytkowników największej polskiej telewizji internetowej IPLA wynosiła ok. 3,8 mln w całym roku, a w czwartym kwartale ur. – blisko 4 mln.
  • Bardzo dobre wyniki finansowe pro forma Grupy (konsolidacja wyników Grupy Midas w pełnym roku):
    – przychody: 9,650 mld zł, 
    – EBITDA: 3,660 mln zł,
    – marża EBITDA: 37,9%,
    – wolne przepływy pieniężne po spłacie odsetek od kredytów i obligacji wzrosły do poziomu 1,557 mld zł w okresie 12-miesięcznym, co daje możliwość prowadzenia bieżącej działalności spółki przy jednoczesnym obniżaniu zadłużenia,
    – dług netto/EBITDA zgodny z definicją SFA (tzn. z wyłączeniem długu, który nie jest obsługiwany gotówkowo) wyniósł 2,83x, a z uwzględnieniem zadłużenia Grupy Litenite – 3,06x.

 

Baza usług Cyfrowego Polsatu w 2016 roku

W wyniku nabycia i konsolidacji od 29 lutego 2016 r. wyników Grupy Midas (obecnie Grupa Aero2), w celu lepszego zobrazowania działalności biznesowej Grupy Polsat, do poziomu zysku operacyjnego (EBIT) w komunikacie prezentujemy porównanie raportowanych wyników Grupy w IV kwartale 2016 r. z wynikami pro forma za IV kwartał 2015 r.
 

– W 2016 roku, podobnie jak w latach ubiegłych, konsekwentnie i z sukcesem realizowaliśmy założoną strategię oraz skutecznie odpowiadaliśmy na wyzwania stawiane przez klientów i rynek. Osiągnęliśmy kluczowe cele zaplanowane na 2016 rok, a wśród nich należy wymienić finalizację transakcji zakupu Grupy Midas, zakończony proces refinansowania zadłużenia naszej Grupy, istotny wzrost liczby świadczonych usług, m.in. dzięki regularnemu rozwojowi programu smartDOM, oraz komercyjny sukces projektu UEFA EURO 2016, który wpłynął pozytywnie zarówno na wyniki oglądalności, jak i przychody reklamowe Telewizji Polsat – mówi Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o. – Bardzo dobre wyniki finansowe zarówno całej Grupy, jak i poszczególnych segmentów, potwierdzają skuteczność naszych działań, które planujemy równie efektywnie kontynuować w tym roku. 

Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.

Segment usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych
 

 

IV kwartał

 

2016

2015

Zmiana %

Łączna liczba RGU
(kontraktowe+przedpłacone)

16.524.936

16.469.969

0,3%

USŁUGI KONTRAKTOWE      
Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym:

13.254.598

12.614.703

5,1%

Płatna telewizja, w tym:

4.766.429

4.503.320

5,8%

Multiroom

1.021.720

936.307

9,1%

Telefonia komórkowa

6.730.427

6.516.643

3,3%

Internet

1.757.742

1.594.740

10,2%

Liczba klientów kontraktowych

5.882.804

5.916.103

-0,6 %

       
ARPU na klienta [PLN]

90,7

88,3

2,7 %

Churn na klienta

8,3%

10,0%

-1,7 p.p.

Wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta

2,25

2,13

5,6%

USŁUGI PRZEDPŁACONE      
Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym:

3.270.338

3.854.993

-15,2%

Płatna telewizja

79.306

31.972

148,0%

Telefonia komórkowa

2.972.443

3.591.736

-17,2%

Internet

218.589

231.285

-5,5%

ARPU na RGU prepaid [PLN]

19,2

18,5

3,8%

 

 – 2016 rok upłynął nam na konsekwentnym umacnianiu posiadanej, silnej pozycji na poszczególnych rynkach – telefonii komórkowej, płatnej telewizji i wideo online – oraz w obszarze usług multiplay. Podkreślenia wymaga wzrost liczby świadczonych usług kontraktowych aż o 640 tys., ponad 1,3 miliona klientów programu smartDOM oraz istotny spadek churn i konsekwentny wzrost średniego przychodu od klienta kontraktowego. Wskaźniki te świadczą o wzroście zadowolenia naszych klientów z usług, które im dostarczamy, co było i pozostaje dla nas priorytetem – podsumowuje Tobias Solorz. – Naszym celem na ten rok pozostaje dalszy wzrost bazy usług, nasycenia bazy klientów usługami zintegrowanymi oraz średniego przychodu od klienta. 

– Wraz z realizacją celów biznesowych Grupy w 2016 roku osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki finansowe segmentu usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych. Zarówno w czwartym kwartale, jak i całym 2016 roku utrzymaliśmy na stabilnym poziomie przychody, jak zawsze mamy pod kontrolą koszty i wypracowaliśmy wysokie marże EBITDA – komentuje Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o., Telewizja Polsat Sp. z o.o.

 

Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o., Telewizja Polsat Sp. z o.o. Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.

Wyniki finansowe pro forma segmentu usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych 
 

mln PLN

IV kwartał 2016

zmiana r/r

2016

pro forma

zmiana r/r

Przychody ze sprzedaży

2,178

1%

8,396

1%

Koszty operacyjne(1)

1,427

2%

5,309

4%

EBITDA

749

-2%

3,096

-4%

Marża EBITDA

34,4%

-0,8 p.p.

36,9%

-2,1 p.p.

Pro forma: Cyfrowy Polsat, Metelem, Aero 2 (wcześniej Midas), skonsolidowane sprawozdania finansowe i analizy własne
* Koszty nie uwzględniają amortyzacji, utraty wartości i likwidacji

Segment nadawania i produkcji telewizyjnej 

– Zarówno w IV kwartale, jak i w całym 2016 roku kanał główny, kanały tematyczne, jak i cała Grupa Telewizji Polsat były liderami oglądalności w swoich kategoriach w grupie komercyjnej. Nasze przychody reklamowe po raz kolejny rosły ze znacznie szybciej niż cały rynek reklamy TV – o 7,1% w IV kwartale i 5,6% w całym 2016 roku – mówi Maciej Stec, Członek Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Telewizja Polsat Sp. z o.o. – Do tak dobrych wyników przyczynił się także zrealizowany z sukcesem w okresie letnim unikalny i kompleksowy projekt UEFA EURO 2016. Emisję meczów na antenie otwartej połączyliśmy z dedykowanymi temu wydarzeniu kanałami Polsat Sport 2 i Polsat Sport 3, w których można było obejrzeć wszystkie 51 meczów, na żywo i w jakości HD. 

 

Maciej Stec, Członek Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Telewizja Polsat Sp. z o.o.

 

 

IV kwartał

 

 

 

 
 

2016

2015

Zmiana p.p./%

2016

2015

Zmiana p.p./%

Udział w oglądalności1, w tym:

25,1%

24,8%

0,3 p.p.

24,9%

24,6%

0,3 p.p.

POLSAT (kanał główny)

13,5%

13,2%

0,3 p.p.

13,2%

13,2%

0,0 p.p.

Kanały tematyczne

11,6%

11,6%

0,0 p.p.

11,6%

11,4%

0,2 p.p.

Przychody z reklamy i sponsoringu2

(mln PLN)

336

313

7,1%

1,093

1,035

5,6%

Udział w rynku reklamy3

27,2%

25,9%

1,3 p.p.

26,9%

25,8%

1,1 p.p.

 

 

 

 

 

 

 

Wydatki na reklamę telewizyjną na rynku4

(mln PLN)

1,236

1,212

2%

4,068

4,014

1,3%

1 NAM, udział w oglądalności w grupie wszyscy 16-49 lat, cała doba;
2 Przychody z reklamy i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat wg definicji SMG Poland;
3 Szacunki własne na podstawie danych SMG Poland (dawniej SMG Starlink); 
4 SMG Poland, reklama spotowa i sponsoring;

Wyniki finansowe segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej
 

mln PLN IV kwartał 2016 zmiana r/r 2016 zmiana r/r
Przychody ze sprzedaży 414 7% 1,484 14%
Koszty operacyjne(1) 258 -1% 920 8%
EBITDA 154 23% 563 27%
Marża EBITDA 37,1% 4,8 p.p. 38,0% 3,7 p.p.

* Koszty nie uwzględniają amortyzacji, utraty wartości i likwidacji
 

– Zrównoważona polityka programowa oraz konsekwentna kontrola kosztów miały odzwierciedlenie w istotnym wzroście zarówno przychodów, jak i EBITDA segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej w 2016 roku. Na tak dobre wyniki miał też wpływ duży sukces sprzedażowy, operacyjny i finansowy projektu UEFA EURO 2016 – komentuje Katarzyna Ostap-Tomann.

 

Konferencja Cyfrowego Polsatu

Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat

Wyniki finansowe pro forma Grupy Cyfrowy Polsat za IV kwartał i cały 2016 r.
 

mln PLN

IV kwartał 2016

zmiana r/r

2016
pro forma

zmiana r/r

Przychody

2,535

1,5%

9,650

2,5%

Koszty*

1,628

1,3%

5,999

4%

EBITDA

902,3

1,9%

3,660

-0,5%

Marża EBITDA

35,6%

0,2 p.p.

37,9%

-1,1 p.p.

Pro forma: Cyfrowy Polsat, Telewizja Polsat, Metelem, Midas, skonsolidowane sprawozdania finansowe i analizy własne
* Koszty nie uwzględniają amortyzacji, utraty wartości i likwidacji

 

– To kolejny rok, kiedy osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki finansowe całej Grupy. Stabilne przychody oraz kontrola kosztów operacyjnych skutkowały stabilizacją wyniku EBITDA oraz jego silną marżą. W ubiegłym roku konsekwentnie zmniejszaliśmy zadłużenie, co pozostaje także naszym priorytetem na ten rok. Cały czas silną pozycję w naszej Grupie stanowią stabilne i wysokie wolne przepływy pieniężne, które nie tylko pozwalają nam realizować cele biznesowe, ale także planowo zmniejszać zadłużenie naszej Grupy – podsumowuje Katarzyna Ostap-Tomann.

Najważniejsze wydarzenia biznesowe w 2016 roku

  • W grudniu Cyfrowy Polsat wprowadził aktualizację na dekoder EVOBOX PVR, dzięki której użytkownicy zyskali dwie nowe funkcje – radio internetowe z ofertą kilkuset stacji oraz możliwość włączenia podglądu dla aktualnie oglądanego programu i jednoczesnego przełączenia się na dowolny kanał z listy.
  • W listopadzie Plus wprowadził nową usługę Bezpieczny Dom i Bezpieczna Firma pozwalającą na zdalny monitoring domu i firmy pod nieobecność właścicieli, poprzez aplikację mobilną instalowaną na smartfonach i tabletach oraz serwis WWW na komputerach. 
  • W październiku, podczas uroczystej gali SAT Kurier Awards 2016, Cyfrowy Polsat został wyróżniony dwoma statuetkami w kategorii: „Najlepszy dekoder dedykowany” dla EVOBOX PVR oraz „Najlepsza usługa” dla telewizji internetowej IPLA. Nowoczesne i multimedialne oprogramowanie dekodera EVOBOX PVR zostało także nagrodzone podczas międzynarodowych targów IBC w kategoriach: „Najlepsza interaktywna Aplikacja lub Technologia” na CSI Awards oraz zostało uznane za innowacyjny produkt na IBC Best of Show Awards.
  • 1 września do oferty kompleksowych usług smartDOM została wprowadzona nowa kategoria urządzeń – sprzęt AGD. 
  • 23 sierpnia Grupa Cyfrowy Polsat wprowadziła najnowszy standard mobilnego Internetu – Internet LTE Plus Advanced, dający możliwość pobierania danych z prędkością nawet do 300 Mb/s. 
  • 17 sierpnia Grupa Cyfrowy Polsat we współpracy z Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń ERGO Hestia wprowadziła nową propozycję dla swoich klientów – „JA+ Ubezpieczenia”
  • W sierpniu telewizja internetowa IPLA poszerzyła swoją ofertę o 31 nowych kanałów tv online. 
  • W lipcu Grupa Cyfrowy Polsat we współpracy z firmą Huawei rozpoczęła projekt wdrożenia nowego, wspólnego dla Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu środowiska informatycznego. 
  • Od 10 czerwca do 10 lipca w ofercie Cyfrowego Polsatu można było oglądać Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2016 – wszystkie 51 spotkań, na żywo i w jakości HD, można było zobaczyć na dwóch kanałach w całości poświęconych EURO 2016 – Polsat Sport 2 i Polsat Sport 3. Przekaz na żywo udostępniała także telewizja internetowa IPLA.
  • 11 maja Cyfrowy Polsat uruchomił Cyfrową Strefę Twórców – miejsce, za pośrednictwem którego twórcy w prosty sposób mogą zgłaszać swoje pomysły, idee czy ciekawe scenariusze produkcji filmowych.
  • 26 kwietnia dekoder EVOBOX PVR został wyróżniony Złotym Medalem MTP, a 28 kwietnia Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat została uhonorowana statuetką Orła „Rzeczypospolitej” w kategorii Najlepsza firma infrastruktury, handlu i usług niefinansowych. 
  • 15 marca Cyfrowy Polsat uruchomił nową ofertę Cyfrowy Polsat GO poszerzającą pakiet satelitarny o dostęp online do wybranych treści na żądanie i kanałów linearnych zgodnie z wybranym przez abonenta pakietem telewizyjnym oraz dodatkowych bezpłatnych i płatnych treści VOD.
  • 14 marca oferta TV Mobilnej Cyfrowego Polsatu, dostępna w ramach DVB-T, została poszerzona o 4 nowe kanały tematyczne – Polsat Café, Polsat Play, Comedy Central Family i TVN Style.
  • 12 marca telewizja internetowa IPLA, w ramach uznania za produkty i usługi najwyższej jakości skierowane do segmentu rodzinnego, w szczególności do dzieci, została nagrodzona Znakiem Jakości KidZone.
  • 26 lutego Polkomtel ogłosił budowę pierwszej w Polsce komercyjnej sieci LTE-Advanced z prędkością Internetu do 300 Mb/s.
  • W lutym Grupa Cyfrowy Polsat za pośrednictwem spółki Polkomtel kupiła spółkę Litenite kontrolującą 66% akcji w Grupie Midas.
  • Pod koniec stycznia zakończony został proces refinansowania dotychczasowego zadłużenia Grupy, skutkujący korzystniejszymi warunkami finansowymi oraz większą elastycznością w zakresie bieżącej działalności operacyjnej i inwestycyjnej Grupy. 
  • Według raportu będącego wynikiem zleconego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej badania jakości usług telefonii mobilnej w kategorii transmisji danych najszybszym był Internet Plusa. Średnia prędkość pobierania danych w sieci Plus wyniosła 25,19 Mb/s, to aż dwa razy szybciej niż w Play i o 25% lepiej niż w T-Mobile i Orange.
  • W drugiej połowie stycznia telewizja internetowa IPLA udostępniała przekaz na żywo meczów XII Mistrzostw Europy w piłce ręcznej mężczyzn Polska 2016. Abonenci Cyfrowego Polsatu i klienci sieci Plus mogli oglądać rozgrywki bez dodatkowych opłat. 
  • 15 stycznia 2016 r. w ofercie Cyfrowego Polsatu pojawił się EVOBOX PVR – najnowocześniejszy i najbardziej zaawansowany dekoder satelitarny dostępny w ofertach operatorów. Dekoder ten powstał w należącej do Grupy Polsat fabryce w Mielcu.

Aktualizacja:
Podczas konferencji padło zapytanie o wypłatę dywidendy za 2016 rok. Zarząd spółki ma podjąć decyzję w tej sprawie do końca czerwca br.
Cyfrowy Polsat poinformował, że ma 700-800 tys. abonentów najtańszego pakietu telewizyjnego.

Gmina Niemce

Ruszyła Loteria Promocyjna dla mieszkańców Gminy Niemce

Ruszyła Loteria Promocyjna dla mieszkańców Gminy Niemce. Szanowni Państwo, od dzisiaj tj. 15 marca 2017 r. można się zgłaszać do udziału w Loterii Promocyjnej pn. Mieszkam w Gminie Niemce i tu płacę podatki.

 Ruszyła Loteria Promocyjna dla mieszkańców Gminy Niemce

Już w styczniu informowaliśmy Państwa, że aby zachęcić naszych mieszkańców do rozliczania zeznania podatkowego PIT w Gminie Niemce oraz docenić tych wszystkich, których podatek już zasila nasz współny budżet, przygotowujemy Loterię Promocyjną pn. Mieszkam w Gminie Niemce i tu płacę podatki. 

Ruszyła Loteria Promocyjna dla mieszkańców Gminy Niemce

Z satysfakcją powiadamiamy, iż z dniem dzisiejszym Loteria Promocyjna Gminy Niemce właśnie się rozpoczęła. Zachęcamy wszystkich naszych mieszkańców do zgłaszania swojego udziału w Loterii. Można to zrobić drogą elektroniczną, na stronie: www.niemce.pl/loteria lub osobiście w Punkcie Obsługi Klienta Urzędu Gminy przy ul. Lubelskiej 121 w Niemcach do dnia 5 maja 2017 r. Zgłoszenia można dokonać tylko raz.

Wśród wszystkich osób, które zarejestrują swój udział w Loterii, zostaną rozlosowane cenne nagrody o łącznej wartości blisko 10 tys. zł! Główną nagrodą jest 55 calowy telewizor marki Sony SmartTV, Ultra HD 4K.

Więcej informacji nt. Loterii, regulamin oraz wyłączenia również znajdują się na stronie: www.niemce.pl/loteria

Jeszcze raz serdecznie zapraszamy!

TV-SAT

Grupa Radiowa Time przenosi dosyły z 4°W na 23,5°E?

Na satelicie Astra 3B (23,5°E) pojawiła się paczka stacji radiowych od Grupy Radiowej Time, świetnie znana z dotychczasowej emisji z satelity Amos 3 (4°W). Zestaw stacji jest zbliżony, jedynie z drobnymi różnicami, ale co ważne – przekaz jest prowadzony z wyższą wartością Symbol Rate, co daje nadawcy więcej miejsca do wykorzystania. Aktualnie brak informacji, czy to zmiana pozycji na stałe, czy tylko np. czasowy backup w związku z wdrożeniem do pracy na pozycji 4°W satelity Amos 7.

Grupa Radiowa Time przenosi dosyły

Poniesienie SR z 5000 ksymb/s na 4°W do 5500 ksymb/s na 23,5°E daje nadawcy dodatkowo do dyspozycji ok. 1,11 Mbit/s przepływności, umożliwiając dodanie kilku stacji do paczki. Aktualnie na 23,5°E zgłasza się 58 serwisów, na 4°W – 59. W praktyce wolnego miejsca na 23,5°E jest więcej, obecnie ok. 2,3 Mbit/s, na 4°W – ok. 1,35 Mbit/s.

W ramach paczki nadawane są różne wersje lokalne stacji Radio ESKA, Radio WAWA, Radio PLUS i VOX FM, a także od niedawna gościnnie obecne jest tu Radio Rodzina.

Paczki są do siebie bardzo podobne, ale:
– na 23,5°E WAWA Rzeszów zgłasza się jako „1240 – WAWA Rzeszow”, na 4°W jest „1140 – WAWA Rzeszów” (niezgodnie z wartością SID, która jest 1240)
– na 23,5°E brak stacji ESKA Łódź (na 4°W wyszukuje się jako „2100 – ESKA Lodz”, ale i tak nie ma tam emisji)
– na 23,5°E Eska Starachowice zgłasza się błędnie jako „2400 – ESKA Malopolska” (w praktyce emitowana jest wersja dla Starachowic), na 4°W jest poprawnie opisana jako „2400 – ESKA Starachowice” (co ciekawe – długo i tam był ten błąd, skorygowano go niedawno)
– na 23,5°E brak stacji wyszukiwanej jako „3000 – VOX SES”, ale jest za to „3990 – VOX
– różni się SID i nazwa dla przekazu Radio Rodzina (na 23,5°E to „8010 – Radio Rodzina”, a na 4°W to „9010 – Radio Rodzina”)

Wszystkie stacje radiowe nadawane są bez szyfrowania (FTA) z dźwiękiem AAC (wymagane wsparcie w odbiorniku, inaczej stacje albo wcale się nie wyszukają, albo w głośnikach będzie panowała cisza po wybraniu którejś).

Na obydwu pozycjach brak emisji dla stacji ESKA Poznań oraz na serwisie „Testowy 2”. Na 4°W dodatkowo brak emisji na „Testowy 1”.

Istotna uwaga dla posiadaczy odbiorników – w strumieniu na 23,5°E nadawana jest błędna data i czas w tablicy TDT, co może powodować, że po dłuższym słuchaniu pogubią się dane EPG dla innych kanałów (w momencie przygotowywania tekstu data była ustawiona na 15 grudnia 1973 roku). Na 4°W jest tylko 30 minut różnicy, co może być mniej dotkliwe (czas jest o 30 minut do przodu).

Nowe parametry techniczne (PID A/PCR/SID):
Astra 3B (23,5°E)
tp. 9 (11,643 GHz, pol. H, SR: 5500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK)

  • 1070 – WAWA Krakow (1072/1072/1070)
  • 1100 – WAWA Lodz (1102/1102/1100)
  • 1120 – WAWA Opole (1122/1122/1120)
  • 1150 – WAWA Torun (1152/1152/1150)
  • 1170 – WAWA Gdansk (1172/1172/1170)
  • 1180 – WAWA Wroclaw (1182/1182/1180)
  • 1240 – WAWA Rzeszow (1242/1242/1240)
  • 1260 – WAWA Szczecin (1262/1262/1260)
  • 1290 – WAWA Nowy Sacz (1292/1292/1290)
  • 1380 – WAWA Warszawa (1382/1382/1380)
  • 1480 – WAWA Jelenia Gora (1482/1482/1480)
  • 1510 – WAWA Trzebnica (1512/1512/1510)
  • 2000 – ESKA SES (2002/2002/2000)
  • 2010 – ESKA Belchatow (2012/2012/2010)
  • 2020 – ESKA Bialystok (2022/2022/2020)
  • 2030 – ESKA Bydgoszcz (2032/2032/2030)
  • 2040 – ESKA Gorzow (2042/2042/2040)
  • 2050 – ESKA Kielce (2052/2052/2050)
  • 2060 – ESKA Siedlce (2062/2062/2060)
  • 2070 – ESKA Krakow (2072/2072/2070)
  • 2080 – ESKA Leszno (2082/2082/2080)
  • 2090 – ESKA Pila (2092/2092/2090)
  • 2110 – ESKA Olsztyn (2112/2112/2110)
  • 2120 – ESKA Opole (2122/2122/2120)
  • 2130 – ESKA Lublin (2132/2132/2130)
  • 2140 – ESKA Poznan (2142/2142/2140, brak emisji)
  • 2150 – ESKA Torun (2152/2152/2150)
  • 2160 – ESKA Tarnow (2162/2162/2160)
  • 2170 – ESKA Trojmiasto (2172/2172/2170)
  • 2180 – ESKA Wroclaw (2182/2182/2180)
  • 2190 – ESKA Zielona Gora (2192/2192/2190)
  • 2200 – ESKA Ostrow (2202/2202/2200)
  • 2210 – ESKA Radom (2212/2212/2210)
  • 2220 – ESKA Slask (2222/2222/2220)
  • 2230 – ESKA Zamosc (2232/2232/2230)
  • 2240 – ESKA Rzeszow (2242/2242/2240)
  • 2250 – ESKA Plock (2252/2252/2250)
  • 2260 – ESKA Szczecin (2262/2262/2260)
  • 2270 – ESKA Koszalin (2272/2272/2270)
  • 2300 – ESKA Beskidy/Zywiec (2302/2302/2300)
  • 2310 – ESKA Szczecinek (2312/2312/2310)
  • 2320 – ESKA Przemysl (2322/2322/2320)
  • 2330 – ESKA Malopolska (2332/2332/2330)
  • 2400 – ESKA Malopolska (2402/2402/2400, w praktyce jest tu ESKA Starachowice)
  • 2420 – ESKA Zary (2422/2422/2420)
  • 2430 – ESKA Elblag (2432/2432/2430)
  • 2440 – ESKA Ilawa (2442/2442/2440)
  • 2450 – ESKA Grudziadz (2452/2452/2450)
  • 2460 – ESKA Lomza (2462/2462/2460)
  • 2480 – ESKA Wroclaw JG (2482/2482/2480)
  • 2500 – ESKA Ostrzeszow (2502/2502/2500)
  • 3210 – VOX Radom (3212/3212/3210)
  • 3990 – VOX (3992/3992/3990)
  • 4000 – PLUS SES (4002/4002/4000)
  • 4270 – PLUS Koszalin (4272/4272/4270)
  • 5000 – Testowy 1 (5002/5002/5000, cisza)
  • 5010 – Testowy 2 (5012/5012/5010, brak emisji)
  • 8010 – Radio Rodzina (8012/8012/8010)

Dotychczasowe parametry techniczne (PID A/PCR/SID):
Amos 3 (4,0°W)
tp. 9 (11,315 GHz, pol. H, SR: 5000, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK)

  • 1070 – WAWA Krakow (1072/1072/1070)
  • 1100 – WAWA Lodz (1102/1102/1100)
  • 1120 – WAWA Opole (1122/1122/1120)
  • 1150 – WAWA Torun (1152/1152/1150)
  • 1170 – WAWA Gdansk (1172/1172/1170)
  • 1180 – WAWA Wroclaw (1182/1182/1180)
  • 1140 – WAWA Rzeszów (1242/1242/1240)
  • 1260 – WAWA Szczecin (1262/1262/1260)
  • 1290 – WAWA Nowy Sacz (1292/1292/1290)
  • 1380 – WAWA Warszawa (1382/1382/1380)
  • 1480 – WAWA Jelenia Gora (1482/1482/1480)
  • 1510 – WAWA Trzebnica (1512/1512/1510)
  • 2000 – ESKA SES (2002/2002/2000)
  • 2010 – ESKA Belchatow (2012/2012/2010)
  • 2020 – ESKA Bialystok (2022/2022/2020)
  • 2030 – ESKA Bydgoszcz (2032/2032/2030)
  • 2040 – ESKA Gorzow (2042/2042/2040)
  • 2050 – ESKA Kielce (2052/2052/2050)
  • 2060 – ESKA Siedlce (2062/2062/2060)
  • 2070 – ESKA Krakow (2072/2072/2070)
  • 2080 – ESKA Leszno (2082/2082/2080)
  • 2090 – ESKA Pila (2092/2092/2090)
  • 2100 – ESKA Lodz (2102/2102/2100, brak emisji)
  • 2110 – ESKA Olsztyn (2112/2112/2110)
  • 2120 – ESKA Opole (2122/2122/2120)
  • 2130 – ESKA Lublin (2132/2132/2130)
  • 2140 – ESKA Poznan (2142/2142/2140, brak emisji)
  • 2150 – ESKA Torun (2152/2152/2150)
  • 2160 – ESKA Tarnow (2162/2162/2160)
  • 2170 – ESKA Trojmiasto (2172/2172/2170)
  • 2180 – ESKA Wroclaw (2182/2182/2180)
  • 2190 – ESKA Zielona Gora (2192/2192/2190)
  • 2200 – ESKA Ostrow (2202/2202/2200)
  • 2210 – ESKA Radom (2212/2212/2210)
  • 2220 – ESKA Slask (2222/2222/2220)
  • 2230 – ESKA Zamosc (2232/2232/2230)
  • 2240 – ESKA Rzeszow (2242/2242/2240)
  • 2250 – ESKA Plock (2252/2252/2250)
  • 2260 – ESKA Szczecin (2262/2262/2260)
  • 2270 – ESKA Koszalin (2272/2272/2270)
  • 2300 – ESKA Beskidy/Zywiec (2302/2302/2300)
  • 2310 – ESKA Szczecinek (2312/2312/2310)
  • 2320 – ESKA Przemysl (2322/2322/2320)
  • 2330 – ESKA Malopolska (2332/2332/2330)
  • 2400 – ESKA Starachowice (2402/2402/2400)
  • 2420 – ESKA Zary (2422/2422/2420)
  • 2430 – ESKA Elblag (2432/2432/2430)
  • 2440 – ESKA Ilawa (2442/2442/2440)
  • 2450 – ESKA Grudziadz (2452/2452/2450)
  • 2460 – ESKA Lomza (2462/2462/2460)
  • 2480 – ESKA Wroclaw JG (2482/2482/2480)
  • 2500 – ESKA Ostrzeszow (2502/2502/2500)
  • 3000 – VOX SES (3002/3002/3000)
  • 3210 – VOX Radom (3212/3212/3210)
  • 4000 – PLUS SES (4002/4002/4000)
  • 4270 – PLUS Koszalin (4272/4272/4270)
  • 5000 – Testowy 1 (5002/5002/5000, brak emisji)
  • 5010 – Testowy 2 (5012/5012/5010, brak emisji)
  • 9010 – Radio Rodzina (820/820/9010)

Jeżeli emisja pozostanie na 23,5°E, to ta pozycja satelitarna stanie się jeszcze bardziej atrakcyjna dla odbiorców w Polsce, gdyż nadal swoje stacje radiowe dosyła z tego miejsca także Grupa RMF (cztery paczki, ale z bardzo niskim SR, co mocno komplikuje odbiór) oraz przekazy prowadzi tu także TVP.

Gmina Niemce

Listy z wojny – Teatr z Nasutowa w Lubartowie

Listy z wojny – Teatr z Nasutowa. Spektakl „Listy z wojny”, przygotowany pod kierunkiem Grażyny Gliwki i Sergiusza Kieruzela przedstawiał wojenne losy Nasutowian, powołanych pod broń w roku 1939 oraz osób związanych z Nasutowem; Sługi Bożego Stefana Wyszyńskiego, błogosławionego Biskupa Władysława Gorala, gen. Karola Ziemskiego.

Listy z wojny - Teatr z Nasutowa w Lubartowie

Scenariusz oparto w części na autentycznych listach z frontu, na relacjach świadków wydarzeń i rodzinnych wspomnień oraz na faktach historycznych. „Listy z wojny” prezentowane były na terenie województwa lubelskiego m.in. w Nasutowie, Krasieninie, Dysie, Niemcach, Łukowie, Lubartowie oraz wielokrotnie w Lublinie.

Listy z wojny – Teatr z Nasutowa w Lubartowie

„Listy z wojny” prezentowane były m.in. w Nasutowie, Krasieninie, Dysie, Niemcach, Łukowie, Lubartowie oraz w Lublinie w parafii Bł biskupa Gorala i klasztorze O.O. Dominikanów.

Relacja w TV „Kanał S” z występów w sali widowiskowej w Lubartowie: http://kanals.pl/wideo,3510,informacje_-_edycja_337,_10032017_.html / od 13:13 min

URUCHOM VIDEO – ZOBACZYSZ FRAGMENT PROGRAMU O WYSTĘPIE TEATRU Z NASUTOWA

Listy z wojny - Teatr z Nasutowa w Lubartowie

Teatr z Nasutowa – poszukaj innych materiałów tutaj.

DAB+DVB-T/T2TV-SAT

Projekt PSL mówi o rezygnacji z abonamentu RTV

Polskie Stronnictwo Ludowe proponuje, by TVP i Polskie Radio byłyby finansowane m.in. z dotacji budżetowej resortu kultury, dobrowolnych wpłat osób fizycznych, obrotu prawami do audycji oraz z reklam i audycji sponsorowanych. 14 marca PSL złożyło projekt likwidujący abonament RTV. Zgodnie z nim, wspomniana dotacja Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego miałaby wynosić 750 mln zł.

Projekt PSL mówi o rezygnacji z abonamentu RTV
Projekt PSL mówi o rezygnacji z abonamentu RTV

Projekt PSL zakłada także abolicję dla osób, które zalegają z opłatami abonamentowymi. Według oceny posła PSL Mieczysława Kasprzaka, forma utrzymywania TVP oraz PR z dotacji budżetowej byłaby dla nadawcy zachęcą do „lepszej jakości programów, do zabiegania o odbiorców”. Jego zdaniem, wtedy odbiorcy płaciliby dobrowolnie.

Projekt PSL mówi o rezygnacji z abonamentu RTV

Przypomnijmy, że według złożonego w marcu projektu resortu kultury, poprawienie poboru opłat abonamentowych miałoby nastąpić poprzez włączenie operatorów platform i sieci kablowych do procesu rejestracji odbiorników oraz identyfikacji ich użytkowników. Pomysł ten spotkał się z wieloma sprzeciwami. Swoje zdanie w tej sprawie wyraziły m.in. Cyfrowy Polsat i nc+.

Więcej o abolicji piszemy tutaj. Więcej o ostatnim projekcie ustawy piszemy tutaj.

Cyfrowy Polsat

Telewizja Puls chce unieważnienia koncesji kanału Super Polsat

Telewizja Puls wystąpiła do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT) z wnioskiem o unieważnienie zmiany koncesji wyspecjalizowanego kanału sportowego Polsat Sport News na wyspecjalizowany, ale dla osób niepełnosprawnych, kanał Super Polsat.

Telewizja Puls chce unieważnienia koncesji kanału Super Polsat
Telewizja Puls chce unieważnienia koncesji kanału Super Polsat

Oświadczenie Telewizji Puls:
 

Telewizja Puls wystąpiła do KRRiT z wnioskiem o unieważnienie zmiany koncesji wyspecjalizowanego kanału sportowego Polsat Sport News na wyspecjalizowany, ale dla osób niepełnosprawnych, kanał Super Polsat. W rzeczywistości jednak Telewizja Polsat Sp. z o.o. składając wniosek o zmianę koncesji nie wypełniła warunków wstępnych ubiegania się o koncesję, zawartych w ogłoszeniu postępowania na koncesje programów do multipleksu drugiego. Tym samym decyzja ówczesnego Przewodniczącego KRRiT, pana Jana Dworaka, powinna zostać unieważniona, jako wydana z rażącym naruszeniem prawa.

Super Polsat nie jest kanałem wyspecjalizowanym gdyż – mimo wniosku Telewizji Polsat Sp. z o.o. – nie wykazuje się „udziałem 75% audycji skierowanych do osób niepełnosprawnych ze szczególnym uwzględnieniem osób dotkniętych dysfunkcją narządu wzroku oraz słuchu”. Stan ten potwierdza monitoring, który wykazuje, że kanał Super Polsat nie oferuje audycji realizujących jego wyspecjalizowany charakter, a jedynie jest wyposażony w techniczne udogodnienia towarzyszące dla osób niepełnosprawnych w postaci drugiej ścieżki audio lub teletekstu. Wynika z tego, że koncesja została zmieniona na kanał pozornie wyspecjalizowany dla osób niepełnosprawnych. W istocie bowiem jest to kanał ogólnotematyczny, któremu towarzyszą w osobnym od programu sygnale udogodnienia dla widzów z dysfunkcją wzroku lub słuchu. Zestawiane zaś w programie audycje nie wykazują się treściami dotyczącymi problemów osób niepełnosprawnych.
 
Właściciel kanału Super Polsat deklarował, że „realizacja specjalizacji skupiać się będzie na zaoferowaniu widzom niepełnosprawnym większości audycji z udogodnieniami dla osób niepełnosprawnych z powodu dysfunkcji narządów wzroku i słuchu oraz na doborze filmów, audycji rozrywkowych, popularnonaukowych, seriali, w których prezentowane będą osoby i problemy wiążące się z tematyką niepełnosprawności.” A ta deklaracja nie ma pokrycia w rzeczywistości.

Analiza ramówki programu Super Polsat wskazuje, że jest to oferta powtórek audycji znanych z ramówki głównego kanału Polsat, w tym programów rozrywkowych, seriali i koncertów, uzupełnionych udziałem 5% audycji sportowych (transmisje z meczy siatkówki, piłki nożnej i koszykówki). W tym kształcie ramówka w 100% odpowiada ogólnotematycznemu charakterowi programu, a nie programowi o charakterze wyspecjalizowanym, wymaganym od art. 4 pkt 13 w zw. z pkt 6 ustawy o radiofonii i telewizji.

Oczywiste jest, że decyzja o zastąpieniu kanału Polsat Sport News nową propozycją Super Polsat w systemie naziemnej telewizji cyfrowej spowodowana była niskim wynikiem oglądalności stacji – 0,47% udziału w rynku w I półroczu 2016 roku (AGB. Nielsen).

Kroki prawne, które podejmuje Telewizja Puls, dotyczą sytuacji z dnia 2 stycznia br., kiedy to Cyfrowy Polsat przesunął TV Puls na pozycję 157. a na pozycji nr 84. ulokował kanał Super Polsat, rozpowszechniany przez swoją spółkę zależną POLSAT S.A. Tym samym przejął widownię TV Puls, kumulowaną przez lata na satelitarnej platformie Cyfrowy Polsat.

Będziemy walczyć o sprawiedliwe i transparentne zasady współpracy. Rynek telewizyjny jest trudny, konkurencja ogromna, ale nie zwalnia to z zasad uprawiania uczciwego biznesu. A Cyfrowy Polsat, preferując kanał swojej spółki zależnej, kosztem Telewizji Puls, naruszył reguły ochrony konkurencji i otwartego charakteru audiowizualnych usług medialnych

– powiedział Dariusz Dąbski, prezes Telewizji Puls.