Znane logo TVP World. Telewizja Polska zgłosiła 4 października br. do Urzędu Patentowego projekt logo TVP World. Różni się ono od tego przedstawionego podczas styczniowego briefingu prezesa zarządu TVP, Jacka Kurskiego. Przede wszystkim zachowano charakterystyczne dla innych logo TVP kratki. TVP World zostanie uruchomiony 1 stycznia 2022 roku, w wyniku przekształcenia z serwisu internetowego Poland In. Będzie nadawany w języku angielskim i dostępny z satelity oraz w sieciach hotelowych w Europie.
TVP World ma być kanałem telewizyjnym tworzonym i udostępnianym w języku angielskim, z możliwością innych wersji językowych, dostępnym na różnych kontynentach, służącym przedstawianiu Polski, zwłaszcza w kontekście bieżących wydarzeń, ale także jej języka, historii lub kultury, adresowanym przede wszystkim do osób nieposługujących się językiem polskim. Kluczowe gatunki: informacja, publicystyka, reportaż, dokument, magazyny.
Jak czytamy w projekcie Karty powinności TVP na lata 2020-2024, z lipca br., w 2021 roku na internetowy projekt Poland In zarezerwowano 12,129 mln w budżecie TVP. W 2022 roku na TVP World przeznaczone ma być 22,573 mln, a w 2023 i 2024 roku po 30 mln zł.
Dyrektorem TVP World, który zastąpi Poland In, jest Marcin Darmas, a jego zastępcami Filip Styczyński i Dawid Wildstein. Funkcję redaktora naczelnego pełni Grzegorz Kuczyński.
Człon „World” w nazwie nowego, anglojęzycznego kanału TVP oznacza z języka angielskiego „świat” i jest on często używany przez kanały informacyjne. Przykładowo: japoński NHK World, turecki TRT World, brytyjski BBC World News, grecki ERT World, południowokoreański KBS World czy chiński CNC World.
- Anita Kaźmierska
- Urząd Patentowy