TELE TECHNIKA

DLA CIEBIE DLA DOMU DLA FIRMY

Telewizja

InternetPlayTelewizja

Play Now TV – nowa usługa na polskim rynku

Play zaprasza od 21 lutego br. do testów swojej nowej usługi telewizyjnej Play Now TV. Przez pierwsze 6 miesięcy testujący może bez opłat korzystać z urządzenia TV Box i pakietu Play Now TV Box, obejmującego m.in. kanały Eleven Sports 3, Eleven Sports 4, FOX i National Geographic. 

Play Now TV - nowa usługa na polskim rynku
Play Now TV – nowa usługa na polskim rynku

Od 21 lutego br. Play zaprasza wszystkich do testów nowej usługi telewizyjnej Play Now TV. Nie trzeba być klientem Play, nie jest nawet konieczny telewizor typu Smart, by rozpocząć testowanie – wystarczy dostęp do internetu i wejście HDMI w telewizorze lub monitorze.

Jak działają testy TV w Play?
Przez pierwsze 6 miesięcy testujący może bez opłat korzystać z urządzenia TV Box i pakietu Play Now TV Box. Co więcej przez ten czas może bez żadnych konsekwencji zrezygnować z usługi i zwrócić TV Box.

Testujący usługę Play Now TV otrzymuje bez opłat dostęp do oferty kanałów telewizyjnych i kolekcji na życzenie oraz urządzenie TV Box z pilotem z funkcją wyszukiwania głosowego.

Pierwsze 6 miesięcy to czas, kiedy testujący mogą podjąć decyzję, czy chcą dalej korzystać z usługi, czy zwrócić TV Box i odstąpić od umowy. Ci, którzy zdecydują się na pozostanie z usługą, od 7. miesiąca będą ponosić opłatę za korzystanie z pakietu Play Now TV Box w wysokości 20 zł/mies. (dla abonentów Play Now) lub 35 zł/mies. (dla osób, które nie są abonentami Play Now lub w ogóle nie posiadają żadnej innej usługi w Play).

Play będzie zachęcał testerów do dzielenia się wrażeniami z testu, będzie również proaktywnie kontaktować się z uczestnikami testów, żeby zebrać informacje zwrotne, uwagi i wrażenia z testowania poprzez specjalny formularz na stronie internetowej oraz telefonicznie.

Co można oglądać?
Testerzy mają dostęp do kanałów z pakietu Play Now TV Box, na który składają się:

  • kanały z Pakietu Podstawowego Play Now:

kanały z Pakietu Podstawowego Play Now:

– kanały dostępne wyłącznie dla klientów TV Box:

- kanały dostępne wyłącznie dla klientów TV Box:

Dzięki temu, że TV Box ma wbudowany tuner DVB-T/C, po podłączeniu go do anteny telewizyjnej lub sieci kablowej, testujący otrzymają dostęp również do podstawowych kanałów z naziemnej telewizji cyfrowej.

Testujący może również odpłatnie aktywować inne dodatkowe pakiety i serwisy wideo oraz wypożyczać filmy VOD.

Dodatkowe pakiety to:

Pakiet Extra – 20 zł/mies.

Pakiet Sport – 15 zł/mies.

Pakiet Kids 10 zł/mies.

HBO GO – 25 zł/mies.

Z pakietów Extra, Sport, Kids i HBO GO klienci mogą korzystać przez pierwszy miesiąc bez opłat – w przypadku pierwszej aktywacji. Każdy z pakietów można włączyć i wyłączyć bezpośrednio na TV Box.

Dzięki usłudze Netflix – płacę z Play, która od 21 lutego br. udostępniona zostanie również na TV Box, testujący będą mogli wygodnie płacić za subskrypcję Netflix na swoim rachunku Play. Opłaty za korzystanie z Netflix zaczynają się od 34 zł za miesiąc – w zależności od wybranego Planu Netflix.

Dodatkowo dzięki TV Box i systemowi operacyjnemu Android TV można pobierać aplikacje ze sklepu Google Play i korzystać na swoim telewizorze m.in. z Tidal, gier czy z preinstalowanej aplikacji YouTube.

Czym jest TV Box od Play?
TV Box to urządzenie, które łączy HBO GO, Netflix, YouTube i popularne kanały telewizyjne oraz pozwala zarządzać swoją ofertą. To urządzenie umożliwiające oglądanie kanałów telewizyjnych oraz treści na życzenie dostarczanych poprzez Internet, a także – po podłączeniu do odpowiedniej instalacji – z anteny telewizji naziemnej lub sieci kablowej. Pracuje pod kontrolą systemu operacyjnego Android TV 8.0. W przypadku odpowiednio szybkiego połączenia internetowego pozwala oglądać treści w rozdzielczości 4K UHD, o ile dany materiał jest w takiej rozdzielczości dostępny. Filmy w rozdzielczości UHD można znaleźć m.in. w Netflix oraz YouTube.

TV Box może służyć także jako prosta konsola do gier, które można pobrać ze sklepu Google Play i obsługiwać pilotem lub, po podłączeniu, padem.

Pilot do TV Box, dzięki technologii Bluetooth, pozwala korzystać w obsługi głosowej, czyli wyszukiwać treści komendami głosowymi. TV Box przeszuka zarówno treści Play Now, jak i YouTube i innych aplikacji, które są zintegrowane z wyszukiwarką Google na Android TV np. Netflix.

Tak jak inne urządzenia z Android TV, TV BOX od Play umożliwia korzystanie z funkcji CAST, czyli przenoszenia obrazu i dźwięku ze smartfona lub laptopa na telewizor.

Jak dołączyć do testów?
Wystarczy przyjść do salonu Play, podpisać umowę i odebrać TV Box. Liczba urządzeń przeznaczonych do testowania jest ograniczona.

TVP

W TVP będzie więcej spektakli teatralnych

11 lutego br. w siedzibie TVP uroczyście zainaugurowana została oficjalna współpraca Telewizji Polskiej oraz Stowarzyszenia Polskich Artystów Teatru, Filmu, Radia i Telewizji ZASP. Na mocy podpisanego porozumienia o współpracy obie instytucje będą wspólnie podejmować inicjatywy i działania promujące polski teatr. 

W TVP będzie więcej spektakli teatralnych
W TVP będzie więcej spektakli teatralnych

Porozumienie o współpracy partnerskiej pomiędzy Telewizją Polską S.A. a Stowarzyszeniem Polskich Artystów Teatru, Filmu, Radia i Telewizji ZASP podpisali: ze strony ZASP – prezes zarządu głównego ZASP Paweł Królikowski oraz wiceprezes zarządu głównego ZASP Małgorzata Kożuchowska, ze strony TVP – członek zarządu TVP S.A. Maciej Stanecki, doradca zarządu TVP ds. teatru Jan Maria Tomaszewski oraz dyrektor agencji kreacji teatru Telewizji Polskiej S.A. Ewa Millies-Lacroix.

Na mocy porozumienia TVP i ZASP zobowiązały się do współpracy, polegającej na podejmowaniu inicjatyw i działań dla dobra, prezentacji i promocji polskiego teatru w ramach działalności, podejmowanej przez Telewizję Polską. Współpraca będzie polegać m.in. na rekomendowaniu przez ZASP istniejących i wystawianych w polskich teatrach spektakli i scenariuszy spektakli teatralnych do ich realizacji przez Telewizję Polską oraz wskazywanie przez ZASP wybitnych postaci polskiego życia teatralnego, w celu promocji ich dorobku oraz budowania wspólnoty artystycznej wokół Teatru Telewizji.

– Jest to historyczny moment, gdyż po raz pierwszy dwie wielkie instytucje o długoletnich tradycjach, ZASP i Telewizja Polska, postanowiły wspólnie zadbać o dotychczasowy dorobek teatralny, utrzymać wysoki jego poziom i stworzyć przestrzeń dla rozwoju i ekspansji polskiego teatru w przyszłości – powiedział członek zarządu TVP, Maciej Stanecki. – Z pomocą ZASP będziemy produkować więcej i udostępniać więcej spektakli. Podpisanie porozumienia umożliwi popularyzację dorobku Teatru Telewizji, oddanie do dyspozycji miłośnikom teatru potężnych archiwów TVP. Jest to tym ważniejsze, że istnieje potrzeba, by polski teatr zaznaczył swoją obecność także poza granicami Polski – podkreślił Maciej Stanecki.

– Teatr Telewizji to największy teatr w Polsce – powiedział prezes ZASP, Paweł Królikowski. – Dzięki tej scenie miliony widzów w najdalszych zakątkach Polski mogą oglądać najlepszych polskich aktorów, najwspanialsze inscenizacje. Moim marzeniem było, byśmy razem ten teatr współtworzyli i cieszę się, że to się udało – skomentował prezes ZASP.

– To jest ważny dzień dla polskiej kultury – ocenił doradca zarządu TVP ds. teatru Jan Maria Tomaszewski. – Mamy największą widownię w Polsce, w ciągu ostatniego roku przedstawiliśmy widzom 27 premier. Udało nam się z sukcesem odtworzyć Teatr Telewizji. Teraz, razem z ZASP, jesteśmy potęgą – podsumował Jan Maria Tomaszewski.

– W porozumieniu, które podpisaliśmy, istotne jest słowo „wspólnota” – oceniła dyrektor agencji kreacji teatru Telewizji Polskiej S.A. Ewa Millies-Lacroix. – Teatr jest właśnie taką wspólnotą twórcy i widza, a budowanie jej jest najważniejszą funkcją sceny Teatru Telewizji – dodała Ewa Millies-Lacroix.

Współpraca Telewizji Polskiej i Stowarzyszenia Polskich Artystów Teatru, Filmu, Radia i Telewizji ZASP została nieoficjalnie zainaugurowana podczas Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej „Dwa Teatry” w 2018 roku, na którym po raz pierwszy przyznano nagrodę specjalną ZASP dla aktorów Teatru Telewizji za wybitne kreacje aktorskie w spektaklach Teatru Telewizji.

Na zdjęciu: prezes ZASP Paweł Królikowski, członek zarządu TVP Maciej Stanecki i dyrektor agencji kreacji teatru Telewizji Polskiej Ewa Millies-Lacroix.

DVB-T/T2

Nowe wymagania dla odbiorników – będzie DVB-T2 i HEVC

Na początku lutego br. Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało projekt rozporządzenia w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla odbiorników cyfrowych. Podstawą prawną jest art. 132 ust. 3 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. z 2018 r. poz. 1954). Celem tych zmian jest przygotowanie rynku do planowanego przejścia w Polsce na standard DVB-T2 i kompresję obrazu HEVC.

Nowe wymagania dla odbiorników - będzie DVB-T2 i HEVC
Nowe wymagania dla odbiorników – będzie DVB-T2 i HEVC

Rozporządzenie Ministerstwa Cyfryzacji określa wymagania techniczne i eksploatacyjne, których spełnienie jest niezbędne do poprawnego odbioru przez odbiorniki cyfrowe sygnałów telewizyjnych dostarczanych drogą rozsiewczą naziemną w oparciu o system DVB-T DVB-T2 oraz do dostarczania treści audiowizualnych oraz innych danych i usług dodatkowych.
 

– Odbiornik cyfrowy zapewnia odbiór sygnałów cyfrowych DVB-T i DVB-T2 o parametrach zgodnych z ETSI EN 300 744 i z ETSI EN 302 755 nadawanych w zakresach: VHF (174-230 MHz) w kanałach o szerokości 7 MHz i UHF (470-790 MHz) w kanałach o szerokości 8 MHz. Odbiorniki wprowadzone do sprzedaży po 30.06.2020 r. powinny obsługiwać zakres VHF (174-230 MHz) w kanałach o szerokości 7 MHz i UHF (w zakresie 470-694 MHz) w kanałach o szerokości 8 MHz. Tuner odbiornika cyfrowego powinien spełniać wymagania podane w normie PN-EN 62216-1 oraz pozostałe wymagania części radiowej odbiornika wg normy NorDig Unified – czytamy w projekcie rozporządzenia.

Ograniczenie do zakresu 470-694 MHz ma na celu uniknięcie zakłóceń pochodzących od systemów szerokopasmowych pracujących w paśmie 700 MHz (694-790 MHz), czytamy w uzasadnieniu do projektu rozporządzenia. Dzięki ograniczeniu pasma odbiornik TV może posiadać dodatkowy filtr na wejściu eliminujący transmisję i zakłócenia pochodzące od sieci 5G w paśmie 700 MHz.

Aktualnie obowiązującym rozporządzeniem jest to z dnia 7 lipca 2015 roku (Dz. U. z 2015 r. poz. 1042). Projektowane rozporządzenie ma na celu dostosowanie odbiorników do parametrów wymaganych w standardzie nadawania DVB-T i DVB-T2, uwzględniając fakt przyjęcia decyzji Parlamentu Europejskiego i Rady UE dotyczącej pasma 700 MHz (694-790 MHz). Przekazanie pasma telewizyjnego 700 MHz na potrzeby systemów 5G spowoduje brak możliwości rozwoju telewizyjnej oferty programowej w pozostałych do dyspozycji zasobach widma radiowego, w oparciu o obecny standard DVB-T i dlatego planowane jest wprowadzenie bardziej efektywnego standardu DVB-T2/HEVC wraz ze zmianą przeznaczenia pasma 700 MHz w Polsce.

W związku ze zmianą przeznaczenia pasma 700 MHz, konieczne jest przeniesienie nadawców TV do zakresu poniżej 694 MHz. W celu zmieszczenia obecnie nadawanych programów w węższym zakresie częstotliwości (470-694 MHz zamiast 470-790 MHz) oraz umożliwienia podniesienia standardu usług na wyższy niż obecnie poziom poprzez wprowadzenie np. powszechnej transmisji telewizyjnej w jakości HD wszystkich programów telewizyjnych lub wprowadzenia telewizji ultrawysokiej rozdzielczości UHD 4K, konieczna jest zmiana standardu na DVB-T2/HEVC.

Zastosowanie DVB-T2 daje m.in. możliwość efektywniejszego wykorzystania zmniejszonej części widma radiowego dostępnego dla telewizji (470-694 MHz) dzięki cechom technicznym standardu DVB-T2/HEVC, takim jak większa pojemność multipleksu DVB-T2 w stosunku do DVB-T (do ok. 40 Mb/s w 8 MHz zamiast obecnie wykorzystywanych 24,88 Mb/s w 8 MHz) oraz lepszą, dużo efektywniejszą kompresją HEVC/H.265w stosunku do obecnie stosowanej kompresji AVC/H.264 (ok. dwukrotnie zmniejszona przepływność przy takiej samej jakości programu).

Względem obowiązującego rozporządzenia wykreślono definicję interfejsu SCART. Wynika to z faktu, że złącze to jest coraz rzadziej wykorzystywane przez użytkowników w związku z zastąpieniem go przez powszechnie dostępne złącze HDMI.

W niniejszym projekcie rozporządzenia nie określa się także wymagań na dostęp warunkowy (kodowanie sygnału), gdyż w Polsce nie stosuje się go w bezpłatnej telewizji naziemnej i nie jest planowane jego stosowanie.

Regulacje, mimo że w sposób bezpośredni nie dotyczą nadawców i operatorów multipleksu, mają charakter porządkujący rynek cyfrowych naziemnych transmisji telewizyjnych. Rozporządzenie nie ma także bezpośredniego wpływu na konsumentów, lecz publikacja rozporządzenia pozwoli im już obecnie na świadomy wybór urządzeń odbiorczych telewizyjnych w ramach naturalnej wymiany sprzętu i przygotowanie do przyszłej zmiany standardu nadawania.

Zobacz projekt rozporządzenia (plik DOC).
Zobacz uzasadnienie do projektu (plik DOC).

Cyfrowy Polsatnc+OrangeTV-SAT

Kino TV HD już nadaje

Zgodnie z zapowiedziami, 1 lutego br. kanał filmowy Kino TV rozpoczął nadawanie w wysokiej rozdzielczości. Kino TV HD zastąpił wersję SD w platformach satelitarnych Cyfrowy Polsat, nc+ i Orange TV oraz w sieciach kablowych. Pozycja na liście pozostała bez zmian, tak samo logo.

Kino TV HD już nadaje
Kino TV HD już nadaje

Kino TV HD to kanał filmowy prezentujący znane i lubiane hity filmowe i seriale. W bogatej ofercie programowej można znaleźć m.in. dynamiczne kino akcji, poruszające dramaty, zabawne komedie, kino przygodowe w najlepszym wydaniu, a także cieszące się dużą popularnością seriale i miniseriale. Dystrybutorem Kino TV HD jest Kino Polska TV SA.

Kino TV HD jest dostępny w ofertach operatorów kablowych (m.in. UPC Polska – 246/468; Vectra – 314; Netia – 168; Multimedia Polska – 152, Toya – 80; Inea – 222) i platform satelitarnych (Cyfrowy Polsat – 34; nc+ – 67; Orange TV – 233).

Parametry techniczne:
Eutelsat Hot Bird 13C (13°E)
tp. 114 (10,796 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK)

ID: Kino TV HD
PID V: 172 (MPEG-4/HD)
PID A: 128 (pol, AC3)
PID PCR: 172
SID: 15713
PID PMT: 1013
Provider: nc+
Kodowanie: Conax (nc+), Irdeto (Cyfrowy Polsat), Nagra MA (S4/N3 – nc+, N3 – Cyfrowy Polsat), Viaccess PC3.0 (Orange)

Rozdzielczość obrazu: 1920×1080
Przepływność wideo: 3,9 Mbit/s
Przepływność dźwięku: 197,5 kbit/s

Przekaz kanału Kino TV HD
Przekaz kanału Kino TV HD

 

Cyfrowy Polsatnc+

Ile za kanały Polsat Sport Premium zapłacą abonenci nc+?

Od 1 lutego 2019 roku kanały Polsat Sport Premium z transmisjami Ligi Mistrzów UEFA i Ligi Europy UEFA będą dodatkowo płatne dla abonentów platformy nc+. Wysokość opłaty będzie zależała od tego, czy abonent zdecyduje się na przedłużenie umowy, czy też będzie chciał mieć do nich dostęp w ramach obowiązującej umowy.
Ile za kanały Polsat Sport Premium zapłacą abonenci nc+
Ile za kanały Polsat Sport Premium zapłacą abonenci nc+

Abonenci nc+ przedłużający umowę będą mogli uzyskać dostęp do kanałów Polsat Sport Premium w promocyjnej cenie. Jej wysokość jest kwestią indywidualną, przy czym im wyższy (droższy) ma się pakiet, tym spodziewać się należy niższej opłaty.

Natomiast abonenci nc+, którzy nie chcą teraz przedłużać umowy z operatorem, mogą uzyskać dostęp do kanałów Polsat Sport Premium na zasadzie opcji dodatkowej w promocyjnej cenie 20 zł miesięcznie ze zobowiązaniem do końca okresu oznaczonego umowy. Standardowa cena wynosi 30 zł miesięcznie (bez zobowiązania). Warunkiem skorzystania przez abonenta z opcji dodatkowej Polsat Sport Premium jest korzystanie z pakietu zawierającego opcję dodatkową Canal+ oraz pakietu Extra+.

Pozycje kanałów Polsat Sport Premium w dekoderach nc+:
130 – Polsat Sport Premium 1
131 – Polsat Sport Premium 2
132 – Polsat Sport Premium 3 PPV
133 – Polsat Sport Premium 4 PPV
134 – Polsat Sport Premium 5 PPV
135 – Polsat Sport Premium 6 PPV

Kanały Polsat Sport Premium 1 i 2 są dedykowane prestiżowym rozgrywkom Ligi Mistrzów UEFA i Ligi Europy UEFA. Każdy dzień meczowy to ok. 8 godzin dziennie relacji na żywo – studio i mecze. Nowe godziny rozgrywania spotkań w Lidze Mistrzów: dwa o godz. 18:55 i sześć o godz. 21:00 we wtorki i środy; w czwartki mecze Ligi Europy. Najnowocześniejsze i największe studio sportowe w Polsce – zaprojektowane specjalnie z myślą o rozgrywkach Ligi Mistrzów UEFA i Ligi Europy UEFA, o powierzchni 700 m2, ze ścianą wideo o rozdzielczości 4x4K, oprawą wizualną realizowaną z wykorzystaniem nowoczesnych technologii – rozszerzonej rzeczywistości (AR) i modeli 3D. Bogactwo programów towarzyszących meczom: przed- i pomeczowe studia, pogłębione analizy, reportaże, wywiady, doświadczeni eksperci i komentatorzy, liczni goście specjalni oraz wiele innych materiałów przygotowywanych z myślą o kibicach piłkarskich.

Natomiast kanały Polsat Sport Premium 3, 4, 5 i 6 PPV są uruchamiane we wtorki i środy, kiedy rozgrywane są spotkania Ligi Mistrzów UEFA oraz w czwartki, kiedy rozgrywane są spotkania Ligi Europy UEFA. Dzięki temu widzowie będą mogli zobaczyć na żywo wszystkie mecze każdej kolejki Champions League, a także mecze Europa League transmitowane w kanałach i serwisach pay-per-view Polsat Premium. 

Dodajmy, iż 12 lutego rozegrane zostaną pierwsze mecze 1/8 finału Ligi Mistrzów UEFA i 1/16 finału Ligi Europy UEFA.

nc+

Pierwszy w historii mecz PGNiG Superligi w 4K

Platforma nc+ pokaże na żywo pierwszy w historii PGNiG Superligi mecz w UHD 4K. 30 stycznia br. piłkarze ręczni wicelidera rozgrywek NMC Górnika Zabrze zagrają z aktualnym mistrzem Polski PGE VIVE Kielce. Transmisję w 4K przeprowadzi od godz. 18:15 Canal+ 4K Ultra HD, a w HD nSport+. Produkcją sygnału zajmie się Ekstraklasa Live Park.

Pierwszy w historii mecz PGNiG Superligi w 4K
Pierwszy w historii mecz PGNiG Superligi w 4K

Platforma nc+ od ponad roku umożliwia swoim abonentom oglądanie sportowych wydarzeń w najwyższej jakości obrazu. W standardzie 4K transmitujemy wybrane mecze Premier League, LaLiga Santander oraz Bundesligi. W maju 2018 wyprodukowaliśmy transmisję Grand Prix Polski na żużlu w 4K, a w grudniu 2018 rozpoczęliśmy produkcję transmisji meczów LOTTO Ekstraklasy w 4K UHD. Teraz, jako pierwsi, pokażemy w 4K UHD mecz PGNiG Superligi piłki ręcznej

– powiedział Michał Jarocki, dyrektor sportowy nc+.

Mecz PGNiG Superligi NMC Górnik Zabrze – PGE VIVE Kielce w UHD 4K będzie dostępny dla abonentów nc+ posiadających najnowszy dekoder 4K UltraBOX+ i kanał Canal+ 4K Ultra HD. Dzięki obsługiwanej przez dekoder technologii wysokiej dynamiki jasności (HDR), ale również odwzorowaniu szerokiej palety barw (Wide Colour Gamut), szybkim odtwarzaniu klatek filmu (High Frame Rate) i większej głębi bitowej, mecz można oglądać w jeszcze bardziej realistycznym, ostrzejszym i bardziej szczegółowym obrazie 4K. Mecz będzie produkowany z użyciem 9 kamer UHD HDR, w tym dwóch Super Slow Motion z użyciem systemu powtórkowego EVS VIA.
 

Rozgrywki PGNiG Superligi niezwykle dynamicznie się rozwijają. Już dziś jesteśmy w TOP5 europejskich lig piłki ręcznej, a nasza strategia zakłada pracę nad systematycznym podnoszeniem poziomu sportowego, dalszą popularyzację dyscypliny oraz wdrażaniem nowatorskich rozwiązań marketingowych i biznesowych. Przeprowadzenie pierwszej w historii transmisji 4K UHD z halowych rozgrywek ligowych w Polsce, jest pionierskim rozwiązaniem, których chcemy wdrażać więcej

– powiedział Marek Janicki, prezes zarządu Superliga sp. z o.o.

30 stycznia (środa)
18:15 PGNiG Superliga: NMC Górnik Zabrze – PGE VIVE Kielce;   Canal+ 4K Ultra HD, nSport+

TVP

TVP kupiła od PZN prawa do konkursów w Wiśle i Zakopanem do 2026

Telewizja Polska nabyła od Polskiego Związku Narciarskiego prawa medialne do transmisji zawodów w skokach narciarskich rozgrywanych w Wiśle i Zakopanem do 2026. Relacje z konkursów będzie można oglądać w TVP1 i TVP Sport oraz w Internecie i na urządzeniach mobilnych. 

TVP kupiła od PZN prawa do konkursów w Wiśle i Zakopanem do 2026
TVP kupiła od PZN prawa do konkursów w Wiśle i Zakopanem do 2026

Skoki narciarskie są jedną z najbardziej popularnych dyscyplin w naszym kraju, a na pewno – obok piłki nożnej – najchętniej oglądaną. Kamil Stoch, Dawid Kubacki czy Piotr Żyła są jednymi z najlepiej rozpoznawalnych sportowców w naszym kraju. Dlatego umowa pomiędzy PZN a TVP została zawarta na tak długi czas. Telewizja Polska chciała zapewnić dostęp do zawodów w skokach narciarskich na ogólnodostępnych antenach – TVP1 i TVP Sport.

Transmisje z kwalifikacji i konkursów będzie można także śledzić na stronie sport.tvp.pl i w aplikacji mobilnej TVP Sport. 

TVP nabyła prawa do realizacji kilkunastu różnych zawodów, które odbędą się w Polsce: wspomnianego Pucharu Świata zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn, FIS Grand Prix kobiet i mężczyzn, Pucharu Kontynentalnego oraz Mistrzostw Polski, tradycyjnie rozgrywanych w drugi dzień świąt Bożego Narodzenia.

TVP kupiła od PZN prawa do konkursów w Wiśle i Zakopanem do 2026

​​​​​​​Nowością będą transmisje z zawodów kobiet oraz Pucharu Kontynentalnego, w którym dobre wyniki osiągają reprezentanci Polski – przed tym weekendem czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej zajmował Aleksander Zniszczoł. 

Telewizja Polska wcześniej nabyła prawa do zawodów w skokach narciarskich rozgrywanych także poza granicami naszego kraju – Pucharu Świata (do końca sezonu 2020/21), FIS Grand Prix (do końca 2021) oraz do Mistrzostw Świata w narciarstwie klasycznym 2019 i 2021. 

Telewizja

Abonament RTV 2019

Abonament RTV 2019. Opłaty obowiązkowe nie dla wszystkich. Sprawdźcie, kto nie musi płacić abonamentu RTV.
Abonament RTV 2019 już obowiązuje.
Opłaty radiowo-telewizyjne są obowiązkowe, ale nie dla wszystkich.
Kto jest zwolniony? Wiemy już ile zapłacimy w 2019 roku. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji ujawniła stawki jako pierwsza. Z informacji KRRiT dowiadujemy się również komu przysługują zwolnienia od tej opłaty. Jak zatem wyglądają stawki nowego abonamentu RTV na 2019 rok? Ile trzeba będzie zapłacić za używanie odbiornika telewizyjnego, a ile za korzystanie z radia? Jakie są przewidziane kary za używanie niezarejestrowanych odbiorników? Przeczytasz o tym w materiale.

Abonament RTV 2019
Abonament RTV 2019 | fot. Piotr Krzyżanowski/Polska Press

Abonament RTV 2019: Ile zapłacimy?

KRRit poinformowała, że opłaty za abonament RTV w 2019 nie wzrosną. Stawki miesięczne za abonament RTV na 2019 wyglądają następująco:

  • Miesięczna opłata za odbiornik telewizyjny – 22,70 zł
  • Miesięczna opłata za odbiornik radiofoniczny – 7 złotych

Abonament RTV 2019 – opłaty wielomiesięczne – stawki:

Opłacając z góry przynajmniej 2 miesiące mamy możliwość uzyskania korzystniejszych warunków. Aby móc skorzystać ze zniżki musimy wnieść opłate z góry w terminie do 25. dnia pierwszego miesiąca okresu rozliczeniowego.
Wyglądają one następująco: Abonament RTV 2019:

Opłaty miesięczne płatne z góry za odbiornik telewizyjny:

  • 2 miesiące – 44,05 zł
  • 3 miesiące – 65,35 zł
  • 4 miesiące – 88,05 zł
  • 5 miesiące – 109,40 zł
  • 6 miesięcy – 129,40 zł
  • 7 miesięcy – 152,10 zł
  • 8 miesięcy – 173,45 zł
  • 9 miesięcy – 194,75 zł
  • 10 miesięcy – 217,45 zł
  • 11 miesięcy – 238,80 zł
  • 12 miesięcy – 245,15 zł

Abonament RTV 2019:

Opłaty miesięczne płatne z góry za odbiornik radiowy Podobnie jest w kwestii korzystania z radioodbiornika – za pół roku z góry zapłacimy 39,90 zł, a za rok 75,60 zł.

Kto nie musi płacić abonamentu RTV?

Od płacenia abonamentu RTV są zwolnione osoby:

  • mające ukończone 75 lat
  • posiadające I grupę inwalidzką
  • pobierające świadczenie pielęgnacyjne lub rentę socjalną
  • kombatanci będący inwalidami wojennymi lub wojskowymi
  • pozbawione pracy
  • mające prawo do zasiłku przedemerytalnego
  • spełniające kryterium dochodowe (dochód rodziny w przeliczeniu na osobę nie przekracza 754 zł)
  • mające skończone 60 lat,
  • posiadające prawo do emerytury,
  • której wysokość nie przekracza miesięczne 50% przeciętnego wynagrodzenia z ubiegłego roku

 

Kary za używanie niezarejestrowanych odbiorników?

Rząd nie wprowadza zmian w kwestii kar za używanie niezarejestrowanych odbiorników. Wynosi ona 681 złotych.

Telewizja

H2 zmieni nazwę na History2

W środę, 6 lutego 2019 roku A+E Networks odświeży wizerunek kanału H2 w Polsce wprowadzając nową nazwę – History2 oraz nową identyfikację wizualną. 

H2 zmieni nazwę na History2
H2 zmieni nazwę na History2

Logo History2 zaprojektowano w nawiązaniu do brandingu kanału History, wykorzystując charakterystyczne dla niego kolory i estetykę. Nowa oprawa kanału jest rezultatem strategii uwzględniającej zainteresowania widzów kanału oraz ich niezaspokojony apetyt na wiedzę.

History2 to uzupełnienie oferty kanału History, gdzie nauka staje się rozrywką, przekazywaną w niecodzienny i zaskakujący sposób. Na kanale znajdują się doceniane seriale dokumentalne z całego świata, które zaspokoją ciekawość najbardziej wymagających widzów. History2 oferuje autorskie programy dokumentalne przedstawiające wizję historii z różnych stron świata. Stacja zaprasza widzów, którzy są miłośnikami historii do zgłębienia teorii spiskowych, odkrywania bogactwa świata oraz doświadczania kluczowych momentów z przeszłości, teraźniejszości, jak i przyszłości.

History2 uzupełnia History szeroką ofertą programów, od tematyki wojennej poprzez historię starożytną i współczesną aż po nauki ścisłe, motoryzację i inżynierię. History2 stawia na wypełnione ciekawą i przystępną treścią produkcje, w których fascynujące fakty łączą się z wciągającą akcją. Dzięki History2 coraz więcej odkrywamy, dowiadujemy się i coraz więcej rozumiemy.

History2 jest dostępny w ponad 3 milionach gospodarstw domowych w Polsce. W swojej ofercie posiadają go najwięksi operatorzy, w tym Cyfrowy Polsat, nc+, Orange, Vectra, Toya, Inea, Promax, Play Now oraz ipla.tv.

TV-SAT

Globalny spadek liczby abonentów płatnej telewizji

Po raz pierwszy zauważono niepokojący trend dotyczący pay-tv. Według informitv Multiscreen Index, całkowita liczba abonentów 100 wiodących operatorów płatnej telewizji nieznacznie zmniejszyła się o 0,11 mln w III kwartale 2018 r. Oznacza to spadek o 0,02 proc. Chociaż to niewielka różnica, to jest to pierwszy taki przypadek na świecie. Tylko 43 operatorów pay-tv z tego raportu wykazało wzrost liczby abonentów, ale dużo mniejszy niż bywało to wcześniej. Czy w kolejnych latach ten trend w pay-tv będzie się pogłębiał? 

Globalny spadek liczby abonentów płatnej telewizji

Spadek liczby abonentów płatnej telewizji o ponad 1 mln odnotowano w Ameryce Północnej, Środkowej i Południowej. Liczba abonentów spadła też w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, o 0,31 mln – i to po raz pierwszy w historii.

Na szczęście w regionie Azji i Pacyfiku odnotowano znaczący wzrost o 1,22 mln abonentów, głównie dzięki wzrostowi o 200 tys. abonentów platformy Dish TV w Indiach. To nieco poratowało wskaźniki na świecie, przy spadkach w innych regionach. Przy okazji okazuje się, że platforma Dish TV w Indiach jest obecnie największym operatorem płatnej telewizji na świecie z liczbą 23,5 mln abonentów.

Operatorzy kablowi stracili 0,22 mln abonentów, podczas gdy operatorzy platform DTH z satelity stracili 0,9 mln. Telewizja u operatorów telekomunikacyjnych zyskała 0,92 mln abonentów. Usługi online Sling TV i DirecTV NOW dodały 26 tys. i 63 tys. abonentów, do łącznie odpowiednio 2,37 mln i 1,81 mln abonentów.

10 największych operatorów pay-tv w USA straciło 877 tys. abonentów, ale nadal ma łącznie 82,72 mln klientów, na czele z Comcast z 20,98 mln i DirecTV z 19,63 mln abonentów. Poza usługami online, AT&T U-verse był jedynym, który pozyskał abonentów, ze skromnym wzrostem o 13 tys. Stąd takie spadki pay-tv w Ameryce Północnej.

Największy wzrost liczby klientów wykazał Türk Telekom w Turcji, przybyło mu 266 tys. do łącznej liczby 3,53 mln, włączając w to abonentów satelitarnych, telekomunikacyjnych i usługi Tivibu Go.

Największa strata dotyczy wszystkich platform Canal+, gdzie łączna liczba klientów spadła o 608 tys.zaraz po piłkarskich Mistrzostwach Świata w Rosji, a jej łączna liczba to 6,93 mln, chociaż i tak wzrosła o 726 tys. rok do roku.

Sky nie zgłosił liczby abonentów po przejęciu przez Comcast. Ocenia się, że po połączeniu Comcast i Sky zbliżą się do 44 mln abonentów telewizji płatnej, co czyni ją największą grupą w Multiscreen Index.
 

– Nasz wskaźnik Multiscreen Index pokazuje po raz pierwszy niewielki spadek liczby abonentów telewizyjnych na całym świecie, po średnim wzroście kwartalnym o 1 proc. w ciągu ostatnich lat – zauważył redaktor dr William Cooper.

– Trzeci kwartał wydaje się być słabszy. Kluczowe pytanie brzmi, czy następny kwartał pokaże ożywienie lub dalszy spadek.

Multiscreen Index obejmuje 100 wiodących, wielokanałowych usług telewizyjnych i wideo w 38 krajach, które łącznie stanowią około 430 mln klientów na całym świecie. Indeks stanowi branżowy punkt odniesienia dla względnej wydajności dostawców usług telewizyjnych, w stosunku do których można mierzyć zyski lub straty klientów u operatorów pay-tv.