Od 16 października br. do dekoderów 4K UltraBox+ rozsyłana jest aktualizacja oprogramowania. Nowe wydanie jest oznaczone jako 0X23 (dotychczas było to 0X21) z identyfikatorem 2.0.6 (dotychczas 2.0.3).
Tym razem wygląda na to, że aktualizacja ma charakter serwisowy i wprowadza jedynie drobne udoskonalenia i poprawki błędów. Redakcja satkurier.pl zaobserwowała m.in. zmiany w konfiguracji konwerterów jednokablowych (Unicable/SCR/dCSS) – dodano np. LNB marki TechniSat, zniknął z prekonfigurowanych ustawień Sharp. Ale niezależnie od tego można też skonfigurować ustawienia pod dowolny konwerter dla instalacji jednokablowych, także niewymieniony na liście, wprowadzając ustawienia kanałów i przypisanych do nich częstotliwości ręcznie.
Nowa wersja zostanie pobrana automatycznie przez urządzenie w trybie czuwania lub można ten proces uruchomić samodzielnie ręcznie przechodząc do menu Ustawienia do kategorii Instalacja i wybierając opcję Aktualizacja dekodera.
Pojawi się nowy ekran, w którym potwierdzamy chęć sprawdzenia dostępności nowej wersji. Wyszukiwanie zajmie kilkanaście sekund. Jeśli nowa wersja zostanie znaleziona – pojawi się stosowna informacja proponująca instalację natychmiast lub później. Aktualizacja przerwie jakiekolwiek trwające procesy nagrywania, więc należy ją uruchomić tylko jeśli nic nie rejestrujemy w danej chwili.
Po potwierdzeniu chęci wykonania aktualizacji dekoder uruchomi się ponownie i po restarcie będzie wyświetlać na ekranie postęp procesu wgrywania nowej wersji. Do 80 proc. postęp jest wolniejszy, na koniec znacząca przyśpiesza. Powodzenie jest sygnalizowane informacją na zielono po dojściu do 100% po czym dekoder zrestartuje się.
Oznaczenia nowej wersji oprogramowania:
– wersja oprogramowania: 0X23 (była: 0X21)
– wersja aplikacji: 5.2.7:7564895 (była: 5.2.4:6956179)
– identyfikator oprogramowania: 2.0.6 (był: 2.0.3)
– wersja MHP: MHP 1.2.0 7568963 RELEASE (była: MHP 1.2.0 6957710 RELEASE)
Uwaga – zalecamy nie śpieszyć się z aktualizacją, gdyż na forum pojawiły się pojedyncze zgłoszenia, iż dekoder ma jakieś problemy, najwyraźniej powiązane z tym procesem. Jeśli dekoder wyłączy się – należy odczekać 20 minut, bo może akurat aktualizacja jest przeprowadzana. Nie wolno jej przerywać, a proces mniej-więcej tyle trwa. Nie odłączamy dekoder od zasilania.
Jeśli urządzenie po czasie samo nie uruchomi się, można spróbować (dopiero po upłynięciu okresu, który powinien wystarczać na aktualizację) – odłączyć urządzenie od zasilania i spróbować je uruchomić np. bez podłączonej anteny satelitarnej lub z wysuniętą kartą.
Jeśli dekoder nie uruchomi się, należy skontaktować się z infolinią operatora w celu uzyskania ewentualnych dalszych instrukcji.
- Jacek Grzeszczak