TELE TECHNIKA

DLA CIEBIE DLA DOMU DLA FIRMY

Plus

GSM

Polacy skarżą się na operatorów. Wiemy, na kogo najbardziej

W Polsce mamy czterech dużych operatorów telekomunikacyjnych z milionami klientów. Ich działania nie zawsze podobają się klientom, którzy w takich przypadkach mogą się poskarżyć na przedsiębiorcę do odpowiedniej instytucji. Przyjrzeliśmy się bliżej temu tematowi.

Polacy skarżą się na operatorów
Polacy skarżą się na operatorów

Każdy z Czytelników portalu TELEPOLIS.PL korzysta (bezpośrednio lub pośrednio) z usług jakiegoś operatora telekomunikacyjnego. Istniejemy tylko w przestrzeni internetowej, więc by się do nas dostać, trzeba mieć dostęp do tego medium. W Polsce mamy czterech dużych, ogólnokrajowych operatorów telekomunikacyjnych, tworzących tak zwaną Wielką Czwórkę.
To:

  • Orange Polska
  • P4 (operator sieci Play)
  • Polkomtel (operator sieci Plus)
  • oraz T-Mobile Polska,

którzy oferują swoje usługi telefoniczne (przede wszystkim mobilne), internetowe czy telewizyjne.

Działania wymienionych wyżej telekomów nie zawsze są zgodne z oczekiwaniami czy wyobrażeniami klientów. Czasem wręcz coś na linii klient – przedsiębiorca coś „zgrzyta” i zawodzi. Wtedy niektórzy wysyłają skargi do instytucji, których jednym z zadań jest dbać o to, aby operatorzy telekomunikacyjni działali prawidłowo, zgodnie z obowiązującymi przepisami czy normami. Takimi instytucjami są na przykład Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów czy Urząd Komunikacji Elektronicznej.

W redakcji TELEPOLIS.PL zadaliśmy sobie pewnego dnia pytanie: a ile właściwie jest tych skarg i na kogo najwięcej? 
By znaleźć odpowiedź na to pytanie, zwróciliśmy się do wymienionych wyżej urzędów.
Na niektóre odpowiedzi musieliśmy chwilę poczekać, ale było warto.
Inne okazały się nic nie wnosić do tematu, ale i one mają swoją wartość.
Zacznę właśnie od tego drugiego przypadku.

UKE „wie, że nic nie wie”

Jak już wspomniałem wyżej, pytanie w sprawie skarg na operatorów z Wielkiej Czwórki przesłaliśmy między innymi do Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Dotyczyło one tego, ile do UKE wpłynęło skarg na Orange, Play, Plusa i T-Mobile w 2022 roku, a ile w 2023 roku.
Niby proste pytanie, ale nie dla urzędu.

UKE nie ma możliwości przedstawienia zagregowanych danych w takim zakresie, o jakim Pan pisze.

– napisała Klaudia Kieliszczyk z UKE

UKE

Gdy zapytaliśmy, w jakim zakresie UKE może dostarczyć dane o skargach na operatorów telekomunikacyjnych, dowiedzieliśmy się, że w żadnym.

Nie możemy przekazać danych zawierających ilość skarg w podziale na konkretnych operatorów, ponieważ ich nie mamy.
UKE nie ma systemu informatycznego, który takie dane pozwoliłby zebrać i przetworzyć (opracować).

– dodała Klaudia Kieliszczyk

UOKiK był bardziej „wylewny”

Na odpowiedź z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów musieliśmy dłużej czekać, ale się opłaciło, ponieważ otrzymaliśmy w zamian konkretne dane na temat liczby skarg na operatorów telekomunikacyjnych, które wpłynęły do tego urzędu w 2022 oraz w 2023 roku. Zebrałem je w tabeli poniżej.

Operator telekomunikacyjny Liczba skarg
w 2022 roku w 2023 roku zmiana rok do roku
Orange Polska ok. 370 ok. 370
P4 (Play) ok. 320 ok. 440 +120
Polkomtel (Plus) ok. 200 ok. 200
T-Mobile Polska ok. 180 ok. 220 + 40

Na szczycie podium zrobiło się fioletowo

Jak widać, liczba skarg na operatorów, które wpływają do UOKiK, nie jest bardzo wysoka. Szczególnie jeśli porównamy dane zawarte w tabeli powyżej z liczbą klientów poszczególnych telekomów. Widać tu jednak pewne tendencje. Na przykład to, że w 2022 roku najwięcej skarg dotyczyło spółki Orange Polska. Co ciekawe, ich liczba w 2023 roku pozostała na mniej więcej takim samym poziomie, przez co pomarańczowy operator spadł na drugie miejsce tego „rankingu”. Pomarańczowych wyprzedził operator sieci Play, na którego w minionym roku było aż o 1/3 więcej skarg niż rok wcześniej.

Zapytaliśmy o tę sytuację w biurze prasowym Fioletowych, pozwalając sobie na sugestię, że może jest „coś nie tak” u tego operatora. Na odpowiedź nie musieliśmy długo czekać.

Wzrost liczby spraw, o który Pan pyta, jest logiczną konsekwencją połączenia Play z UPC. W jego wyniku istotnie zwiększyła się liczba klientów obsługiwanych przez firmę i skala spraw. Play jest także największym operatorem mobilnym na rynku, co również nie pozostaje bez wpływu na tę kwestię.

Zwracamy uwagę na proporcję – skargi dotyczą mniej niż 0,002% wszystkich klientów. Mimo to staramy się, by było ich jak najmniej.

Zdecydowanie więc nie ma podstaw do tego, by twierdzić, że z siecią Play „jest coś nie tak”.

– napisał Krzysztof Olszewski z Play

Na Magentowych też przybyło skarg

W 2022 roku do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło najmniej skarg na T-Mobile Polska (patrząc tylko na dane dotyczące Wielkiej Czwórki). Rok później tych skarg było już zauważalnie, bo o ponad 20% więcej. Przez to w naszym „rankingu” Magentowi przegonili operatora sieci Plus, w przypadku którego odnotowano podobną liczbę skarg w 2022 i w 2023 roku. 

Operatora sieci T-Mobile również poprosiliśmy o komentarz dotyczący wzrostu liczby skarg, jakie na ten telekom wpłynęły do UOKiK.

Głos klientów jest dla nas najważniejszy, dlatego bardzo mocno wsłuchujemy się we wszystkie uwagi, jakie od nich otrzymujemy. Także te negatywne, które przecież pomagają nam znajdować obszary działania, które są do poprawy i pozwalają ciągle podnosić jakość naszych usług. Za wszystkie bardzo dziękujemy.

Trudno nam natomiast odnieść się do tych danych, tym bardziej, że nie wiemy, ile z tych zgłoszeń zostało uznanych za zasadne. Czasem nawet jedna skarga może być sygnałem problemu lub zapoczątkować postępowanie Urzędu, a innym razem wielokrotnie więcej może być uznanych za nieuzasadnione.

W tej chwili mamy prawie 13 milionów klientów, co oznacza, że miesięcznie otrzymujemy od nich nie setki, a setki tysięcy różnych sygnałów – pozytywnych i negatywnych – które jesteśmy w stanie przeanalizować bardzo dokładnie. Te dane pokazują, że liczba reklamacji w roku 2023 wyraźnie spadła w porównaniu do roku poprzedniego. I robimy co w naszej mocy, żeby w 2024 r. tego typu zgłoszeń było jeszcze mniej!

– przekazał Jakub Chajdak z T-Mobile

My również trzymamy kciuki za to, by skarg na T-Mobile Polska, a także na innych operatorów, było w 2024 roku jak najmniej. Ale żeby ewentualny spadek ich liczby był wynikiem wysiłków telekomów, by wszystko u nich działało jak należy.

GSM

Od tego operatora Polacy uciekają na potęgę. Tylko do jednego biegną co sił

Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) ujawnił, że w pierwszym kwartale Polacy przenieśli ponad 350 tys. numerów w sieciach mobilnych. Z tak zwanej Wielkiej Czwórki tylko jeden z operatorów odnotował potężny wzrost. Inny zaś poniósł potężną stratę. Oto jak wyglądało przenoszenie numerów w Polsce w 2024 roku.

Od tego operatora Polacy uciekają na potęgę
Od tego operatora Polacy uciekają na potęgę

Pierwszy kwartał w 2024 roku już za nami, więc pora na pierwsze podsumowania tego okresu. Jednego z nich dokonał właśnie Urząd Komunikacji Elektronicznej, który opublikował statystyki przenoszenia numerów w polskich sieciach mobilnych w styczniu, lutym i marcu 2024 roku.

Ile Polacy przenieśli numerów w pierwszym kwartale 2024 roku? Którzy operatorzy mogą świętować sukces, a którzy są w tarapatach? Sprawdźmy to w raporcie UKE.

Przenoszenie numerów – polscy operatorzy w Q1 2024

Zacznijmy od ogólnej liczby przeniesionych numerów. Ta wyniosła dokładnie 367567. Różnice między poszczególnymi miesiącami są niewielkie, więc jedziemy dalej.

Przenoszenie numerów w I kwartale 2024 w Polsce operatorzy
fot. UKE

 

Znacznie ciekawsze są wyniki Wielkiej Czwórki. Jak wiemy, w jej skład wchodzą: Play, T-Mobile, Orange i Plus. Ta kolejność nie jest przypadkowa, gdyż zacząłem od największego zwycięzcy, a skończyłem na największym przegranym.

W pierwszym kwartale 2024 roku Play przejął 110824 numery, a oddał 91301. To daje nam zysk na poziomie blisko 20000 numerów. Jeśli dobrze widzę, to jest to najlepszy wynik wśród wszystkich uwzględnionych sieci, a tych jest naprawdę dużo.

Pewnym wzrostem może pochwalić się T-Mobile, ale przeciągnięcie na swoją stronę niecałych 10000 numerów nie wygląda aż tak imponująco jak wynik fioletowych kolegów.

Wyraźną stratę odnotowało Orange, tracąc lekko ponad 6000 numerów. Pomarańczowi mogą uronić łezkę z tego powodu, ale także ucieszyć się z tego, że i tak nie są ostatni w Wielkiej Czwórce.

To Plus okazał się największym przegranym pierwszych trzech miesięcy 2024 roku wśród wszystkich uwzględnionych w raporcie sieci. Strata ponad 50000 numerów tylko w trzy miesiące musi być bolesna dla polskiego operatora, nie ma innej opcji. To już kolejny taki kwartał z rzędu.

Przenoszenie numerów w I kwartale 2024 w Polsce operatorzy (1) 

fot. UKE

Zielonych może pocieszyć to, że będące pod skrzydłami tej firmy PREMIUM MOBILE może pochwalić się przejęciem od konkurencji niemal 6000 polskich klientów. Na mały plus poprzedni kwartał mogą zaliczyć też Netia, Mobile Vikings czy Vectra.

Dodam jeszcze, że w przypadku Wielkiej Czwórki jest to już kolejny kwartał, który wygląda podobnie. Play zyskuje potężnie, T-Mobile trochę się wzmacnia, Orange słabnie, a Plus leci wręcz na twarz.

Jestem gotów zaryzykować stwierdzenie, że w drugim kwartale 2024 roku przenoszenie numerów w Polsce będzie wyglądało bardzo podobnie. Jeśli będzie inaczej, to zrobię minę zdziwionego Pikachu.

Jeśli po przeniesieniu numeru chcesz kupić także nowy telefon w dobrej cenie, to poniższego artykułu nie możesz przegapić:

5GInternetLTE

Kto ma najszybszy internet w Polsce?

SpeedTest.pl sprawdził, jak wdrożenie 5G na nowych częstotliwościach wpłynęło na ogólną szybkość internetu mobilnego w Polsce. Średnie prędkości 5G z użyciem pasma 3,6 GHz wynoszą obecnie ok. 400 Mb/s, a szczytowe sięgają 1,36 Gb/s. 

Kto ma najszybszy internet w Polsce?
Kto ma najszybszy internet w Polsce

Pierwsze testy 5G w paśmie C zostały wykonane przez użytkowników aplikacji SpeedTest.pl 18 stycznia 2024 r. w sieciach T-Mobile oraz Orange. Osiem dni później również Play uruchomił pierwsze nadajniki z nowym pasmem. Z komunikatów operatorów z ostatnich dni wynika, że T-Mobile ma ok. 1500 nadajników z C-band, Orange ok. 1000, a Play ponad 200. Wszyscy ci operatorzy zapowiadają dalszą rozbudowę sieci. Dotychczas nie są znane plany Plusa.

Testy 5G zostały wykonane w aplikacjach dla Androida (Speed Test Light, Internet Speed Test, FIREPROBE Speed Test) oraz na iOS (Speed Test Internet).

Ranking 5G we wszystkich pasmach

Jak zauważa SpeedTest.pl, bardzo wysokie prędkości osiągane w nowych sieciach trzech operatorów spowodowały duże zmiany w styczniowym rankingu 5G, który bazuje na wszystkich testach 5G, również wykonywanych w sieciach współdzielonych z LTE 2100 MHz oraz we własnym paśmie Plusa 2600 MHz.

Pierwsze i drugie miejsce zdobyły spółki korzystające z sieci NetWorks – Orange oraz T-Mobile, z downloadem na poziomie odpowiednio 149,1 i 135,7 Mb/s. Plus, dotychczasowy lider rankingu od ponad 3 lat, spadł na trzecie miejsce (128,6 Mb/s). Play, który uruchomił nowe 5G w ostatnim tygodniu stycznia, osiągnął 114 Mb/s i szybko zmniejsza różnice do Plusa.

Pozycja Dostawca Pobieranie [Mb/s] Wysyłanie [Mb/s] Ping [ms Testy
1 Orange Mobile 149,1 30,3 25 8 tys.
2 T-Mobile 135,7 28,1 24 13 tys.
3 Plus 128,6 21,5 26 11 tys.
4 Play Mobile 114 29,6 30 9 tys.

SpeedTest.pl wyliczył, że prędkość pobierania w sieciach 5G po uruchomieniu pasma C wzrosła ponad trzykrotnie dla Orange i T-Mobile oraz o ok. 60% dla Play, ale w tym przypadku mamy późniejszy start i jeszcze niedużą liczbę nadajników.

Testy prędkości w sieciach 3,6 GHz

SpeedTest.pl przeanalizował też działanie sieci, które korzystają tylko z pasma C 3,6 GHz. Różnica w prędkościach osiąganych w sieciach z wykorzystaniem C-bandu a tymi w sieciach współdzielonych jest ogromna, bo prawie 7-krotna. 

W sieciach z pasmem C średnio możemy otrzymać ok. 400 Mb/s, a we współdzielonych niewiele ponad 60 Mb/s. W prawdziwym 5G dostępny jest znacznie wyższy upload (ok. 47 Mb/s) oraz znacznie niższy ping – 18 ms, zbliżony do osiąganego w sieciach stacjonarnych. Największą uzyskaną dotychczas prędkością w paśmie C jest 1,36 Gb/s.

Ranking internetu mobilnego 3G, 4G i 5G

Wzrost udziału testów z bardzo wysokimi wynikami spowodował też zmiany w rankingu mobilnym obejmującym testy w sieciach 3G/4G/5G. Na pierwsze miejsce w styczniu 2024 po 3 kwartałach wrócił T-Mobile (62,4 Mb/s), wyprzedzając dotychczasowego lidera – Plusa (55,1 Mb/s). Na trzeciej pozycji jest Orange (53,6 Mb/s), a na ostatnim – Play (46,2 Mb/s).

Pozycja Dostawca Pobieranie [Mb/s] Wysyłanie [Mb/s] Ping [ms Testy
1 T-Mobile 62,4 15,2 26 77 tys.
2 Plus 55,1 12,5 35 66 tys.
3 Orange Mobile 53,6 13,8 28 79 tys.
4 Play Mobile 46,2 15,1 30 106 tys.

 

InternetPlus

Plus z nową usługą – Internet w samochodzie

„Internet w samochodzie” to całkowicie nowa usługa wprowadzona przez sieć Plus we współpracy z Grupą Vodafone, w ramach której po zakupie specjalnych pakietów internetowych można w samochodzie korzystać z Internetu z wykorzystaniem Wi-Fi pojazdu. Usługa jest obecnie dostępna w wybranych modelach samochodów Mercedes-Benz oraz Ford, a wkrótce będzie rozszerzona także o kolejne marki motoryzacyjne. 

Plus z nową usługą - Internet w samochodzie
Plus z nową usługą – Internet w samochodzie

„Internet w samochodzie” to nowatorska i niestandardowa usługa na polskim rynku telekomunikacyjnym dostępna dla klientów indywidualnych. Zakup pakietów i obsługa są realizowane przez globalną platformę Vodafone z wykorzystaniem sieci telekomunikacyjnej Grupy Cyfrowy Polsat. Dzięki wbudowanej w samochód karcie SIM, moduł łączności bezprzewodowej ma stabilne połączenie do Internetu z prędkością LTE i pozwala cieszyć się szybkim Internetem w Polsce oraz krajach partnerskich w Europie.

Usługa „Internet w samochodzie” jest już dostępna w samochodach marki Mercedes-Benz klas: A, C, CLS, E, G, S z systemem telemetrycznym NTG 5.5 lub nowszym oraz w samochodach marki Ford z modemem FordPass Connect: Ford Focus, Ford Fiesta, Ford EcoSport, Ford Edge 2019, Ford Transit Connect MCA, Ford Tourneo Connect MCA. Aby skorzystać z usługi, należy podłączyć swoje urządzenie mobilne do samochodowego Wi-Fi, zgodnie z instrukcją producenta samochodu i założyć konto na dedykowanym usłudze portalu, gdzie można kupować pakiety danych oraz kontrolować ich zużycie. Konieczna jest również weryfikacja tożsamości klienta i jego zarejestrowanie w dedykowanych Punktach Obsługi Klienta (aktualna lista punktów rejestracji jest opublikowana na stronie www.internetwsamochodzie.plus.pl)

Usługa „Internet w samochodzie” nie jest przypisana do samochodu, lecz połączona z kontem klienta, po zmianie pojazdu na samochód tej samej marki nadal więc można korzystać z zakupionych wcześniej pakietów danych.

Na próbę klient otrzymuje jednorazowy, bezpłatny pakiet danych. Po jego wykorzystaniu może wybierać spośród trzech pakietów:

  • Na dzień: 3 GB na 24 godz. za 9 zł;
  • Miesięczny: 10 GB na 28 dni za 29 zł;
  • Roczny: 100 GB na rok (365 dni) za 279 zł.

Istnieje możliwość zakupu trzech pakietów na zapas, które aktywują się jeden po drugim, po wyczerpaniu limitu jednostek lub upływie terminu ważności.

Usługa „Internet w samochodzie” działa bez dodatkowych opłat roamingowych w większości krajów europejskich: Albania, Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Islandia, Irlandia, Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Turcja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.

Cyfrowy PolsatInternetPlusTelefonia

DwuPak – tv i telefon od Cyfrowego Polsatu i Plusa za darmo

DwuPak – tv i telefon od Cyfrowego Polsatu i Plusa za darmo. Startuje nowa oferta specjalna dla klientów Plusa i Cyfrowego Polsatu. DwuPak to oferta telewizji Cyfrowego Polsatu z pakietem od 19,90 zł oraz oferta abonamentu telefonicznego w Plusie z rabatem. Obie te usługi można mieć już za niecałe 40 zł miesięcznie, a w ramach specjalnej promocji można też do końca roku korzystać z nich za darmo.

DwuPak - tv i telefon od Cyfrowego Polsatu i Plusa za darmo

Oferta DwuPak jest dostępna od 22 maja dla nowych i obecnych klientów Cyfrowego Polsatu i Plusa. Składają się na nią telewizja, jako pierwszy produkt pełnopłatny, oraz abonament telefoniczny, na który przez całą długość umowy jest przyznawany rabat w wysokości 50% lub 10 zł.

Produkty, które można połączyć w DwuPak oraz rabaty:

  • Telewizja Cyfrowego Polsatu jest pierwszym produktem w zestawie i nie podlega rabatowi. Obecni i nowi klienci Cyfrowego Polsatu mogą ją połączyć w DwuPak w abonamentach od 19,90 zł, natomiast użytkownicy telewizji w wyższych abonamentach mają możliwość łączenia usług i korzystania ze zniżek cenowych w ramach Programów smartDOM oraz smartFIRMA.
  • Oferta JA+ Abonament od abonamentu 39,99 zł, rabatowana 50% co miesiąc.
  • Oferta DUET, czyli dwie karty SIM w ramach jednej opłaty miesięcznej, w abonamentach od 44,99 zł, rabatowanych 10 zł co miesiąc.
  • Oferta JA+ Rodzina, czyli trzy karty SIM w ramach jednej opłaty miesięcznej, w abonamentach od 69,99 zł, rabatowanych 10 zł co miesiąc.

DwuPak – tv i telefon od Cyfrowego Polsatu i Plusa za darmo.

DwuPak w ramach specjalnej dodatkowej promocji można mieć do końca roku całkowicie za darmo, jeśli skorzysta się z oferty telewizji w abonamencie 19,99 zł (Pakiet Rodzinny HD) oraz abonamentu telefonicznego za minimum 39,99 zł w ofercie elastycznej.

DwuPak wspierać będzie kampania reklamowa przygotowana przez Agencję Grey. Spoty powstały według scenariusza Sławomira Klimczuka i Pawła Malkiewicza, a ich reżyserem jest Michał Bulik. Można je zobaczyć w Telewizji Polsat i kanałach tematycznych Polsatu. Zakupu mediów dokonał Dom Mediowy Viseum.

Cyfrowy PolsatInternet

LTE Plus Advanced – nowy standard mobilnego Internetu w Plusie

Szybszy Internet, lepsza jakość i zwiększona pojemność – to najważniejsze korzyści dla klientów Plusa i Cyfrowego Polsatu, którzy mogą już korzystać z Internetu LTE Plus Advanced z prędkością nawet do 300 Mb/s.
Ten super Internet jest dostępny we wszystkich rodzajach ofert: abonamentowej, internetowej, mixie oraz SOHO. Jednocześnie klienci otrzymują „2 x WIĘCEJ GB” szybkiego i stabilnego Internetu LTE Plus.

 

LTE Plus Advanced - nowy standard mobilnego Internetu w Plusie
LTE Plus Advanced – nowy standard mobilnego Internetu w Plusie

Grupa Cyfrowy Polsat jako lider technologii LTE ma obecnie największy zasięg superszybkiego Internetu LTE Plus. Co więcej wprowadza w Polsce kolejny nowy standard mobilnego Internetu – Internet LTE Plus Advanced. Jest to możliwe dzięki agregacji dwóch nośnych po 20 MHz w standardzie LTE FDD, działających w pasmach 1800 oraz 2600 MHz.

Internet LTE Plus Advanced to przede wszystkim:

Szybkość Internetu do 300 Mb/s – dzięki agregacji pasm zwiększona została maksymalna prędkość przesyłu danych.
Stabilność sieci –  co oznacza lepszą jakość Internetu dla obecnych klientów.
Większa pojemność sieci – oznacza to możliwość komfortowego korzystania z sieci przez większą liczbę użytkowników.

Internet LTE Plus Advanced jest dostępny we wszystkich rodzajach ofert na smartfonie, laptopie, routerze, a co więcej w nowych ofertach Plusa jest dwa razy więcej Internetu, bowiem dwukrotnie powiększone zostały pakiety GB we wszystkich ofertach głosowych, a w ofercie Internetu nadal pozostaje LTE bez limitu danych!

Promocja „2 x WIĘCEJ GB” dostępna jest w ramach ofert głosowych: JA+ Abonament, JA+ Rodzina, oraz JA+ Moja Firma już od 23 sierpnia, a w JA+ Mix od 1 września.
Klient otrzymuje dwa razy większe pakiety internetowe przez całą długość kontraktu we wszystkich poziomach zobowiązań:

W JA+ Abonament to teraz 4 GB w abonamencie za 29,99 zł miesięcznie, 10 GB za 49,99 zł miesięcznie i 20 GB za 69,99 zł.
W JA+ Rodzina klienci zyskają 20 GB w abonamencie za 69,99 zł miesięcznie, 40 GB za 99,99 zł i aż 60 GB do podziału w abonamencie 129,99 zł. W JA+ Mix w zależności od poziomu deklarowanego doładowania miesięcznego otrzymamy 2 GB dla doładowania 30 zł, 4 GB dla doładowania 40 zł, 6 GB dla doładowania 50 zł i 8 GB dla doładowania 60 zł.
W JA+ Moja Firma to 4 GB, 10 GB, 14 GB i 20 GB w abonamentach odpowiednio za 29 zł, 39 zł, 59 zł i 79 zł netto miesięcznie, a dodatkowo promowana będzie Usługa Prawnik, czyli usługa dostępowa z zakresu doradztwa prawnego przez telefon i e-mail.
W ofercie Internetu Plusa i Cyfrowego Polsatu podwojony pakiet danych dotyczy najniższego abonamentu i jest dostępny po okazaniu legitymacji studenckiej lub uczniowskiej, bowiem od 23 sierpnia po raz kolejny wprowadzona zostaje promocja Internetu LTE dla studentów: Abonament za 29,99 zł.
Dwa razy więcej Internetu w podstawowym pakiecie danych – 40 GB do wykorzystania we wszystkich technologiach, a w sklepie internetowym to nawet 60 GB! Oferta dostępna w wersji Tylko SIM lub z ratami za sprzęt.
Trzy miesiące abonamentu za darmo dla klientów zmieniających operatora.
W ramach oferty internetowej na abonament w Plusie oraz Cyfrowym Polsacie podstawową promocją pozostaje usługa LTE bez limitu danych.
LTE Plus Advanced jest obecnie dostępne w kilkudziesięciu lokalizacjach w całej Polsce, obejmując swym zasięgiem około 2 milionów Polaków.
Aby móc korzystać z LTE Plus Advanced należy dysponować sprzętem pozwalającym na agregację pasm – klienci Plusa i Cyfrowego Polsatu posiadają już ponad 125 tys. tego typu urządzeń, a w ofercie dostępne są 24 urządzenia LTE kat. 6 obsługujące technologię LTE Advanced: 19 smartfonów, 3 routery i 2 tablety.