Abonenci chcą większej elastyczności od operatorów pay-tv

Według badań firmy Paywizard, abonenci chcą większej elastyczności od operatorów płatnej telewizji.
Okazuje się, że dla abonentów ważne jest elastyczne podejście do zarządzania pakietami kanałów i subskrypcją za usługi płatnej telewizji.
Chcą mieć m.in. możliwość bezproblemowego zawieszenia abonamentu, gdy udają się na wakacje, aby potem równie bezproblemowo wznowić abonament na płatne kanały po powrocie z urlopu czy wyjazdu służbowego.

telewizja studio tv

Abonenci potrafią również docenić to, że usługą pay-tv można łatwo zarządzać, czyli samemu i „bez łaski” dodawać nowe kanały i usuwać niepożądane kanały telewizyjne, a nie oglądać często niechciane kanały w ściśle określonym pakiecie, który wcale nie spełnia oczekiwań abonenta.
Jak widać, abonentom nie bardzo odpowiada tzw. model „francuski”, gdzie pakiety są coraz droższe i zawsze brakuje tego jednego najważniejszego kanału do kompletu w aktualnie wybranym pakiecie, bo akurat jest w wyższym pakiecie, np. jest Eurosport, ale nie ma już Eurosportu 2 w HD. Klient przez to czuje się oszukiwany o jeden kanał…

Takie informacje wynikają z badań przeprowadzonych przez londyńską firmę Paywizard, specjalizującą się w monetyzacji płatnej telewizji, w partnerstwie z firmą Decipher, która prowadząc badania bliżej przyjrzała się kilku pakietom operatorów pay-tv w USA i Wielkiej Brytanii.

Część osób biorących udział w badaniu wyraziła szczególną pochwałę dla tych usług, które pozwalają szybko zmieniać zawartość pakietu.

– Takie pakiety płatnej telewizji powinny być z gumy – można je rozciągać w różnych kierunkach i nic się nie stanie – powiedział jeden z uczestników tych badań.

Najciekawsze jest to, że okazało się, iż respondenci nie chcą być ściśle związani z miesięcznymi opłatami za abonament.
Chcą wstrzymać i ponownie włączyć subskrypcję w każdej chwili i bez konieczności pisania pism czy dzwonienia na BOK, by prosić się o taką opcję, tłumacząc się dlaczego (wakacje, wyjazd, przeprowadzka, itp.).
Przy mobilności społeczeństwa zaczyna to być coraz większym problemem, a operatorzy uparcie tkwią przy swoim – jest umowa trzeba płacić i już – czas, by do operatorów dotarło, że te trendy się zmieniają.
Abonenci chcą płacić za to, co faktycznie oglądają, a nie za nadmiarowe kanały, które włączają przypadkowo, szukając na liście jakiegoś ciekawego programu.
Może dlatego coraz częściej rezygnują z usług postpaid i idą w kierunku tańszego i bardziej elastycznego prepaida lub oferty DVB-T czy IPTV?

W Polsce zarówno nc+, jak i Cyfrowy Polsat dziwią się, że im nie przybywa klientów postpaid jak dawniej, bo poniekąd lekceważą usługi prepaid, m.in. wcale ich nie reklamując, a te mimo wszystko rozwijają się, jakby na przekór pomysłom zarządów obu tych platform. Może czas wyciągnąć z tego wnioski?

Tego typu informacje odzwierciedlają opinie, które słyszane są od osób z całego świata. W dzisiejszym świecie, warunki i środowisko zmieniają się cały czas i abonenci chcą operatora pay-tv, który będzie elastyczny i jest w stanie dopasować się do ich potrzeb.
Ludzi denerwuje konieczność płacenia za kanały, gdy znajdują się na dłuższym urlopie. Wydaje się więc, że te platformy i operatorzy pay-tv, którzy pierwsi znajdą sposób na to, by wprowadzić tak elastyczne rozwiązania, wygrają na rynku.

satkurier.pl

satkurier.pl

Największy i najstarszy serwis poświęcony telewizji cyfrowej, przygotowywany przez wydawcę miesięcznika SAT Kurier. Bieżące wydarzenia z rynku mediów i nowych technologii. Portal SATKurier.pl - najnowsze informacje - telewizja, media, platformy, nowe kanały, radio, technologie, transmisje sportowe

To może Cię zainteresować

Dodaj komentarz do strony

avatar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Privacy Preference Center

Polityka ciasteczek

Uwaga, ta strona używa Cookies Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.