Krajobraz po burzy…
Jakkolwiek nawet jeśli taka decyzja zapadła ze względów bezpieczeństwa – nie powinna mieć miejsce sytuacja, że dla legalnych klientów nie ma alternatywy i np. możliwości wymiany na moduł CAM taki „dobrego” typu. Zresztą sam fakt, że były moduły CI+ na których ofertę aktywować się dało – nieco podkopuje wyjaśnienia operatora. Pozostałe CAM też nie były przecież gotowe na ECP.
Nie wspominając o sprzedawcach, którzy także moduły CAM posiadają w ofercie, z nadrukami informującymi o 4K, które jednak nie wiadomo, czy do 4K były w tej sytuacji faktycznie gotowe. Na pudełku, ani na samym module CAM nie ma żadnego śladu informacji o typie. Jeden z dystrybutorów podzielił się jedynie fotografią, na której widać, że na zbiorczym pudełku (5 modułów CAM) pojawia się opis: INDEKS: CNC95. Czy o to mistyczne 95 chodzi? Nikt na razie nie wie…
Nie ma informacji, czy ostatnie drastyczne działania faktycznie skutecznie zablokowały chwilowe pokazanie się furtki na korzystanie z kart Cayman (1884) poza sprzętem operatora (zwłaszcza, czy nadal jest dostęp do stacji z pirackich odbiorników pewnej grupy – wątki o tych urządzeniach znikają z polskich for hack – gorący ziemniak?).
Możliwe, że o ile sam CANAL+ 4K Ultra HD zabezpieczono, to samych kart do końca nie, bo dodatkową rolę w historii odgrywają odbiorniki Pace HDS7241 (PVR Box+), które od pewnego okresu są oferowane jako przerobione na system E2. Choć operator zapewnia, że są bezpieczne, to fakt, że ingerencja w nie jest możliwa (mowa podobno o wymianie CPU i pamięci) każe podejrzewać, że dość intensywnie pracowano nad sposobem, aby z nich coś uzyskać…
Sprawa ma wiele niewiadomych, ale ile by ich nie było – nigdy na polu walki z piractwem, które przecież jest o wiele szerszym problemem, ofiarami nie powinni być legalni abonenci i klienci, którzy generują dla operatorów zysk.
Jeden z abonentów w korespondencji do redakcji podzielił się spostrzeżeniami na ten temat, po otrzymaniu odpowiedzi na reklamację:
W dn. 6 września otrzymałem najpierw informację, że na moim module jak najbardziej możliwe jest uruchomienie kanału 4K. Minęła doba i otrzymałem uzupełnienie do reklamacji w której zawarta była informacja, że po głębszej weryfikacji w dziale technicznym włączenie jednak nie jest możliwe.
Użytkuję swój dekoder (Vu+ Zero 4K) i chciałbym przy nim pozostać, gdyż nie jestem wielbicielem dedykowanych urządzeń. Tym czasem dla platformy nc+ czuje, że stałem się abonentem gorszego sortu / klasy „B”. Zupełnie nie wiadomo czemu.
Tak samo nie wiem co się nagle zmieniło w kwestii odbioru od 1 września, że kanał ten nie może być udostępniany za pośrednictwem modułu, który nona bene do tej pory z ww. kanałem sobie świetnie radził? Gdzieś widziałem informację, że podobno zabezpieczenia w modułach zostały złamane i dlatego jest jak jest. Tylko co ja biedny mam do tego skoro jestem uczciwym abonentem płacącym regularnie około 100 zł / m-c i ograniczono mi ofertę z dnia na dzień?
Tego typu maili skierowanych do redakcji jak i korespondencji dostarczanych inną drogą było (niestety) więcej, ale mamy nadzieję, że po wyjaśnieniach z 13 września sprawa jest zakończona, a abonenci będą mogli faktycznie od teraz uzyskać dostęp, czekamy na informacje zwrotne od abonentów na forum i w komentarzach.
13 września jeden z klientów poinformował na forum o otrzymaniu odpowiedzi na reklamację, w której pojawia się informacja, że dołączyć CANAL+ 4K Ultra HD na modułach ponownie powinno się dać (odpłatnie):
[…] kanał CANAL+ 4K Ultra HD (pozycja 40 oraz 109) został udostępniony w ofercie Spółki specjalnie z uwagi na Mistrzostwa Świata od 15 maja 2018 roku do 15 lipca 2018 roku. Następnie w okresie od 16 lipca do 31 sierpnia 2018 roku wspomniany kanał został udostępniony Abonentom posiadającym w swojej ofercie opcją CANAL+ bezpłatnie w ramach otwartego okna.Zaznaczam, że kanał CANAL+ 4K Ultra HD nie jest elementem składowym opcji CANAL+ oraz Pana Promocji.
Jednocześnie informuje, że zgodnie z Regulaminem świadczenia usług z dnia 22.12.2014 r. w okresach testowych i promocyjnych Abonentowi mogą zostać udostępnione, bez opłat, dodatkowe nieobjęte Umową usługi. Udostępnienie, jak i wycofanie takich usług nie wymaga poinformowania ani uzyskania zgody Abonenta i nie stanowi zmiany Umowy.
Wyjaśniam, że decyzją Firmy każdy użytkownik modułu CAM będzie mógł dołączyć do oferty kanał CANAL+ 4K Ultra HD (za opłatą). Jeżeli jest Pan zainteresowany dołączeniem opcji zapraszam do kontaktu z Telefonicznym Centrum Abonenta w celu zapoznania się z ofertą.
Informuję, że na dzień wysłania odpowiedzi z 7 września 2018 roku udzielone informacje były prawidłowe. Decyzja o udostępnianiu opcji CANAL+ 4K Ultra HD dla wszystkich użytkowników modułu CAM została ogłoszona po udzielaniu odpowiedzi.
Z drugiej jednak strony inny abonent dał znać, że 13 września na infolinii ponownie spotkał się z odmową, tylko że tu nie wiemy jaka była jego sytuacja. Z opcji CANAL+ 4K Ultra HD można skorzystać wyłącznie odpłatnie (ewentualne zniżki możliwe tylko dla abonentów wysokich opcji pakietowych) i tylko będąc abonentem nc+, z poziomu infolinii lub innego kanału obsługi abonenta nc+, nie ofert pre-paid.
Kanał nie będzie już oferowany promocyjnie na modułach pre-paid na miesiąc, ani w żadnym innym przypadku niż wymieniony wyżej, bo ta promocja się skończyła i jeśli ktoś próbuje uzyskać dostęp do stacji inaczej – spotka się z odmową. Jakiekolwiek promocje są przygotowywane indywidualnie dla abonentów i są zależne od stażu oraz obecnie abonowanej oferty.
Prosimy o informacje od czytelników, czy „sprawa jest załatwiona”. Uczulamy na to co padło wyżej dot. dostępności.
- Jacek Grzeszczak
canal+ jak zawsze dziadowstwo