21 lipca 2016 roku do Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej (UPRP) wpłynął wniosek o zarejestrowanie znaku graficznego Ósemka TV.
Wniosek został złożony przez spółkę TV Spektrum, której właścicielem jest Grupa ZPR Media, mająca w swoim portfolio takie stacje telewizyjne, jak Fokus TV, Polo TV, Eska TV, Vox Music TV i Hip Hop TV.
W planach jest uruchomienie kanału Nowa TV (wcześniej pod nazwą TV#) w MUX 8 naziemnej telewizji cyfrowej.
W kwietniu br. pojawiła się informacja, że kanał Eska TV zmieni nazwę na Ósemka TV.
Jak się później okazało, Eska TV jako kanał telewizyjny nie zniknie całkiem z polskiego rynku, bowiem 28 czerwca br. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT) przyznała spółce Eska TV (Grupa ZPR Media) koncesję na nadawanie kablowo-satelitarne właśnie dla kanału Eska TV.
Ósemka TV będzie miała charakter wyspecjalizowany muzyczno-rozrywkowy.
Audycje prezentujące muzykę rozrywkową oraz inne rodzaje muzyki zajmą nie mniej niż 48% w tygodniowym czasie nadawania programu w godz. 6:00-23:00.
Audycje informacyjno-publicystyczne zajmą nie mniej niż 1%, audycje rozrywkowe nie mniej niż 12%, filmy i seriale nie mniej niż 10%, audycje edukacyjno-poradnicze nie mniej niż 0,88%, natomiast audycje powtórkowe – nie więcej niż 50% tygodniowego czasu nadawania programu w godz. 6:00-23:00.
Przewidywany procentowy udział w dobowym czasie nadawania programu audycji i innych przekazów niepochodzących od wnioskodawcy, tj. niewytworzonych przez wnioskodawcę ani na jego wyłączne zamówienie, ani we współdziałaniu z innymi nadawcami, wyniesie nie więcej niż 50%.
Program Ósemki TV będzie miał charakter pasmowy.
W paśmie porannym nadawana będzie muzyka oraz audycje poświęcone zdrowiu i fitness.
W paśmie południowym znajdzie się muzyka, a także audycje muzyczne z udziałem gości (w tym powtórki weekendowych premier), po południu będzie można obejrzeć audycje na żywo, teleturnieje muzyczne i seriale dla młodych (w tym przede wszystkim te z dużą ilością muzyki), zaś wieczorem przewidziane w tygodniu pasma filmowe.
Należy dodać, że zgłoszonemu do UPRP znakowi graficznemu (logo Ósemka TV) nie przyznano jeszcze numeru prawa wyłącznego.