W ciągu ostatnich kilku dni abonenci Cyfrowego Polsatu zgłaszali do redakcji satkurier.pl problemy z dostępem do usługi HBO GO z poziomu dekoderów Evobox PVR. Od 13 marca jest rozwiązanie – aktualizacja oprogramowania dla dekoderów. Znamy też przyczynę problemów.
Problem polegał na tym, iż po próbie wejścia pojawia się komunikat:
(37-1-0) Serwer HBO Go jest nie dostępny. Sprawdź czy dekoder jest podłączony do sieci Internet.
Jak wynika z informacji klientów operatora publikowanych w sieci, problemy pojawiły się 28 lutego. 13 marca operator umieścił na satelicie aktualizację oprogramowania dla dekodera w trybie poza standardowym cyklem i jest ona dostępna od razu dla wszystkich abonentów. Rozwiązuje ona powyższy problem.
Co ważne – aktualizacja nie zmienia wersji oprogramowania, nadal identyfikuje się ono jako 2.3.0. Zaktualizowana jest aplikacja HBO GO (wygląd, funkcjonalność i możliwości bez zmian, usunięty problem z połączeniem).
Jak wynika z informacji portalu satkurier.pl tylko tak można było rozwiązać powstały problem, przesyłając oprogramowanie z poprawioną aplikacją. Redakcji nie udało się tego potwierdzić u operatora, ale jak wynika z ustaleń nieoficjalnych usterka wynikła ze zmian wprowadzonych po stronie HBO, w związku z rozwojem usługi HBO GO, o których jednak nie poinformowano wcześniej Cyfrowego Polsatu.
Aplikacja HBO GO na dekoderach Evobox PVR po aktualizacji oprogramowania
Nowa wersja oprogramowania zostanie pobrana przez dekoder automatycznie, gdy znajdzie się w trybie czuwania. Pobranie nowej wersji można wymusić przechodząc do menu Ustawienia do kategorii Ustawienia sprzętowe i tam wskazując opcję „Aktualizacja oprogramowania”. Dekoder rozpocznie pobieranie nowej wersji, po zakończeniu zaproponuje restart i dokona instalacji.
Proces jest w pełni automatyczny, urządzenie po wszystkim samo uruchomi się na ostatnio oglądanym serwisie. Trwającej aktualizacji nie wolno natomiast przerywać.
- Jacek Grzeszczak