Metro już pod skrzydłami Discovery. Discovery Polska zakupiło od Agory, wydawcy „Gazety Wyborczej”, 51,06 proc. udziałów w spółce Green Content, nadawcy telewizji Metro. Oznacza to, że ten polski oddział amerykańskiej spółki stał się jedynym właścicielem kanału dostępnego m.in. w MUX 8 naziemnej telewizji cyfrowej.
Zarząd Agory poinformował w komunikacie giełdowym, że zaksięgował na rachunku bankowym spółki kwotę 19 mln i 140 zł za sprzedaż udziałów w Green Content. W rezultacie wykonania opcji, Discovery Polska zostało z dniem 1 września br. właścicielem 100 proc. udziałów w nadawcy telewizji Metro.
– Transakcja zbycia udziałów będzie miała pozytywny wpływ na wyniki Spółki oraz Grupy Agora w trzecim kwartale 2017 r. Szacowany wpływ powyższej transakcji na wynik netto Agory S.A. i Grupy Agora wyniesie odpowiednio około 11,1 mln zł i około 11,4 mln zł – czytamy w komunikacie Agory.
Discovery jest w Polsce nadawcą takich kanałów, jak Discovery Channel, TLC czy Eurosport.
- Anita Kaźmierska
- Agora