Decydujący o awansie na MŚ 2018 mecz z Czarnogórą oglądało przed telewizorami prawie 9,5 mln widzów.
Teraz reprezentacja Polski i jej mecze przejdą z Polsatu do TVP.
Transmisję meczu można było oglądać na antenach otwartego Polsatu i kodowanego Polsatu Sport – średnio 9,43 mln widzów.
Dało to stacjom Polsatu i Polsatu Sport udziały w rynku wynoszące 60%. Więcej niż co drugi Polak, siedzący przed telewizorem oglądał w mecz Polska – Czarnogóra. Pomeczowe studio na kodowanym Polsacie Sport też miało dobra oglądalność, choć Polsat chyba lekko przesadził z reklamami, bo zamiast pokazywać fetę ze Stadionu Narodowego, zaprezentowała jak zwykle długi blok reklamowy – na ostatniej transmisji chcieli chyba zarobić ile się dało?
Mecz na antenie Polsatu oglądało średnio 8,5 mln widzów, a 950 tys. śledziło go w Polsacie Sport. Polsat był liderem w obu grupach audytoryjnych notując bardzo wysokie udziały – 53% w grupie 4+ i 58,4% w grupie 16-49. W sumie udział obu anten wyniósł 59% w grupie wszystkich badanych i 64% w grupie komercyjnej. Emocjonującą końcówkę meczu i ostatnie dwie bramki dla Polski oglądało w Polsacie i Polsacie Sport ponad 12 mln widzów!
Do tej pory największą widownię zgromadził mecz z 11 listopada 2016 roku między Rumunią i Polską (8,5 mln widzów). Najmniej, bo niecałe 6 mln, obejrzało wyjazdowy mecz z Armenią.
Mecz Polski z Czarnogórą był też ostatnim spotkaniem reprezentacji pokazywanym w najbliższym czasie na antenach Polsatu. Prawa do jesiennych i wiosennych spotkań towarzyskich biało-czerwonych rozgrywanych w oficjalnych terminach FIFA i UEFA ma TVP. Publiczny nadawca ma też prawo pierwokupu ewentualnych meczów wyjazdowych organizowanych poza oficjalnymi datami światowej federacji.
Na antenach TVP będą pokazywane całe MŚ w Rosji.
Podczas pomeczowego wywiadu, szef sportu w Polsacie Marian Kmita zdradził, że Telewizja Polsat zamierza starać się, aby jednak dogadać się z TVP na temat sublicencji do części praw do MŚ w Rosji.
– Na razie nie mamy praw do mundialu w Rosji, ale zobaczymy, jak to będzie. Często dogadujemy się z TVP w różnych sprawach, więc myślę, że także i w tym wypadku jest szansa. Może do Rosji pojedziemy nie tylko w roli turystów – powiedział Kmita po meczu z Czarnogórą.
Oglądalność el. MŚ 2018:
- Armenia – Polska (5,93 mln widzów)
- Kazachstan – Polska (6,1 mln widzów)
- Dania – Polska (6,6 mln widzów)
- Polska – Kazachstan (7 mln widzów)
- Polska – Armenia (7,2 mln widzów)
- Polska – Dania (7,24 mln widzów)
- Czarnogóra – Polska (7,74 mln widzów)
- Polska – Rumunia (7,99 mln widzów)
- Rumunia – Polska (8,5 mln widzów)
- Polska – Czarnogóra (9,43 mln widzów)
- Janusz Sulisz
- Polsat