TELE TECHNIKA

DLA CIEBIE DLA DOMU DLA FIRMY

telewizory

InternetTelewizja

Telewizory UHD już w 200 mln gospodarstw domowych

Liczba gospodarstw domowych na całym świecie korzystających z telewizorów UHD przekroczyła już liczbę 200 mln, wynika z najnowszych badań Strategy Analytics. Autorzy raportu na temat 4K i 8K przewidują, że do końca 2018 roku telewizory UHD posiadało będzie 222 mln gospodarstw, co stanowi wzrost o prawie 50 proc. w okresie dwunastu miesięcy.

Telewizory UHD już w 200 mln gospodarstw domowych
Telewizory UHD już w 200 mln gospodarstw domowych

Autorzy raportu przewidują również, że ponad 600 mln gospodarstw domowych będzie posiadało telewizor UHD w 2023 roku. Zdecydowana większość tych gospodarstw ma mieć model 4K – tylko 3 proc. używanych telewizorów UHD ma w tym czasie wspierać 8K.

Inne kluczowe wnioski raportu:

  • Ameryka Północna nadal będzie wiodła prym w zakresie korzystania z telewizorów UHD – 71 proc. gospodarstw domowych będzie w 2023 roku miało co najmniej jeden taki sprzęt.
  • Największym rynkiem pod względem rocznej sprzedaży telewizorów UHD jest region Azji i Pacyfiku, gdzie w tym roku sprzedane będzie prawie 46 mln sztuk.
  • Sprzedaż telewizorów 8K osiągnie ponad 400 tys. w 2019 roku i ponad 11 mln sztuk w 2023 roku, co stanowi 6 proc. udziału w całym rynku telewizorów UHD.
  • W 2023 roku 3,9 proc. gospodarstw domowych UHD w Ameryce Północnej będzie posiadać telewizor 8K, w porównaniu z 4,1 proc. w regionie Azji i Pacyfiku i 1,7 proc. w Europie Zachodniej.
Wzrost użytkowników telewizorów UHD 4K
Wzrost użytkowników telewizorów UHD 4K

– Sukces UHD TV jest napędzany technologią, a nie z treściami i usługami – mówi David Mercer, główny analityk i autor raportu. – Usługi wideo i telewizyjne 4K stają się coraz szerzej dostępne, spełniając oczekiwania właścicieli telewizorów 4K na najlepszą jakość odbioru telewizji. Jednak nasze oczekiwania wobec usług 8K powinny być ostrożne: podczas gdy Japonia wprowadziła na rynek telewizję 8K w ramach przygotowań do Igrzysk Olimpijskich w Tokio w 2020 roku, reszta świata będzie wolniej podążać tą drogą, zważywszy, że liczba gospodarstw domowych z telewizorami 8K pozostanie niska do połowy 2020 roku.

– Właściciele telewizorów 8K będą przede wszystkim oglądać treści 4K i HD, podczas gdy procesory obrazu wykonają dobrą robotę, skalując większość treści, aby uzyskać imponujące rezultaty. Wśród emocji związanych z telewizorami 8K ważne jest, aby pamiętać, że rozdzielczość obrazu, niezależnie od tego, czy jest natywna, czy też nie, jest tylko jednym z elementów postrzeganej jakości wideo, a sprzedawcy telewizyjni i dostawcy treści nie powinni tracić z pola widzenia innych ważnych czynników wpływających na zadowolenie klienta, takich jak High Dynamic Range (HDR) i High Frame Rate (HFR) – mówi David Watkins, dyrektor Strategy Analytics.

InternetLG

Netflix za darmo na telewizorach LG

25 kwietnia br. rusza promocja LG i Netfliksa, w ramach której osoby kupujące telewizor z nowej linii na 2017 rok – LG OLED TV 4K, LG Super UHD TV lub modele LG UHD TV z serii UJ750 – otrzymają bezpłatnie 3-miesięczny dostęp do serwisu Netflix w pakiecie Premium. Umożliwia on oglądanie filmów w rozdzielczości 4K.

Netflix za darmo przez 3 miesiące na telewizorach LG
Netflix za darmo przez 3 miesiące na telewizorach LG

LG w swoich najnowszych telewizorach na 2017 rok oferuje połączenie wysokiej jakości obrazu wyświetlanego w technologii HDR oraz jeszcze bardziej intuicyjnego menu, które zapewnia szybki i bezproblemowy dostęp do aplikacji dostępnych w ramach webOS 3.5.

W technologii HDR i rozdzielczości 4K można oglądać m.in. najnowszy serial Marvela „Iron Fist”, a także inne popularne produkcje, takie jak „The OA” czy „Chef’s Table”.

Netflix za darmo przez 3 miesiące na telewizorach LG

Cała linia telewizorów Premium z oferty LG na rok 2017 jest zgodna ze wszystkimi formatami HDR: Dolby Vision, HDR10 i HLG[1], a ponadto wyposażona została w funkcję Active HDR, umożliwiającą wyświetlanie obrazu o poszerzonym zakresie tonalnym – z bogatymi szczegółami zarówno w jasnych, jak i ciemnych scenach.

Dodatkowo, intuicyjny i cieszący się uznaniem użytkowników, pilot LG Magic Remote został dodatkowo w 2017 roku wyposażony w dedykowany przycisk Netflix, zapewniający natychmiastowy dostęp do treści znajdujących się na platformie, dzięki czemu korzystanie z serwisu staje się wygodniejsze dla każdego użytkownika.

Telewizory LG już trzeci rok z rzędu zdobyły tytuł „Netflix Recommended TV” na 2017 rok.
 

– Będziemy nadal poszukiwać rozwiązań, dzięki którym użytkownicy telewizorów LG będą mogli jeszcze szybciej i łatwiej uzyskiwać dostęp do atrakcyjnych treści z obrazem HDR i w rozdzielczości 4K – powiedział Marcin Kubiszak, Home Entertainment Marketing Manager LG Electronics Polska.

W serwisie Netflix można się zarejestrować, klikając w baner z informacją o promocji, wyświetlany w menu telewizora LG. Następnie, przy użyciu pilota Magic Remote należy wyświetlić pozycję „Moje treści” i wygodnie zainstalować aplikację Netflix bezpośrednio z witryny LG Content Store. Promocyjny, 3-miesięczny abonament jest przyznawany konsumentom natychmiast po wyświetleniu strony promocji Netflix.

Promocja z bezpłatnym dostępem do pakietu Premium na telewizorach LG potrwa do 16 lipca 2017 roku.

[1] Harmonogram udostępniania obsługi specyficznych wersji poszczególnych formatów, takich jak HDR 10 RF czy HLG HDMI, może różnić się w zależności od regionu.