Telewizory UHD już w 200 mln gospodarstw domowych

Autor , źródło:

Anita Kaźmierska, Strategy Analytics

Liczba gospodarstw domowych na całym świecie korzystających z telewizorów UHD przekroczyła już liczbę 200 mln, wynika z najnowszych badań Strategy Analytics. Autorzy raportu na temat 4K i 8K przewidują, że do końca 2018 roku telewizory UHD posiadało będzie 222 mln gospodarstw, co stanowi wzrost o prawie 50 proc. w okresie dwunastu miesięcy.

Telewizory UHD już w 200 mln gospodarstw domowych
Telewizory UHD już w 200 mln gospodarstw domowych

Autorzy raportu przewidują również, że ponad 600 mln gospodarstw domowych będzie posiadało telewizor UHD w 2023 roku. Zdecydowana większość tych gospodarstw ma mieć model 4K – tylko 3 proc. używanych telewizorów UHD ma w tym czasie wspierać 8K.

Inne kluczowe wnioski raportu:

  • Ameryka Północna nadal będzie wiodła prym w zakresie korzystania z telewizorów UHD – 71 proc. gospodarstw domowych będzie w 2023 roku miało co najmniej jeden taki sprzęt.
  • Największym rynkiem pod względem rocznej sprzedaży telewizorów UHD jest region Azji i Pacyfiku, gdzie w tym roku sprzedane będzie prawie 46 mln sztuk.
  • Sprzedaż telewizorów 8K osiągnie ponad 400 tys. w 2019 roku i ponad 11 mln sztuk w 2023 roku, co stanowi 6 proc. udziału w całym rynku telewizorów UHD.
  • W 2023 roku 3,9 proc. gospodarstw domowych UHD w Ameryce Północnej będzie posiadać telewizor 8K, w porównaniu z 4,1 proc. w regionie Azji i Pacyfiku i 1,7 proc. w Europie Zachodniej.
Wzrost użytkowników telewizorów UHD 4K
Wzrost użytkowników telewizorów UHD 4K

– Sukces UHD TV jest napędzany technologią, a nie z treściami i usługami – mówi David Mercer, główny analityk i autor raportu. – Usługi wideo i telewizyjne 4K stają się coraz szerzej dostępne, spełniając oczekiwania właścicieli telewizorów 4K na najlepszą jakość odbioru telewizji. Jednak nasze oczekiwania wobec usług 8K powinny być ostrożne: podczas gdy Japonia wprowadziła na rynek telewizję 8K w ramach przygotowań do Igrzysk Olimpijskich w Tokio w 2020 roku, reszta świata będzie wolniej podążać tą drogą, zważywszy, że liczba gospodarstw domowych z telewizorami 8K pozostanie niska do połowy 2020 roku.

– Właściciele telewizorów 8K będą przede wszystkim oglądać treści 4K i HD, podczas gdy procesory obrazu wykonają dobrą robotę, skalując większość treści, aby uzyskać imponujące rezultaty. Wśród emocji związanych z telewizorami 8K ważne jest, aby pamiętać, że rozdzielczość obrazu, niezależnie od tego, czy jest natywna, czy też nie, jest tylko jednym z elementów postrzeganej jakości wideo, a sprzedawcy telewizyjni i dostawcy treści nie powinni tracić z pola widzenia innych ważnych czynników wpływających na zadowolenie klienta, takich jak High Dynamic Range (HDR) i High Frame Rate (HFR) – mówi David Watkins, dyrektor Strategy Analytics.

satkurier.pl

satkurier.pl

Największy i najstarszy serwis poświęcony telewizji cyfrowej, przygotowywany przez wydawcę miesięcznika SAT Kurier. Bieżące wydarzenia z rynku mediów i nowych technologii. Portal SATKurier.pl - najnowsze informacje - telewizja, media, platformy, nowe kanały, radio, technologie, transmisje sportowe

To może Cię zainteresować

Dodaj komentarz do strony

avatar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Privacy Preference Center

Polityka ciasteczek

Uwaga, ta strona używa Cookies Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.