TELE TECHNIKA

DLA CIEBIE DLA DOMU DLA FIRMY

problem

nc+

wifiBOX+ się zawiesił. Jak rozwiązać problem?

Platforma nc+ informuje na swojej infolinii o występującym aktualnie problemie z dekoderem wifiBOX+ (Sagemcom DSIW74). Jeżeli urządzenie to przestało działać i nie reaguje na polecenia z pilota ani z panelu dekodera, oznacza to błąd. Na panelu dekodera może się wtedy wyświetlać np. INIT. Operator podaje instrukcję, jak rozwiązać ten problem. 

wifiBOX+ się zawiesił
wifiBOX+ się zawiesił
 
1. Odłącz zasilanie od dekodera.
2. Wyjmij kartę z dekodera.
3. Odłącz kabel antenowy.
4. Poczekaj około 10 sekund i uruchom ponownie dekoder bez karty i kabla antenowego.
5. Jeśli pojawi się aplikacja START+ z rekomendacjami polecanych programów, naciśnij na pilocie klawisz OK lub WYJŚCIE, aby ją wyłączyć i przejść dalej.
6. Jeśli pojawi się komunikat o braku karty, przywróć ustawienia fabryczne w dekoderze: wciśnij na pilocie dekodera MENU, następnie wybierz: USTAWIENIA -> USTAWIENIA FABRYCZNE. Wpisz PIN (standardowy to: 0000) i naciśnij OK. Nadal nie wkładaj karty do dekodera.
7. Gdy pojawi się ekran PIERWSZA INSTALACJA włóż kartę do dekodera, chip (złota płytka) powinien być skierowany do dołu, w stronę dekodera.
8. Podepnij kabel antenowy.
9. Naciśnij OK, aby wyszukać kanały.
10. W przypadku dodatkowych problemów z ponowną konfiguracją dekodera zapoznaj się instrukcją zamieszczoną tutaj. Skorzystaj z tego artykułu także wtedy, gdy chcesz ponownie skonfigurować połączenie sieciowe. Pamiętaj, że jest to obowiązkowy warunek do prawidłowego działania usługi Multiroom Standard.Jeśli posiadasz kilka dekoderów wifiBOX+, które uległy zawieszeniu, wykonaj powyższe czynności na każdym z nich.

Gmina Niemce

Problem z busami. Przewoźnik zamyka niedochodowe linie

Problem z busami. Jedna linia zlikwidowana, druga – ograniczona.
Efekt to problem mieszkańców gminy Niemce, którzy nie mogą dostać się do Lublina busem.
Prywatny przewoźnik który ma licencję na obsługę tych linii ograniczył działalność.
Gmina próbuje z nim negocjować, w grę wchodzi nawet dopłata do rzekomo niedochodowych kursów.

W gminie Niemce połączenia obsługiwała jedna firma.
Kilka dni temu przewoźnik całkowicie zlikwidował kurs z Lublina przez Dysa do Niemiec.
Ograniczył również kursy z Kawki przez Krasienin.
Podobno dlatego, że są nieopłacalne, ale pasażerowie twierdzą, że to bzdura. 

Problem z busami. Przewoźnik zamyka niedochodowe linie

Problem jest poważny bo nagle okazało się, że niezmotoryzowani mieszkańcy są uziemieni.
Wójt z przewoźnikiem już rozmawiał.
Chce mu nawet dopłacać do kursów.
Byle tylko znów jeździł tak często, jak poprzednio. 

Nieoficjalnie wiadomo, że firma tnie kursy, bo na trasy w Niemcach wjechały autobusy lubelskiego Zarządu Transportu Miejskiego, który stara się rozwijać komunikację miejską w obrębie całej aglomeracji lubelskiej.
W tym przypadku chodzi o 4 linie – od 7 do 10 kursów dziennie.
W weekendy jeżdżą funkcjonują dwie. 

Próbowaliśmy skontaktować się z właścicielem firmy przewozowej.
Bezskutecznie.
W najbliższą sobotę w Rudce Kozłowieckiej odbędzie się spotkanie mieszkańców z przedsiębiorcą ws. ustalenia nowego rozkładu jazdy.

DVB-T/T2

Problemy z odbiorem telewizji naziemnej – DVB-T Lublin

W ostatnim czasie otrzymujemy informacje od naszych czytelników że występują problemy z odbiorem telewizji naziemnej – DVB-T Lublin. Problemy dotyczą odbioru naziemnego. Najczęściej wymieniane są tutaj kanały TVP czyli oferta mux3. Problemy zaczęły się od czasu dołączenia mux8. W nielicznych przypadkach problemy dotyczą odbioru kanałów z trzech mux-ów czyli mux1, mux2, mux3. Fakt potwierdzają nasze pomiary w terenie, gdzie również zauważyliśmy taką sytuację. Najczęściej dotyczy to lokalizacji  Lublin – Sławinek. Wszystkie opisane problemy dotyczą lokalizacji w zasięgu nadajnika Lublin – Piaski.

Najczęściej rozwiązaniem tego problemu jest ponowna regulacja anteny odbiorczej (UHF). W nielicznych przypadkach problem jest bardziej skomplikowany i wymaga zastosowania innej anteny lub nawet zmiany miejsca montażu anteny. Każdy przypadek wymaga zastosowanie indywidualnego rozwiązania.

Problemy z odbiorem telewizji naziemnej – DVB-T Lublin
Aparatura nadawcza w Radiowo Telewizyjnym Centrum nadawczym.

O całym fakcie zostało już poinformowane  Centrum Zarządzania Siecią (CZS) firmy Emitel. Po stronie nadawcy zostaną wykonane lub trwają prace pomiarowe i kontrolne wykonywane na obiekcie Lublin – Piaski oraz w terenie. Firma Emitel zapewnia że emisja sygnału jest na bieżąco monitorowana i dołoży wszelkich starań nad rozwiązaniem problemu występującego po ich stronie. 

Potrzebujemy parę dni na wykonanie pomiarów terenowych żeby rzeczywiście sprawdzić opisane warunki odbioru i usunąć ewentualną przyczynę takiej sytuacji.

Po upływie krótkiego czasu, otrzymaliśmy odpowiedź od osoby zajmującej się zgłoszeniem. Oto odpowiedź na wysłane nasze zgłoszenie.

Sprawdziłem nastawy i logi nadajników,  wskazania i logi naszych demodulatorów kontrolnych w RTCN Piaski, logi odbiornika kontrolnego w studio TVP przy Raabego (MUX1 i MUX3).  Nigdzie nie natrafiłem na nienormatywne wpisy.

Kolega sprawdził w Piaskach widmo sygnału przesyłanego z nadajnika MUX8 i nadajnika TDAB do anten (na wejściu fiderów antenowych). Brak jakichkolwiek sygnałów pozapasmowych w zakresie dynamiki przyrządu.

Podsumowując, na razie nie znalazłem przesłanek do twierdzenia, że źródłem problemów z odbiorem MUX-ów UHF są sygnały z naszych stacji.

Pozdrawiam. Jarosław S……

O dalszych postepach zgłoszenia będziemy Was informować na bieżąco. 

Jeżeli zauważyłeś pogorszony sygnał lub problemy z odbiorem Naziemnej Telewizji Cyfrowej w ostatnim czasie w Lublinie lub okolicach, poinformuj nas o tym. Napisz w komentarzu lub przez formularz dostępny w zakładce KONTAKT.

nc+TV-SAT

Problem z wysyłką uprawnień na karty TNK SD

Choć ważność oferty Telewizja na kartę SD wygasa z dniem 31 października 2016 roku, to niektórzy jej użytkownicy tracą dostęp do kanałów już teraz.
Wygląda na to, że operator zaprzestał wysyłania nowych uprawnień na dany miesiąc.
Dotychczas robił to automatycznie, ale teraz użytkownik musi o to zadbać sam, dzwoniąc na infolinię pod numer telefonu 22 430 77 77.

Problem z wysyłką uprawnień na karty TNK SD Czytaj więcej na: http://satkurier.pl/news/152590/problem-z-wysylka-uprawnien-na-karty-tnk-sd.html

Poniżej treść wiadomości wysyłanej drogą mailową do użytkowników zgłaszających problem:

W celu nadania uprawnień na kartę, proszę o kontakt z BOK Telewizji na kartę. Konsultanci są dostępni pod numerem telefonu 22 430 77 77 (opłata według stawek operatorów). Biuro Obsługi Klienta jest czynne 7 dni w tygodniu w godzinach od 8 do 22.

W efekcie powyższych działań niektórzy użytkownicy TNK SD utracili dostęp do oferty niespodziewanie jeszcze przed końcem jej wygaśnięcia, tj. 31 października 2016 roku. Oczywiście operator umożliwia ponowne włączenie usługi, ale klient musi o to zatroszczyć się sam, ponosząc przy tym dodatkowe koszty, a także tracąc czas.

Można przypuszczać, że brak wysyłki uprawnień do kart jest błędem technicznym po stronie operatora, który jednak nie powinien narażać klientów na kolejne koszty. Może to skończyć się tak, że część poirytowanych użytkowników przejdzie do ofert innych operatorów.

Pilne zgłoszenie awarii lub pilne zamówienie

X