TELE TECHNIKA

DLA CIEBIE DLA DOMU DLA FIRMY

Motowizja

Internetnc+

Motowizja dołącza do player.pl

Motoryzacyjnych emocji, jakich dostarcza Motowizja, już teraz można doświadczyć także za pośrednictwem platformy player.pl. Fani zobaczą takie programy, jak: „Motoślad”, „Auto na wybiegu”, „Motojazda – Garaż Motowizji”, „Na Osi” i najważniejsze wydarzenia sportowe na czele z serią wyścigową Monster Energy NASCAR Cup Series.

Motowizja dołącza do player.pl
Motowizja dołącza do player.pl

Kanał Motowizja na żywo oraz materiały VOD będą dostępne od 24 marca br. w płatnym pakiecie player MOTO (9,90 zł/mies.). Natomiast do 23 marca włącznie Motowizję można oglądać bezpłatnie, po zalogowaniu do platformy player.pl.
 

– Cieszę się, że Motowizja stale powiększa swój zasięg i jest dostępna w player.pl. To ważny krok w umacnianiu naszej marki w obszarze on-line. Użytkownicy player.pl obejrzą wszystkie najważniejsze programy Motowizji, w tym tegoroczne nowości, m.in., „AutoSpeed”, „Zmień bieg!” czy też „Isle of Man TT 2016”, a także podsumowania z rajdowych mistrzostw świata (WRC) i wyścigów Formuły E oraz kolejny sezon najpopularniejszych wyścigów w USA, Monster Energy NASCAR Cup Series. Wierzę, że dzięki obecności na player.pl, Motowizja zyska kolejnych fanów w naszym kraju – mówi Krzysztof Mikulski, Prezes Motowizja Sp. z o.o.

Motowizja dołącza do player.pl

– Monster Energy NASCAR Cup Series to najpopularniejsza seria wyścigowa w Stanach Zjednoczonych i w ostatnim czasie robi wszystko, aby pozostać na szczycie. Kompletnie nowy format wyścigów, zmiany pozwalające młodym kierowcom i mniejszym zespołom na osiąganie topowych rezultatów, to elementy, które wzmagają współzawodnictwa i czynią te wyścigi niebywale ciekawymi. Sezon 2017 już się rozpoczął, a w niedzielę 19 marca czeka nas wyścig w Phoenix, gdzie z pewnością kolejny kierowca będzie chciał zapisać się na liście zwycięzców tego roku. Player.pl to kolejna platforma, dzięki której widzowie mają dostęp do wyjątkowych, motoryzacyjnych emocji, takich jak dostarczają nam wyścigi NASCAR – dodaje Szymon Tworz, komentator kanału Motowizja.

TV-SAT

Jakie kanały mogą zniknąć z rynku?

Z końcem roku CBS Drama zakończy nadawanie na polskim rynku telewizyjnym. We wrześniu 2016 roku stacja miała 0,02 proc. udziału w rynku telewizyjnym (Nielsen Audience Measurement za Wirtualnymi Mediami).

To tyle samo, co udziały w rynku Adventure HD, Canal+ Discovery, Canal+ Seriale, Eleven i Orange Sport. Słabsze wyniki, bo 0,01 proc. ma tylko Mango 24, Motowizja, Muzo.tv, NTL, Nuta.TV, VH1 i Wellbeing. Które z nich mogą wkrótce zniknąć z rynku albo ich formuła może się zmienić?

Jakie kanały mogą zniknąć z rynku

Z tej grupy najbardziej żal Canal+ Discovery
Wreszcie amerykański gigant zaprezentował nieco ambitniejsze podejście do dokumentu, bo na antenie kanału nie brakuje bardziej europejskich produkcji. Wydaje się, że nc+ zbyt późno umieściła Canal+ Discovery „blisko” pozostałych kanałów dokumentalnych na liście programowej. Pytanie, czy będzie wola, aby utrzymywać dalej stację w paczce Canal+. Być może lepiej, żeby Discovery uruchomiło Discovery Premium i oferowało ambitniejszy kanał dokumentalny wszystkim operatorom. Tak stało się kiedyś z Discovery TVN Historia, dzisiaj Discovery Historia. Canal+ nie do końca wyszedł też eksperyment z Canal +1 i Canal+ Seriale. Kiedyś TVN +1 zakończył nadawanie. Tutaj niewykluczony jest zbliżony scenariusz. Canal+ Seriale też może zostać zastąpiony przez bardziej tematyczny Canal+, taki jak Canal+ Comedy czy CANAL+ Thriller, Canal+ Horror. Większość ludzi ogląda dzisiaj seriale w internecie albo na platformach VOD – wideo na życzenie.

Los Orange Sport jest przesądzony
Kanał z końcem roku zniknie z rynku. Nie doszło do skutku przejęcie stacji przez spółkę dziennikarza telewizyjnego Romana Młodkowskiego. Nie udało się też sprzedać kanału nadawcy Al Jazeera, który w wielu krajach na świecie ma kanały beIN Sports.

„Czarnym koniem” rynku kanałów sportowych wydaje się być Eleven Sports (0,04 proc. udziału w rynku) i Eleven (również 0,02 proc.), ostatnio także Eleven Extra, którego wyników oglądalności nie znamy. Kanały Eleven Sports Network działają w Polsce od nieco ponad roku. Orange Sport zamyka się po ośmiu latach. Inny jest też model biznesowy tych stacji sportowych, bo Eleven są oferowane jako opcja dodatkowo płatna. Z tego samego powodu wysoka nie jest oglądalność Adventure HD. Jeśli opcję dodatkową wykupiło sporo abonentów platform cyfrowych czy sieci kablowych, to takie kanały mogą z powodzeniem działać na rynku. Pokazuje to przykład kanałów FilmBox. Kluczowe jest tylko zbudowanie odpowiedniego zasięgu technicznego, co Eleven już się udało.

Kanały telezakupowe kompletnie w Polsce się nie sprawdziły
Być może dlatego, że w przeciwieństwie do Niemiec czy Włoch pojawiły się już w okresie, kiedy popularność zyskiwała sprzedaż w internecie. Poza tym treści telezakupowe są retransmitowane przez wiele stacji o zupełnie innych tematykach, takie jak informacyjne Superstacja czy TV Republika. Niewykluczone, że kiedyś TVN zdecyduje się na zamknięcie Mango 24. Może wykorzystać duży zasięg kanału i zastąpić go innym. Słabe wyniki Nuta.TV wynikają z braku emisji satelitarnej. Poza tym mamy chyba najwięcej kanałów muzycznych w Europie, co też przekłada się na słabe wyniki dostępnych z satelity Muzo.tv czy VH1. Przykład CBS Drama pokazał, że zagraniczna (nawet nawiązująca do popularnej w Stanach Zjednoczonych telewizji) nazwa to zbyt mało. Problemem może być zbyt dużo staroci w ofercie programowej, takich jak emitowane w latach 90. seriale „Beverly Hills 90210” czy „Doktor Quinn„. Zaskakują nieco słabe wyniki Motowizji, ale rynek motoryzacyjny to zbyt niszowa tematyka. Formuła TVN Turbo jest szersza, a coraz więcej programów motoryzacyjnych nadaje np. Discovery Channel. Tematyka fitness i zdrowego trybu życia również nie podbiła naszego kraju. Kanał TVN Meteo Active znika, wciąż utrzymuje się jeszcze Active Family. Nie wiadomo, jak długo będzie cierpliwy do polskiego rynku brytyjski Wellbeing.