Instalacje

1 Lipca w życie weszła nowa regulacja dotycząca kabli

1 Lipca w życie weszła nowa regulacja unijna dotycząca produktów budowlanych i zasad ich oferowania na wspólnych rynkach. Przepisy dotyczą również reakcji na ogień dla wyrobów kablowych. Regulacja 305/2011, w skrócie CPR (Construction Products Regulation), z dnia 9 marca 2011 roku, zastąpiła dyrektywę 89/106 EEC, zwaną CPD (Construction Product Directive). 

1 Lipca w życie weszła nowa regulacja dotycząca kabli
1 Lipca w życie weszła nowa regulacja dotycząca kabli

Nowa regulacja CPR definiuje zharmonizowane zasady dotyczące obrotu produktów budowlanych na rynkach Unii Europejskiej.
Regulacja ta wprowadza jednolity język techniczny dotyczący oceny właściwości użytkowych wyrobów budowlanych. Ma to na celu zagwarantowanie dostępu do wiarygodnych informacji dla specjalistów, władz publicznych oraz konsumentów umożliwiających rzetelne porównanie wydajności produktów pochodzących od różnych producentów w różnych krajach na całym świecie.

Jednym z celów CPR jest zdefiniowanie reakcji na ogień dla wyrobów kablowych.
Reakcja na ogień opisuje zachowanie się kabli podczas pożaru, a to z kolei wpływa na rozprzestrzenianie się pożaru w budynku oraz jego skutki.

Norma PN-EN 50575 dotyczy wszystkich kabli i przewodów instalowanych na stałe w budynkach i stanowiących część instalacji budynku.
Są to zarówno kable zasilające, jak i sygnałowe oraz telekomunikacyjne włącznie z kablami światłowodowymi.
Norma nie dotyczy kabli służących do przesyłu sygnału lub zasilania, których głównym zadaniem jest praca przez określony czas w warunkach pożaru.

Terminem rozpoczęcia wymagalności CPR jest 1 lipca 2017 roku.
Przez okres jednego roku poprzedzającego ten termin każdy z krajów UE korzystał z okresu przejściowego koniecznego do dostosowania swoich produktów do wymagań CPR, a w szczególności do przeprowadzenia niezbędnych badań kwalifikacyjnych.

Od 1 lipca 2017 roku kable niespełniające określonych wymogów nie będą dopuszczone do sprzedaży na rynkach UE.

Podsumowując, CPR wprowadza bardzo istotne zmiany na rynku obrotu kablami.
Po raz pierwszy kable teleinformatyczne zarówno miedziane, jak i światłowodowe stają się materiałami budowlanymi ze wszystkimi tego konsekwencjami.

TelewizjaTV-SAT

VIVA Polska w październiku zmieni się w MTV Music

VIVA Polska w październiku zmieni się w MTV Music. Od października 2017 roku kanał muzyczny VIVA Polska zmieni się w MTV Music i – jak informuje nadawca – zaprezentuje „jeszcze więcej muzyki, jeszcze więcej gwiazd i jeszcze więcej ciekawych, interaktywnych rozwiązań”. Muzyczna propozycja stacji MTV Music ma być uzupełnieniem rozrywkowych programów oferowanych przez MTV Polska. 

VIVA Polska w październiku zmieni się w MTV Music
VIVA Polska w październiku zmieni się w MTV Music

– Jesteśmy przekonani, że muzyczne dziedzictwo stacji VIVA Polska i wartości globalnej marki MTV, czyli fantastyczne eventy takie jak MTV VMA, MTV EMA, bliskie relacje z polskimi i międzynarodowymi gwiazdami oraz ogromna siła fanów, pozwolą nam zaproponować Wam jeszcze lepszą ofertę. Jej szczegóły będziemy mogli zaprezentować już pod koniec sierpnia, natomiast już teraz możemy zdradzić, że MTV Music będzie stacją w pełni muzyczną, z fokusem na naszych lokalnych artystów i wydarzenia – poinformował nadawca, spółka Viacom International Media Networks Polska.

VIVA Polska w październiku zmieni się w MTV Music

VIVA Polska wystartowała 10 czerwca 2000 roku. Kanał MTV Music jest dostępny m.in. w Wielkiej Brytanii i Włoszech. Portfolio VIMN Polska obejmuje obecnie pięć kanałów pod marką MTV – MTV Polska HD, MTV Hits, MTV Dance, MTV Rocks i MTV Live HD.

Telewizja

Kino TV zamiast FilmBox od 12.09

Grupa Kino Polska oficjalnie potwierdziła, że przeprowadzi rebranding kanałów FilmBox, o czym redakcja satkurier.pl informowała jako pierwsza kilka dni wcześniej. Dwa kanały filmowe z grupy FilmBox zmienią swoje nazwy 12 września 2017 roku o godz. 3:00. Flagowy kanał FilmBox zmieni nazwę na Kino TV, a FilmBox Premium na FilmBox Premium HD. 

Kino TV zamiast FilmBox
Kino TV zamiast FilmBox

Profile programowe kanałów Kino TV (dawny FilmBox) i FilmBox Premium HD (dawny FilmBox Premium) pozostaną bez zmian. Jak informuje nadawca, celem rebrandingu jest podkreślenie oferty programowej i różnorodności kanałów oraz ułatwienie widzom nawigowania po ich ofercie.

Kino TV zamiast FilmBox od 12.09

Oferta programowa kanału Kino TV to ulubione przez widzów kino rozrywkowe i popularne seriale. FilmBox Premium HD emituje w jakości HD znane hollywoodzkie hity filmowe krótko po ich premierze oraz nagradzane na festiwalach filmowych i doceniane przez widzów znakomite filmy i seriale.
 

– Zdecydowaliśmy się na ten rebranding, żeby jeszcze bardziej podkreślić różnice między naszym flagowym kanałem filmowym z rodziny FilmBox, a kanałem z ofertą programową premium, którą teraz dodatkowo będziemy emitować w jakości HD. Wierzymy, że ta zmiana spotka się z pozytywnym przyjęciem przez widzów – mówi Bogusław Kisielewski, prezes zarządu Kino Polska TV SA.

Od 12 września br. spółka Kino Polska TV SA będzie dystrybuować następujące kanały:

  • filmowe Kino Polska, Kino TV, FilmBox Premium HD, FilmBox Extra, FilmBox Action, FilmBox Family i FilmBox ArtHouse;
  • tematyczne Kino Polska Muzyka, DocuBox HD, FightBox HD, FunBox UHD, Fast&FunBox HD, 360 Tunebox, FashionBox HD, Gametoon HD, Erox HD i Eroxxx HD.
Telewizja

Repolonizacja – to może oznaczać likwidację TVN…

Sensacyjne doniesienia związane z ustawą o repolonizacji mediów. „To może oznaczać likwidację TVN”

Jak podaje „Super Express”, Prawo i Sprawiedliwość, wzorując się na rozwiązaniach francuskich, chce, aby udział zagranicznego kapitału w polskich mediach był nie większy niż 15%. To mogłoby oznaczać likwidację TVN – dodaje dziennik…. 

Repolonizacja - to może oznaczać likwidację TVN
Repolonizacja – to może oznaczać likwidację TVN

Rząd gotowy projekt ws. dekoncentracji mediów przedstawi w Sejmie po wakacjach.
Jeszcze do niedawna jeden z rozważanych przez PiS modeli zakładał, że żadna firma zza granicy nie będzie mogła mieć więcej niż 25 proc. udziałów w prasie, radiu, telewizji lub internetowych serwisach informacyjnych.
Jak dowiedział się jednak „Super Express”, który powołuje się na anonimową wypowiedź jednego z ważnych polityków PiS, w grę wchodzi maksymalnie 15-procentowy udział zagranicznego kapitału.

Repolonizacja – to może oznaczać likwidację TVN

My chcemy pójść dalej i wprowadzić 15 procent udziału kapitału zagranicznego na polskim rynku mediów.
A to by oznaczało, że np. TVN należąca do amerykańskiej firmy medialnej Scripps przeszłaby zmianę, dobrą zmianę – dziennik przytacza wypowiedź posła PiS.

To by oznaczało, że TVN w takim kształcie, jak jest teraz, mogłaby zniknąć – komentuje z kolei były poseł PiS Michał Kamiński.

Dekoncentracja jest koniecznością.
Jeśli chodzi o TVN, to jest to przekaz antypolski, progenderowy i neomarksistowski.
Od samego początku ten byt zwalcza polską rację stanu i polskie interesy narodowe.
Trudno mi akceptować taką stację
– mówi dla „SE” Stanisław Pięta z PiS.

Telewizja

Reklamy zabiją platformy i kanały tematyczne?

Kanał Eurosport 1 w ogniu krytyki internautów. We wtorek podczas meczu Atletico Madryt – Napoli wyemitował przerwę reklamową. Sęk w tym, że właśnie wtedy padła jedna z bramek. Discovery Networks, właściciel Eurosportu, przeprosił widzów, tłumacząc się błędem ludzkim. Najprawdopodobniej klipera, czyli osoby odpowiedzialnej za układanie playlisty i kontrolowanie czasu emisji reklam. Spotów reklamowych nie poprzedziły żadne dżingle Eurosportu. Choć sytuacja wygląda rzeczywiście na pomyłkę, to wraca temat zbyt dużej liczby reklam w płatnych kanałach telewizyjnych. 

Reklamy zabiją platformy i kanały tematyczne
Reklamy zabiją platformy i kanały tematyczne
– Bardzo zależy nam na polskich kibicach i nieustannie pracujemy nad tym, aby zapewnić im możliwie jak najlepszą jakość transmisji, a w przyszłości uniknąć tego typu sytuacji – powiedziała Agnieszka Jurkiewicz, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w Discovery Networks w regionie CEEMEA (cytat za Wirtualnymi Mediami).

Być może podobnych sytuacji byłoby łatwiej uniknąć w przyszłości, gdyby kanały tematyczne ograniczyły liczbę emitowanych reklam. To prawdziwa zmora abonentów platform cyfrowych Cyfrowy Polsatnc+ i sieci kablowych typu UPC Polska czy Vectra. Choć płacą oni często niemały abonament, to nadawcy typu DiscoveryNational GeographicTravel Channel serwują im reklamy co 15-20 minut. Poza spotami produktów i usług dochodzą do tego w kółko powtarzane zapowiedzi programowe. W efekcie program, który w ramówce ma godzinę, w rzeczywistości nie trwa dłużej niż 45 minut.

Przeciwko takim sytuacjom protestował przed rokiem prezes nc+. Skończyło się na samych protestach, bo operatorzy płatnej telewizji musieliby prawdopodobnie płacić znacznie większą opłatę gniazdkową od abonenta z dostępem do danej stacji bez reklam. Zmiany przepisów w Polsce albo rozporządzenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji zdałyby się na niewiele, bo wiele kanałów tematycznych posiada koncesje w innych krajach. Operatorzy musieliby połączyć siły i wspólnie lobbować u nadawców, żeby ci emitowali spoty na przykład tylko między programami. Tutaj pojawia się konflikt interesów, bo na przykład broker reklamowy Polsat Media sprzedaje czas reklamowy m.in. w Kino PolskaHistoryH2BBC Earth, czy Sci-Fi.

Wydaje się, że prędzej czy później kanały tematyczne i platformy cyfrowe będą musiały się porozumieć w sprawie ograniczenia liczby reklam. Internetowe płatne platformy na żądanie są dla nich coraz większą konkurencją. Użytkownicy Netfliksa nie muszą irytować się z powodu spotów reklamowych. Portal od razu oferuje im dostęp do ulubionego filmu albo serialu. Oczywiście kanały tematyczne albo treści na żądanie są idealnym miejscem na reklamę. We wspomnianym wcześniej Travel Channel można wyemitować spot promujący np. Tajlandię albo biura podróży. W Cartoon Network gry albo zabawki dla dzieci.

Wydaje się, że warto w przypadku VOD dać abonentom możliwość wyboru. Droższy dostęp do biblioteki bez reklam i tańszy z reklamami. Dekodery z twardym dyskiem dają opcję nagrywania i oglądania z timeshiftem, czyli z przesunięciem, co pozwala na pomijanie reklam zwłaszcza, gdy te mają ponad 10 minut. Polsat czy TVN powinny to ograniczyć, bo te reklamy nie działają – po prostu widzowie są mądrzejsi! Tylko nie do końca wiadomo, czy domy mediowe zdają sobie sprawę, że marnują pieniądze swoich klientów?

Być może konkurencja internetu zmusi platformy i nadawców do innego podejścia do sprawy reklam.

 
InternetPlus

Promocja – Testuj Internet LTE Plus za 9 zł

Plus i Cyfrowy Polsat ponownie dają możliwość testowania Internetu LTE za 9 zł. Promocja rusza 1 sierpnia, a wraz z nią kampania reklamowa z udziałem Szymona Majewskiego. 

Promocja - Testuj Internet LTE Plus za 9 zł
Promocja – Testuj Internet LTE Plus za 9 zł

Od wtorku, 1 sierpnia br. dostępna jest promocja, dzięki której można testować Internet LTE sieci Plus i Cyfrowego Polsatu, a osoby, które po okresie testów zrezygnują z umowy, nie poniosą żadnych dodatkowych kosztów oprócz opłaty aktywacyjnej.

Promocja „Testuj Internet LTE”:

  • Od 1 sierpnia każdy może przetestować Internet LTE Plus i LTE Plus Advanced za 9 zł
  • Dostępna we wszystkich punktach sprzedaży oraz sklepach internetowych obu operatorów
  • Przez pierwsze 14 dni kontraktu, a w przypadku ofert e-sklepów nawet przez 15 dni, można testować Internet bez opłaty abonamentowej, a jedyny koszt to opłata aktywacyjna w wysokości 9 zł
  • Dostępna z wybranym routerem Wi-Fi lub modemem LTE lub w ofercie Tylko SIM, a promowanym sprzętem jest router mobilny ZTE MF971V, który pozwala na transmisję danych z prędkością pobierania do 300 Mb/s
  • Związana z podpisaniem umowy na 24 miesiące

Promocja – Testuj Internet LTE Plus za 9 zł

Jak informuje operator, według przeprowadzonego przez Streetcom „Badania Internetu LTE PLUS 2017”został on pozytywnie oceniony przez zdecydowaną większość badanych. Badanie metodą CAWI zostało przeprowadzone w maju br. w formie pytań zamkniętych jednokrotnego wyboru, a uczestniczyli w nim testerzy, korzystający z Internetu mobilnego różnych operatorów. W trakcie badania korzystali oni z najpopularniejszych usług internetowych i 9 na 10 respondentów uznało, że Internet LTE Plus:

  • jest super do korzystania z portali społecznościowych,
  • jest super do słuchania muzyki,
  • jest super do oglądania wideo,
  • jest super do grania w sieci,
  • daje dostęp do wszystkiego, czego potrzebują,
  • zabraliby ze sobą w podróż,
  • jest po prostu super,
  • poleciłoby go znajomemu lub rodzinie.

Promocję „Testuj Internet LTE Plus za 9 zł” wspierać będzie kampania reklamowa. W filmach pt. „9 na 10” Szymon Majewski będzie prezentował zalety Internetu LTE Plus w różnych codziennych sytuacjach, w których niezbędne jest stabilne i szybkie łącze. Reżyserem spotów jest Bartek Ignaciuk, operatorem obrazów Jan Holoubek, a powstały one na podstawie scenariuszy Piotra Fuka i Zuzanny Wrońskiej. Kampanię przygotowała Agencja Scholz & Friends, a za produkcję odpowiadał Ryszard Kłosowski i Dom Produkcyjny TFP. Kampania będzie realizowana w telewizji, OOH, online i social mediach, a zakupu mediów dokonał dom mediowy Vizeum.
 

 
TV-SAT

Discovery przejmie właściciela TVN za 14,6 mld dol.

Discovery Communications i Scripps Networks Interactive, właściciel m.in. Grupy TVN, poinformowały o podpisaniu ostatecznego porozumienia w sprawie nabycia przez Discovery firmy Scripps za 14,6 mld dol. (90 dol. za akcję). Sfinalizowanie tej transakcji jest spodziewane na początek 2018 roku. Wymagana jest zgoda regulatorów medialnych. 

Discovery przejmie właściciela TVN za 14,6 mld dol.
Discovery przejmie właściciela TVN za 14,6 mld dol.

Potwierdziły się zatem informacje sprzed kilku dni o planowanym połączeniu Discovery Communications i Scripps Networks Interactive.

Discovery przejmie właściciela TVN za 14,6 mld dol.

Razem Discovery i Scripps zaoferują komplementarny i dynamiczny zestaw marek. Połączona firma będzie produkować ok. 8000 godzin własnych programów rocznie, będzie miała około 300 tys. godzin treści i wygeneruje łącznie 7 mld odtworzeń wideo miesięcznie.

Połączone portfolio marek Discovery i Scripps będzie obejmowało:

  • Discovery: Discovery Channel, TLC, Investigation Discovery, Animal Planet, Science i Turbo/Velocity; OWN w Stanach Zjednoczonych; Discovery Kids w Ameryce Łacińskiej; Eurosport
  • Scripps: HGTV, Food Network, Travel Channel, DIY Network, Cooking Channel i Great American Country; TVN w Polsce; UKTV – joint venture z BBC Worldwide; Asian Food Channel w Azji; Fine Living Network

 

– Jest to ekscytujący, nowy rozdział dla Discovery. Scripps jest jedną z najlepszych firm medialnych na świecie z wielkimi zasobami, silnymi markami oraz popularnymi gwiazdami i formatami. Nasz biznes opiera się na świetnych opowieściach, autentycznych postaciach i wielkich pasjonatach. Jesteśmy przekonani, że dzięki współpracy z firmą Scripps stworzymy silniejszą, bardziej elastyczną i bardziej dynamiczną firmę medialną z globalnym silnikiem treści, który może być w pełni zoptymalizowany i zarabiający na wszystkich połączonych sieciach, produktach i usługach w każdym kraju na całym świecie – powiedział David Zaslav, prezes i dyrektor generalny Discovery Communications.

– Poprzez pasję i poświęcenie naszych niesamowitych pracowników i przy wsparciu rodziny Scripps, stworzyliśmy firmę zajmującą się treściami lifestylowymi, która każdego dnia dotyka życia widzów – powiedział Kenneth W. Lowe, prezes i dyrektor generalny Scripps Networks Interactive. – To porozumienie z firmą Discovery stanowi niezrównaną okazję dla Scripps do rozwijania wiodących marek na całym świecie oraz na nowych i wschodzących kanałach, w tym platformach z krótkimi formami czy platformami streamingowymi.

TV-SAT

Darmowy kanał sportowy FreeSports od 31.08

Zespoły zarządzające Setanta Sports i Premier Sport przygotowują się do uruchomienia nowego kanału sportowego w Wielkiej Brytanii. FreeSports, który otrzymał licencję Ofcom obejmującą platformy satelitarne, kablowe i naziemne, zapowiada oferowanie różnych dyscyplin sportowych na zasadziefree-to-air od końca sierpnia 2017 roku. 

Darmowy kanał sportowy FreeSports od 31.08
Darmowy kanał sportowy FreeSports od 31.08

FreeSports ma ruszyć 31 sierpnia 2017 roku, a wśród dyscyplin sportowych ma prezentować tenis, rugby i piłkę nożną. Szczegółowa oferta programowa wciąż pozostaje tajemnicą.

Darmowy kanał sportowy FreeSports od 31.08

FreeSports będzie trzecim kanałem sportowym od 2014 roku, który wystartuje w ofercie Freeview. Próby utworzenia stałego kanału sportowego w serwisie do tej pory były bezskuteczne. Motor TV (obecnie znany jako Motorsport.tv) i Front Runner wycofały się z Freeview po kilku miesiącach nadawania.

TV-SAT

Eska Rock TV zamiast Hip Hop TV

Eska Rock TV to nazwa nowej telewizji muzycznej, która ma zastąpić kanał Hip Hop TV. Grupa ZPR Media chce w ten sposób wykorzystać potencjał marki Eska. Podobny krok zrobiła w czerwcu, rezygnując z nazwy 8TV na rzecz Eska TV

Eska Rock TV zamiast Hip Hop TV
Eska Rock TV zamiast Hip Hop TV

Hip Hop TV rozpoczął nadawanie w marcu 2016 roku i mimo że jest kanałem FTA na satelicie Eutelsat Hot Bird, to jego wyniki są bardzo słabe – stacja zajmuje ostatnie miejsce w rankingu oglądalności kanałów muzycznych.

Eska Rock TV zamiast Hip Hop TV

Według informacji „Presserwisu”, miejsce Hip Hop TV w ofercie operatorów płatnej telewizji ma zająć Eska Rock TV, nawiązująca do rozgłośni nadającej dziś pod tą nazwą w Warszawie. Jak podają wirtualnemedia.pl, Grupa ZPR Media złożyła już wniosek do KRRiT o zmianę nazwy kanału Hip Hop TV na Eska Rock TV.

Portfolio Grupy ZPR Media obejmuje pięć kanałów muzycznych – Hip Hop TV, Eska TV, Polo TV, Eska TV Extra i Vox Music TV – oraz kanały Fokus TV i Nowa TV.

OperatorOrange

Orange przejmuje Multimedia Polska Energia

Orange Polska i Tokida Investments zawarły warunkową przedwstępną umowę sprzedaży 100 proc. udziałów spółki Multimedia Polska Energia. Cena nabycia udziałów wyniesie 37 mln zł. Wartość zostanie skorygowana o rozliczenie kapitału obrotowego i wartość środków pieniężnych na dzień zamknięcia transakcji pozostających w Multimedia Energia. 

Orange przejmuje Multimedia Polska Energia
Orange przejmuje Multimedia Polska Energia

Zamknięcie transakcji zostało uzależnione od spełnienia się warunku zawieszającego w postaci uzyskania przez Orange Polska zgody organu antymonopolowego na dokonanie koncentracji w spodziewanym terminie do 3 miesięcy od daty zawarcia umowy.

Multimedia Energia jest podmiotem świadczącym usługi sprzedaży energii elektrycznej zarówno odbiorcom indywidualnym, jak i biznesowym. Swoich klientów obsługuje na zasadzie TPA – dostępu strony trzeciej do sieci przesyłowej. Na dzień podpisania umowy Multimedia Energia obsługiwała około 75 tys. klientów energii elektrycznej, którzy generują średniomiesięczne przychody na poziomie 46 zł.

Jak informuje Orange Polska, powyższa transakcja wpisuje się w strategię spółki rozwoju usług dla gospodarstw domowych, komplementarnych do usług telekomunikacyjnych. Pozwala ona Orange Polska zwiększyć bazę klientów korzystających z usługi Orange Energia do około 100 tys.