TELE TECHNIKA

DLA CIEBIE DLA DOMU DLA FIRMY

Cyfrowy Polsat

Cyfrowy PolsatTV-SAT

Wielkanocna promocja w Cyfrowym Polsacie

Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych Cyfrowy Polsat przygotował specjalną promocję, która zapewni wspaniałą rozrywkę dla całej rodziny. Aż 179 kanałów telewizyjnych, w tym kanały Eleven i HBO, oraz serwisy Cyfrowy Polsat GO i HBO GO – wszystko to na start przez trzy miesiące bez opłat, a do tego nowoczesny i nagradzany dekoder EVOBOX PVR już za 1 zł. Z Cyfrowym Polsatem ta Wielkanoc będzie wyjątkowa. 

Wielkanocna promocja w Cyfrowym Polsacie

W proponowanej najbogatszej ofercie Premium MAX abonenci znajdą:

  • Aż 179 kanałów telewizyjnych (76 w jakości HD) dla całej rodziny, w tym pakiet HBO z najnowszymi hitami filmowymi, kultowymi serialami i najpiękniejszymi produkcjami Disneya oraz pakiet Eleven, zapewniający przez siedem dni w tygodniu, dwadzieścia cztery godziny na dobę sport na najwyższym poziomie – najlepszą piłkę nożną oraz wybrane dyscypliny: sporty motorowe, piłkę ręczną, koszykówkę, futbol amerykański, żużel, sporty walki czy Formułę 1®.
  • Serwis Cyfrowy Polsat GO, w którym użytkownicy otrzymają dostęp do ponad 90 kanałów telewizyjnych mobilnie oraz tysięcy programów, wydarzeń sportowych, seriali i bajek na dekoderze lub na PC, tablecie czy smartfonie.
  • Internetowy serwis HBO GO, umożliwiający nieograniczony dostęp do biblioteki ponad 700 filmów, 120 seriali i kontrowersyjnych dokumentów znanych z ramówki kanałów HBO.

Wszystko dostępne przez pierwsze trzy miesiące bez żadnych opłat. 

EVOBOX PVR – tylko teraz z opłatą 1 zł

EVOBOX PVR to wyjątkowy dekoder, który powstał z myślą o potrzebach najbardziej wymagających użytkowników.
Najnowocześniejszy dekoder w ofertach platform satelitarnych posiada szereg zalet, które doceniane są zarówno przez abonentów Cyfrowego Polsatu, jak i środowisko profesjonalistów z Polski i całego świata:

  • możliwość nagrywania do 3 programów jednocześnie, zatrzymywania, cofania i ponownego odtwarzania;
  • wbudowany dysk 500 GB;
  • nowoczesne, intuicyjne menu;
  • wbudowany moduł Wi-Fi, który zapewnia bezprzewodowe połączenie z Internetem;
  • możliwość korzystania z serwisów online, tj. Cyfrowy Polsat GO, HBO GO
  • szybkie przełączanie kanałów;
  • możliwość odtwarzania plików multimedialnych: wideo, zdjęć i muzyki z pamięci lub dysku USB, a także z serwerów DLNA w sieci lokalnej (LAN); 
  • aplikacja MUZO.PRO umożliwiająca dostęp do kilkuset stacji radiowych dostępnych za pośrednictwem Internetu;
  • możliwość zastosowania instalacji jednokablowej z konwerterem Unicable.

Wśród nagród, jakie EVOBOX PVR otrzymał w 2016 roku, możemy wyróżnić:

– 1 miejsce w kategorii „Najlepszy dekoder dedykowany” podczas SAT Kurier Awards 2016,
– Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich,
– Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich – Wybór Konsumentów. 

Oprogramowanie Graphyne2 firmy ADB wykorzystywane w dekoderach EVOBOX PVR otrzymało prestiżową nagrodę w kategorii „Najlepsza Interaktywna Aplikacja lub Technologia” na CSI Awards oraz zostało uznane za innowacyjny produkt na IBC Best of Show Awards. 

Wielkanocna promocja w Cyfrowym Polsacie

Cyfrowy Polsat

Wystartował Golf Channel Polska. Gdzie dostępny?

W sobotę, 18 marca br. w samo południe nadawanie rozpoczął nowy kanał sportowo-lifestylowy – Golf Channel Polska. Program jest skierowany do fanów sportu i rozrywki. Jedynie w Golf Channel Polska widzowie będą mogli śledzić emocjonujące transmisje na żywo z PGA TOUR. Stacja będzie dostępna w ofercie platformy satelitarnej Cyfrowy Polsat.

Wystartował Golf Channel Polska

W ramówce Golf Channel Polska znajdzie się także bogata oferta programów rozrywkowych, szkoleniowych i informacyjnych. Golf Channel Polska to 24 godziny emisji na dobę, jakość HD oraz polski komentarz. Kanał ma być dostępny w ofercie Cyfrowego Polsatu, a wkrótce również w sieciach telewizji kablowej w całej Polsce.

Golf Channel Polska pojawił się na tp. 120 o częstotliwości 10,911 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK w miejscu kanału Test3.

Wystartował Golf Channel Polska

Parametry techniczne:
Eutelsat Hot Bird 13C (13,0°E)
tp. 120 (10,911 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK)

ID: Golf Channel
PID V: 263 (MPEG-4/HD)
PID A: 519 (pol)
PID PCR: 263
SID: 15907
PID PMT: 60
Provider: Cyfrowy Polsat S.A.
Kodowanie: Nagra MA (N3 – Cyfrowy Polsat)
Jakość obrazu: 1920×1080, 16:9, ok. 3,91 Mbit/s
Jakość dźwięku: 192 kbit/s, MPEG stereo

18 marca w pakiecie sportowym platformy Cyfrowy Polsat na pozycji 20. startuje nowy kanał sportowo-lifestylowy – Golf Channel Polska. To jedyny tego typu 24-godzinny kanał, który oferuje dostęp do emocji, rozrywki i wszechstronnych informacji na temat tej olimpijskiej dyscypliny sportu. To także jedyny w Polsce kanał, który prezentuje transmisje na żywo z najbardziej prestiżowej serii turniejów golfowych – PGA TOUR.

Wystartował Golf Channel Polska

Golf Channel Poland Promo przez sat9
Niesamowita energia, emocje sportowej rywalizacji, żywiołowy doping kibiców, piękno i& różnorodność pól golfowych całego świata, a do tego bogata oferta programów szkoleniowych, rozrywkowych oraz informacyjnych czynią Golf Channel Polska unikatową ofertą. Program będzie nadawany w jakości HD, przez całą dobę, z polskim komentarzem najlepszych rodzimych sprawozdawców sportowych, będących również prywatnie prawdziwymi pasjonatami golfa.

Golf Channel Polska jest skierowany do wszystkich fanów sportu, rozrywki i transmisji sportowych. Golf Channel Polska to:

  • ok. 100 godzin miesięcznie transmisji na żywo z PGA TOUR – światowej superligi zawodowych turniejów golfowych, z komentarzem m.in. Jacka Persona,
  • programy instruktażowe dla początkujących i zaawansowanych (w roli adeptów golfa takie gwiazdy jak np. najbardziej utytułowany olimpijczyk Michael Phelps i legenda NBA Charles Barkley),
  • najbardziej aktualne newsy golfowe z całego świata.

 

Cieszę się, że dzięki Golf Channel Polska również polscy telewidzowie zobaczą jak atrakcyjny może być golf na najwyższym światowym poziomie. Golf to jednak nie tylko pasjonujące rozgrywki zawodowców, ale przede wszystkim świetny sposób na aktywne spędzanie czasu z rodziną i z przyjaciółmi. Start Golf Channel Polska doskonale wpisuje się w zdrowy tryb życia rosnącej liczby Polaków. Golf to niesamowita sceneria i przyroda, nieustannie zmieniające się warunki pogodowe, a jeżeli dodamy do tego kilkadziesiąt kamer telewizyjnych, świetnych komentatorów, m.in. Jacka Persona, i zaawansowaną grafikę, emocjonalne reakcje zawodników i żywiołowy doping nawet 100-200 tysięcy kibiców na największych światowych turniejach, to mamy gotową receptę na super telewizję dla wszystkich

– mówi Marek Sowa, współzałożyciel i przewodniczący rady nadzorczej Golf Channel Polska.

Golf Channel Polska to wielka szansa na rozwój tej olimpijskiej dyscypliny w naszym kraju, poprzez unikatowe połączenie najwyższej dawki emocji sportowych z wieloma programami szkoleniowymi, lifestylowymi i rozrywkowymi. Pokażemy, że każdy może być fanem golfa. Ponad 60 milionów osób na świecie już gra w golfa, w tym największe gwiazdy sportu, m.in. piłki nożnej, tenisa czy koszykówki. Wszystko to pokażemy w Golf Channel Polska

powiedziała Katarzyna Terej, prezes zarządu i współzałożycielka kanału.

Ramówkę Golf Channel Polska tworzą 3 główne bloki tematyczne:

  • Sport i transmisje na żywo,
  • Lifestyle, rozrywka i programy informacyjne,
  • Nauka gry w golfa i fitness.

Sport i transmisje na żywo
Golf Channel Polska transmituje na żywo z polskim komentarzem PGA TOUR – najbardziej prestiżową serię turniejów golfowych na świecie. Realizacja w jakości HD, z wykorzystaniem najnowszych technologii jak np.: graficzne śledzenie lotu piłki, na nowo definiuje obraz golfa.
Niewiarygodne uderzenia zawodowców, napięcie i tempo współczesnego, atletycznego światowego golfa, a wszystko z polskim komentarzem. Po raz pierwszy widzowie w Polsce mają możliwość dołączenia do milionów entuzjastów golfa na świecie i co tydzień śledzić wydarzenia w najważniejszej golfowej lidze, włącznie z finałem FedEx Cup, z nagrodą 10 milionów USD dla zwycięzcy. Cotygodniowe Podsumowanie Turnieju to najlepsze i najciekawsze zagrania mistrzów.

Lifestyle, rozrywka i programy informacyjne
Golf Channel Polska to także serie programów rozrywkowych i informacyjnych związanych z golfem. Zobaczymy gwiazdy świata sportu, kultury, a nawet polityki, często w nietypowych dla siebie sytuacjach i poza strefą psychicznego komfortu.
Hank Haney (były trener Tigera Woodsa) uczy grać w golfa m.in. najbardziej utytułowanego olimpijczyka – mistrza pływania Michaela Phelpsa i jednego z najlepszych zawodników ligi NBA Charlesa Barkleya. „Niegrzeczny chłopiec” świata golfa – charyzmatyczny i bezpośredni David Feherty rozmawia z najlepszymi golfistami świata, ale również z Donaldem Trumpem, Samuelem L. Jacksonem oraz wieloma innymi politykami i& gwiazdami showbiznesu. Codzienne wiadomości i komentarze ze świata golfa dostarczają programy Morning Drive i Golf Central. Dodatkowo: wywiady, najzabawniejsze sytuacje, najlepsze i najgorsze zagrania tygodnia, prywatne sylwetki zawodników, analizy turnieju – wszystko, co dotyczy PGA TOUR – w programie Tydzień z PGA TOUR.

Nauka gry w golfa i fitness
Na jedno dobre uderzenie golfowe, składa się wiele drobnych elementów. To one odróżniają wielkich mistrzów od amatorów. Golf Channel Academy umożliwia analizę nawet najdrobniejszych błędów i przekazuje cenną wiedzę najlepszych golfistów i trenerów w historii tego sportu. Michael Breed zaraża widzów swoją energią i entuzjazmem w programie Golf Fix, podczas gdy Martin Hall spokojnie analizuje często popełniane błędy, po czym tłumaczy najlepszy sposób poradzenia sobie z nimi w cyklu Szkoła Golfa. Podczas Lekcji Golfa wybieramy się na pole, gdzie najlepsi gracze w golfa pokazują swoje techniki oraz dzielą się taktyką i sposobem myślenia niezbędnym w konkretnych sytuacjach napotkanych w czasie gry. W programie Bądź w formie czołowi zawodnicy m.in. Adam Scott, przedstawiają jak dbać o kondycję i przygotować się do najbardziej wymagających uderzeń na polu.

Aktualne informacje i pełna oferta programowa kanału będzie dostępna na stronie www.golfchannel.pl oraz w mediach społecznościowych. Partnerem technologicznym odpowiedzialnym operacyjnie za emisję kanału oraz transmisje programów na żywo jest firma Frame by Frame. Brokerem reklamowym jest Polsat Media.

Zobacz ramówkę Golf Channel Polska na pierwsze dni nadawania

Cyfrowy PolsatTV-SAT

Startuje Golf Channel Polska. Gdzie dostępny?

W sobotę, 18 marca br. w samo południe nadawanie rozpocznie nowy kanał sportowo-lifestylowy – Golf Channel Polska. Program jest skierowany do fanów sportu i rozrywki. Jedynie w Golf Channel Polska widzowie będą mogli śledzić emocjonujące transmisje na żywo z PGA TOUR. Stacja będzie dostępny w ofercie platformy satelitarnej Cyfrowy Polsat.

Startuje Golf Channel Polska
Startuje Golf Channel Polska. Gdzie dostępny?

W ramówce Golf Channel Polska znajdzie się także bogata oferta programów rozrywkowych, szkoleniowych i informacyjnych. Golf Channel Polska to 24 godziny emisji na dobę, jakość HD oraz polski komentarz. Kanał ma być dostępny w ofercie Cyfrowego Polsatu, a wkrótce również w sieciach telewizji kablowej w całej Polsce.

Redakcja satkurier.pl przypuszcza, że Golf Channel Polska pojawi się na tp. 120 o częstotliwości 10,911 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK w miejscu kanału Test3.

18 marca w pakiecie sportowym platformy Cyfrowy Polsat na pozycji 20. startuje nowy kanał sportowo-lifestylowy – Golf Channel Polska. To jedyny tego typu 24-godzinny kanał, który oferuje dostęp do emocji, rozrywki i wszechstronnych informacji na temat tej olimpijskiej dyscypliny sportu. To także jedyny w Polsce kanał, który prezentuje transmisje na żywo z najbardziej prestiżowej serii turniejów golfowych – PGA TOUR.

Niesamowita energia, emocje sportowej rywalizacji, żywiołowy doping kibiców, piękno i& różnorodność pól golfowych całego świata, a do tego bogata oferta programów szkoleniowych, rozrywkowych oraz informacyjnych czynią Golf Channel Polska unikatową ofertą. Program będzie nadawany w jakości HD, przez całą dobę, z polskim komentarzem najlepszych rodzimych sprawozdawców sportowych, będących również prywatnie prawdziwymi pasjonatami golfa.

Golf Channel Polska jest skierowany do wszystkich fanów sportu, rozrywki i transmisji sportowych. Golf Channel Polska to:

  • ok. 100 godzin miesięcznie transmisji na żywo z PGA TOUR – światowej superligi zawodowych turniejów golfowych, z komentarzem m.in. Jacka Persona,
  • programy instruktażowe dla początkujących i zaawansowanych (w roli adeptów golfa takie gwiazdy jak np. najbardziej utytułowany olimpijczyk Michael Phelps i legenda NBA Charles Barkley),
  • najbardziej aktualne newsy golfowe z całego świata.

 

Cieszę się, że dzięki Golf Channel Polska również polscy telewidzowie zobaczą jak atrakcyjny może być golf na najwyższym światowym poziomie. Golf to jednak nie tylko pasjonujące rozgrywki zawodowców, ale przede wszystkim świetny sposób na aktywne spędzanie czasu z rodziną i z przyjaciółmi. Start Golf Channel Polska doskonale wpisuje się w zdrowy tryb życia rosnącej liczby Polaków. Golf to niesamowita sceneria i przyroda, nieustannie zmieniające się warunki pogodowe, a jeżeli dodamy do tego kilkadziesiąt kamer telewizyjnych, świetnych komentatorów, m.in. Jacka Persona, i zaawansowaną grafikę, emocjonalne reakcje zawodników i żywiołowy doping nawet 100-200 tysięcy kibiców na największych światowych turniejach, to mamy gotową receptę na super telewizję dla wszystkich

– mówi Marek Sowa, współzałożyciel i przewodniczący rady nadzorczej Golf Channel Polska.

Golf Channel Polska to wielka szansa na rozwój tej olimpijskiej dyscypliny w naszym kraju, poprzez unikatowe połączenie najwyższej dawki emocji sportowych z wieloma programami szkoleniowymi, lifestylowymi i rozrywkowymi. Pokażemy, że każdy może być fanem golfa. Ponad 60 milionów osób na świecie już gra w golfa, w tym największe gwiazdy sportu, m.in. piłki nożnej, tenisa czy koszykówki. Wszystko to pokażemy w Golf Channel Polska

powiedziała Katarzyna Terej, prezes zarządu i współzałożycielka kanału.

Ramówkę Golf Channel Polska tworzą 3 główne bloki tematyczne:

  • Sport i transmisje na żywo,
  • Lifestyle, rozrywka i programy informacyjne,
  • Nauka gry w golfa i fitness.

Sport i transmisje na żywo

Golf Channel Polska transmituje na żywo z polskim komentarzem PGA TOUR – najbardziej prestiżową serię turniejów golfowych na świecie. Realizacja w jakości HD, z wykorzystaniem najnowszych technologii jak np.: graficzne śledzenie lotu piłki, na nowo definiuje obraz golfa.
Niewiarygodne uderzenia zawodowców, napięcie i tempo współczesnego, atletycznego światowego golfa, a wszystko z polskim komentarzem. Po raz pierwszy widzowie w Polsce mają możliwość dołączenia do milionów entuzjastów golfa na świecie i co tydzień śledzić wydarzenia w najważniejszej golfowej lidze, włącznie z finałem FedEx Cup, z nagrodą 10 milionów USD dla zwycięzcy. Cotygodniowe Podsumowanie Turnieju to najlepsze i najciekawsze zagrania mistrzów.

Lifestyle, rozrywka i programy informacyjne

Golf Channel Polska to także serie programów rozrywkowych i informacyjnych związanych z golfem. Zobaczymy gwiazdy świata sportu, kultury, a nawet polityki, często w nietypowych dla siebie sytuacjach i poza strefą psychicznego komfortu.
Hank Haney (były trener Tigera Woodsa) uczy grać w golfa m.in. najbardziej utytułowanego olimpijczyka – mistrza pływania Michaela Phelpsa i jednego z najlepszych zawodników ligi NBA Charlesa Barkleya. „Niegrzeczny chłopiec” świata golfa – charyzmatyczny i bezpośredni David Feherty rozmawia z najlepszymi golfistami świata, ale również z Donaldem Trumpem, Samuelem L. Jacksonem oraz wieloma innymi politykami i& gwiazdami showbiznesu. Codzienne wiadomości i komentarze ze świata golfa dostarczają programy Morning Drive i Golf Central. Dodatkowo: wywiady, najzabawniejsze sytuacje, najlepsze i najgorsze zagrania tygodnia, prywatne sylwetki zawodników, analizy turnieju – wszystko, co dotyczy PGA TOUR – w programie Tydzień z PGA TOUR.

Nauka gry w golfa i fitness

Na jedno dobre uderzenie golfowe, składa się wiele drobnych elementów. To one odróżniają wielkich mistrzów od amatorów. Golf Channel Academy umożliwia analizę nawet najdrobniejszych błędów i przekazuje cenną wiedzę najlepszych golfistów i trenerów w historii tego sportu. Michael Breed zaraża widzów swoją energią i entuzjazmem w programie Golf Fix, podczas gdy Martin Hall spokojnie analizuje często popełniane błędy, po czym tłumaczy najlepszy sposób poradzenia sobie z nimi w cyklu Szkoła Golfa. Podczas Lekcji Golfa wybieramy się na pole, gdzie najlepsi gracze w golfa pokazują swoje techniki oraz dzielą się taktyką i sposobem myślenia niezbędnym w konkretnych sytuacjach napotkanych w czasie gry. W programie Bądź w formie czołowi zawodnicy m.in. Adam Scott, przedstawiają jak dbać o kondycję i przygotować się do najbardziej wymagających uderzeń na polu.

Aktualne informacje i pełna oferta programowa kanału będzie dostępna na stronie www.golfchannel.pl oraz w mediach społecznościowych. Partnerem technologicznym odpowiedzialnym operacyjnie za emisję kanału oraz transmisje programów na żywo jest firma Frame by Frame. Brokerem reklamowym jest Polsat Media.

Zobacz ramówkę Golf Channel Polska na pierwsze dni nadawania

Cyfrowy Polsat

Cyfrowy Polsat 4,846 mln usług telewizyjnych

16 marca br. Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat S.A. opublikowała swoje wyniki za 2016 rok. Cyfrowy Polsat zakończył grudzień ub.r. z 16,525 mln RGU (30.09.2016: 16,546 mln), w tym 13,255 mln usług kontraktowych (30.09.2016: 13,018 mln) i 3,27 mln usług przedpłaconych (30.09.2016: 3,528 mln). Liczba RGU dla usług kontraktowych telewizji wyniosła 4,766 mln (30.09.2016: 4,679 mln), a dla usług przedpłaconych telewizji 0,079 mln (30.09.2016: 0,045 mln), co dało łącznie 4,846 mln usług telewizji (30.09.2016: 4,724 mln). Grupa miała na koniec 2016 roku 5,883 mln klientów kontraktowych (30.09.2016: 5,861 mln).

Cyfrowy Polsat 4846 mln usług telewizyjnych

Komunikat prasowy Cyfrowego Polsatu:

Grupa Cyfrowy Polsat opublikowała bardzo dobre wyniki operacyjne i finansowe za 2016 rok. Wśród najważniejszych wydarzeń i osiągnięć ostatnich 12 miesięcy znalazły się: finalizacja transakcji zakupu Grupy Midas i jej skuteczna integracja do struktur Grupy, zwiększenie liczby usług kontraktowych oraz ARPU klientów kontraktowych, wzrost oglądalności kanałów Telewizji Polsat oraz dynamiczny wzrost przychodów z reklamy telewizyjnej, wsparty komercyjnym sukcesem projektu UEFA EURO 2016, utrzymanie wysokich marż, zmniejszenie zadłużenia, poprawa poziomu wolnych przepływów pieniężnych oraz dalszy rozwój Domowego Programu Oszczędnościowego smartDOM, który obecnie w swoim portfolio oferuje aż dziewięć różnych produktów i usług. Przychody Grupy przekroczyły 9,6 mln zł, a wynik EBITDA osiągnął 3,66 mln zł, dzięki czemu marża EBITDA utrzymała się na poziomie 37,9% (w ujęciu pro forma).
 

Cyfrowy Polsat 4,846 mln usług telewizyjnych
Konferencja Cyfrowego Polsatu

Najważniejsze dane operacyjne za IV kwartał i cały 2016 rok

  • Łączna liczba aktywnych usług generujących przychód (RGU) wzrosła do ponad 16,5 mln, z czego ponad 80% (13,3 mln) to usługi świadczone w modelu kontraktowym. 
  • Skuteczna realizacja strategii programu smartDOM:
    – Dynamiczny wzrost liczby klientów multiplay o 285 tys. w ciągu roku do ponad 1,3 mln.
    – Już 22% klientów kontraktowych Grupy korzysta z oferty zintegrowanej, co w konsekwencji pozytywnie przekłada się na wskaźnik churn wynoszący 8,3% w IV kwartale.
    – Rozwój oferty Domowego Programu Oszczędnościowego o usługi monitoringu domu i ubezpieczeniowe, urządzenia AGD, a ostatnio także sprzedaż gazu i uruchomienie nowej kampanii promującej 9 produktów i usług smartDOM.
  • Stabilna baza 5,9 mln klientów kontraktowych, posiadających średnio 2,25 usługi. Średni przychód od tych klientów wzrósł do 88,7 zł w całym roku i do 90,7 zł w IV kwartale.
  • Rekordowy przyrost ilości usług kontraktowych o 640 tys. r/r, w tym RGU telefonii komórkowej o 214 tys. r/r, co wynika z korzystnego wpływu strategii multiplay, wspieranej w ostatnich miesiącach zintensyfikowaną migracją klientów z segmentu prepaid.
  • Baza usług Internetu mobilnego w modelu kontraktowym zwiększyła się o 163 tys. r/r do prawie 1,8 mln. Łączna liczba aktywnych usług dostępu do Internetu wynosiła blisko 2 mln.
  • Dzięki zarówno dobrej sprzedaży podstawowych pakietów, jak i usług dodatkowych (Multiroom i płatne usługi OTT), łączna liczba kontraktowych usług płatnej telewizji wzrosła rok do roku aż o 263 tys., osiągając łączną liczbę blisko 4,8 mln.
  • Statystyki segmentu prepaid pozostawały pod wpływem działań wynikających z ustawy antyterrorystycznej, obligującej do rejestracji kart SIM:
    – W związku z ustawowym obowiązkiem rejestracji kart SIM, w segmencie prepaid telefonii komórkowej nastąpiła zintensyfikowana migracja klientów do usług kontraktowych, połączona ze skokowym spadkiem sprzedaży nowych kart SIM na całym rynku prepaid. 
    – Promując przejrzystość standardów raportowania, Grupa Cyfrowy Polsat zdecydowała się całkowicie wykluczyć niezarejestrowane karty SIM ze swoich raportowanych statystyk z początkiem lutego 2017 roku, by w pełni odzwierciedlić efekty obowiązkowej rejestracji kart prepaid już w wynikach za I kwartał 2017 r. W efekcie tego na początku lutego i marca 2017 r. Grupa posiadała odpowiednio ponad 2,7 mln i ponad 2,8 mln zarejestrowanych kart SIM prepaid liczonych według dotychczas stosowanej 90-dniowej definicji użyciowej (liczba ta nie zawiera RGU płatnej telewizji). 
    – ARPU segmentu prepaid wzrosło w IV kwartale o 3,8% r/r i wynosiło 19,2 zł. 
  • Kanały Grupy Telewizji Polsat pozostawały niezmiennie liderem rynku oglądalności w grupie komercyjnej zarówno w IV kwartale, jak i całym roku – z wynikami odpowiednio: 25,1% (13,5% kanału głównego oraz 11,6% kanałów tematycznych) i 24,9% (13,2% kanału głównego oraz 11,6 % kanałów tematycznych). 
  • Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrosły w IV kwartale o 7,1% (przy rynku reklamy TV rosnącym w tempie 2% r/r) i wyniosły 336 mln zł, dzięki czemu udział Grupy w rynku reklamy TV zwiększył się do 27,2%. W 2016 roku Grupa odnotowała wzrost przychodów reklamowych o 5,6% do 1,093 mln zł. W tym czasie rynek reklamy TV wzrósł o 1,3% r/r, co przełożyło się na to, że udział Grupy Polsat w rynku reklamy wzrósł do 26,9%.
  • Średnia miesięczna liczba użytkowników największej polskiej telewizji internetowej IPLA wynosiła ok. 3,8 mln w całym roku, a w czwartym kwartale ur. – blisko 4 mln.
  • Bardzo dobre wyniki finansowe pro forma Grupy (konsolidacja wyników Grupy Midas w pełnym roku):
    – przychody: 9,650 mld zł, 
    – EBITDA: 3,660 mln zł,
    – marża EBITDA: 37,9%,
    – wolne przepływy pieniężne po spłacie odsetek od kredytów i obligacji wzrosły do poziomu 1,557 mld zł w okresie 12-miesięcznym, co daje możliwość prowadzenia bieżącej działalności spółki przy jednoczesnym obniżaniu zadłużenia,
    – dług netto/EBITDA zgodny z definicją SFA (tzn. z wyłączeniem długu, który nie jest obsługiwany gotówkowo) wyniósł 2,83x, a z uwzględnieniem zadłużenia Grupy Litenite – 3,06x.

 

Baza usług Cyfrowego Polsatu w 2016 roku

W wyniku nabycia i konsolidacji od 29 lutego 2016 r. wyników Grupy Midas (obecnie Grupa Aero2), w celu lepszego zobrazowania działalności biznesowej Grupy Polsat, do poziomu zysku operacyjnego (EBIT) w komunikacie prezentujemy porównanie raportowanych wyników Grupy w IV kwartale 2016 r. z wynikami pro forma za IV kwartał 2015 r.
 

– W 2016 roku, podobnie jak w latach ubiegłych, konsekwentnie i z sukcesem realizowaliśmy założoną strategię oraz skutecznie odpowiadaliśmy na wyzwania stawiane przez klientów i rynek. Osiągnęliśmy kluczowe cele zaplanowane na 2016 rok, a wśród nich należy wymienić finalizację transakcji zakupu Grupy Midas, zakończony proces refinansowania zadłużenia naszej Grupy, istotny wzrost liczby świadczonych usług, m.in. dzięki regularnemu rozwojowi programu smartDOM, oraz komercyjny sukces projektu UEFA EURO 2016, który wpłynął pozytywnie zarówno na wyniki oglądalności, jak i przychody reklamowe Telewizji Polsat – mówi Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o. – Bardzo dobre wyniki finansowe zarówno całej Grupy, jak i poszczególnych segmentów, potwierdzają skuteczność naszych działań, które planujemy równie efektywnie kontynuować w tym roku. 

Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.

Segment usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych
 

 

IV kwartał

 

2016

2015

Zmiana %

Łączna liczba RGU
(kontraktowe+przedpłacone)

16.524.936

16.469.969

0,3%

USŁUGI KONTRAKTOWE      
Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym:

13.254.598

12.614.703

5,1%

Płatna telewizja, w tym:

4.766.429

4.503.320

5,8%

Multiroom

1.021.720

936.307

9,1%

Telefonia komórkowa

6.730.427

6.516.643

3,3%

Internet

1.757.742

1.594.740

10,2%

Liczba klientów kontraktowych

5.882.804

5.916.103

-0,6 %

       
ARPU na klienta [PLN]

90,7

88,3

2,7 %

Churn na klienta

8,3%

10,0%

-1,7 p.p.

Wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta

2,25

2,13

5,6%

USŁUGI PRZEDPŁACONE      
Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym:

3.270.338

3.854.993

-15,2%

Płatna telewizja

79.306

31.972

148,0%

Telefonia komórkowa

2.972.443

3.591.736

-17,2%

Internet

218.589

231.285

-5,5%

ARPU na RGU prepaid [PLN]

19,2

18,5

3,8%

 

 – 2016 rok upłynął nam na konsekwentnym umacnianiu posiadanej, silnej pozycji na poszczególnych rynkach – telefonii komórkowej, płatnej telewizji i wideo online – oraz w obszarze usług multiplay. Podkreślenia wymaga wzrost liczby świadczonych usług kontraktowych aż o 640 tys., ponad 1,3 miliona klientów programu smartDOM oraz istotny spadek churn i konsekwentny wzrost średniego przychodu od klienta kontraktowego. Wskaźniki te świadczą o wzroście zadowolenia naszych klientów z usług, które im dostarczamy, co było i pozostaje dla nas priorytetem – podsumowuje Tobias Solorz. – Naszym celem na ten rok pozostaje dalszy wzrost bazy usług, nasycenia bazy klientów usługami zintegrowanymi oraz średniego przychodu od klienta. 

– Wraz z realizacją celów biznesowych Grupy w 2016 roku osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki finansowe segmentu usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych. Zarówno w czwartym kwartale, jak i całym 2016 roku utrzymaliśmy na stabilnym poziomie przychody, jak zawsze mamy pod kontrolą koszty i wypracowaliśmy wysokie marże EBITDA – komentuje Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o., Telewizja Polsat Sp. z o.o.

 

Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o., Telewizja Polsat Sp. z o.o. Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.

Wyniki finansowe pro forma segmentu usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych 
 

mln PLN

IV kwartał 2016

zmiana r/r

2016

pro forma

zmiana r/r

Przychody ze sprzedaży

2,178

1%

8,396

1%

Koszty operacyjne(1)

1,427

2%

5,309

4%

EBITDA

749

-2%

3,096

-4%

Marża EBITDA

34,4%

-0,8 p.p.

36,9%

-2,1 p.p.

Pro forma: Cyfrowy Polsat, Metelem, Aero 2 (wcześniej Midas), skonsolidowane sprawozdania finansowe i analizy własne
* Koszty nie uwzględniają amortyzacji, utraty wartości i likwidacji

Segment nadawania i produkcji telewizyjnej 

– Zarówno w IV kwartale, jak i w całym 2016 roku kanał główny, kanały tematyczne, jak i cała Grupa Telewizji Polsat były liderami oglądalności w swoich kategoriach w grupie komercyjnej. Nasze przychody reklamowe po raz kolejny rosły ze znacznie szybciej niż cały rynek reklamy TV – o 7,1% w IV kwartale i 5,6% w całym 2016 roku – mówi Maciej Stec, Członek Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Telewizja Polsat Sp. z o.o. – Do tak dobrych wyników przyczynił się także zrealizowany z sukcesem w okresie letnim unikalny i kompleksowy projekt UEFA EURO 2016. Emisję meczów na antenie otwartej połączyliśmy z dedykowanymi temu wydarzeniu kanałami Polsat Sport 2 i Polsat Sport 3, w których można było obejrzeć wszystkie 51 meczów, na żywo i w jakości HD. 

 

Maciej Stec, Członek Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Telewizja Polsat Sp. z o.o.

 

 

IV kwartał

 

 

 

 
 

2016

2015

Zmiana p.p./%

2016

2015

Zmiana p.p./%

Udział w oglądalności1, w tym:

25,1%

24,8%

0,3 p.p.

24,9%

24,6%

0,3 p.p.

POLSAT (kanał główny)

13,5%

13,2%

0,3 p.p.

13,2%

13,2%

0,0 p.p.

Kanały tematyczne

11,6%

11,6%

0,0 p.p.

11,6%

11,4%

0,2 p.p.

Przychody z reklamy i sponsoringu2

(mln PLN)

336

313

7,1%

1,093

1,035

5,6%

Udział w rynku reklamy3

27,2%

25,9%

1,3 p.p.

26,9%

25,8%

1,1 p.p.

 

 

 

 

 

 

 

Wydatki na reklamę telewizyjną na rynku4

(mln PLN)

1,236

1,212

2%

4,068

4,014

1,3%

1 NAM, udział w oglądalności w grupie wszyscy 16-49 lat, cała doba;
2 Przychody z reklamy i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat wg definicji SMG Poland;
3 Szacunki własne na podstawie danych SMG Poland (dawniej SMG Starlink); 
4 SMG Poland, reklama spotowa i sponsoring;

Wyniki finansowe segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej
 

mln PLN IV kwartał 2016 zmiana r/r 2016 zmiana r/r
Przychody ze sprzedaży 414 7% 1,484 14%
Koszty operacyjne(1) 258 -1% 920 8%
EBITDA 154 23% 563 27%
Marża EBITDA 37,1% 4,8 p.p. 38,0% 3,7 p.p.

* Koszty nie uwzględniają amortyzacji, utraty wartości i likwidacji
 

– Zrównoważona polityka programowa oraz konsekwentna kontrola kosztów miały odzwierciedlenie w istotnym wzroście zarówno przychodów, jak i EBITDA segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej w 2016 roku. Na tak dobre wyniki miał też wpływ duży sukces sprzedażowy, operacyjny i finansowy projektu UEFA EURO 2016 – komentuje Katarzyna Ostap-Tomann.

 

Konferencja Cyfrowego Polsatu

Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat

Wyniki finansowe pro forma Grupy Cyfrowy Polsat za IV kwartał i cały 2016 r.
 

mln PLN

IV kwartał 2016

zmiana r/r

2016
pro forma

zmiana r/r

Przychody

2,535

1,5%

9,650

2,5%

Koszty*

1,628

1,3%

5,999

4%

EBITDA

902,3

1,9%

3,660

-0,5%

Marża EBITDA

35,6%

0,2 p.p.

37,9%

-1,1 p.p.

Pro forma: Cyfrowy Polsat, Telewizja Polsat, Metelem, Midas, skonsolidowane sprawozdania finansowe i analizy własne
* Koszty nie uwzględniają amortyzacji, utraty wartości i likwidacji

 

– To kolejny rok, kiedy osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki finansowe całej Grupy. Stabilne przychody oraz kontrola kosztów operacyjnych skutkowały stabilizacją wyniku EBITDA oraz jego silną marżą. W ubiegłym roku konsekwentnie zmniejszaliśmy zadłużenie, co pozostaje także naszym priorytetem na ten rok. Cały czas silną pozycję w naszej Grupie stanowią stabilne i wysokie wolne przepływy pieniężne, które nie tylko pozwalają nam realizować cele biznesowe, ale także planowo zmniejszać zadłużenie naszej Grupy – podsumowuje Katarzyna Ostap-Tomann.

Najważniejsze wydarzenia biznesowe w 2016 roku

  • W grudniu Cyfrowy Polsat wprowadził aktualizację na dekoder EVOBOX PVR, dzięki której użytkownicy zyskali dwie nowe funkcje – radio internetowe z ofertą kilkuset stacji oraz możliwość włączenia podglądu dla aktualnie oglądanego programu i jednoczesnego przełączenia się na dowolny kanał z listy.
  • W listopadzie Plus wprowadził nową usługę Bezpieczny Dom i Bezpieczna Firma pozwalającą na zdalny monitoring domu i firmy pod nieobecność właścicieli, poprzez aplikację mobilną instalowaną na smartfonach i tabletach oraz serwis WWW na komputerach. 
  • W październiku, podczas uroczystej gali SAT Kurier Awards 2016, Cyfrowy Polsat został wyróżniony dwoma statuetkami w kategorii: „Najlepszy dekoder dedykowany” dla EVOBOX PVR oraz „Najlepsza usługa” dla telewizji internetowej IPLA. Nowoczesne i multimedialne oprogramowanie dekodera EVOBOX PVR zostało także nagrodzone podczas międzynarodowych targów IBC w kategoriach: „Najlepsza interaktywna Aplikacja lub Technologia” na CSI Awards oraz zostało uznane za innowacyjny produkt na IBC Best of Show Awards.
  • 1 września do oferty kompleksowych usług smartDOM została wprowadzona nowa kategoria urządzeń – sprzęt AGD. 
  • 23 sierpnia Grupa Cyfrowy Polsat wprowadziła najnowszy standard mobilnego Internetu – Internet LTE Plus Advanced, dający możliwość pobierania danych z prędkością nawet do 300 Mb/s. 
  • 17 sierpnia Grupa Cyfrowy Polsat we współpracy z Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń ERGO Hestia wprowadziła nową propozycję dla swoich klientów – „JA+ Ubezpieczenia”
  • W sierpniu telewizja internetowa IPLA poszerzyła swoją ofertę o 31 nowych kanałów tv online. 
  • W lipcu Grupa Cyfrowy Polsat we współpracy z firmą Huawei rozpoczęła projekt wdrożenia nowego, wspólnego dla Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu środowiska informatycznego. 
  • Od 10 czerwca do 10 lipca w ofercie Cyfrowego Polsatu można było oglądać Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2016 – wszystkie 51 spotkań, na żywo i w jakości HD, można było zobaczyć na dwóch kanałach w całości poświęconych EURO 2016 – Polsat Sport 2 i Polsat Sport 3. Przekaz na żywo udostępniała także telewizja internetowa IPLA.
  • 11 maja Cyfrowy Polsat uruchomił Cyfrową Strefę Twórców – miejsce, za pośrednictwem którego twórcy w prosty sposób mogą zgłaszać swoje pomysły, idee czy ciekawe scenariusze produkcji filmowych.
  • 26 kwietnia dekoder EVOBOX PVR został wyróżniony Złotym Medalem MTP, a 28 kwietnia Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat została uhonorowana statuetką Orła „Rzeczypospolitej” w kategorii Najlepsza firma infrastruktury, handlu i usług niefinansowych. 
  • 15 marca Cyfrowy Polsat uruchomił nową ofertę Cyfrowy Polsat GO poszerzającą pakiet satelitarny o dostęp online do wybranych treści na żądanie i kanałów linearnych zgodnie z wybranym przez abonenta pakietem telewizyjnym oraz dodatkowych bezpłatnych i płatnych treści VOD.
  • 14 marca oferta TV Mobilnej Cyfrowego Polsatu, dostępna w ramach DVB-T, została poszerzona o 4 nowe kanały tematyczne – Polsat Café, Polsat Play, Comedy Central Family i TVN Style.
  • 12 marca telewizja internetowa IPLA, w ramach uznania za produkty i usługi najwyższej jakości skierowane do segmentu rodzinnego, w szczególności do dzieci, została nagrodzona Znakiem Jakości KidZone.
  • 26 lutego Polkomtel ogłosił budowę pierwszej w Polsce komercyjnej sieci LTE-Advanced z prędkością Internetu do 300 Mb/s.
  • W lutym Grupa Cyfrowy Polsat za pośrednictwem spółki Polkomtel kupiła spółkę Litenite kontrolującą 66% akcji w Grupie Midas.
  • Pod koniec stycznia zakończony został proces refinansowania dotychczasowego zadłużenia Grupy, skutkujący korzystniejszymi warunkami finansowymi oraz większą elastycznością w zakresie bieżącej działalności operacyjnej i inwestycyjnej Grupy. 
  • Według raportu będącego wynikiem zleconego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej badania jakości usług telefonii mobilnej w kategorii transmisji danych najszybszym był Internet Plusa. Średnia prędkość pobierania danych w sieci Plus wyniosła 25,19 Mb/s, to aż dwa razy szybciej niż w Play i o 25% lepiej niż w T-Mobile i Orange.
  • W drugiej połowie stycznia telewizja internetowa IPLA udostępniała przekaz na żywo meczów XII Mistrzostw Europy w piłce ręcznej mężczyzn Polska 2016. Abonenci Cyfrowego Polsatu i klienci sieci Plus mogli oglądać rozgrywki bez dodatkowych opłat. 
  • 15 stycznia 2016 r. w ofercie Cyfrowego Polsatu pojawił się EVOBOX PVR – najnowocześniejszy i najbardziej zaawansowany dekoder satelitarny dostępny w ofertach operatorów. Dekoder ten powstał w należącej do Grupy Polsat fabryce w Mielcu.

Aktualizacja:
Podczas konferencji padło zapytanie o wypłatę dywidendy za 2016 rok. Zarząd spółki ma podjąć decyzję w tej sprawie do końca czerwca br.
Cyfrowy Polsat poinformował, że ma 700-800 tys. abonentów najtańszego pakietu telewizyjnego.

Cyfrowy PolsatTV-SAT

Oświadczenie Cyfrowego Polsatu w sprawie projektu ustawy abonamentowej

Cyfrowy Polsat od wielu lat wspiera ideę finansowania mediów publicznych z opłat abonamentowych uiszczanych przez wszystkie podmioty wymienione w obecnie obowiązującej ustawie o opłatach abonamentowych przy jednoczesnym wyeliminowaniu reklamy jako źródła przychodu mediów publicznych.

Oświadczenie Cyfrowego Polsatu w sprawie projektu ustawy abonamentowej
Oświadczenie Cyfrowego Polsatu w sprawie projektu ustawy abonamentowej

Media publiczne powinny być więc finansowane wyłącznie z opłat abonamentowych uiszczanych przez wszystkich odbiorców radia i telewizji, tak aby realizowały one jedynie cele związane z misją publiczną. Odpowiednie bazy danych, które mogą być podstawą do powszechności płacenia abonamentu, są w posiadaniu organów państwa. Natomiast projekt przedstawiony przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego nie wspiera powszechności płacenia abonamentu, gdyż wprowadza rozwiązanie, które traktuje obywateli w sposób wybiórczy i ma dotyczyć tylko części społeczeństwa.

Dotychczasowa niemoc instytucji zobowiązanych do poboru abonamentu ma zostać zastąpiona nakazem przekazania przez dystrybutorów płatnej telewizji danych osobowych swoich klientów Poczcie Polskiej SA. Uznajemy taką propozycję zmian legislacyjnych za niezgodną z zasadą konstytucyjnej równości obywateli wobec prawa, a ujawnienie chronionych danych osobowych klientów płatnej telewizji za naruszającą ich prawa konsumenckie i osobiste.

Osiągnięcie konsensusu rynkowego w sprawie przyjęcia rozwiązań nowej ustawy abonamentowej uważamy za stosunkowo proste, pod warunkiem stosowania tych samych reguł wobec wszystkich obywateli, bez rozróżniania, czy są klientami sieci kablowych, platform satelitarnych, platform internetowych czy też naziemnej telewizji cyfrowej.

Cyfrowy PolsatInternet

40 mln zł kary dla Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu

Kampanie reklamowe Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu dotyczące ofertysmartDOM i Power LTE wprowadzały w błąd, uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. UOKiK nałożył kary na obie spółki w łącznej wysokości ponad 40 mln zł oraz nakazał emisję informacji o naruszeniu praw konsumentów w telewizji i publikację decyzji na stronach internetowych.

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów napływały skargi konsumentów dotyczące dwóch kampanii reklamowych ofert smartDOM i Power LTE. Jest to pakiet usług Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu. Skargi dotyczyły reklam prezentowanych latem 2014 roku w prasie, mediach elektronicznych i na bilboardach hasłem Power LTE – Internet LTE bez limitu danych. Następnie, przed Bożym Narodzeniem, spółki emitowały reklamy telewizyjne, które sugerowały, że pakiet usług wraz ze smartfonem, tabletem i telewizorem można uzyskać za 61 zł miesięcznie.

Klienci skarżyli się do UOKiK, że zostali wprowadzeni w błąd. Pokazują to przykłady:

  • Niestety, mniej więcej po miesiącu użytkowania internetu okazało się, że posiada on limity danych, po przekroczeniu których internet znacząco spowalnia.
  • Za tablet i telewizor trzeba dodatkowo i to dużo płacić, a hasło w telewizji wskazuje, że za tę kwotę jest wszystko.

Postępowania Urzędu wobec obu spółek potwierdziły te sygnały. Rzeczywiste warunki promocji Power LTE ograniczały zarówno wielkość transferu (pakiety danych), jak i prędkość transmisji danych po wykorzystaniu pakietu, nawet do 32 kb/s. Konsument nie mógł też kupić pakietu usług telekomunikacyjnych ze smartfonem, tabletem i telewizorem za cenę 61 zł miesięcznie. W rzeczywistości oferta obejmowała tylko cenę za świadczoną usługę, a za sprzęt trzeba było zapłacić dodatkowo.
 

– Zakwestionowaliśmy wprowadzanie w błąd w reklamie usług telekomunikacyjnych i sprzętu elektronicznego. Praktyki obu spółek mogły spowodować straty finansowe u tych konsumentów, którzy zdecydowali się zawrzeć umowę w ramach promocji smartDOM i Power LTE. Nasze postępowania wykazały, że rzeczywiste warunki oferty różniły się od tych prezentowanych w reklamach. Oczywiście, reklama może przybierać różne konwencje, m.in. uproszczenia czy żarty. Nie może jednak wprowadzać w błąd co oferty przedsiębiorcy – wyjaśnia Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów Prezes UOKiK nałożył kary finansowe w łącznej wysokości 40,4 mln zł (30,7 mln zł na Polkomtel i 9,7 mln zł na Cyfrowy Polsat).

Ponadto Prezes UOKiK nakazał Cyfrowemu Polsatowi i Polkomtelowi emisję ogłoszeń o wprowadzeniu konsumentów w błąd. Przez 30 dni mają być emitowane w telewizji, po 5 razy dziennie w paśmie wieczornym. W ogłoszeniach tych spółki mają obowiązek poświecić każdemu z naruszeń co najmniej po 15 sekund. Decyzje Urzędu obie spółki mają zamieścić na swoich stronach wraz z linkiem w górnej części strony głównej. Decyzje nie są ostateczne, przedsiębiorcy mogą odwołać się do sądu.
 

Cyfrowy Polsat

Nowa TV już na liście Cyfrowego Polsatu

Nowa TV już na liście Cyfrowego Polsatu. 23 stycznia 2017 roku na pozycji nr 992 w dekoderach Cyfrowego Polsatu pojawił się kanał należący do Grupy ZPR Media – Nowa TV. Kanał na liście dostał tymczasową identyfikację "TEST_11" i póki co nie został jeszcze do niego dołączony system kodowania Nagra MA Cyfrowego Polsatu. Warto przypomnieć, że Nowa TV jest dostępna z transpondera Grupy TVN nr 10 satelity Eutelsat Hot Bird 13C (13,0°E) o częstotliwości 11,393 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK. Nowa TV już na liście Cyfrowego Polsatu

Parametry techniczne Nowa TV:
Eutelsat Hot Bird 13C (13,0°E)
tp. 10 (11,393 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK)

ID: NOWA TV
PID V: 526 (MPEG-4/SD)
PID A: 790 (pol)
PID PCR: 526
SID: 4325
PID PMT: 274
PID HbbTV: 7025
Provider: TVN
Kodowanie: Nagra MA (S4/N3 – nc+), Conax (nc+, sieci kablowe), Viaccess PC 3.0 (Orange)

Cyfrowy Polsat

Wystartuje kanał Polsat Doku – 10 Luty 2017

Wystartuje kanał Polsat Doku – 10 Luty 2017. Jak wynika z ramówki nowego kanału Telewizji Polsat – Polsat Doku, stacja ta wystartuje w piątek, 10 lutego 2017 roku o godz. 6:00 pierwszym odcinkiem serii „Czas wojowników” z 2013 roku. Polsat Doku trafi do oferty Cyfrowego Polsatu. Na razie nie wiadomo, czy znajdzie się w ofercie innych operatorów i jacy to będą operatorzy.

Wystartuje kanał Polsat Doku
Wystartuje kanał Polsat Doku

W ramówce Polsatu Doku pojawią się głównie filmy i cykle dokumentalne oraz docu-soapy i docu-crime’y. Szefem stacji jest Radosław Sławiński, odpowiedzialny także za antenę Polsat Play. Wśród propozycji Polsatu Doku znajdą się takie pozycje, jak „Uciec od zgiełku – niesamowite hotele świata”, „Miasto niedźwiedzi polarnych”, „Katastrofy, które wstrząsnęły światem” czy „Przemytnicy – cała prawda o czarnym rynku”.

Zgodnie z warunkami koncesji, przyznanej w grudniu 2015 roku, Polsat Doku (pierwotnie pod nazwą Polsat Docu) będzie rozpowszechniany codziennie, nie mniej niż 12 godzin na dobę (jak wynika z ramówki będzie nadawał całą dobę) i będzie miał charakter uniwersalny. Będzie adresowany do wszystkich widzów powyżej 16. roku życia. Na ofertę programową w tygodniowym czasie nadawania programu w godz. 6:00-23:00 złożą się filmy fabularne – 15 proc., filmy dokumentalne – 20 proc., audycje rozrywkowe – 10 proc. oraz inne rodzaje audycji odpowiadające na zapotrzebowanie widzów – 5 proc. Audycje powtórkowe zajmą ok. 75 proc. tygodniowego czasu nadawania. Według deklaracji wnioskodawcy, audycje wytworzone pierwotnie w języku polskim będą stanowić 34 proc., a audycje europejskie 51 proc. w kwartalnym czasie nadawania programu.

Cyfrowy Polsatnc+

Cyfrowy Polsat i nc+: HGTV a wypowiedzenie umowy

7 stycznia br., w wyniku decyzji nadawcy – Grupy TVN (Scripps Networks Interactive), obecny w pakietach platform Cyfrowy Polsat i nc+ kanał TVN Meteo Active zmieni się w HGTV Home & Garden TV (więcej tutaj). Czy w związku z tym abonentom tych platform przysługuje prawo do wypowiedzenia umów bez ponoszenia konsekwencji?

Cyfrowy Polsat i nc+ HGTV a wypowiedzenie umowy

 

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

– Jest to rebranding kanału, co nie daje abonentom prawa do wypowiedzenia umowy bez ponoszenia konsekwencji – poinformowała serwis satkurier.pl Olga Zomer, rzecznik prasowy Cyfrowego Polsatu.

– Nie przysługuje, bowiem jest to rebranding. Kanał TVN Meteo Active zmienia nazwę na HGTV Home & Garden TV – poinformował serwis satkurier.pl Marcin Przybylski, koordynator PR do spraw mediów społecznościowych, technologii i ofert platformy nc+.

Cyfrowy Polsat

Cyfrowy Polsat nadużywa pozycji dominującej

2 stycznia 2017 roku operator platformy satelitarnej Cyfrowy Polsat przesunął kanał TV Puls z dotychczasowej pozycji 84. na pozycję 157. i ulokował na pozycji 84. program Super Polsat, rozpowszechniany przez swoją spółkę zależną. Według Telewizji Puls, krok ten był „samowolny” i poczyniony „bez jakiegokolwiek uprzedzenia”.

Cyfrowy Polsat nadużywa pozycji dominującej

Telewizja Puls poinformowała, że w wyniku tego działania skierowała do Cyfrowego Polsatu wezwanie o przywrócenie programu TV Puls na dotychczasową pozycję 84., argumentując, iż „działanie Cyfrowego Polsatu jest nie tylko zakłóceniem dostępu do odbioru programu TV Puls i pogwałceniem prawa odbiorców do informacji, ale czynem nieuczciwej konkurencji, polegającym na przejęciu przez program Super Polsat audytorium dotychczas zgromadzonego przez TV Puls na wspomnianej pozycji 84.”

Według Telewizji Puls, działanie Cyfrowego Polsatu jest także „sztandarowym przykładem nadużycia pozycji dominującej w środkach masowego przekazu, gdzie operator posiadający sieć dystrybucyjną (w tym przypadku platformę satelitarną) decyduje się preferować program swej spółki zależnej, kosztem innego nadawcy, naruszając przy tym reguły ochrony konkurencji i otwartego charakteru audiowizualnych usług medialnych”. W tych okolicznościach Telewizja Puls zapowiedziała, że podejmie „wszelkie kroki prawne w celu przywrócenia stanu zgodnego z prawem”.

Przypomnijmy, że 23 grudnia ub.r. na pozycję 84. w Cyfrowym Polsacie wersja SD TV Puls została zastąpiona przez TV Puls HD, uruchomiony 19 października ub.r.

Redakcja satkurier.pl zwróciła się do rzecznika prasowego Cyfrowego Polsatu z prośbą o komentarz w tej sprawie. Jak tylko uzyskamy takie oświadczenie, zostanie ono opublikowane na naszej stronie.