Problemy z odbiorem TVP2 HD z satelity po 18.11? Oto rozwiązanie!

18 listopada br. Cyfrowy Polsat dokonał pewnych zmian technicznych w emisji kanałów z dwóch transponderów na pozycji 13°E. Jak się okazuje wygenerowało to nieoczekiwane problemy dla posiadaczy niektórych modeli odbiorników niededykowanych – co ważne – także dla osób niekorzystających z oferty Cyfrowego Polsatu, gdyż emisja wielu kanałów jest wykorzystywana jednocześnie przez różne platformy satelitarne i oferty płatnej TV pre-paid.

Problemy z odbiorem TVP2 HD z satelity po 18.11? Oto rozwiązanie!

Zmiana techniczna polegała konkretnie na zmianie PID PMT. Jest to wartość pozwalająca odbiornikom po odczytaniu określić pozostałe dane PID (w tym Video, Audio oraz informacje o szyfrowaniu). Dotychczas dla kanałów z tp. 120 (10,911 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK) i tp. 78 (12,265 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK) wszystkie kanały miały ustawioną wspólną wartość PID PMT na 32. Obecnie każda stacja ma osobną.

Niewykluczone, że zmiana była związana z modernizacjami na stacji uplink Cyfrowego Polsatu, być może zmianą multipleksera na nowszy model.

Skutkiem ubocznym tej poprawki okazał się brak dostępu do kanałów z tych dwóch transponderów na wybranych modelach odbiorników satelitarnych, których działanie opierało się właśnie o wartości PID PMT w celu wykrywania wartości PID Video i Audio. Mogą one prezentować błędną informacje o „zakodowanym kanale”, mimo obecności zarówno sygnału jak i uprawnień na karcie kodowej.

Do redakcji jak na razie napływają raporty przede wszystkim od posiadaczy odbiorników Opticum x406poraz X310.

W przypadku wystąpienia takiego problemu zalecamy usunięcie niedziałających kanałów z obydwu wymienionych transponderów oraz ich ponowne ręczne wyszukanie albo też np. w przypadku odbiornika Opticum X310 można skorzystać z opcji „Szybkie wyszukiwanie” znajdującej się w menu Instalacja (tam należy wskazać kartę posiadanego operatora i uruchomić funkcję – jej poprawne wywołanie trwa ok. 10 minut, jeśli ekran tylko mignie – należy uruchomić ją ponownie, aż będzie widać postęp operacji).

Proces jest jednorazowy – po wykonaniu operacji w poprawny sposób dostęp do kanałów powinien wrócić.

Nie wszystkie modele odbiorników mogą mieć problemy – zależy to od rozwiązań zastosowanych w oprogramowaniu oraz od sposobu zapisu informacji o PID. Prosimy o informacje w komentarzach w jakich modelach urządzeń w/w problem się pojawił.

Lista kanałów, które mogą sprawiać problemy z odbiorem po 18 listopada:
Eutelsat Hot Bird 13C (13,0°E)
tp. 120 (10,911 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK)

  • Sundance HD
  • Polsat Film HD
  • STARS.TV (FTA)
  • Universal HD
  • TLC HD
  • H2 HD
  • Polsat News HD
  • Fightbox HD
  • Eurosport 1 HD
  • 13 Ulica HD
  • Lifetime HD
  • TestS (test Sci-Fi Channel)

Eutelsat Hot Bird 13B (13,0°E)
tp. 78 (12,265 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK)

  • Polsat Sport HD
  • Fox Comedy HD
  • Polsat Viasat History HD
  • TVP 2 HD
  • Polsat HD
  • Polsat Sport Extra HD
  • AXN HD
  • Cinemax 2 HD
  • FOX HD
  • History HD
  • PPV – KSW 37

Cyfrowy Polsat stale korzysta ze „starego” układu PID PMT jeszcze na tp. 112 (10,758 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK). Jako że wygląda, iż operator się z niego wycofuje, to za jakiś czas także kanały z tp. 112 mogą zostać przełączone w podobny sposób.

satkurier.pl

Największy i najstarszy serwis poświęcony telewizji cyfrowej, przygotowywany przez wydawcę miesięcznika SAT Kurier. Bieżące wydarzenia z rynku mediów i nowych technologii. Portal SATKurier.pl - najnowsze informacje - telewizja, media, platformy, nowe kanały, radio, technologie, transmisje sportowe

Może to Cię również zaiteresować

Napisz komentarz ...

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.