Do Nasutowa, Krasienina oraz Żulina zaczną kursować po feriach autobusy lubelskiej komunikacji miejskiej.
Na tym się nie skończy, bo podlubelskie gminy budują już przystanki, do których mogą być w przyszłości wydłużone trasy kolejnych linii autobusowych.
– To świetna wiadomość – cieszy się jeden z mieszkańców Krasienina.
– Teraz, żeby dostać się do Lublina trzeba jechać busem i na dworcu PKS przesiadać się w miejski autobus.
Po feriach wydłużone mają być trasy trzech linii autobusowych kursujących na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.
Linia 44 zostanie wydłużona do Krasienina,
Linia 24 będzie jeździć do Nasutowa,
Linia 74 do Ciecierzyna i Żulina
– wylicza Krzysztof Urbaś, wójt gminy Niemce.
– Ta komunikacja jest bardzo wyczekiwana przez naszych mieszkańców.
Teraz, kiedy umowy są już podpisane, możemy wykorzystać część pieniędzy z ZIT-u na zawrotki dla autobusów i „Park and Ride” postojowe.Na każdej ze wspomnianych linii wydłużonych zostanie dziewięć kursów.
Pasażerowie będą płacić tyle samo, co za przejazd po Lublinie.
Bilet będzie w cenie miejskiego biletu – zapowiada wójt.
Gmina będzie dopłacać do tych kursów około 1 mln złotych rocznie.
W planie jest wydłużenie tras kolejnych linii autobusowych.
Ościenne gminy planują już budowę węzłów przesiadkowych, do których miałyby dojeżdżać autobusy z Lublina.
Gmina Konopnica zamierza zbudować taką pętlę w Kozubszczyźnie, obok stacji kolejowej Motycz.
Miałaby tam dojeżdżać część autobusów kończących teraz kursy na pętli na Węglinie.
– Chcemy dogadać się z ZTM w Lublinie – przyznaje Mirosław Żydek, wójt gminy Konopnica, który przymierza się już do budowy pętli. – Przetarg chcemy ogłosić w drugiej połowie roku – zapowiada.
Wraz z pętlą dla autobusów powstać ma parking i stacja Lubelskiego Roweru Miejskiego.Pętla w Konopnicy to jeden z przystanków planowanych w ramach unijnego projektu.
Z którego mają zostać przebudowane pętle: Mętów, Wygodna, Tomaszowice, Jastków, Dominów i Ciecierzyn – wylicza Anna Zalewska z Zarządu Transportu Miejskiego i potwierdza, że Lublin jest gotów do rozwoju siatki linii podmiejskich.
W chwili obecnej na mocy porozumień międzygminnych komunikacją miejską objęte są wszystkie gminy sąsiednie poza gminą Strzyżewice.
Jeden z nowych węzłów przesiadkowych powstać ma przy dworcu kolejowym w Niedrzwicy Dużej.
Na ten węzeł planujemy przekierować ruch busów kursujących przez Niedrzwicę – mówi zastępca wójta, Bartosz Dąbrowski.
Do nowej pętli nie dotrą jednak miejskie autobusy, chociaż gmina rozważała wydłużenie tam kursów linii 8 kończących się teraz w Krężnicy Jarej.
Władze uznały jednak, że gminie się to nie opłaci.
Dopłata, którą musielibyśmy pokryć byłaby niewspółmierna do korzyści – przyznaje Dąbrowski i zapowiada, że niedrzwicki węzeł będzie nastawiony na transport kolejowy jako alternatywę dla busów.
Mapa kursów (online) wszystkich linii MPK Lublin
Jeżeli znacie szczegóły poszczególnych kursów – informujcie nas na łamach naszej strony lub przez formularz kontaktowy.
Aktualizacja: Więcej szczegółów o lini 24 tutaj.
- Agnieszka Antoń-Jucha
- drs
- dziennikwschodni.pl
Dlaczego takie małe mikrobusy skierowało MPK do Nasutowa? Powinny jeździć normalne autobusy aby wygodnie siedzieć. Odrzucali trasy a teraz co małe autobusy?
Witam, Zastanawia mnie jedna rzecz. W rozkładzie jazdy MPK Lublin nie mogę znaleźć numeru 24 który ma jeździć do Nasutowa. O co chodzi?