TELE TECHNIKA

DLA CIEBIE DLA DOMU DLA FIRMY

nc+

nc+

Oświadczenie nc+ po hakerskim ataku DDoS

Platforma nc+ wydała oświadczenie w związku z wykrytym dnia 19 lutego br. atakiem DDoS. Celem tego typu ataków, przeprowadzanych równocześnie z wielu komputerów, jest uniemożliwienie działania poprzez zajęcie wszystkich wolnych zasobów. Hakerzy uderzyli w systemy informatyczne nc+, co doprowadziło m.in. do braku możliwości u części abonentów obejrzenia tego dnia meczów Ligi Mistrzów UEFA w ramach nc+ GO. 

Oświadczenie nc+ po hakerskim ataku DDoS
Oświadczenie nc+ po hakerskim ataku DDoS

Pełna treść oświadczenia platformy nc+ w związku z atakiem DDoS (z dnia 20 lutego):

Szanowni Abonenci,

w trakcie wczorajszych transmisji rozgrywek Ligi Mistrzów UEFA systemy informatyczne nc+ zostały zaatakowane przez hakerów atakiem DDoS.

To spowodowało, że wielu z Państwa nie mogło zobaczyć wczorajszych rozgrywek Ligi Mistrzów UEFA za pośrednictwem usługi nc+ GO, zalogować się do serwisu moje nc+ oraz zamówić dostęp do kanałów i serwisów pay-per-view Polsat Sport Premium. W konsekwencji przeprowadzonego ataku, wydłużeniu uległ również czas oczekiwania na połączenie z infolinią nc+.

Przepraszamy za zaistniałą sytuację i zapewniamy, że podjęliśmy wszystkie możliwe działania, które mają zapewnić prawidłowe funkcjonowanie usług zarówno dzisiaj, jak i w przyszłości.

Platforma nc+

 

Oświadczenie nc+ po hakerskim ataku DDoS

Cyfrowy Polsatnc+

Ile za kanały Polsat Sport Premium zapłacą abonenci nc+?

Od 1 lutego 2019 roku kanały Polsat Sport Premium z transmisjami Ligi Mistrzów UEFA i Ligi Europy UEFA będą dodatkowo płatne dla abonentów platformy nc+. Wysokość opłaty będzie zależała od tego, czy abonent zdecyduje się na przedłużenie umowy, czy też będzie chciał mieć do nich dostęp w ramach obowiązującej umowy.
Ile za kanały Polsat Sport Premium zapłacą abonenci nc+
Ile za kanały Polsat Sport Premium zapłacą abonenci nc+

Abonenci nc+ przedłużający umowę będą mogli uzyskać dostęp do kanałów Polsat Sport Premium w promocyjnej cenie. Jej wysokość jest kwestią indywidualną, przy czym im wyższy (droższy) ma się pakiet, tym spodziewać się należy niższej opłaty.

Natomiast abonenci nc+, którzy nie chcą teraz przedłużać umowy z operatorem, mogą uzyskać dostęp do kanałów Polsat Sport Premium na zasadzie opcji dodatkowej w promocyjnej cenie 20 zł miesięcznie ze zobowiązaniem do końca okresu oznaczonego umowy. Standardowa cena wynosi 30 zł miesięcznie (bez zobowiązania). Warunkiem skorzystania przez abonenta z opcji dodatkowej Polsat Sport Premium jest korzystanie z pakietu zawierającego opcję dodatkową Canal+ oraz pakietu Extra+.

Pozycje kanałów Polsat Sport Premium w dekoderach nc+:
130 – Polsat Sport Premium 1
131 – Polsat Sport Premium 2
132 – Polsat Sport Premium 3 PPV
133 – Polsat Sport Premium 4 PPV
134 – Polsat Sport Premium 5 PPV
135 – Polsat Sport Premium 6 PPV

Kanały Polsat Sport Premium 1 i 2 są dedykowane prestiżowym rozgrywkom Ligi Mistrzów UEFA i Ligi Europy UEFA. Każdy dzień meczowy to ok. 8 godzin dziennie relacji na żywo – studio i mecze. Nowe godziny rozgrywania spotkań w Lidze Mistrzów: dwa o godz. 18:55 i sześć o godz. 21:00 we wtorki i środy; w czwartki mecze Ligi Europy. Najnowocześniejsze i największe studio sportowe w Polsce – zaprojektowane specjalnie z myślą o rozgrywkach Ligi Mistrzów UEFA i Ligi Europy UEFA, o powierzchni 700 m2, ze ścianą wideo o rozdzielczości 4x4K, oprawą wizualną realizowaną z wykorzystaniem nowoczesnych technologii – rozszerzonej rzeczywistości (AR) i modeli 3D. Bogactwo programów towarzyszących meczom: przed- i pomeczowe studia, pogłębione analizy, reportaże, wywiady, doświadczeni eksperci i komentatorzy, liczni goście specjalni oraz wiele innych materiałów przygotowywanych z myślą o kibicach piłkarskich.

Natomiast kanały Polsat Sport Premium 3, 4, 5 i 6 PPV są uruchamiane we wtorki i środy, kiedy rozgrywane są spotkania Ligi Mistrzów UEFA oraz w czwartki, kiedy rozgrywane są spotkania Ligi Europy UEFA. Dzięki temu widzowie będą mogli zobaczyć na żywo wszystkie mecze każdej kolejki Champions League, a także mecze Europa League transmitowane w kanałach i serwisach pay-per-view Polsat Premium. 

Dodajmy, iż 12 lutego rozegrane zostaną pierwsze mecze 1/8 finału Ligi Mistrzów UEFA i 1/16 finału Ligi Europy UEFA.

nc+

Pierwszy w historii mecz PGNiG Superligi w 4K

Platforma nc+ pokaże na żywo pierwszy w historii PGNiG Superligi mecz w UHD 4K. 30 stycznia br. piłkarze ręczni wicelidera rozgrywek NMC Górnika Zabrze zagrają z aktualnym mistrzem Polski PGE VIVE Kielce. Transmisję w 4K przeprowadzi od godz. 18:15 Canal+ 4K Ultra HD, a w HD nSport+. Produkcją sygnału zajmie się Ekstraklasa Live Park.

Pierwszy w historii mecz PGNiG Superligi w 4K
Pierwszy w historii mecz PGNiG Superligi w 4K

Platforma nc+ od ponad roku umożliwia swoim abonentom oglądanie sportowych wydarzeń w najwyższej jakości obrazu. W standardzie 4K transmitujemy wybrane mecze Premier League, LaLiga Santander oraz Bundesligi. W maju 2018 wyprodukowaliśmy transmisję Grand Prix Polski na żużlu w 4K, a w grudniu 2018 rozpoczęliśmy produkcję transmisji meczów LOTTO Ekstraklasy w 4K UHD. Teraz, jako pierwsi, pokażemy w 4K UHD mecz PGNiG Superligi piłki ręcznej

– powiedział Michał Jarocki, dyrektor sportowy nc+.

Mecz PGNiG Superligi NMC Górnik Zabrze – PGE VIVE Kielce w UHD 4K będzie dostępny dla abonentów nc+ posiadających najnowszy dekoder 4K UltraBOX+ i kanał Canal+ 4K Ultra HD. Dzięki obsługiwanej przez dekoder technologii wysokiej dynamiki jasności (HDR), ale również odwzorowaniu szerokiej palety barw (Wide Colour Gamut), szybkim odtwarzaniu klatek filmu (High Frame Rate) i większej głębi bitowej, mecz można oglądać w jeszcze bardziej realistycznym, ostrzejszym i bardziej szczegółowym obrazie 4K. Mecz będzie produkowany z użyciem 9 kamer UHD HDR, w tym dwóch Super Slow Motion z użyciem systemu powtórkowego EVS VIA.
 

Rozgrywki PGNiG Superligi niezwykle dynamicznie się rozwijają. Już dziś jesteśmy w TOP5 europejskich lig piłki ręcznej, a nasza strategia zakłada pracę nad systematycznym podnoszeniem poziomu sportowego, dalszą popularyzację dyscypliny oraz wdrażaniem nowatorskich rozwiązań marketingowych i biznesowych. Przeprowadzenie pierwszej w historii transmisji 4K UHD z halowych rozgrywek ligowych w Polsce, jest pionierskim rozwiązaniem, których chcemy wdrażać więcej

– powiedział Marek Janicki, prezes zarządu Superliga sp. z o.o.

30 stycznia (środa)
18:15 PGNiG Superliga: NMC Górnik Zabrze – PGE VIVE Kielce;   Canal+ 4K Ultra HD, nSport+

nc+

Otwarte okno na ponad 90 kanałów w nc+

3 grudnia br. platforma nc+ wprowadziła specjalną promocję, w ramach której abonenci z pakietami Entry+, Start+ lub Comfort+ mogą oglądać bez dodatkowych opłat kanały z pakietu Extra+. Otwarte okno na nawet ponad 90 kanałów potrwa do 3 stycznia 2019 roku. Zakres usług udostępnianych w prezencie zależny od oferty, z której korzysta abonent. 

Otwarte okno na ponad 90 kanałów w nc+
Otwarte okno na ponad 90 kanałów w nc+
Zobacz, które kanały można oglądać w świątecznym otwartym oknie nc+ w zależności od posiadanego pakietu – Entry+, Start+ lub Comfort+.

Ponadto odkodowane do 3 stycznia 2019 roku zostają kolekcje na życzenie: Fox Play z pełnymi sezonami seriali oraz National Geographic Play z programami popularno-naukowymi, a także kanały History i H2. Dodatkowo jedynym ze świątecznych prezentów nc+ jest kolekcja filmów na życzenie „Gwiazdy na gwiazdkę” bez dodatkowych opłat.

 

 
 
TV-SAT

Kino Polska HD już w nc+ i Cyfrowym Polsacie

Zgodnie z zapowiedziami nadawcy, od poniedziałku, 3 grudnia kanał Kino Polska jest dostępny w wysokiej rozdzielczości. Kanał pojawił się w przekazie satelitarnym na transponderze platformy nc+ i od razu podmieniono wersję SD na liście operatora i w nc+ i w Cyfrowym Polsacie. Są już także uprawnienia do odbioru dla abonentów obydwu platform.

Kino Polska HD już w nc+ i Cyfrowym Polsacie

Kanał Kino Polska pozostaje w dekoderach operatorów na tej samej pozycji. W dekoderach nc+ stacja już w jakości HD jest niezmiennie na pozycji 64, a w dekoderach Cyfrowego Polsatu – na pozycji 43.

W przekazie satelitarnym, tak jak podejrzewała redakcja satkurier.pl – kanał pokazał się w miejscu testu 4806, emitowanego od kilkunastu dni z jednego z transponderów platformy nc+, skąd jakiś czas temu nadawano m.in. TVP 4K.

Wersja HD emituje oczywiście dokładnie to samo, co SD, tylko w lepszej jakości. Logotyp w przekazie HD nie odróżnia się, nie ma dopisku „HD”.

Przekaz kanału Kino Polska HD
Przekaz kanału Kino Polska HD

Parametry techniczne Kino Polska HD:
Eutelsat Hot Bird 13C (13,0°E)
tp. 119 (10,892 GHz, pol. H, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK)

ID: KINO POLSKA HD
PID V: 165 (MPEG-4/HD)
PID A: 100 (pol, AC3)
PID PCR: 165
SID: 4806
PID SUB: 706 (pol)
PID PMT: 1006
Provider: nc+
Kodowanie: Conax (nc+), Irdeto (Cyfrowy Polsat), Nagra MA (S4/N3 – nc+, N3 – Cyfrowy Polsat), Viaccess PC 3.0 (Orange)
Jakość obrazu: 1920×1080, 16:9, ok. 4,24 Mbit/s
Jakość dźwięku: AC3 2.0, stereo, 192 kbit/s

Operatorzy kablowi otrzymują informacje, iż przekaz w SD zostanie zakończony 7 stycznia 2019 r. Można podejrzewać, że także w sieciach docelowo kanał będzie więc dostępny w HD.

Redakcja satkurier.pl może potwierdzić, że tak stało się już od 3 grudnia w przypadku UPC Polska. Tam wersja HD jest na dekoderach Horizon i Kaon na pozycji 201, a na Mediabox i w odbiornikach/TV z UPC MediaModuł CI+ na 474. Dodatkowo promocyjnie stacja znalazła się czasowo na kanale 70.

Parametry techniczne przekazu satelitarnego Kino Polska w SD (do 7 stycznia 2019):
Eutelsat Hot Bird 13C (13,0°E)
tp. 110 (10,719 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK)

ID: KINO POLSKA
PID V: 164 (MPEG-4/SD)
PID A: 96 (pol)
PID PCR: 164
SID: 4405
PID PMT: 1005
Provider: nc+
Kodowanie: Conax (nc+), Irdeto (Cyfrowy Polsat), Nagra MA (S4/N3 – nc+, N3 – Cyfrowy Polsat), Viaccess PC 3.0 (Orange)
Jakość obrazu: 720×576, 16:9, ok. 2,1 Mbit/s
Jakość dźwięku: MPEG stereo, 192 kbit/s

nc+

Świąteczne oferty promocyjne nc+

Platforma nc+ przygotowała nowe świąteczne oferty promocyjne na wybrane pakiety telewizji dla wszystkich fanów filmów, seriali, programów dokumentalnych i sportu. Abonenci platformy zawierający nowe umowy na usługi telewizyjne na 24 miesiące, w zależności od wybranego pakietu, mogą otrzymać w prezencie opcje dodatkowe Canal+ 4K Ultra HD, HBO, HBO GO, Cinemax, FilmBox, Multi Man Pack czy kolekcję Fox Play i National Geographic Play na cały okres obowiązywania umowy lub otrzymać obniżkę ceny abonamentu o połowę przez nawet 6 miesięcy. 

Świąteczne oferty promocyjne nc+
Świąteczne oferty promocyjne nc+
Klienci, którzy w ofercie świątecznej wybiorą pakiety usług telewizyjnych obejmujące opcję dodatkową Canal+, otrzymają od nc+ w prezencie, na cały okres umowy, jeszcze większą liczbę filmów, seriali, programów dokumentalnych oraz kolekcji VOD, oferowanych przez takich dostawców, jak HBO, Cinemaxczy FilmBox. Canal+ to oferta polskich i zagranicznych filmów i seriali oraz oferta wydarzeń sportowych, w tym m.in. rozgrywki Premier League, LOTTO Ekstraklasy, LaLiga Santander, Bundesligi, NBA, siatkarskiej Ligi Mistrzów CEV, PGE Ekstraligi czy PGNiG Superligi (wybrane wydarzenia w rozdzielczości 4K).

Dzięki ekskluzywnym umowom zawartym przez nc+ z amerykańskimi studiami filmowymi 20th Century Fox Film oraz NBCUniversal International, abonenci Canal+ będą mogli nadal zobaczyć jako pierwsi w polskiej telewizji największe hity kinowe tych producentów, w tym po raz pierwszy w jakości 4K.

Abonenci posiadający dekoder 4K UltraBOX+ oraz kanał Canal+ 4K Ultra HD, oprócz unikalnej oferty filmów, seriali i wydarzeń sportowych na żywo, mogą dodatkowo korzystać z kolekcji Canal+ 4K dostępnej bezpośrednio na dekoderze. W kolekcji 4K można znaleźć aktualnie prawie 100 różnorodnych pozycji programowych, w tym seriale premium produkcji Canal+.

Szczegóły promocji świątecznych

Abonenci zawierający nowe umowy na pakiety telewizyjne z opcją dodatkową Canal+ otrzymają na cały okres obowiązywania umowy:
W pakiecie Comfort+ z Canal+ (89,99 zł/mies.) prezent o wartości cennikowej 95 zł/mies. składający się z pakietu trzech kanałów HBO oraz HBO GO, dwóch kanałów Cinemax, pięciu kanałów FilmBox oraz dostępu do kolekcji FOX Play i National Geographic. Pakiet z opcjami dodatkowymi zawiera w sumie 122 kanały, w tym 66 w HD.

W pakiecie Extra+ z Canal+ (99,99 zł./mies.) prezent o wartości cennikowej 95 zł/mies. składający się z pakietu trzech kanałów HBO oraz HBO GO, dwóch kanałów Cinemax, pięciu kanałów FilmBox oraz dostępu do kolekcji FOX Play i National Geographic Play. Pakiet z opcjami dodatkowymi zawiera w sumie 160 kanałów, w tym 93 w HD.

W pakiecie Superpremium+ (129,99 zł/mies.) prezent o wartości cennikowej 105 zł/mies. składający się z dostępu do kanału Canal+ 4K Ultra HD, HBO GO, pakietu pięciu kanałów FilmBox, dwunastu kanałów Multi Man Pack oraz dostęp do kolekcji FOX Play i National Geographic Play. Pakiet z opcjami dodatkowymi zawiera w sumie 165 kanałów, w tym 98 w HD.

Abonenci zawierający nowe umowy na pakiety telewizyjne bez opcji dodatkowej Canal+ otrzymają:
W pakiecie Start+ (79 kanałów, w tym 33 w HD) obniżkę ceny abonamentu o połowę do kwoty 9,99 zł/mies. przez 6 miesięcy (później 19,99 zł/mies.)
W pakiecie Comfort+ (114 kanałów, w tym 58 w HD) obniżkę ceny abonamentu o połowę do kwoty 19,99 zł/mies. przez 6 miesięcy (później 39,99 zł/mies.)
W pakiecie Extra+ (59,99 zł/mies.) prezent o wartości 60 zł./mies. składający się z pakietu dwóch kanałów Cinemax, pakietu pięciu kanałów FilmBox oraz dostępu do kolekcji FOX Play i National Geographic Play. Pakiet z opcjami dodatkowymi zawiera w sumie 152 kanały, w tym 85 w HD.

Dodatkowo każdy klient nc+ może skorzystać ze świątecznej promocji na usługi telefonii komórkowej i przenosząc numer od innego operatora przez cały rok będzie płacił tylko połowę ceny za abonament telefoniczny.

Wszyscy abonenci usług telewizyjnych nc+ otrzymują darmowy dostęp, w wymiarze zależnym od wybranego pakietu telewizyjnego, do mobilnej telewizji nc+ GO, oferującej dostęp do nawet 119 kanałów TV na żywo, w tym 8 kanałów Canal+ oraz tysięcy filmów, seriali i programów na życzenie, które można oglądać w aplikacji na urządzeniach mobilnych oraz w oknie przeglądarki na komputerach i laptopach. Oferta kanałów dostępna w nc+ GO jest uzależniony od posiadanej oferty telewizyjnej.

Kampania reklamowa
Nowe świąteczne oferty nc+ wspiera kampania reklamowa realizowana w telewizji, stacjach radiowych, mediach online i punktach sprzedaży nc+. Spot telewizyjny jest kontynuacją poprzedniej odsłony kampanii, w której bohaterowie planowali skok rabunkowy, odwlekany ze względu na ciekawe transmisje sportowe, które każdy z członków gangu chciał obejrzeć danego dnia. W obecnej odsłonie kampanii bohaterowie ukrywają się przed pościgiem i zostają zaskoczeni przez Mikołaja, który na życzenie jednego z nich przyniósł w prezencie największą paczkę filmów i seriali od nc+ na święta.

Za kreację spotów telewizyjnych odpowiada agencja Havas Warsaw. Spoty wyreżyserował Sebastian Pańczyk, a produkcją zajął się dom produkcyjny Dobro. Komunikację online oraz stronę docelową kampanii przygotował dział digital marketingu platformy nc+ we współpracy z Havas Warsaw. Media do kampanii całościowo zaplanował i zakupił dom mediowy Havas Media.

Ceny po rabacie 5 zł/mies. za zgody marketingowe.

nc+

nc+ z prawami do Premier League do 2022

Grupa Canal+ nabyła na wyłączność audiowizualne prawa do transmisji angielskiej ligi piłkarskiej Premier League na 3 lata we Francji oraz odnowiła te prawa dla platformy nc+ w Polsce. Kanały sportowe francuskiej platformy Canal+ i polskiej nc+ będą oferować wszystkie mecze piłkarskie Premier League od 2019 do 2022 roku

nc+ z prawami do Premier League do 2022
nc+ z prawami do Premier League do 2022

Grupa Canal+ sprężyła się, by za wszelką cenę zdobyć prawa do angielskiej Premier League dla swoich platform cyfrowych we Francji i w Polsce. To było priorytet zarówno dla rynku francuskiego, ale także polskiego, by transmisje w HD i 4K z angielskiej ligi trafiły do Canal+ Group, bo ostatnio rywalizacja o prawa sportowe jest coraz trudniejsza.

Najlepsze prawa kosztują coraz więcej, a z drugiej strony jest ogromna konkurencja i to na każdym rynku o byle prawa, bo te najdroższe kupują tylko potentaci. 

Na Twitterze Canal+ Group potwierdzono, że faktycznie kupiono prawa na 3 sezony do 2022 roku. Nie podano ceny, za jaką nabyto prawa do Premier League dla Francji i Polski.

Według francuskiego operatora płatnej telewizji, odzyskanie praw do Premier League dla Francji i odnowienie dla Polski odzwierciedla dążenie Grupy Canal+ do inwestowania w wysokiej jakości treści i oferowania najlepszej oferty piłkarskiej, głównie na własnych kanałach sportowych.

Począwszy od przyszłego sezonu Grupa Canal+ zaoferuje swoim abonentom we Francji najlepsze mecze francuskiej piłki nożnej z trzema najlepszymi meczami Ligue 1, najlepszymi meczami ME, z całą Premier League oraz drugą francuską ligą Ligue 2, całą Ligą Narodów i Pucharem Świata Kobiet. Canal+ jest również właścicielem praw do francuskiej ligi Top14 rugby, Formuły 1, MotoGP, WRC, golfa i Igrzysk Olimpijskich 2020.

Grupa Canal+ twierdzi, że transakcja jest też „świetną wiadomością” dla kibiców w Polsce. 
Razem z prawami do Lotto Ekstraklasy, 50 proc. hiszpańskiej LaLigi Santander, wybranych meczów niemieckiej Bundesligi, prawami do NBA, najlepszej żużlowej na świecie PGE Ekstraliga i Speedway Grand Prix, CEV Ligi Mistrzów, EHF Champions League, polskiej Superligi piłki ręcznej, Rugby Six Nations Puchar i golf PGA sugerują, że jakość i różnorodność sportów jest wyjątkowa na polskim rynku.

Aktualizacja:

Oficjalny komunikat prasowy platformy nc+:

Platforma nc+ wygrała przetarg na prawa do Premier League. Do 2022 roku miłośnicy angielskiej piłki będą mogli oglądać mecze swoich ulubionych drużyn wyłącznie w kanałach sportowych Canal+. Dzięki nowemu kontraktowi stacja ma prawo do transmisji aż 235 meczów w sezonie, w tym części w jakości 4K. Mecze będą dostępne także w nc+ GO oraz player+.

Premier League jest uznawana przez wielu ekspertów za najlepszą piłkarską ligę świata. 
Przedłużenie praw jest bez wątpienia świetną wiadomością dla kibiców w Polsce. Najwyższa klasa rozgrywkowa Anglii gości na antenie Canal+ od wielu lat. Przedłużając prawa do transmisji, stacja zadbała, aby dostarczyć widzom jeszcze więcej emocji.

Od sezonu 2019/20 widzowie Canal+ będą mogli zobaczyć co najmniej 32 spotkania więcej niż w bieżącym sezonie, co łącznie da aż 235 meczów w roku.

Stacja pokaże tym samym wszystkie spotkania dostępne na żywo. Część z nich będzie można obejrzeć w technologii 4K, której liderem w Polsce jest platforma nc+. Dzięki niej fani takich drużyn jak: Manchester City, Liverpool, Chelsea, Arsenal czy Manchester United zobaczą mecze swoich zespołów w najwyższej jakości obrazu.
 

Canal+ wykonuje świetną pracę, czyniąc Premier League dostępną dla kibiców Polsce w ramach platformy nc+. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że stacja będzie transmitowała rozgrywki przez kolejne 3 sezony

– powiedział Richard Scudamore, prezes FA Premier League.

Rozgrywki Premier League znakomicie uzupełniają bogaty wachlarz sportowych praw telewizyjnych platformy nc+. Wraz z cenionymi przez polskich kibiców meczami LOTTO Ekstraklasy, połową spotkań hiszpańskiej LaLiga Santander, wybranymi meczami niemieckiej Bundesligi, rozgrywkami NBA, najlepszą żużlową ligą świata PGE Ekstraligą, cyklem Speedway Grand Prix, siatkarską Ligą Mistrzów CEV, Velux EHF Ligą Mistrzów piłkarzy ręcznych, PGNiG Superligą a także Pucharem Sześciu Narodów w rugby, najważniejszymi turniejami golfowymi oraz wybranymi galami boksu zawodowego tworzą różnorodną i wyjątkową propozycję na polskim rynku.

nc+

Co się dzieje z dostępem do CANAL+ 4K Ultra HD w nc+?

Od 1 września w ramach platformy nc+ zmieniły się zasady dostępu do kanału CANAL+ 4K Ultra HD. Wcześniej (od momentu startu 15 maja br.) kanał oferowano bez dodatkowych opłat, ale i nie był gwarantowany – był dostępny, ale w każdym momencie mogło się to zmienić. I zmieniło się, zresztą pierwsze zapowiedzi, że do tego dojdzie – pojawiły się pod koniec lipca (informowano o tym drogą mailową). Problem jednak w tym, że część abonentów po zmianach dostępu nie mogła nawet wykupić. 

Co się dzieje z dostępem do CANAL+ 4K Ultra HD w nc+?
Co się dzieje z dostępem do CANAL+ 4K Ultra HD w nc+?
Pudełko, w którym sprzedawany jest moduł nc+
Pudełko, w którym sprzedawany jest moduł nc+

Początkowo wszystko wydawało się przebiegać tak jak to zwykle bywa – promocja się skończyła, kanał – w tym przypadku CANAL+ 4K Ultra HD przestał działać wszystkim, którzy nie mieli go w jakikolwiek sposób zagwarantowanego na umowie. Zarówno z poziomu dekoderów 4K UltraBOX+ jak i modułów CAM. Wybrano nie najszczęśliwszy moment na takie działania (weekend), ale jako że jednak było to zapowiadane w jakimś stopniu, to wydawało się, że kontakt z infolinią operatora powinien pomóc i ewentualnie pozwolić choćby na wykupienie dalszego dostępu do kanału.

O ile w przypadku dekoderów 4K UltraBOX+ problemów z tym nie było, to 1 września posiadacze modułów CAM byli natomiast odsyłani z kwitkiem. Konsultanci przekazywali od rana informacje, że na najnowszych niebieskich modułach CAM CI+ (wprowadzonych nie tak dawno i dość restrykcyjnych, np. bez trybu „legacy” pozwalającego na działanie w starszych tunerach bez CI+) nie ma możliwości dokupienia opcji CANAL+ 4K Ultra HD.

Tu należy podkreślić, że mowa o najnowszym module CAM CI+ operatora (nie ma zresztą żadnego innego teraz w dystrybucji), na którego opakowaniu jest nawet nadrukowany napis 4K, podobnie jak na odwrocie samego modułu – logo 4K sugerujące, że CAM jest do tego gotowy. Zresztą u wielu osób do 31 sierpnia dostęp do kanału był przecież możliwy i na ogół bezproblemowy.

Sytuację dodatkowo pogorszył fakt, że 1 września opcja CANAL+ 4K Ultra HD zniknęła z Internetowego Centrum Abonenta, a konsultanci na infolinii udzielali sprzecznych informacji – już tego samego dnia pojawili się zarówno abonenci, którym na modułach CAM pozwolono kanał uruchomić, jak i Ci, którym odmówiono.

Jakby tego było mało – jeśli dostęp (na dekoderach 4K UltraBOX+ lub wybranych modułach) przyznawano, to na całkowicie losowych warunkach, niektórym udało się uzyskać go za 0 zł, inni wytargowali obniżkę do 5 zł lub odmawiano im jakiejkolwiek promocji. W zależności od przypadku nawet tym samym abonentom raz odmawiano uruchomienia za 0 zł, by za chwilę inny konsultant się na to zgodził (także tu i tu).

Tak upłynął 1 września, kolejnego dnia niektórym abonentom pojawiła się możliwość uruchomienia kanału CANAL+ 4K Ultra HD na module CAM z poziomu ICA za opłatą 10 zł/miesięcznie. Ale nie wszystkim, część nadal zderzała się z odmową i z bardzo różnymi propozycjami od możliwości wymiany modułu na dekoder 4K UltraBOX+ po… suchą odmowę bez jakiejkolwiek pomocy i koniec.

Dopiero 2 września wieczorem pojawiła się sugestia w czym może być problem i od czego może zależeć, że jedni dostają dostęp na modułach, a inni nie. Jeden z abonentów podczas rozmowy z konsultantem otrzymał informację, iż jeszcze 24 sierpnia zadecydowano, aby nie zapewnić dostępu do CANAL+ 4K Ultra HD na modułach CAM typ 95. Skąd data 24 sierpnia? Dlaczego nikt o tym nie był poinformowany? No i przede wszystkim – jak rozpoznać jaki typ modułu się ma, jeśli wszystkie niebieskie CI+ wyglądają identycznie?

W późniejszym okresie konsultanci operatora informowali już, że są moduły, na których CANAL+ 4K Ultra HD włączyć nie można, ale bez wyjaśnienia z jakiego powodu, ani też bez możliwości wymiany na moduł w wersji, która by na to pozwalała. A powiedzmy sobie szczerze – jeśli ktoś zakupił np. Vu+ Ultimo 4K za spore pieniądze, by oglądać kanały w Ultra HD, to w tym momencie zamiana modułu CAM na dekoder (też nie zawsze proponowana, oferowana i możliwa) w ogóle takiego abonenta nie urządza.

W dyskusji w sieci na różnych forach można znaleźć dziesiątki podobnych historii, w tym przypadki, gdy jednym z modułami CAM udaje się uzyskać dostęp do kanału, innym nie. A jeśli się uda – niezależnie czy na module, czy dekoderze 4K UltraBOX+ – w różnych cenach od 0 zł po konieczność pełnej opłaty.

Sytuacja ta irytuje abonentów nc+, przez wzgląd na promocję operatora oferującego kanał w Ultra HD, ale także modułów.

O ile kwestię udostępniania w różnych cenach można jeszcze tłumaczyć klasycznymi kwestiami negocjacji – tak jak to bywa, np. przy składaniu wypowiedzenia czasami używając dobrych argumentów można uzyskać od operatora coś w ramach prezentu, aby pozostać z nim, to już trudniej zrozumieć o co chodzi z dostępnością tak szumnie zapowiadanego kanału w 4K na modułach.

Wygląd modułu CAM CI+ od nc+
Wygląd modułu CAM CI+ od nc+
nc+

Ruszyła nowa kampania platformy nc+

12 września br. wystartowała nowa kampania „Najwięcej najlepszej piłki w nc+” promująca ofertę transmisji sportowych dostępnych na kanałach platformy. Start głównej części kampanii poprzedzała kampania teaserowa realizowana online. Media całościowo zaplanował i zakupił dom mediowy Havas Media.

Ruszyła nowa kampania platformy nc+
Ruszyła nowa kampania platformy nc+

 

Celem kampanii jest zwiększenie świadomości konsumentów w zakresie licznych transmisji sportowych dostępnych na kanałach platformy. W wybranych pakietach nc+ abonenci mogą śledzić rozgrywki najbliższego sezonu Ligi Mistrzów UEFA na kanałach Polsat Sport Premium, LOTTO Ekstraklasy, Premier League, NBA, siatkarskiej Ligi Mistrzów CEV na kanałach Canal+, Bundesligi, LaLiga Santander, Ligi Mistrzów piłki ręcznej EHF na kanałach Eleven Sports i Canal+, Serie A na Eleven Sports, PGNiG Superligi na nSport+ i wiele więcej. Wybrane transmisje sportowe, w dedykowanych ofertach, są realizowane w najwyżej jakości obrazu 4K (do odbioru wymagane jest posiadanie sprzętu 4K).

W ramach kampanii zaplanowane zostały działania w telewizji, stacjach radiowych, mediach online i punktach sprzedaży nc+. Spot telewizyjny w humorystycznej konwencji nawiązuje do planowanego skoku rabunkowego, który jednak ciągle jest odwlekany ze względu na ciekawe transmisje sportowe, które każdy z członków gangu chce obejrzeć danego dnia.

W przeddzień startu kampanii głównej, w trakcie przerwy meczu towarzyskiego w piłkę nożną Polska – Irlandia, został wyemitowany dedykowany spot telewizyjny, nawiązujący do rozgrywanego właśnie spotkania. Wcześniej, od 7 września, wyłącznie w mediach online, emitowana była reklama teaserowa zapowiadająca „skok stulecia”.

Za kreację spotów telewizyjnych i materiałów online odpowiada agencja Havas Warsaw. Odświeżoną stronę ncplus.pl przygotował dział digital marketingu platformy nc+ we współpracy z Havas Warsaw. Spot telewizyjny wyreżyserował Sebastian Pańczyk, a produkcją zajął się dom produkcyjny Dobro. Media do kampanii całościowo zaplanował i zakupił dom mediowy Havas Media.

 

Ruszyła nowa kampania platformy nc+

TV-SATTVP

Koniec TVP 4K – tym razem już ostateczny?

W nocy 3 września, wraz z zakończeniem się planowanej ramówki kanału TVP 4K (program dla prasy obejmował tylko okres do 2 września) platforma nc+wyłączyła ze swojego transpondera przekaz tej stacji. Serwis już się nie wyszukuje. 

Koniec TVP 4K tym razem już ostateczny

To już drugi koniec TVP 4K, bo po raz pierwszy kanał zniknął z przekazu satelitarnego zaraz po zakończeniu Mistrzostw Świata w piłce nożnej Rosja 2018Transmisję wyłączono 17 lipca. Wydawało się, że to będzie finał TVP 4K, ale nieoczekiwanie najpierw pojawiła się informacja, że kanał będzie kontynuować przekaz w ofercie IPTV operatora Orange (19 lipca), a następnie 23 lipca, bez żadnych zapowiedzi – platforma nc+wznowiła także emisję satelitarną.

Od pewnego okresu mówiło się, że przekaz może zostać zakończony na początku września, takich informacji udzielali konsultanci platformy nc+ jeszcze na początku sierpnia. Ale czy to będzie całkowity koniec emisji – nie ma pewności. Jak nieoficjalnie udało się ustalić redakcji satkurier.pl jeszcze w zeszłym tygodniu – w samej TVP nie było ostatecznej decyzji w tej sprawie i było zainteresowanie kontynuacją przekazu TVP 4K po 2 września w ramach dalszego testu technologi i możliwości emisji w jakości Ultra HD. Problemem był brak treści poza meczami z MŚ.

Mówiło się o ewentualnej decyzji w tej sprawie w piątek 31 sierpnia, ale do momentu publikacji tego tekstu nie udało się otrzymać żadnych nowych informacji. Tymczasem kanał usunięto, ramówki dla prasy na 3 września brak, co przynajmniej na tą chwilę wskazuje koniec.

Jeśli w najbliższych dniach znów nie zostaniemy zaskoczeni jakimś komunikatem, to tym razem będzie to już finał, choć mówi się: do trzech razy sztuka 🙂

Dotychczasowe parametry techniczne:
Eutelsat Hot Bird 13C (13,0°E)
tp. 119 (10,892 GHz, pol. H, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK)

ID: TVP 4K
PID V: 166 (HEVC/UHD)
PID A: 104 (pol, AC3)
PID PCR: 166
SID: 4807/4857 (wyszukiwany podwójnie)
PID PMT: 1007/1057
Provider: nc+
Kodowanie: Nagra MA (N3 – nc+)
Jakość obrazu: 3840×2160, 16:9, ok. 25,5 Mbit/s
Jakość dźwięku: E-AC3 5.1, 384 kbit/s