Kanały z MUX 8 słabo kojarzone przez widzów

Rozczarowujące wyniki oglądalności stacji z MUX 8 wynikają m.in. z ich słabej znajomości przez polskich widzów. Badanie MEC pokazuje, że nadal niewiele ponad 1/3 polskich internautów wie o poszerzeniu oferty naziemnej telewizji cyfrowej. Najmocniejszą markę zbudowała dotychczas Nowa TV. 

 
Kanały z MUX 8 słabo kojarzone przez widzów

 

36 proc. polskich telewidzów z dostępem do internetu wie o poszerzeniu oferty naziemnej telewizji cyfrowej o 4 nowe kanały – pokazuje najnowsze badanie MEC. Oznacza to, że nie wzrosła istotnie ich świadomość wśród potencjalnych odbiorców – pod koniec stycznia, gdy MEC w ramach Projektu Cyfrowizja III analizował znajomość kanałów z MUX 8, co trzeci widz wiedział o nowych stacjach. Nawet wśród tych, którzy mają dostęp tylko do naziemnej telewizji cyfrowej, tylko połowa wie o poszerzeniu oferty.
 

W porównaniu z początkiem roku, poprawiła się jednak rozpoznawalność marek nowych kanałów naziemnych, które nie wszyscy widzowie (a przede wszystkim nie odbiorcy płatnej TV) muszą kojarzyć z obecnością na nowym multipleksie. Najlepiej znaną stacją z nowej oferty jest Nowa TV (ZPR), z 41 proc. świadomością, a niewiele gorszy wynik osiągnęło uruchomione przez Agorę Metro, przejmowane właśnie przez Discovery, rozpoznawane przez z 39 proc. telewidzów z dostępem do sieci. Oba te kanały lepiej znają odbiorcy NTC niż widzowie płatni.

Co ciekawe wciąż najniższą świadomość ma działająca pod tą samą marką co portal internetowy, telewizja WP. W tym przypadku w parze z gorszą znajomością, idą też wyniki oglądalności – stacja ma najniższy udział w czasie oglądania spośród kanałów nadających na MUX 8.

Blisko 2/3 widzów, którzy kojarzą przynajmniej jedną z nowych stacji naziemnych, ma dostęp do oferty nowego multipleksu. Co piąty badany przez MEC telewidz z tej grupy twierdzi, że nie może ich odbierać, a 17 proc. – nie sprawdzało.

Jak wynika z danych Nielsena, od stycznia do sierpnia br. łączny udział kanałów z MUX 8 sięgał 0,8 proc. w grupie komercyjnej (16-49 lat), najwyższy udział miało Metro (0,24 proc.), a najmniejszy WP (0,14 proc.).

MEC zrealizował badanie metodą CAWI na próbie 1,5 tys. polskich internautów w połowie września 2017 r.

Autor , źródło:

satkurier.pl

Największy i najstarszy serwis poświęcony telewizji cyfrowej, przygotowywany przez wydawcę miesięcznika SAT Kurier. Bieżące wydarzenia z rynku mediów i nowych technologii. Portal SATKurier.pl - najnowsze informacje - telewizja, media, platformy, nowe kanały, radio, technologie, transmisje sportowe

Dodaj komentarz ...

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.