TELE TECHNIKA

DLA CIEBIE DLA DOMU DLA FIRMY

TVN

TV-SAT

TVN z nowym transponderem na 13°E

TVN z nowym transponderem na 13°E. Transponder nr 7 satelity Eutelsat Hot Bird 13C (13°E), o częstotliwości 11,334 GHz, pol. H, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK, z którego w drugiej połowie października br. Eutelsat wyłączył swój kanał demonstracyjny Hot Bird 4K1 (skopiowany w sierpniu na inną częstotliwość), będzie używany przez grupę TVN Warner Bros. Discovery, ustalił satkurier.pl.

TVN z nowym transponderem na 13°E
TVN z nowym transponderem na 13°E

 

W wyniku tej zmiany, grupa TVN Warner Bros. Discovery będzie na satelitach Eutelsat Hot Bird (13°E) dzierżawiła łącznie cztery transpondery. Poniżej zamieszczamy ich parametry techniczne.

Parametry techniczne – nowa pojemność TVN Warner Bros. Discovery:
Eutelsat Hot Bird 13C (13°E)
tp. 7 (11,334 GHz, pol. H, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK)

ID: Eurosport 1 International HD
PID V: 501 (MPEG-4/HD)
PID A: 1101, 1102 (eng), 1103 (ger), 1104 (fre), 1105 (swe), 1106 (fin), 1107 (dan), 1108 (nor), 1109 (ita), 1110 (tur), 1111 (spa), 1112 (por), 1113 (dut), 1114 (pol), 1115 (rus), 1116 (rum), 1117 (gre), 1118 (hrv), 1119 (hun), 1120 (cze), 1121 (srp), 1122 (bul)
PID PCR: 501
SID: 701
PID PMT: 701
Provider: Warner Bros. Discovery
Kodowanie: Irdeto, Verimatrix, Viaccess PC 6.0, VideoGuard

ID: Eurosport 2 International HD
PID V: 502 (MPEG-4/HD)
PID A: 1201, 1202 (eng), 1203 (ger), 1204 (fre), 1205 (swe), 1206 (fin), 1207 (dan), 1208 (nor), 1209 (ita), 1210 (tur), 1211 (spa), 1212 (por), 1213 (dut), 1214 (pol), 1215 (rus), 1216 (rum), 1217 (gre), 1218 (hrv), 1219 (hun), 1220 (cze), 1221 (srp), 1222 (bul)
PID PCR: 502
SID: 702
PID PMT: 702
Provider: Warner Bros. Discovery
Kodowanie: Irdeto, Viaccess PC 6.0, VideoGuard

Parametry techniczne – pozostałe transpondery TVN Warner Bros. Discovery:
Eutelsat Hot Bird 13C (13°E)
tp. 3 (11,258 GHz, pol. H, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK)
tp. 10 (11,393 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK)
tp. 16 (11,508 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK)

Telewizja

TVN już w rękach Discovery – przejęcie Scripps staje się faktem

Wieczorem 6 marca TVN poinformował iż doszło do sfinalizowania przejęcia Scripps Networks Interactive przez Discovery Communications. Tym samym Discovery stało się właścicielem Grupy TVN w Polsce. 

 
TVN już w rękach Discovery - przejęcie Scripps staje się faktem
TVN już w rękach Discovery – przejęcie Scripps staje się faktem

 

Discovery Communications (Nasdaq: DISCA, DISCB, DISCK) ogłosiło 6 marca 2018 zakończenie akwizycji Scripps Networks Interactive (Nasdaq: SNI). Nowa firma działać będzie pod nazwą Discovery.

  • Dzięki połączeniu, Discovery staje się globalnym liderem rozrywki telewizyjnej, który dociera do widzów w 220 krajach i terytoriach, mówiących w 50 językach. Rocznie dostarczać im będzie ponad 8 tysięcy godzin oryginalnych produkcji za pośrednictwem wszystkich ekranów.
  • W ramach globalnej transakcji, Discovery zostaje właścicielem TVN, wiodącego nadawcy telewizyjnego w Polsce. 
  • Akwizycja rozpoczyna nowy rozdział w ponad 20-letniej obecności Discovery i TVN w Polsce. Pozwoli ona stworzyć jeszcze ciekawszą propozycję dla polskich widzów, obejmującą takie gatunki programowe, jak dokument, fabuła, rozrywka, sport i informacje, dostępne na kanałach otwartych, płatnych oraz w serwisach skierowanych bezpośrednio do konsumenta.

TVN już w rękach Discovery – przejęcie Scripps staje się faktem

 

Dzisiaj stajemy się jeszcze silniejszą i bardziej zdywersyfikowaną firmą medialną, do której należy portfolio marek telewizyjnych cieszących się uznaniem na całym świecie.

Jako wiodący koncern medialny, nowe Discovery będzie bawić, edukować i inspirować widzów na całym świecie poprzez wszystkie platformy. Co więcej, reklamodawcom i dystrybutorom zaoferujemy nowe możliwości dotarcia do najbardziej pożądanych grup docelowych, na niespotykaną dotąd skalę. Dzięki fuzji stworzymy też zupełnie nową wartość dla wszystkich naszych interesariuszy.

– powiedział David Zaslav, President i CEO w Discovery

Zmiana nazwy na Discovery wspiera strategię firmy koncentrującą się na opowiadaniu prawdziwych historii poprzez najpopularniejsze gatunki telewizyjne. Jest także wyrazem zobowiązania Discovery do dostarczania swoim odbiorcom programów wszędzie tam, gdzie chcą je oglądać – na wszystkich ekranach i platformach.

W ramach globalnej transakcji, Discovery stało się nowym właścicielem TVN, należącej do SNI wiodącej grupy medialnej w Polsce.
 

– Od ponad 20 lat Discovery i TVN dostarczają polskim widzom najwyższej jakości rozrywki i pomagają im poznawać otaczający świat. Z podziwem obserwowałam rozwój TVN i bardzo się cieszę, że odtąd będziemy już wspólnie inspirować widzów w Polsce. W tej chwili otwiera się przed nami wiele możliwości. Będziemy mogli jeszcze lepiej odpowiadać na zmieniające się potrzeby odbiorców i partnerów, wykorzystując potencjał telewizji linearnej oraz innych platform.

– podkreśliła Katarzyna Kieli, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery EMEA.

– Zakończenie transakcji połączenia Scripps Networks Interactive z Discovery Communications to niezwykle ważny moment w historii TVN. Będąc częścią nowej globalnej organizacji, mamy szansę promować polskie osiągnięcia telewizyjne na całym świecie. Jestem przekonany, że z naszym doświadczeniem i potencjałem produkcyjnym, sprawdzonymi partnerami oraz charyzmatycznymi gwiazdami, TVN będzie odgrywał ważną rolę w strategii nowej firmy. Jesteśmy dumni, że możemy połączyć się ze znakomitym zespołem Discovery i zacząć razem tworzyć nową jakość w produkcji treści telewizyjnych.

– powiedział Jim Samples, prezes zarządu i dyrektor zarządzający TVN S.A.


Polska od wielu lat była ważnym rynkiem dla Discovery, a Warszawa strategiczną lokalizacją dla całego regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA), który jest zarządzany przez Polkę, Katarzynę Kieli. Polska jest obecnie jednym z najważniejszych dla Discovery rynków na świecie oraz najważniejszym rynkiem w regionie EMEA.

Telewizja

Zgoda na przejęcie właściciela TVN przez Discovery

Komisja Europejska zatwierdziła planowane przejęcie Scripps, właściciela m.in. Grupy TVN, przez Discovery. Decyzja jest uzależniona od wypełnienia zobowiązań zaproponowanych przez Discovery. Chodzi o udostępnianie dystrybutorom kanałów informacyjnych TVN za „rozsądną cenę”. Przypomnijmy, że w lipcu 2017 roku koncern Discovery poinformował, że kupi Scripps w transakcji wycenionej na 14,6 mld dol. Transakcję zgłoszono Komisji w dniu 8 grudnia ub.r. 

Zgoda na przejęcie właściciela TVN przez Discovery
Zgoda na przejęcie właściciela TVN przez Discovery

Discovery Communications Scripps Network Interactive dostarczają podstawowe kanały płatnej telewizji dystrybutorom telewizyjnym na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG). Spółka Scripps jest szczególnie aktywna na rynku brytyjskim, na którym wspólnie z BBC prowadzi UKTV, a także w Polsce, gdzie posiada grupę medialną TVN nabytą w 2015 roku.

W toku postępowania wyjaśniającego Komisja Europejska stwierdziła, że:

  • w Zjednoczonym Królestwie zgłoszona koncentracja nie powodowałaby problemów w zakresie konkurencji, ponieważ obszary działalności obu przedsiębiorstw nakładają się w niewielkim stopniu;
  • w Polsce planowana koncentracja mogłaby doprowadzić do zwiększenia siły przetargowej spółki Discovery wobec dystrybutorów telewizyjnych w związku z nabyciem niektórych kanałów, które są szczególnie ważne dla proponowanych przez nich podstawowych pakietów telewizji płatnej. Za stację o kluczowym znaczeniu dla detalicznych ofert telewizyjnych uznano w szczególności stację TVN24 – flagowy kanał informacyjny telewizji TVN. W następstwie transakcji spółka Discovery miałaby możliwość oraz zachętę do udzielania licencji na korzystanie z całego swojego portfela kanałów telewizyjnych. Pozwoliłoby to jej na podwyższenie stosowanych opłat licencyjnych ze stratą dla polskich konsumentów i konkurencji na polskim rynku.

Proponowane środki zaradcze

Aby odpowiedzieć na zastrzeżenia Komisji dotyczące konkurencji, spółka Discovery zobowiązała się, że będzie udostępniać kanał TVN24 i związany z nim kanał TVN24 BiS obecnym i przyszłym dystrybutorom telewizyjnym w Polsce za rozsądną cenę ustalaną poprzez odniesienie do porównywalnych umów. Zobowiązanie to będzie w mocy przez okres 7 lat.

Komisja doszła do wniosku, że proponowana transakcja – zmieniona w sposób ujęty w zobowiązaniach – nie budzi obaw co do naruszenia zasad konkurencji. Decyzja Komisji jest warunkowa i uzależniona od wypełnienia zobowiązań.

Odrzucenie wniosku o odesłanie sprawy

Równolegle Komisja odrzuciła wniosek Polski o odesłanie sprawy do polskiego organu ochrony konkurencji w celu dokonania oceny w świetle polskiego prawa konkurencji. Komisja stwierdziła, że obawy dotyczące naruszenia zasad konkurencji przez przedmiotową transakcję zostały w pełni rozwiązane poprzez przyjęcie zobowiązań. W związku z tym Komisja odrzuciła powyższy wniosek.

Przedsiębiorstwa i produkty

Discovery jest globalnym przedsiębiorstwem medialnym z siedzibą w USA, produkującym filmy i programy dokumentalne, a także programy sportowe (takie jak Eurosport) i korzystającym z wielu różnych platform dystrybucji, w tym platform telewizji płatnej i ogólnodostępnej, a także szeregu platform dystrybucji cyfrowej na całym świecie.

Scripps jest globalnym przedsiębiorstwem medialnym z siedzibą w USA produkującym przede wszystkim programy dotyczące domu, żywności, podróży i inne powiązane programy.

Połączone portfolio marek Discovery i Scripps obejmowałoby:

  • Discovery: Discovery Channel, TLC, Investigation Discovery, Animal Planet, Science i Turbo/Velocity; OWN w Stanach Zjednoczonych; Discovery Kids w Ameryce Łacińskiej; Eurosport;
  • Scripps: HGTV, Food Network, Travel Channel, DIY Network, Cooking Channel i Great American Country; TVN w Polsce; UKTV – joint venture z BBC Worldwide; Asian Food Channel w Azji; Fine Living Network.
Telewizja

Kara 1,5 mln zł dla TVN uchylona przez KRRiT

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w specjalnym komunikacie 10 stycznia poinformował o uchyleniu decyzji z 11 grudnia 2017 r. w sprawie TVN, nakładającej na nadawcę karę w wysokości 1 479 000 zł za sposób relacjonowania wydarzeń w Sejmie i protestów przy ul. Wiejskiej w grudniu 2016 r. i zapowiedział stworzenie Medialnego Okrągłego Stołu.

 

Kara 1,5 mln zł dla TVN uchylona przez KRRiT

Po zapoznaniu się ze stanowiskami strony społecznej oraz dodatkowych analizach i argumentach przedstawionych przez zainteresowaną stronę, na podstawie art. 104, art.. 107 i art. 155 Kodeksu Postępowania Administracyjnego (Dz. U.2017.1257), Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji postanowił uchylić decyzję Nr 5/DPz/2017 z dnia 11 grudnia 2017 r.

Jednocześnie Witold Kołodziejski, zauważając niezwykłą wagę problemu brutalizacji życia publicznego, narastającej agresji kierowanej także przeciwko dziennikarzom, propagowania mowy nienawiści i dezinformacji tzw. fake news, zapowiedział stworzenie Okrągłego Stołu Medialnego przy KRRiT z udziałem środowisk dziennikarskich, naukowych, ale przede wszystkim z aktywnym uczestnictwem nadawców. Przewodniczący KRRiT podkreślił, że wolność słowa oznacza odpowiedzialność za nie i dlatego tak pilna staje się potrzeba wspólnego wypracowania form samoregulacyjnych w mediach.

Telewizja

Repolonizacja – to może oznaczać likwidację TVN…

Sensacyjne doniesienia związane z ustawą o repolonizacji mediów. „To może oznaczać likwidację TVN”

Jak podaje „Super Express”, Prawo i Sprawiedliwość, wzorując się na rozwiązaniach francuskich, chce, aby udział zagranicznego kapitału w polskich mediach był nie większy niż 15%. To mogłoby oznaczać likwidację TVN – dodaje dziennik…. 

Repolonizacja - to może oznaczać likwidację TVN
Repolonizacja – to może oznaczać likwidację TVN

Rząd gotowy projekt ws. dekoncentracji mediów przedstawi w Sejmie po wakacjach.
Jeszcze do niedawna jeden z rozważanych przez PiS modeli zakładał, że żadna firma zza granicy nie będzie mogła mieć więcej niż 25 proc. udziałów w prasie, radiu, telewizji lub internetowych serwisach informacyjnych.
Jak dowiedział się jednak „Super Express”, który powołuje się na anonimową wypowiedź jednego z ważnych polityków PiS, w grę wchodzi maksymalnie 15-procentowy udział zagranicznego kapitału.

Repolonizacja – to może oznaczać likwidację TVN

My chcemy pójść dalej i wprowadzić 15 procent udziału kapitału zagranicznego na polskim rynku mediów.
A to by oznaczało, że np. TVN należąca do amerykańskiej firmy medialnej Scripps przeszłaby zmianę, dobrą zmianę – dziennik przytacza wypowiedź posła PiS.

To by oznaczało, że TVN w takim kształcie, jak jest teraz, mogłaby zniknąć – komentuje z kolei były poseł PiS Michał Kamiński.

Dekoncentracja jest koniecznością.
Jeśli chodzi o TVN, to jest to przekaz antypolski, progenderowy i neomarksistowski.
Od samego początku ten byt zwalcza polską rację stanu i polskie interesy narodowe.
Trudno mi akceptować taką stację
– mówi dla „SE” Stanisław Pięta z PiS.

TV-SAT

Discovery przejmie właściciela TVN za 14,6 mld dol.

Discovery Communications i Scripps Networks Interactive, właściciel m.in. Grupy TVN, poinformowały o podpisaniu ostatecznego porozumienia w sprawie nabycia przez Discovery firmy Scripps za 14,6 mld dol. (90 dol. za akcję). Sfinalizowanie tej transakcji jest spodziewane na początek 2018 roku. Wymagana jest zgoda regulatorów medialnych. 

Discovery przejmie właściciela TVN za 14,6 mld dol.
Discovery przejmie właściciela TVN za 14,6 mld dol.

Potwierdziły się zatem informacje sprzed kilku dni o planowanym połączeniu Discovery Communications i Scripps Networks Interactive.

Discovery przejmie właściciela TVN za 14,6 mld dol.

Razem Discovery i Scripps zaoferują komplementarny i dynamiczny zestaw marek. Połączona firma będzie produkować ok. 8000 godzin własnych programów rocznie, będzie miała około 300 tys. godzin treści i wygeneruje łącznie 7 mld odtworzeń wideo miesięcznie.

Połączone portfolio marek Discovery i Scripps będzie obejmowało:

  • Discovery: Discovery Channel, TLC, Investigation Discovery, Animal Planet, Science i Turbo/Velocity; OWN w Stanach Zjednoczonych; Discovery Kids w Ameryce Łacińskiej; Eurosport
  • Scripps: HGTV, Food Network, Travel Channel, DIY Network, Cooking Channel i Great American Country; TVN w Polsce; UKTV – joint venture z BBC Worldwide; Asian Food Channel w Azji; Fine Living Network

 

– Jest to ekscytujący, nowy rozdział dla Discovery. Scripps jest jedną z najlepszych firm medialnych na świecie z wielkimi zasobami, silnymi markami oraz popularnymi gwiazdami i formatami. Nasz biznes opiera się na świetnych opowieściach, autentycznych postaciach i wielkich pasjonatach. Jesteśmy przekonani, że dzięki współpracy z firmą Scripps stworzymy silniejszą, bardziej elastyczną i bardziej dynamiczną firmę medialną z globalnym silnikiem treści, który może być w pełni zoptymalizowany i zarabiający na wszystkich połączonych sieciach, produktach i usługach w każdym kraju na całym świecie – powiedział David Zaslav, prezes i dyrektor generalny Discovery Communications.

– Poprzez pasję i poświęcenie naszych niesamowitych pracowników i przy wsparciu rodziny Scripps, stworzyliśmy firmę zajmującą się treściami lifestylowymi, która każdego dnia dotyka życia widzów – powiedział Kenneth W. Lowe, prezes i dyrektor generalny Scripps Networks Interactive. – To porozumienie z firmą Discovery stanowi niezrównaną okazję dla Scripps do rozwijania wiodących marek na całym świecie oraz na nowych i wschodzących kanałach, w tym platformach z krótkimi formami czy platformami streamingowymi.

Internet

TVN sprzedaje udziały w Onecie

TVN sprzedaje udziały w Onecie. 26 kwietnia 2017 roku TVN S.A., spółka będąca częścią Scripps Networks Interactive, i Ringier Axel Springer Media AG, podpisały umowę dotyczącą sprzedaży przez TVN pozostałych 25 proc. udziałów w Onet Holding Sp. z o.o. Tym samym, Ringier Axel Springer Media AG staje się jedynym właścicielem spółki, do której należy m.in. polski portal Onet.pl.

TVN sprzedaje udziały w Onecie
TVN sprzedaje udziały w Onecie

Transakcja jest następstwem umowy zawartej między TVN a Ringier Axel Springer Media w 2012 roku.

 

TVN sprzedaje udziały w Onecie
 

Jim Samples, prezes zarządu i dyrektor generalny TVN S.A.: – Współpraca z Ringier Axel Springer układała się doskonale. Sprzedaż naszego pakietu akcji w spółce Onet Holding pozwoli TVN skoncentrować się na rozwoju portfolio i budowaniu marek rozrywkowych, newsowych i lifestylowych na platformy liniowe i cyfrowe.

– Zakup pozostałych udziałów w Onet Holding Sp. z o.o. to naturalny krok biznesowy zgodny z naszą strategią cyfryzacji, który pozwoli nam na dalszą realizację planów rozwoju oferty produktów i usług. Planujemy kolejne inwestycje w tworzenie kontentu ze szczególnym uwzględnieniem treści mobilnych, formatu video i reklamy natywnej. Chciałbym podziękować TVN za dobrą współpracę przez te lata – mówi Mark Dekan, dyrektor generalny Ringier Axel Springer Media AG.

DVB-T/T2TV-SAT

Podpisano porozumienie ws. głośności programów

Ośmiu polskich nadawców – Telewizja Polska, Polsat, TVN, ITI Neovision, Telewizja Puls, Eska TV, Lemon Records oraz TV Spectrum – uzgodniło porozumienie w sprawie poziomu głośności dźwięku w audycjach i programach telewizyjnych. Nadawcy zobowiązują się w nim do produkowania i emitowania treści audiowizualnych z uwzględnieniem poziomu głośności dźwięku „-23 LUFS” przyjętym na podstawie rekomendacji Europejskiej Unii Nadawców (EBU) – dokument EBU R128.

Dokument, który ma zostać formalnie podpisany we wrześniu 2016 roku, jest efektem wielomiesięcznych prac regulatora i nadawców. Rekomendacje EBU zostały uwzględnione w Rozporządzeniu KRRiT z 30 czerwca 2011 roku w sprawie sposobu prowadzenia w programach radiowych i telewizyjnych działalności reklamowej i telesprzedaży.

Krajowa Rada wielokrotnie prowadziła monitoringi głośności audycji i wskazywała na uchybienia i konieczne zmiany w obowiązujących przepisach. 18 grudnia 2012 roku KRRiT dokonała zmian w Rozporządzeniu z 30 czerwca 2011 roku, które polegały na dostosowaniu polskich przepisów do odpowiednich zaleceń EBU i Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (ITU). Zgodnie z rozporządzeniem, poziom głośności reklamy i telesprzedaży, emitowanych w trakcie audycji lub bezpośrednio po niej, nie może przekroczyć poziomu głośności tej audycji.

Porozumienie nadawców telewizyjnych jest dobrowolne, będzie stosowane przez czas nieokreślony i ma charakter otwarty, co oznacza, że mogą do niego przystąpić inni nadawcy.

Jednocześnie KRRiT na dotychczasowych zasadach będzie prowadziła monitoringi wynikające z ustawowego obowiązku kontroli nadawców z realizowania przepisów zawartych w art. 16 ust. 7 ustawy o radiofonii i telewizji.

Jest to kolejny już akt samoregulacji nadawców w Polsce. W październiku 2014 roku z inicjatywy KRRiT nadawcy telewizyjni podpisali Porozumienie w sprawie zasad rozpowszechniania reklam i wskazań sponsorskich tzw. niezdrowej żywności przy audycjach skierowanych do dzieci poniżej 12 lat, a dostawcy usług na żądanie „Kodeks dobrych praktyk VoD w zakresie ochrony małoletnich”.

nc+

Kanały SD od TVN przejdą na DVB-S2 i MPEG-4

Jak nieoficjalnie dowiedziała się redakcja satkurier.pl, w czwartek, 3 listopada 2016 roku o godz. 12:00 wprowadzone zostaną zmiany na transponderze nr 10 satelity Eutelsat Hot Bird 13C (13°E) o częstotliwości 11,393 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 5/6, DVB-S/QPSK dla programów spółki TVN emitowanych w SD: TVN, TVN24, TVN7, TVN Turbo, TVN Style, TVN BiS i TVN Meteo Active.

Aktualnie na transponderze nr 10 satelity Eutelsat Hot Bird 13C (13°E) nadawane są również inne kanały: kodowany TTV oraz niekodowane Polo TV, Eska TV, Mango 24 i Fokus TV. O ile te stacje nie zostaną przeniesione w międzyczasie na inne częstotliwości (co jest mało prawdopodobne), to zmiana parametrów emisji będzie dotyczyła także tych kanałów.

Nowe parametry techniczne od 3.11.2016 r.:
Eutelsat Hot Bird 13C (13°E)
tp. 10 (11,393 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 3/4, DVB-S2/8PSK)

Aktualne parametry techniczne:
Eutelsat Hot Bird 13C (13°E)
tp. 10 (11,393 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 5/6, DVB-S/QPSK)

Ponadto kanały SD TVN, TVN24, TVN7, TVN Turbo, TVN Style, TVN BiS i TVN Meteo Active zostaną przełączone ze standardu kompresji MPEG-2 na H.264/MPEG-4 AVC.

Wyżej opisywane zmiany nie dotyczą wersji HD kanałów spółki TVN. W tym zakresie wszystko pozostanie po staremu.

Warto dodać, oferta Telewizja na Kartę (SD) – TNK (SD) traci ważność właśnie z końcem października 2016 roku. W związku z tym wcześniejsze przełączenie kanałów SD TVN do DVB-S2 i MPEG-4 było niemożliwe, bo użytkownicy tej oferty z dekoderami SD utraciliby w tej sytuacji do nich dostęp.