TELE TECHNIKA

DLA CIEBIE DLA DOMU DLA FIRMY

oferta

DVB-T/T2TV-SAT

Po co nam 250 kanałów? Wystarczy tylko 9!

Wiadomo powszechnie, że aktualnie na polskim rynku telewizyjnym nadawanych jest około 250 kanałów o zasięgu ogólnokrajowym dostępnych głównie z satelity lub DVB-T (nie licząc tych z Internetu). Większość z nich to kanały tematyczne i najczęściej są kodowane, obecne w platformach satelitarnych, IPTV i kablówkach. Ale gdy przychodzi co do czego, to większość abonentów płatnej tv i tak twierdzi, że nie ma co oglądać i zwykle wraca wtedy na początkowe kanały z listy dekodera. Wniosek z tego taki, że wystarczy jedynie 9-10 najbardziej ulubionych stacji. Tyle że niekoniecznie tych samych dla wszystkich domowników.

Po co nam 250 kanałów

Badania, analizy i sondaże od dawna wskazują, że ponad połowa widzów ogląda mniej niż 9 stacji telewizyjnych. Po co nam aż 250 kanałów? A dochodzi do tego kilka tysięcy zagranicznych stacji dostępnych z wielu satelitów lub w sieci. Może dlatego wielu Polakom, Niemcom czy Czechom całkowicie wystarcza dostęp do kilkunastu kanałów z poziomu nadajników DVB-T, a płatną telewizję traktują jako zbędny wydatek, bo albo bardzo mało oglądają telewizję, albo wolą oglądać konkretną pozycję filmową, a sport na żywo ich nie interesuje. Płatne stacje, a szczególnie platformy pay-tv, chciałyby wchłonąć segment DVB-T, czując na plecach zagrożenie, bo liczba korzystających z darmowego DVB-T rośnie, a platformom już nie przybywa. I nie pomoże tu dodawanie kolejnych kanałów i usług. Nie to nie i koniec. Nie ma impulsu czy tez powodu, by przejść do pay-tv!

A może jednak oferta a la carte?

Skoro połowa widzów korzysta z 9-10 ulubionych stacji, to może zaproponować wybór kanałów na zasadzie a la carte, czyli widz wybiera swoje ulubione kanały i płaci za to, co chce oglądać, mogąc dopłacić za kolejne kanały, jeśli miałby taką potrzebę. Niestety taki wariant był już trenowany w przeszłości i to się nie sprawdziło. Większość operatorów, którzy próbowali takie rozwiązanie zaproponować, albo zbankrutowała, albo musiała zmienić ofertę na taką, jak konkurencja. Także administrowanie taką ofertą jest dość kłopotliwe dla operatora, nie mówiąc o stratach finansowych. Dlatego stosuje się zwykle pakietyzację, czyli daje więcej kanałów niż trzeba, często zbyt dużo w promocji, aby klient podczas trwania promocji zachwycił się i nie chciał rezygnować. Taka pakietyzacja pozwala też na lepszy dobór ulubionych kanałów w przeciętnej 3-5 osobowej rodzinie, czyli dla każdego coś fajnego. Chyba dlatego nie ma sensu rozważać, czy a la carte byłoby dobre i pytanie dla kogo?

9-10 najważniejszych kanałów nadaje to samo, czyli czego potrzebuje widz?

Przygotowując się do napisania tego tekstu, oglądałem w jednej z platform 10-12 kanałów na początku listy EPG. Musiałem to zanotować, bo można się przerazić, co oferują w tej samej porze polskie stacje – to jest „chłam i zatkajdziury”! Ta lista pokazuje, jak można wcisnąć widzowi cokolwiek na takich popularnych kanałach i tak będzie się cieszył, że to ogląda. Lista wygląda tak:

TVN – Szpital (odc. 324)
Polsat – Pierwsza miłość (odc. 2409)
TVN 7 – Ukryta prawda (odc. 184)
TVN Style – Kuchenne rewolucje 10 (odc. 12)
TVN Turbo – Uwaga Pirat 17 (odc. 1)
TV4 – Policjantki i policjanci 5 (odc. 196)
Polsat 2 – Malanowski i partnerzy (odc. 671)
TVP1 – Klan (odc. 3045)
TVP2 – Panorama (odc. 2045)
TVP HD – Ojciec Mateusz 12 (odc. 3)
TVP Seriale – Ranczo (odc. 123)
TVP Info – …. „narodowa propaganda (odc.366)”

Naprawdę można być zniesmaczonym taką ramówką, ale z tego taki wniosek, że skoro wszyscy nadawcy nadają o tej samej porze takie programy, a w zasadzie wiecznie powtarzane i ulubione serialiki, to widzowie muszą mieć za dużo czasu i chyba nie pracują. I co ciekawe, podobny wniosek dotyczy reklam w kanałach informacyjnych – zawsze są 5-10 minut przed pełną godziną lub połową godziny (o tym poniżej), a zimą zawsze za dużo reklam lekarstw i innych medykamentów, nie mówiąc o strasznie nudnej i podobnej ramówce w polskich stacjach informacyjnych.

Reklamom medykamentów i ubezpieczeń na życie powiedzmy stop!

Reklamom środków na… płonący konar, kaszel suchy i mokry, wieczny stres, zespół niespokojnych nóg (dobrze, że nie głowy) ktoś powinien powiedzieć stop! Wiadomo, że nadawcy się cieszą, bo mają wpływy, ale Polacy to niereformowalni lekomani. Nie mają czasu chodzić do lekarza, to łykają wszystko, co im się na oczy pokaże w takich reklamach. A to już w filmie „Dzień Świra” z 2002 roku Marek Kondrat pokazał, że nadmiar medykamentów szkodzi, a nadawcy i naiwni producenci leków swoje do bólu aż do 2017 roku nadają w niektórych stacjach po 12 minut 3 razy jeden filmik z reklamą medykamentów, a powinni wiedzieć, że ten polski „ciemny lud” i tak tego nie ogląda, bo idzie do toalety lub zrobi sobie herbatkę. Wiedzą już, jak sobie z tym poradzić. Co mądrzejsi nagrają serial lub film i potem oglądają, przesuwając reklamy na szybkim podglądzie. Ot, nadmiar reklamy i leków szkodzi, i to wszystkim!

Polskie kanały polityczne, bo informacyjnych brak

Polskie kanały informacyjne tzw. newsowe same pokazują, jak robią wszystko na jedno kopyto bez wysiłku, żeby się wybić na jakąś indywidualność lub zbliżyć się do standardów, jakie realizują niektóre zagraniczne stacje tego typu, choćby słynne BBC – wzorzec prezesa Kurskiego. Jak się te stacje uprą (chyba za dużo się nawzajem podglądają zamiast robić swoje), to wszystkie naraz albo robią z własnej ramówki Sejm TV, Tylman TV, Wypadek TV, itd., albo uzależniają się od politycznych zagrywek medialnych, jakichś dziwnych gierek politycznych. Nikt nie raczy zwrócić szczególnej uwagi, że to powoduje, iż z jednej strony Polacy mają już od dawna dość polityki i podziałów na „lepszy i gorszy sort”. To media kreują taką bezsensowną sytuację! O ile nie ma co się dziwić, że kanały narodowej TVP robią to, co robią z „ciemnym ludem”, to komercyjne stacje ulegają wpływom polityków i różnych mędrców z danej dziedziny, którzy najczęściej plotą bzdury do kwadratu i to nie po polsku, bo ładnie i do tego mądrze mówić po polsku już rzadko kto umie.

Podobnie ma się sprawa ze wzmagająca się w Polsce antyimigrancką, narodową nagonką na wszystkich w danym momencie niewygodnych i oczywiście na imigrantów, a wszystko przez takie dziwne do niedawna przyzwolenie w naszym jakże katolickim kraju, by w mediach postraszyć troszkę naród. To media, a szczególnie polskie telewizje informacyjne pokazują, jakby niechcący, przypadki traktowania obcokrajowców w Polsce i napaści tychże na Polaków, efektem czego ta „narodowa nagonka” jeszcze się wzmaga. A gdzie chrześcijańska chęć pomocy i polska gościnność? Przyzwolenie KRRiT i władz może doprowadzić do wykreowania odmiany faszyzmu w naszym kraju – to na razie takie ostrzeżenie, ale jeśli nikt nie zwraca uwagi to ani się nie oglądniemy i sami w to wpadniemy.

Najciekawsze jest to, że patrząc na niektóre zachodnie stacje informacyjne to tam czasami nie ma grama tematów politycznych, a jeśli już, to są pokazane ważne osoby (królowa Anglii lub prezydent USA) wizytujące jakiś kraj, bez politycznej nakładki. W Polsce to jest niemożliwe, by taki kanał zaistniał. Biznesowe stacje, które były tak postrzegane (TVN24 BiS i Polsat News 2 – dawniej Polsat Biznes) też zaczynają wpadać w te same nurty, bo polska polityka ma za duży i niekorzystny wpływ na tematy gospodarcze.

Dlaczego polskie kanały newsowe są kodowane? Dla kogo?

Polskie stacje informacyjne nie dość, że są po prostu politycznie ukierunkowane, to jeszcze są… zakodowane, podczas gdy w większości krajów mających coś do powiedzenia na świecie takie stacje są odkodowane (FTA) i dostępne z wielu satelitów. Polskie kanały newsowe jakby zamknęły się w kraju – kodowane dla garstki widzów i niewidoczne na świecie. I tu uwaga, jedynymi odkodowanymi wyjątkami są…TVP Info i… TV Trwam – nie należy więc się dziwić, że tak czy inaczej jesteśmy postrzegani na świecie.

I jeszcze jeden interesujący wniosek: kiedyś powstał kanał TVN Meteo, który potem zamieniono go na TVN Meteo Active, by teraz podmienić za niego HGTV, a kanał meteo przenieść do sieci – taki smutny koniec. A dlaczego taki kanał „padł”? Bo go zakodowano (wymusiły to kablówki i platformy) i oglądała go mała część widzów płatnej telewizji, która ma te 250 kanałów po polsku, więc jakiś tam kanał TVN Meteo ich tak naprawdę nie interesował w nadmiarze różnych bardziej interesujących stacji. To także poważne ostrzeżenie dla kilku kolejnych stacji tematycznych, które na własne życzenie dają się zakodować, a potem nie mogą się przebić ponad pewną oglądalność.

TVN powinien bardzo poważnie rozważyć odkodowanie TVN24 i TVN24 BiS. Podobnie Telewizja Polsat z Polsatem News i Polsatem 2. Lepiej wyjść w świat przez satelitę niż kisić się na poziomie pay-tv dla wybrańców. Skoro BBC World News czy CNN, nie mówiąc o propagandowym rosyjskim RT w kilku wersjach, może być odkodowane, to dlaczego polskie newsowe stacje są kodowane? I nie ma co się zasłaniać prawami autorskimi, bo to jest główny sposób tłumaczenia się właścicieli komercyjnych telewizji informacyjnych. Polskie stacje tego typu nie istnieją, ani w USA, ani Rosji czy nawet Anglii, nie mówiąc o Australii czy Ameryce Południowej – nie opłaca się? Ano nie opłaca się, bo tam tej polskiej politycznej papki nikt nie rozumie. Ot, inny świat – tam jest informacja – nie polityczny mętlik, mącący Polakom w głowach.

Orange

Canal+ dla wszystkich klientów Orange TV

Orange Polska we współpracy z platformą nc+ wprowadza nową ofertę dla klientów telewizji satelitarnej, dostępną w pakiecie z domowym Internetem. W ramach abonamentu za cały zestaw usług (Internet i telewizja lub Internet, telewizja i telefon domowy) otrzymają pakiet Optymalny z niemal 90 kanałami. Dzięki strategicznej współpracy Orange Polska z platformą nc+ klienci pakietu Optymalnego mają również dostęp do oferty kanałów premium, w tym zestaw kanałów Canal+ oraz HBO.

Canal+ dla wszystkich klientów Orange TV

Pakiet Optymalny zawiera 87 kanałów telewizyjnych, w tym 30 w jakości HD. W pakiecie Optymalnym klienci znajdą popularne polskie kanały TVP1 HD, TVP2 HD, TVN HD, Polsat, kilkanaście kanałów filmowych (m.in. AXN HD, Fox HD, Comedy Central HD, Paramount Channel HD, Universal Channel HD, FilmBox, TVP Seriale), popularne kanały dziecięce: MiniMini+ HD, Nickelodeon, Cartoon Network, pakiet kanałów Disney, TVP ABC. W zestawie znajduje się także kilkanaście kanałów informacyjnych, sportowych (m.in. obydwa kanały Eurosportu w wersji HD oraz TVP Sport HD, kanały muzyczne (m.in. MTV, VIVA, Eska TV, Kino Polska Muzyka), rozrywkowe (np. TVN Turbo HD, TVN Style HD, TLC HD czy TVP Rozrywka) czy popularnonaukowe: m.in. Planete+ HD, Discovery Channel HD, National Geographic HD, History HD oraz ID HD.

Cały zestaw usług, czyli telewizja z pakietem Optymalnym oraz Internet i telefon domowy jest dostępny od 69,90 zł miesięcznie. Ponadto, klienci usług stacjonarnych, którzy są zainteresowani także usługami mobilnymi, mogą otrzymać abonament komórkowy przez rok w prezencie, informuje operator.

We współpracy z platformą nc+ Orange Polska przygotował także dodatkowe pakiety kanałów. Do wyboru są:

Pakiet Extra +, zawierający m.in. Ale Kino+ HD, nSport+ HD, DOMO+ HD, Kuchnia+ HD, teleTOON+ HD, BBC HD, BBC Brit HD, Fox Comedy HD, Nat Geo Wild HD, Nat Geo People HD, Discovery Life, Discovery Turbo Xtra HD, AMC HD, Polsat Film HD, Cbeebies czy Animal Planet HD. W sumie łącznie z pakietem Optymalnym, to ponad 140 kanałów, w tym 61 w jakości HD. Dla abonentów pakietu Optymalnego Pakiet Extra+ dostępny jest za dodatkową dopłatą 29,99 zł miesięcznie.

Nowością są także dwa pakiety CANAL+, dostępne dla wszystkich klientów Orange TV (w technologii satelitarnej i IPTV). Aby z nich skorzystać, wystarczy mieć pakiet Optymalny:

Pakiet CANAL+ Select to duża dawka filmowych emocji dla całej rodziny (CANAL+, CANAL+ Film, CANAL+ Family), sportu (CANAL+ Sport, CANAL+ Sport2), a także propozycja dla tych, którzy nie zdążyli na początek ulubionego programu: w CANAL+ 1, gdzie emisja wszystkich programów jest przesunięta o godzinę. Ten pakiet jest dostępny w promocji świątecznej za 39,99 zł miesięcznie i dodatkowo przez pierwsze 3 miesiące w prezencie.

Pakiet CANAL+ Prestige zawiera dodatkowo CANAL+ Discovery z unikatowymi dokumentami, nieprzerywanymi reklamami oraz CANAL+ Seriale. W promocji świątecznej w cenie 49,99 zł miesięcznie. 6 miesięcy w prezencie.

Ponadto, w ramach nowej oferty CANAL+ Prestige, klienci Orange TV, mogą dokupić także kanały HBO z oferty nc+, czyli pakiet składający się z HBO HD, HBO2 HD, HBO3 HD przez 6 miesięcy bez dodatkowych opłat. Znajdą tu najnowsze hollywoodzkie produkcje filmowe, wielokrotnie nagradzane seriale produkcji HBO, kontrowersyjne dokumenty, programy rozrywkowe oraz koncerty.

Nowa oferta pakietów telewizyjnych jest dostępna dla klientów podpisujących nowe umowy na Neostradę z telewizją lub FunPack, bądź przedłużających obecne.

DVB-T/T2TV-SAT

9 listopada o 6:00 wystartował kanał NOWA TV

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami (więcej tutaj), 9 listopada br. o godzinie 6:00 nadawanie rozpoczął nowy kanał Grupy ZPR Media – NOWA TV. Stacja dostępna jest w SD i/lub HD (wersje SD i HD mają identyczne ramówki). Telewizja NOWA TV jest stacją o charakterze uniwersalnym. Znajdują się w niej propozycje adresowane do szerokiego kręgu odbiorców. Jej oferta programowa powstała w oparciu o cztery filary. Są nimi: informacje,  kabarety, filmy i seriale.

9 listopada o 6:00 wystartował kanał NOWA TV

NOWA TV bardzo mocno stawia na rzetelne informacje i publicystykę. Zespół ponad stu redaktorów pracujących w całej Polsce, pod kierownictwem Tomasza Syguta, redaktora naczelnego działu publicystyki i informacji, codziennie przygotowuje wydanie programu „24 godziny oline.pl”, które widzowie zobaczą na antenie o 18:30. Prowadzą go znane i cenione osobowości telewizyjne: Beata Tadla, Jarosław Kulczycki, Joanna Dunikowska oraz Marek Czyż. Po zakończeniu „24 godzin” widzowie będą mogli zobaczyć publicystyczną audycję „Tu i teraz” która jest rozwinięciem jednego z tematów przedstawionych w materiałach „24 godzin”.

W każdy piątkowy wieczór, w programie „Ale o co chodziSławomir Jastrzębowski z zaproszonymi do studia politykami rozmawia na tematy, które aktualnie interesują opinię publiczną. Natomiast w każdą sobotę, Marek Czyż wraz ze swoimi gośćmi postara się znaleźć odpowiedzi na ważne, ale często bardzo proste pytania („Proste pytanie” w soboty, po wydaniu „24 godzin”). W niedziele na „Teraz ja” zaprasza widzów Tomasz Sekielski. Jego autorski projekt łączy dziennikarskie gatunki: klasyczny wywiad z programem typu „one man show” oraz reporterskimi relacjami z całego kraju.

Telewizja NOWA TV zadba także o dobry humor swoich widzów. Specjalnie dla nich powstało show „Nowa Rewia Kabaretowa”, w którym występują największe gwiazdy polskiej sceny kabaretowej. Swoje sprawdzone, najzabawniejsze skecze oraz nowe, premierowe propozycje przedstawią, m.in. Kabaret Skeczów Męczących, Kabaret Nowaki, Kabaret Łowcy.B oraz soliści: Jerzy Kryszak, Andrzej Grabowski, Tomasz Jachimek i Katarzyna Pakosińska.

NOWA TV to także interesująca oferta różnorodnych filmów fabularnych. Wśród nich: obrazy uznanych reżyserów („American Beauty”, „Ostatni cesarz”), znane produkcje, do których widzowie chętnie wracają („Opowieść Wigilijna”, „Wściekłe psy”), świetne filmy w gwiazdorskiej obsadzie („W chmurach”, „Miss Potter”, „Dobry agent”). Nie zabraknie także zabawnych komedii („Rodzina Addamsów”, „Idealny mąż”), wzruszających filmów obyczajowych („Family Man”, „Rozważna i romantyczna”, „Moi chłopcy”) oraz sensacyjnych produkcji („Krwawa gra”, „Poza prawem”, „Gliniarz”). NOWA TV to także kino rodzinne, przy którym fantastyczne chwile spędzą nie tylko najmłodsi widzowie.

Na widzów NOWEJ TV czeka wiele serialowych niespodzianek, m.in. nieemitowany dotąd w ogólnodostępnej polskiej telewizji, szpiegowski „No Limit” (serial wyprodukowany przez Luca Bessona), francuska, kryminalna nowość pt. „Detektyw Cain” oraz pełen niezwykłych zwrotów akcji, sensacyjny „Transporter”. Sporą sensację budzi powrót na polską antenę hitu „Moda na sukces”, którego emisję zaplanowano od poniedziałku do piątku o godz.19:30.

Nie zabraknie także polskich produkcji, a wśród nich, m.in. „Redakcja. Dział Śledczy”, ukazujący pracę dziennikarzy śledczych gazety codziennej, którzy rozpracowują trudne sprawy oszustw, kradzieży, szantażów i innych przestępstw kryminalnych. Już w grudniu NOWA TV zaproponuje widzom kolejne tytuły, w tym m.in. absolutną nowość, której akcja rozgrywa się w XIX wieku w Ameryce, kostiumowy serial wyprodukowany przez Ridleya ScottaMercy Street” oraz zrealizowany z rozmachem oraz wielokrotnie nagradzany telewizyjny hit „Dynastia Tudorów”.

NOWA TV to telewizja podążająca za oczekiwaniami swoich widzów. Telewizja dla tych, którzy poszukują dobrej rozrywki oraz rzetelnych informacji. Blisko swoich widzów i interesujących ich spraw. To nowa telewizja w rodzinie.

Kanał NOWA TV (w wersji SD) od momentu startu znajdzie się w ramach bezpłatnego naziemnego multipleksu telewizji cyfrowej MUX 8, w licznych sieciach kablowych (w SD lub w HD, m.in.: UPC Polska – więcej tutaj, Toya, Promax – więcej tutaj, Asta-Net – więcej tutaj, Telewizja Światłowodowa – więcej tutaj, a od 15.11 pojawi się także w Netii) oraz w przekazie satelitarnym (w wersji SD, początkowo FTA, od 28 listopada szyfrowany, ale bezpłatny dla klientów dowolnej oferty płatnej TV, w dekoderach nc+ już umieszczono stację na kanale 146).

Parametry techniczne emisji satelitarnej:
Eutelsat Hot Bird 13C (13,0°E)
tp. 10 (11,393 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK)

ID: NOWA TV
PID V: 526 (MPEG-4/SD)
PID A: 790 (pol)
PID PCR: 526
SID: 4325
PID PMT: 274
PID HbbTV: 7025
Provider: TVN
Kodowanie: brak

Nowa TV nie jest jedynym projektem Grupy ZPR Media, który ruszył w ostatnim czasie, bowiem 28 września br., w wyniku decyzji nadawcy, kanał Eska TV (SD/HD) zmienił się w 8TV (SD/HD). Jednocześnie tego samego dnia wystartowała nowa Eska TV (SD/HD). Wersje SD i HD tych stacji mają identyczne ramówki (więcej tutaj).

DVB-T/T2TV-SAT

Co się dzieje z telewizją?

Co się dzieje z tą telewizją? Ostatnio przeczytałem materiał p. Daniela na temat nowych usług oferowanych przez platformy satelitarne. Pan Daniel Gadomski z satkurier.pl zauważa nowy trendy jakimi są nowe sposoby osiągania dochodów przez platformy tv ze sprzedaży ubezpieczeń, sprzętu rtv czy energii elektrycznej. Po przeczytaniu tego materiału, nasunęły mi się pewne stwierdzenia, którymi chce się z Wami podzielić.

Zastanawia mnie czy platformy muszą uciekać się do sprzedaży usług w żaden sposób nie spokrewnionych z głównym kierunkiem przedsiębiorstwa. A może są to działania w trosce o komfort abonentów ? Tak czy inaczej, przyjrzyjmy się operatorom telewizyjnym oraz producentom kanałów.

Fala programów o charakterze ezoterycznym oraz quizowym.
Fala programów o charakterze ezoterycznym oraz quizowym.

Jedno jest pewne – producenci kanałów telewizyjnych w wyjątkowy sposób zaniedbują swoje produkty. Odbija się to niestety na stosunku telewidza do poszczególnych kanałów.

Pracując w tej branży, mając codziennie kontakt z klientem końcowym produktu nazywanego dumnie kanałem telewizyjnym coraz częściej słyszę opinię o tym że nic ciekawego nie ma w tv. Zastanawiałem się nawet kiedyś czy to nie jest efekt „przejedzenia”, czy mając często do wyboru ponad 100 kanałów telewizyjnych nie odczuwamy przesytu? Jednak po głębszym zastanowieniu stwierdzam że nie chodzi jedynie o ten efekt.
Najczęstsze zarzuty stawiane ofertom programowym kanałów oferowanych w platformach kablowych i satelitarnych oraz telewizji naziemnej to:

  • Odgrzewane kotlety czyli wielokrotne powtórki programów i filmów.
  • Programy w przerwie reklamowej czyli duża dawka reklam i długie bloki reklamowe w trakcie filmów.
  • Migracja programów między kanałami czyli te same filmy na różnych kanałach (najczęściej w ramach jednego właściciela kilku stacji)
  • Niska zawartość merytoryczna, tutaj mnóstwo programów o niskiej atrakcyjności.
  • Stronniczość wiadomości czyli nieobiektywne przedstawianie treści wiadomości, manipulacje mające na celu wywarcie na widzach oczekiwanych odczuć (dotyczy programów i kanałów informacyjnych).
Co się dzieje z telewizją?
Przykład manipulacji kanału informacyjnego.
źródło: facebook

Jeszcze jedno, tym razem mowa o kanałach TVN i TVN7 oraz nocnych programach „Klub Magi”. Jaki sens w emisji   programu w tym samym czasie na dwóch kanałach dostępnych nawet w NTC ?

Chyba nie chodzi o komfort i ciekawą ofertę dla telewidzów oglądających te kanały.

 

Nie krytykuję osób korzystających z usług prowadzących programy.
Nie krytykuję naszej naiwności i chęci wygrania w konkursie w którym główne pytanie brzmi:
Jak na imię miał Adam Mickiewicz?
A – Adam
B – Kamil
C – Stanisław

 

W dzisiejszej dobie dostępu do internetu, łatwego dostępu do filmów, muzyki, informacji przez internet, w dobie  migracji telewidzów z telewizji do internetu – stawiam pytanie.
Czy stać nasze stacje na podcinanie gałęzi na której siedzą?
Czy za parę lat nie zauważą że oprócz sprzedaży ubezpieczeń, energii elektrycznej, pralek itd nie mają nic innego do zaoferowania.

W dobie internetu, telewizji naziemnej klient decydujący się na opcję płatną oczekuje nie tylko dobrej jakości obrazu (HD), ale również wartościowych treści bez reklam i ciągłych powtórek.

Co się dzieje z tą telewizją?