TELE TECHNIKA

DLA CIEBIE DLA DOMU DLA FIRMY

TV-SAT

Cyfrowy Polsatmux4TelewizjaTV-SAT

Startuje Polsat News Polityka – co w ofercie, gdzie dostępny?

10 stycznia br. kanał Wydarzenia 24 zmieni nazwę na Polsat News Polityka, wynika z informacji satkurier.pl. Zbiegnie się to z otwarciem posiedzenia Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej (aktualizacja: początek obrad przesunięto na 16 stycznia), co jest celowym zabiegiem, gdyż w Polsat News Polityka będzie można oglądać m.in. właśnie obrady Sejmu i Senatu RP. Co jeszcze znajdzie się w ofercie Polsat News Polityka? Gdzie ten kanał telewizyjny będzie dostępny?

 

Startuje Polsat News Polityka - co w ofercie, gdzie dostępny

Startuje Polsat News Polityka – co w ofercie, gdzie dostępnyCo w ofercie Polsat News Polityka?

Do zmiany nazwy kanału Wydarzenia 24 na Polsat News Polityka dojdzie w nocy z nocy z 9 na 10 stycznia 2024 roku, wynika z informacji satkurier.pl.

Wraz ze zmianą nazwy zmieni się również ramówka tej stacji telewizyjnej. Będą nowe programy, w tym nadawane bezpośrednio z Sejmu, od poniedziałku do piątku o godz. 17:30 „Studio Parlament”. Wśród prowadzących znajdą się Bartłomiej Maślankiewicz i Wojciech Dąbrowski, którzy będą prowadzić rozmowy z politykami.

Inną nowością będzie „Debata Polityczna”, nadawana także od poniedziałku do piątku, o godz. 21:00, w której dziennikarze Interii – Karolina Olejak i Przemysław Szubartowicz, będą wraz z politykami, komentatorami i ekspertami podsumowywać mijający dzień.

Polsat News Polityka – gdzie dostępny?

Polsat News Polityka pojawi się w miejscu Wydarzeń 24, a więc będzie dostępny w tych samych kanałach dystrybucji co dotychczasowe Wydarzenia 24. Będą to: Polsat Box (pozycje 13, 62 i 204), CANAL+ (pozycja 54) i Orange TV (pozycja 27) oraz wybrane sieci kablowe i IPTV.

Parametry techniczne:
Eutelsat Hot Bird 13G (13°E)
tp. 74 (12,188 GHZ, pol. V, ST: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK)

ID: Wydarzenia 24 (od 10.01.2024 r. – Polsat News Polityka)
PID V: 508 (MPEG-4/HD)
PID A: 608, 708
PID PCR: 508
SID: 7358
PID PMT: 68
Provider: Cyfrowy Polsat S.A.
Kodowanie: Nagra MA, Conax, Irdeto, Viaccess

Wydarzenia 24 trafią na MUX 1. Gdzie jeszcze?

Zastępowany przez Polsat News Polityka kanał Wydarzenia 24 docelowo trafi na MUX 1 naziemnej telewizji cyfrowej. Dziś dostępny jest na MUX 4. Wydarzenia 24 przez całą dobę będą nadawać serwisy informacyjne, sportowe i pogodę, bez publicystyki.

Nowe Wydarzenia 24 na pewno trafią też do oferty Polsat Box. Prawdopodobnie pojawią się w miejscu dodanego niedawno na satelitę Test10508. Czy Wydarzenia 24 trafią do CANAL+, Orange TV lub ofert innych sieci, zdecydują już sami operatorzy, którzy będą mogli zgłosić do  Telewizji Polsat chęć redystrybucji.

Parametry techniczne:
Eutelsat Hot Bird 13G (13°E)
tp. 79 (12,284 GHz, pol. H, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK)

ID: Test10508
PID V: 108 (MPEG-4/HD)
PID A: 208
PID PCR: 108
SID: 10508
PID PMT: 48
Provider: Cyfrowy Polsat S.A.
Kodowanie: Nagra MA

Nadawcami Polsat News Polityka i Wydarzenia 24 są spółki z Grupy Polsat Plus.

TV-SAT

Polsat Viasat Nature przejdzie na HD

Polsat Viasat Nature przejdzie na HD. 16 kwietnia br. Polsat Viasat Nature rozpocznie nadawanie w HD. W związku z tym kanał zostanie przekształcony w Polsat Viasat Nature HD i zmodyfikowane zostanie jego logo. 

Polsat Viasat Nature przejdzie na HD
Polsat Viasat Nature przejdzie na HD

Polsat Viasat Nature HD to dokumentalny kanał o tematyce przyrodniczej. Wybitni naukowcy zabierają widzów do świata flory i fauny, pokazując zarówno piękno, jak i grozę natury. W kwietniu stacja oferuje sporo nowości. Są to między innymi: „Dzikie zwierzę w rodzinie”, „Łowcy tornad” czy „Dziesiątka szczeniaków i my”.

Polsat Viasat Nature przechodzi na nadawanie w HD jako ostatni z grupy kanałów Viasat World na polskim rynku. Polsat Viasat Explore i Polsat Viasat History nadają w wysokiej rozdzielczości od marca 2016 roku.

DVB-T/T2Instalacjemux8

Konkurs MUX 8 dla instalatorów tv-sat

Konkurs MUX 8 dla instalatorów tv-sat. Na stronie internetowej www.konkursmux8.pl ruszył konkurs MUX 8 dla instalatorów tv-sat. Jego patronem medialnym i jednym z fundatorów nagród jest magazyn telewizji cyfrowej SAT Kurier. Zadanie konkursowe polega na dokonaniu montażu na budynkach jak największej liczby anten do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej, odpowiedzi na pytanie konkursowe oraz wypełnieniu i przesłaniu formularza konkursowego. 

Konkurs MUX 8 dla instalatorów tv-sat
Konkurs MUX 8 dla instalatorów tv-sat

Za każdą wykonaną instalację przyznawane są punkty:

  • 1 pkt za domek jednorodzinny lub mieszkanie,
  • 5 pkt za domy wielorodzinne i budynki użyteczności publicznej (np. świetlice, pensjonaty).

Każdemu, kto zarejestruje się w konkursie, przysługuje pakiet 100 sztuk ulotek reklamowych z miejscem na wpisanie danych kontaktowych.

Konkurs trwa od 17 lipca do 31 października 2017 r. Jego organizatorem jest Grupa Wirtualna Polska, natomiast fundatorami nagród w konkursie są: Televes, EmiTel, WP i SAT Kurier.

Konkurs MUX 8 dla instalatorów tv-sat

NAGRODY:

  • 2 osoby z największą ilością punktów za wykonane instalacje wygrywają voucher wakacje.pl o wartości 5.000 zł
  • Osoba z trzecią w kolejności liczbą punktów wygrywa profesjonalny miernik H30 Televes o wartości 4.920 zł
  • Kolejne 7 osób wg ilości zebranych punktów wygrywa voucher wakacje.pl o wartości 2.000 zł
  • Kolejne 10 osób wygrywa roczną prenumeratę magazynu SAT Kurier

Każdy, kto zarejestruje się do konkursu, wykona przynajmniej jedną instalację anteny do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej i odpowie na pytanie konkursowe, ma szansę wygrać voucher 3.000 zł do realizacji na stronie wakacje.pl (ważny do 31.10.2018 r.).

Przed odbiorem nagrody należy okazać faktury lub paragony za zakup anten, które zostały wykorzystane do instalacji naziemnej telewizji cyfrowej. W przypadku identycznej ilości zebranych punktów, decyduje odpowiedź na pytanie konkursowe. Lista osób z największą ilością punktów zostanie opublikowana na stronie konkursu w dniu 12.11.2017 r., a zwycięzcy zostaną poinformowani przez e-mail oraz SMS.

Zobacz szczegółowy regulamin konkursu

WEŹ UDZIAŁ W KONKURSIE

TV-SAT

TV&TV – wywiad z przedstawicielem nowego kanału

W związku z dużym zainteresowanym ze strony naszych czytelników tematem startującego we wrześniu br. kanału TV&TV, redakcja satkurier.pl zwróciła się do przedstawiciela tej nowej, włoskiej telewizji z prośbą o udzielenie odpowiedzi na kilka pytań. TV&TV będzie kanałem FTA nadawanym m.in. na satelicie Eutelsat Hot Bird 13E (13°E).

TV&TV - wywiad z przedstawicielem nowego kanału
TV&TV – wywiad z przedstawicielem nowego kanału

Na pytania redakcji satkurier.pl odpowiada Joshua Mendella odpowiedzialny za zarządzanie projektem TV&TV na rynkach międzynarodowych.

Czym jest TV&TV?

TV&TV to pierwsza sieć telewizyjna, która pozwala każdemu na zakup online czasu antenowego, w celu emisji w krajowej telewizji własnych programów i treści wideo. Dzięki naszemu silnikowi internetowemu, można wybrać dzień, godzinę i dokładną minutę emisji oraz bezpośrednio przesyłać materiały wideo i inne treści, które będą nadawane w wybranym czasie, na wybranej platformie (naziemna telewizja cyfrowa lub satelita).

Co więcej, wszystkie formaty związane z nowatorską strukturą tej sieci i sposób tworzenia telewizji są w pełni chronione na całym świecie prawami autorskimi.

Czy możliwe jest nadawanie treści w językach innych niż włoski?

W chwili obecnej uruchamiamy TV&TV we Włoszech, nadając zarówno w ramach naziemnej telewizji cyfrowej, jak i na satelicie. Możliwe jest przesyłanie treści wideo, które nie są w lokalnym języku, ale muszą być one zaopatrzone w napisy w języku włoskim. Generuje to dodatkową opłatę w wysokości 2,5 euro za minutę, z uwagi na fakt, że mimo wszystko musimy zweryfikować poprawność tłumaczenia.

Naszym celem jest stworzenie całej sieci kanałów satelitarnych, dla każdego europejskiego kraju. Aby to osiągnąć, jesteśmy otwarci na międzynarodową współpracę, co pomoże nam w dalszym rozwoju naszego biznesu i rozszerzeniu działalności na nowe terytoria. Sieci te zostaną zorganizowane w taki sam sposób, jak obecnie TV&TV, ale będą nadawać treści wideo w lokalnym języku.

W jakiej rozdzielczości będzie nadawany TV&TV – SD czy HD?

Zamierzamy nadawać w SD, przynajmniej w najbliższej przyszłości. Spodziewamy się, że większość dostarczanych nam materiałów wideo będzie w SD, tak jak ma to miejsce w przypadku większości filmów wideo dostępnych w internecie. Zapewniamy jednak, że każdy nadawany film będzie miał jakość obrazu i dźwięku akceptowalne dla emisji telewizyjnej.

Czy przesyłane treści wideo będą podlegały moderacji? Jakie treści są zakazane? Jak wygląda sprawa praw autorskich?

Każdy dostarczony materiał wideo, zanim zostanie zatwierdzony do emisji telewizyjnej, zostanie w całości sprawdzony. Zgodnie z podstawowymi zasadami, nie pokazujemy materiałów, które są niezgodne z prawem obowiązującym w kraju, w którym działa sieć. Ponadto, zawsze zastrzegamy sobie prawo do odmowy transmisji danego filmu wideo. Wśród innych kryteriów, nie zezwala się na: jakąkolwiek dyskryminację religijną, płciową lub rasową, materiały obsceniczne lub pornograficzne, jakiekolwiek nadmierne użycie przeklinania, kryptograficzne przekazy, groźby i prowokacje, wszelkiego rodzaju prośby o pieniądze związane z loterią, magią czy wróżbiarstwem lub innymi podobnymi usługami, itp.

Nadajemy wyłącznie takie materiały wideo, które są własnej produkcji i tylko wtedy, gdy klient wyraża zgodę na ich emisję. Generalnie jesteśmy zorganizowani w podobny sposób jak platformy online udostępniania wideo (np. YouTube), chociaż przeprowadzamy gruntowniejszą kontrolę filmów, które będą pokazywane.

Uważamy, że TV&TV stanowi ważny krok naprzód dla telewizji, stając się nie tylko środkiem przekazu informacji, ale także potężną platformą komunikacji i wolności słowa dostępną dla każdego.

TV&TV – wywiad z przedstawicielem nowego kanału

TV-SAT

TV6 HD i Super Polsat HD od maja na satelicie

TV6 HD i Super Polsat HD od maja na satelicie. Jak nieoficjalnie dowiedział się portal satkurier.pl, w środę, 10 maja 2017 roku w przekazie satelitarnym pojawią się wersje HD dwóch stacji należących do Grupy Polsat: TV6 i Super Polsat.

TV6 HD będzie dostępny z transpondera nr 112 satelity Eutelsat Hot Bird 13C (13,0°E) o częstotliwości 10,758 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK, a emisja Super Polsatu HD będzie prowadzona z transpondera nr 132 satelity Eutelsat Hot Bird 13C (13,0°E) o częstotliwości 11,158 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK.
 

TV6 HD i Super Polsat HD od maja na satelicie

Niecałe trzy miesiące później, w nocy z 31 lipca na 1 sierpnia 2017 roku z przekazu satelitarnego oraz Punktu Wymiany Ruchu w LIM (PLIX) usunięte zostaną programy TV6 SD i Super Polsat SD.Parametry techniczne TV6 HD (od 10 maja 2017 roku):
Eutelsat Hot Bird 13C (13,0°E)
tp. 112 (10,758 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK)

Parametry techniczne Super Polsatu HD (od 10 maja 2017 roku):
Eutelsat Hot Bird 13C (13,0°E)
tp. 132 (11,158 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK)

 
TV-SAT

Czy Zee One będzie niekodowany?

Do tej pory na polskim rynku królowały kanały tematyczne z zachodu – kojarzące się ze Stanami Zjednoczonymi (HBO, Discovery Channel, National Geographic), Wielką Brytanią (BBC HD, BBC Earth, BBC Lifestyle, CBeebies) albo z Francją (Canal+, Planete+, teleTOON+). Ekspansję do Polski ze wschodu, bo z dalekich Indii, planuje Zee Entertainment Enterprises Limited, który jeszcze w tym roku uruchomi polską wersję kanału Zee One, niekodowanego w sąsiednich Niemczech. Czy stacja i jej podobne mogą odnieść w Polsce sukces?

Czy Zee One będzie niekodowany
Czy Zee One będzie niekodowany

Zee One chce poważnie powalczyć o polskich widzów

Nie zamierza jedynie przetłumaczyć produkcji rodem z Bollywood na nasz język.
Planuje zatrudnić w Polsce kilka osób, które przygotują ramówkę zgodnie z lokalnymi potrzebami.
Będą filmy, seriale, ale także programy dokumentalne, rozrywkowe i kulinarne.
Indyjski koncern twierdzi, że zdecydował się na start w naszym kraju, ponieważ jesteśmy rynkiem o największym potencjalne w Europie Środkowej.
Polska to przede wszystkim prawie 38 milionów obywateli.
Czechy mają prawie cztery razy mniej.
Nie wszystkim nadawcom prezentującym treści spoza zachodu udało się jednak odnieść sukces.
Prezentujący rosyjskie i radzieckie kino kanał Wojna i pokój zakończył nadawanie.
Meksykańskiej Televisie nie udało się w ogóle wejść na nasz rynek z kanałem o telenowelach.
Zee One może być łatwiej, jeśli oferta będzie rzeczywiście czymś znacznie więcej niż tylko Bollywood.
Fani tego rodzaju filmów mogą nie wystarczyć, ale już fanów programów kulinarnych i podróżniczych w naszym kraju nie brakuje, co pokazuje trwała obecność BBC.

Na niemieckim rynku kanał Zee One jest niekodowany

W Polsce taki model dystrybucji jest bardzo mało prawdopodobny, choć nadawca nie zdradził, czy go zastosuje i nie wspomina nic o emisji w wysokiej rozdzielczości, która za Odrą ma miejsce.
U naszego zachodniego sąsiada nawet VIVA, Comedy Central, Eurosport czy Disney Channel są oferowane z Astry 19,2°E za darmo.
Szefem polskiej wersji Zee One został Paweł Kolasa, który był związany z Canal+, Cyfrą+ oraz nadawcą płatnych kanałów NBCUniversal.
Właściciele indyjskiej stacji nawet nie kryją, że doświadczenie Kolasy w podpisywaniu umów z operatorami kablowymi i platformami cyfrowymi będzie pomocne.
Pytanie, czy nc+, Cyfrowy Polsat i sieci kablowe chętnie dołączą Zee One do podstawowych pakietów.
Może się okazać, że zgodzą się tylko na oferowanie go jako opcję dodatkową.
To nie zagwarantuje rentowności stacji, która będzie dużo inwestować w treści.

Znacznie ciekawszym ruchem byłaby niekodowana emisja Zee One z Hot Birda 13°E

Taka jest praktyka nadawców z Dalekiego Wschodu, którzy dedykują swój przekaz do Europy.
Sygnału nie koduje przecież chiński informacyjny kanał w języku angielskim CNC World. 51 proc. udziałów w stacji należy do publicznej China Xinhua News Network Corporation, a 49 proc. do prywatnych inwestorów.
Polscy odbiorcy mogą też oglądać Arirang z Korei Południowej czy NHK World z Japonii.
Na Astrze 19,2°E znajdziemy też chińskie CGTN Français (po francusku) i CGTN Documentary (po angielsku).
Zee to oczywiście prywatny koncern, który chce zarabiać pieniądze, a nie przekazywać punkt widzenia Indii.
Być może lepiej byłoby jednak poczekać na zarabianie pieniędzy i spróbować na przykład przez dwa lata przekonać Polaków do swojej oferty.
Niekodowana emisja ułatwiłaby to.

W 2019 roku nadawca mógłby wejść już w HD na platformy cyfrowe i do sieci kablowych

Tak, ale przez parę miesięcy, funkcjonował informacyjny kanał TVN24.
Latem 2001 roku niewielu znawców rynku dawało mu szanse na utrzymanie się. Zamachy z 11 września zmieniły wszystko.
Kilkanaście lat później trudno spodziewać się np. rekordowej popularności kuchni z Indii.
Właściciele wietnamskiej gastronomii i arabskich kebabów też długo walczyli o uwagę Polaków, zanim część z nich porzuciło dla nich amerykańskie fast foody.

Czy Zee One będzie niekodowany?

TV-SAT

TVP Info HD na satelicie

Zgodnie z zapowiedziami, 5 kwietnia ok. godziny 1:00 uruchomiono satelitarny przekaz kanału TVP Info HD. Emisja jest nieszyfrowana i przez najbliższe 2 tygodnie, do 19 kwietnia, będzie prowadzona równolegle z dotychczasowego transpondera w SD i HD, dając czas abonentom, widzom indywidualnym i operatorom na przejście na odbiór wersji HD. Przekaz jest prowadzony z zapowiadanych przez portal satkurier.pl parametrów, z transpondera platformy nc+.

TVP Info HD na satelicie

Warto odnotować, że TVP Info HD jest jedynym polskim kanałem w wysokiej rozdzielczości emitowanym bezpłatnie!

Parametry techniczne TVP Info HD:
Eutelsat Hot Bird 13C (13,0°E)
tp. 110 (10,719 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK)

ID: TVP INFO HD
PID V: 168 (MPEG-4/HD)
PID A: 112 (pol)
PID PCR: 168
SID: 4409
PID PMT: 1009
Provider: nc+
Kodowanie: brak
Jakość obrazu: 1920×1080, 16:9, ok. 5,88 Mbit/s
Jakość dźwięku: MPEG stereo 192 kbit/s
 

Satelitarny przekaz kanału TVP Info HD

TVP Info HD na satelicie

Parametry techniczne TVP Info (SD) – do 19 kwietnia 2017:
Eutelsat Hot Bird 13C (13,0°E)
tp. 110 (10,719 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK)

ID: TVP INFO
PID V: 169 (MPEG-4/SD)
PID A: 116 (pol)
PID PCR: 169
SID: 4410
PID PMT: 1010
Provider: nc+
Kodowanie: brak
Jakość obrazu: 720×576, 16:9, ok. 4,14 Mbit/s
Jakość dźwięku: MPEG stereo 160 kbit/s

Jest to jedna z istotniejszych zmian w emisji kanałów TVP przewidziana na najbliższe tygodnie, ale nie jedyna.

Jak wynikało z zapowiedzi TVP udostępnionych jeszcze w marcu operatorom kablowym:
– 5 kwietnia zakończony zostanie przekaz kanałów TVP1 i TVP2 w SD z tp. 119 (10,892 GHz, pol. H)
– 5 kwietnia zakończony zostanie przekaz kanału TVP Sport w SD z tp. 110 (10,719 GHz, pol. V)
– 5 kwietnia tp. 110 (10,719 GHz, pol. V) zostanie przełączony do DVB-S2 (SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK)
– 5 kwietnia TVP3 (Warszawa) i TVP Info w SD z tp. 110 (10,719 GHz, pol. V) zostaną przełączone do emisji w kompresji obrazu MPEG-4/H.264
– 19 kwietnia wyłączony zostanie przekaz TVP Info w SD z tp. 110 (10,719 GHz, pol. V), pozostanie tu wersja HD
– 5 maja wyłączone zostaną TVP ABC i TVP Historia z tp. 116 (10,834 GHz, pol. V), ich emisja jest prowadzona od kilkunastu dni z tp. 114 (10,796 GHz, pol. V)

TVP Info HD na satelicie

Jak na razie z zapowiedzi TVP zrealizowano uruchomienie emisji TVP Info w HD oraz przełączenie TVP3 Warszawa i TVP Info do MPEG-4 i całego transpondera do DVB-S2. Do pozostałych zmian planowanych na 5 kwietnia jeszcze nie doszło. TVP1, TVP2 i TVP Sport w SD wydają się być nadal emitowane, jedynie usunięto wszystkie identyfikatory systemów dostępu warunkowego, pozostawiając tylko Nagra MA (S4/N3) i odbierając uprawnienia abonentom.

Natomiast z innych zmian do MPEG-4 przełączono Kino Polska i usunięto z tp. 110 przekaz (kopię) Polsatu w SD.

Zapewne w ciągu dnia będą mieć miejsce kolejne zmiany, w związku z czym zapraszamy do uważnego śledzenia informacji na portalu satkurier.pl.

Aktualizacja
W dekoderach nc+ podmieniono już TVP Info na wersję HD (kanał 15).

DVB-T/T2TV-SAT

Które stacje muzyczne wybieramy najchętniej?

Za nami luty. Walentynki, Tłusty Czwartek czy ostatki były okazją do świętowania w tym miesiącu. A jak w lutym br. wyglądała oglądalność polskojęzycznych stacji muzycznych? Poniżej, dzięki uprzejmości STARS.TV, przedstawiamy zestawienie pod względem średniej oglądalności minutowej (AMR) w grupach 4+ i 16-49 w lutym br.

Które stacje muzyczne wybieramy najchętniej

Ranking polskojęzycznych stacji muzycznych w lutym 2017 roku (źródło: Nielsen Audience Measurement/NAM, za STARS.TV):
 
a) AMR (średnia oglądalność minutowa), grupa 4+:
 

1.  Polo TV – 51 921
2.  4fun.tv – 11 860
3.  Disco Polo Music – 8 720
4.  STARS.TV – 6 660
5.  4fun Dance – 6 044
6.  TO!TV – 4 218
7.  Viva Polska – 4 152
8.  Power TV – 3 671
9.  Eska TV – 3 531
10. Kino Polska Muzyka – 3 440
11. 4fun Gold Hits – 3 084
12. Vox Music TV – 2 590
13. VH1 Polska – 1 547
14. Muzo.tv – 1 023
15. Hip Hop TV – 555
14. Nuta.tv – 493
 
b) AMR (średnia oglądalność minutowa), grupa 16-49:
1.  Polo TV – 29 962
2.  4fun.tv – 9 586
3.  Disco Polo Music – 5 532
4.  4fun Dance – 5 071
5.  STARS.TV – 4 454  
6.  Viva Polska – 3 206
7.  Power TV – 2 968
8.  Eska TV – 2 801
9.  TO!TV – 2 541
10. 4fun Gold Hits – 2 365
11. Kino Polska Muzyka – 2 256
12. Vox Music TV – 1 907
13. VH1 Polska – 968
14. Muzo.tv – 906
15. Nuta.tv – 435
16. Hip Hop TV – 416

Cyfrowy Polsat

Wystartował Golf Channel Polska. Gdzie dostępny?

W sobotę, 18 marca br. w samo południe nadawanie rozpoczął nowy kanał sportowo-lifestylowy – Golf Channel Polska. Program jest skierowany do fanów sportu i rozrywki. Jedynie w Golf Channel Polska widzowie będą mogli śledzić emocjonujące transmisje na żywo z PGA TOUR. Stacja będzie dostępna w ofercie platformy satelitarnej Cyfrowy Polsat.

Wystartował Golf Channel Polska

W ramówce Golf Channel Polska znajdzie się także bogata oferta programów rozrywkowych, szkoleniowych i informacyjnych. Golf Channel Polska to 24 godziny emisji na dobę, jakość HD oraz polski komentarz. Kanał ma być dostępny w ofercie Cyfrowego Polsatu, a wkrótce również w sieciach telewizji kablowej w całej Polsce.

Golf Channel Polska pojawił się na tp. 120 o częstotliwości 10,911 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK w miejscu kanału Test3.

Wystartował Golf Channel Polska

Parametry techniczne:
Eutelsat Hot Bird 13C (13,0°E)
tp. 120 (10,911 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK)

ID: Golf Channel
PID V: 263 (MPEG-4/HD)
PID A: 519 (pol)
PID PCR: 263
SID: 15907
PID PMT: 60
Provider: Cyfrowy Polsat S.A.
Kodowanie: Nagra MA (N3 – Cyfrowy Polsat)
Jakość obrazu: 1920×1080, 16:9, ok. 3,91 Mbit/s
Jakość dźwięku: 192 kbit/s, MPEG stereo

18 marca w pakiecie sportowym platformy Cyfrowy Polsat na pozycji 20. startuje nowy kanał sportowo-lifestylowy – Golf Channel Polska. To jedyny tego typu 24-godzinny kanał, który oferuje dostęp do emocji, rozrywki i wszechstronnych informacji na temat tej olimpijskiej dyscypliny sportu. To także jedyny w Polsce kanał, który prezentuje transmisje na żywo z najbardziej prestiżowej serii turniejów golfowych – PGA TOUR.

Wystartował Golf Channel Polska

Golf Channel Poland Promo przez sat9
Niesamowita energia, emocje sportowej rywalizacji, żywiołowy doping kibiców, piękno i& różnorodność pól golfowych całego świata, a do tego bogata oferta programów szkoleniowych, rozrywkowych oraz informacyjnych czynią Golf Channel Polska unikatową ofertą. Program będzie nadawany w jakości HD, przez całą dobę, z polskim komentarzem najlepszych rodzimych sprawozdawców sportowych, będących również prywatnie prawdziwymi pasjonatami golfa.

Golf Channel Polska jest skierowany do wszystkich fanów sportu, rozrywki i transmisji sportowych. Golf Channel Polska to:

  • ok. 100 godzin miesięcznie transmisji na żywo z PGA TOUR – światowej superligi zawodowych turniejów golfowych, z komentarzem m.in. Jacka Persona,
  • programy instruktażowe dla początkujących i zaawansowanych (w roli adeptów golfa takie gwiazdy jak np. najbardziej utytułowany olimpijczyk Michael Phelps i legenda NBA Charles Barkley),
  • najbardziej aktualne newsy golfowe z całego świata.

 

Cieszę się, że dzięki Golf Channel Polska również polscy telewidzowie zobaczą jak atrakcyjny może być golf na najwyższym światowym poziomie. Golf to jednak nie tylko pasjonujące rozgrywki zawodowców, ale przede wszystkim świetny sposób na aktywne spędzanie czasu z rodziną i z przyjaciółmi. Start Golf Channel Polska doskonale wpisuje się w zdrowy tryb życia rosnącej liczby Polaków. Golf to niesamowita sceneria i przyroda, nieustannie zmieniające się warunki pogodowe, a jeżeli dodamy do tego kilkadziesiąt kamer telewizyjnych, świetnych komentatorów, m.in. Jacka Persona, i zaawansowaną grafikę, emocjonalne reakcje zawodników i żywiołowy doping nawet 100-200 tysięcy kibiców na największych światowych turniejach, to mamy gotową receptę na super telewizję dla wszystkich

– mówi Marek Sowa, współzałożyciel i przewodniczący rady nadzorczej Golf Channel Polska.

Golf Channel Polska to wielka szansa na rozwój tej olimpijskiej dyscypliny w naszym kraju, poprzez unikatowe połączenie najwyższej dawki emocji sportowych z wieloma programami szkoleniowymi, lifestylowymi i rozrywkowymi. Pokażemy, że każdy może być fanem golfa. Ponad 60 milionów osób na świecie już gra w golfa, w tym największe gwiazdy sportu, m.in. piłki nożnej, tenisa czy koszykówki. Wszystko to pokażemy w Golf Channel Polska

powiedziała Katarzyna Terej, prezes zarządu i współzałożycielka kanału.

Ramówkę Golf Channel Polska tworzą 3 główne bloki tematyczne:

  • Sport i transmisje na żywo,
  • Lifestyle, rozrywka i programy informacyjne,
  • Nauka gry w golfa i fitness.

Sport i transmisje na żywo
Golf Channel Polska transmituje na żywo z polskim komentarzem PGA TOUR – najbardziej prestiżową serię turniejów golfowych na świecie. Realizacja w jakości HD, z wykorzystaniem najnowszych technologii jak np.: graficzne śledzenie lotu piłki, na nowo definiuje obraz golfa.
Niewiarygodne uderzenia zawodowców, napięcie i tempo współczesnego, atletycznego światowego golfa, a wszystko z polskim komentarzem. Po raz pierwszy widzowie w Polsce mają możliwość dołączenia do milionów entuzjastów golfa na świecie i co tydzień śledzić wydarzenia w najważniejszej golfowej lidze, włącznie z finałem FedEx Cup, z nagrodą 10 milionów USD dla zwycięzcy. Cotygodniowe Podsumowanie Turnieju to najlepsze i najciekawsze zagrania mistrzów.

Lifestyle, rozrywka i programy informacyjne
Golf Channel Polska to także serie programów rozrywkowych i informacyjnych związanych z golfem. Zobaczymy gwiazdy świata sportu, kultury, a nawet polityki, często w nietypowych dla siebie sytuacjach i poza strefą psychicznego komfortu.
Hank Haney (były trener Tigera Woodsa) uczy grać w golfa m.in. najbardziej utytułowanego olimpijczyka – mistrza pływania Michaela Phelpsa i jednego z najlepszych zawodników ligi NBA Charlesa Barkleya. „Niegrzeczny chłopiec” świata golfa – charyzmatyczny i bezpośredni David Feherty rozmawia z najlepszymi golfistami świata, ale również z Donaldem Trumpem, Samuelem L. Jacksonem oraz wieloma innymi politykami i& gwiazdami showbiznesu. Codzienne wiadomości i komentarze ze świata golfa dostarczają programy Morning Drive i Golf Central. Dodatkowo: wywiady, najzabawniejsze sytuacje, najlepsze i najgorsze zagrania tygodnia, prywatne sylwetki zawodników, analizy turnieju – wszystko, co dotyczy PGA TOUR – w programie Tydzień z PGA TOUR.

Nauka gry w golfa i fitness
Na jedno dobre uderzenie golfowe, składa się wiele drobnych elementów. To one odróżniają wielkich mistrzów od amatorów. Golf Channel Academy umożliwia analizę nawet najdrobniejszych błędów i przekazuje cenną wiedzę najlepszych golfistów i trenerów w historii tego sportu. Michael Breed zaraża widzów swoją energią i entuzjazmem w programie Golf Fix, podczas gdy Martin Hall spokojnie analizuje często popełniane błędy, po czym tłumaczy najlepszy sposób poradzenia sobie z nimi w cyklu Szkoła Golfa. Podczas Lekcji Golfa wybieramy się na pole, gdzie najlepsi gracze w golfa pokazują swoje techniki oraz dzielą się taktyką i sposobem myślenia niezbędnym w konkretnych sytuacjach napotkanych w czasie gry. W programie Bądź w formie czołowi zawodnicy m.in. Adam Scott, przedstawiają jak dbać o kondycję i przygotować się do najbardziej wymagających uderzeń na polu.

Aktualne informacje i pełna oferta programowa kanału będzie dostępna na stronie www.golfchannel.pl oraz w mediach społecznościowych. Partnerem technologicznym odpowiedzialnym operacyjnie za emisję kanału oraz transmisje programów na żywo jest firma Frame by Frame. Brokerem reklamowym jest Polsat Media.

Zobacz ramówkę Golf Channel Polska na pierwsze dni nadawania

Cyfrowy Polsat

Cyfrowy Polsat 4,846 mln usług telewizyjnych

16 marca br. Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat S.A. opublikowała swoje wyniki za 2016 rok. Cyfrowy Polsat zakończył grudzień ub.r. z 16,525 mln RGU (30.09.2016: 16,546 mln), w tym 13,255 mln usług kontraktowych (30.09.2016: 13,018 mln) i 3,27 mln usług przedpłaconych (30.09.2016: 3,528 mln). Liczba RGU dla usług kontraktowych telewizji wyniosła 4,766 mln (30.09.2016: 4,679 mln), a dla usług przedpłaconych telewizji 0,079 mln (30.09.2016: 0,045 mln), co dało łącznie 4,846 mln usług telewizji (30.09.2016: 4,724 mln). Grupa miała na koniec 2016 roku 5,883 mln klientów kontraktowych (30.09.2016: 5,861 mln).

Cyfrowy Polsat 4846 mln usług telewizyjnych

Komunikat prasowy Cyfrowego Polsatu:

Grupa Cyfrowy Polsat opublikowała bardzo dobre wyniki operacyjne i finansowe za 2016 rok. Wśród najważniejszych wydarzeń i osiągnięć ostatnich 12 miesięcy znalazły się: finalizacja transakcji zakupu Grupy Midas i jej skuteczna integracja do struktur Grupy, zwiększenie liczby usług kontraktowych oraz ARPU klientów kontraktowych, wzrost oglądalności kanałów Telewizji Polsat oraz dynamiczny wzrost przychodów z reklamy telewizyjnej, wsparty komercyjnym sukcesem projektu UEFA EURO 2016, utrzymanie wysokich marż, zmniejszenie zadłużenia, poprawa poziomu wolnych przepływów pieniężnych oraz dalszy rozwój Domowego Programu Oszczędnościowego smartDOM, który obecnie w swoim portfolio oferuje aż dziewięć różnych produktów i usług. Przychody Grupy przekroczyły 9,6 mln zł, a wynik EBITDA osiągnął 3,66 mln zł, dzięki czemu marża EBITDA utrzymała się na poziomie 37,9% (w ujęciu pro forma).
 

Cyfrowy Polsat 4,846 mln usług telewizyjnych
Konferencja Cyfrowego Polsatu

Najważniejsze dane operacyjne za IV kwartał i cały 2016 rok

  • Łączna liczba aktywnych usług generujących przychód (RGU) wzrosła do ponad 16,5 mln, z czego ponad 80% (13,3 mln) to usługi świadczone w modelu kontraktowym. 
  • Skuteczna realizacja strategii programu smartDOM:
    – Dynamiczny wzrost liczby klientów multiplay o 285 tys. w ciągu roku do ponad 1,3 mln.
    – Już 22% klientów kontraktowych Grupy korzysta z oferty zintegrowanej, co w konsekwencji pozytywnie przekłada się na wskaźnik churn wynoszący 8,3% w IV kwartale.
    – Rozwój oferty Domowego Programu Oszczędnościowego o usługi monitoringu domu i ubezpieczeniowe, urządzenia AGD, a ostatnio także sprzedaż gazu i uruchomienie nowej kampanii promującej 9 produktów i usług smartDOM.
  • Stabilna baza 5,9 mln klientów kontraktowych, posiadających średnio 2,25 usługi. Średni przychód od tych klientów wzrósł do 88,7 zł w całym roku i do 90,7 zł w IV kwartale.
  • Rekordowy przyrost ilości usług kontraktowych o 640 tys. r/r, w tym RGU telefonii komórkowej o 214 tys. r/r, co wynika z korzystnego wpływu strategii multiplay, wspieranej w ostatnich miesiącach zintensyfikowaną migracją klientów z segmentu prepaid.
  • Baza usług Internetu mobilnego w modelu kontraktowym zwiększyła się o 163 tys. r/r do prawie 1,8 mln. Łączna liczba aktywnych usług dostępu do Internetu wynosiła blisko 2 mln.
  • Dzięki zarówno dobrej sprzedaży podstawowych pakietów, jak i usług dodatkowych (Multiroom i płatne usługi OTT), łączna liczba kontraktowych usług płatnej telewizji wzrosła rok do roku aż o 263 tys., osiągając łączną liczbę blisko 4,8 mln.
  • Statystyki segmentu prepaid pozostawały pod wpływem działań wynikających z ustawy antyterrorystycznej, obligującej do rejestracji kart SIM:
    – W związku z ustawowym obowiązkiem rejestracji kart SIM, w segmencie prepaid telefonii komórkowej nastąpiła zintensyfikowana migracja klientów do usług kontraktowych, połączona ze skokowym spadkiem sprzedaży nowych kart SIM na całym rynku prepaid. 
    – Promując przejrzystość standardów raportowania, Grupa Cyfrowy Polsat zdecydowała się całkowicie wykluczyć niezarejestrowane karty SIM ze swoich raportowanych statystyk z początkiem lutego 2017 roku, by w pełni odzwierciedlić efekty obowiązkowej rejestracji kart prepaid już w wynikach za I kwartał 2017 r. W efekcie tego na początku lutego i marca 2017 r. Grupa posiadała odpowiednio ponad 2,7 mln i ponad 2,8 mln zarejestrowanych kart SIM prepaid liczonych według dotychczas stosowanej 90-dniowej definicji użyciowej (liczba ta nie zawiera RGU płatnej telewizji). 
    – ARPU segmentu prepaid wzrosło w IV kwartale o 3,8% r/r i wynosiło 19,2 zł. 
  • Kanały Grupy Telewizji Polsat pozostawały niezmiennie liderem rynku oglądalności w grupie komercyjnej zarówno w IV kwartale, jak i całym roku – z wynikami odpowiednio: 25,1% (13,5% kanału głównego oraz 11,6% kanałów tematycznych) i 24,9% (13,2% kanału głównego oraz 11,6 % kanałów tematycznych). 
  • Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrosły w IV kwartale o 7,1% (przy rynku reklamy TV rosnącym w tempie 2% r/r) i wyniosły 336 mln zł, dzięki czemu udział Grupy w rynku reklamy TV zwiększył się do 27,2%. W 2016 roku Grupa odnotowała wzrost przychodów reklamowych o 5,6% do 1,093 mln zł. W tym czasie rynek reklamy TV wzrósł o 1,3% r/r, co przełożyło się na to, że udział Grupy Polsat w rynku reklamy wzrósł do 26,9%.
  • Średnia miesięczna liczba użytkowników największej polskiej telewizji internetowej IPLA wynosiła ok. 3,8 mln w całym roku, a w czwartym kwartale ur. – blisko 4 mln.
  • Bardzo dobre wyniki finansowe pro forma Grupy (konsolidacja wyników Grupy Midas w pełnym roku):
    – przychody: 9,650 mld zł, 
    – EBITDA: 3,660 mln zł,
    – marża EBITDA: 37,9%,
    – wolne przepływy pieniężne po spłacie odsetek od kredytów i obligacji wzrosły do poziomu 1,557 mld zł w okresie 12-miesięcznym, co daje możliwość prowadzenia bieżącej działalności spółki przy jednoczesnym obniżaniu zadłużenia,
    – dług netto/EBITDA zgodny z definicją SFA (tzn. z wyłączeniem długu, który nie jest obsługiwany gotówkowo) wyniósł 2,83x, a z uwzględnieniem zadłużenia Grupy Litenite – 3,06x.

 

Baza usług Cyfrowego Polsatu w 2016 roku

W wyniku nabycia i konsolidacji od 29 lutego 2016 r. wyników Grupy Midas (obecnie Grupa Aero2), w celu lepszego zobrazowania działalności biznesowej Grupy Polsat, do poziomu zysku operacyjnego (EBIT) w komunikacie prezentujemy porównanie raportowanych wyników Grupy w IV kwartale 2016 r. z wynikami pro forma za IV kwartał 2015 r.
 

– W 2016 roku, podobnie jak w latach ubiegłych, konsekwentnie i z sukcesem realizowaliśmy założoną strategię oraz skutecznie odpowiadaliśmy na wyzwania stawiane przez klientów i rynek. Osiągnęliśmy kluczowe cele zaplanowane na 2016 rok, a wśród nich należy wymienić finalizację transakcji zakupu Grupy Midas, zakończony proces refinansowania zadłużenia naszej Grupy, istotny wzrost liczby świadczonych usług, m.in. dzięki regularnemu rozwojowi programu smartDOM, oraz komercyjny sukces projektu UEFA EURO 2016, który wpłynął pozytywnie zarówno na wyniki oglądalności, jak i przychody reklamowe Telewizji Polsat – mówi Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o. – Bardzo dobre wyniki finansowe zarówno całej Grupy, jak i poszczególnych segmentów, potwierdzają skuteczność naszych działań, które planujemy równie efektywnie kontynuować w tym roku. 

Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.

Segment usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych
 

 

IV kwartał

 

2016

2015

Zmiana %

Łączna liczba RGU
(kontraktowe+przedpłacone)

16.524.936

16.469.969

0,3%

USŁUGI KONTRAKTOWE      
Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym:

13.254.598

12.614.703

5,1%

Płatna telewizja, w tym:

4.766.429

4.503.320

5,8%

Multiroom

1.021.720

936.307

9,1%

Telefonia komórkowa

6.730.427

6.516.643

3,3%

Internet

1.757.742

1.594.740

10,2%

Liczba klientów kontraktowych

5.882.804

5.916.103

-0,6 %

       
ARPU na klienta [PLN]

90,7

88,3

2,7 %

Churn na klienta

8,3%

10,0%

-1,7 p.p.

Wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta

2,25

2,13

5,6%

USŁUGI PRZEDPŁACONE      
Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym:

3.270.338

3.854.993

-15,2%

Płatna telewizja

79.306

31.972

148,0%

Telefonia komórkowa

2.972.443

3.591.736

-17,2%

Internet

218.589

231.285

-5,5%

ARPU na RGU prepaid [PLN]

19,2

18,5

3,8%

 

 – 2016 rok upłynął nam na konsekwentnym umacnianiu posiadanej, silnej pozycji na poszczególnych rynkach – telefonii komórkowej, płatnej telewizji i wideo online – oraz w obszarze usług multiplay. Podkreślenia wymaga wzrost liczby świadczonych usług kontraktowych aż o 640 tys., ponad 1,3 miliona klientów programu smartDOM oraz istotny spadek churn i konsekwentny wzrost średniego przychodu od klienta kontraktowego. Wskaźniki te świadczą o wzroście zadowolenia naszych klientów z usług, które im dostarczamy, co było i pozostaje dla nas priorytetem – podsumowuje Tobias Solorz. – Naszym celem na ten rok pozostaje dalszy wzrost bazy usług, nasycenia bazy klientów usługami zintegrowanymi oraz średniego przychodu od klienta. 

– Wraz z realizacją celów biznesowych Grupy w 2016 roku osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki finansowe segmentu usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych. Zarówno w czwartym kwartale, jak i całym 2016 roku utrzymaliśmy na stabilnym poziomie przychody, jak zawsze mamy pod kontrolą koszty i wypracowaliśmy wysokie marże EBITDA – komentuje Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o., Telewizja Polsat Sp. z o.o.

 

Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o., Telewizja Polsat Sp. z o.o. Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.

Wyniki finansowe pro forma segmentu usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych 
 

mln PLN

IV kwartał 2016

zmiana r/r

2016

pro forma

zmiana r/r

Przychody ze sprzedaży

2,178

1%

8,396

1%

Koszty operacyjne(1)

1,427

2%

5,309

4%

EBITDA

749

-2%

3,096

-4%

Marża EBITDA

34,4%

-0,8 p.p.

36,9%

-2,1 p.p.

Pro forma: Cyfrowy Polsat, Metelem, Aero 2 (wcześniej Midas), skonsolidowane sprawozdania finansowe i analizy własne
* Koszty nie uwzględniają amortyzacji, utraty wartości i likwidacji

Segment nadawania i produkcji telewizyjnej 

– Zarówno w IV kwartale, jak i w całym 2016 roku kanał główny, kanały tematyczne, jak i cała Grupa Telewizji Polsat były liderami oglądalności w swoich kategoriach w grupie komercyjnej. Nasze przychody reklamowe po raz kolejny rosły ze znacznie szybciej niż cały rynek reklamy TV – o 7,1% w IV kwartale i 5,6% w całym 2016 roku – mówi Maciej Stec, Członek Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Telewizja Polsat Sp. z o.o. – Do tak dobrych wyników przyczynił się także zrealizowany z sukcesem w okresie letnim unikalny i kompleksowy projekt UEFA EURO 2016. Emisję meczów na antenie otwartej połączyliśmy z dedykowanymi temu wydarzeniu kanałami Polsat Sport 2 i Polsat Sport 3, w których można było obejrzeć wszystkie 51 meczów, na żywo i w jakości HD. 

 

Maciej Stec, Członek Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Telewizja Polsat Sp. z o.o.

 

 

IV kwartał

 

 

 

 
 

2016

2015

Zmiana p.p./%

2016

2015

Zmiana p.p./%

Udział w oglądalności1, w tym:

25,1%

24,8%

0,3 p.p.

24,9%

24,6%

0,3 p.p.

POLSAT (kanał główny)

13,5%

13,2%

0,3 p.p.

13,2%

13,2%

0,0 p.p.

Kanały tematyczne

11,6%

11,6%

0,0 p.p.

11,6%

11,4%

0,2 p.p.

Przychody z reklamy i sponsoringu2

(mln PLN)

336

313

7,1%

1,093

1,035

5,6%

Udział w rynku reklamy3

27,2%

25,9%

1,3 p.p.

26,9%

25,8%

1,1 p.p.

 

 

 

 

 

 

 

Wydatki na reklamę telewizyjną na rynku4

(mln PLN)

1,236

1,212

2%

4,068

4,014

1,3%

1 NAM, udział w oglądalności w grupie wszyscy 16-49 lat, cała doba;
2 Przychody z reklamy i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat wg definicji SMG Poland;
3 Szacunki własne na podstawie danych SMG Poland (dawniej SMG Starlink); 
4 SMG Poland, reklama spotowa i sponsoring;

Wyniki finansowe segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej
 

mln PLN IV kwartał 2016 zmiana r/r 2016 zmiana r/r
Przychody ze sprzedaży 414 7% 1,484 14%
Koszty operacyjne(1) 258 -1% 920 8%
EBITDA 154 23% 563 27%
Marża EBITDA 37,1% 4,8 p.p. 38,0% 3,7 p.p.

* Koszty nie uwzględniają amortyzacji, utraty wartości i likwidacji
 

– Zrównoważona polityka programowa oraz konsekwentna kontrola kosztów miały odzwierciedlenie w istotnym wzroście zarówno przychodów, jak i EBITDA segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej w 2016 roku. Na tak dobre wyniki miał też wpływ duży sukces sprzedażowy, operacyjny i finansowy projektu UEFA EURO 2016 – komentuje Katarzyna Ostap-Tomann.

 

Konferencja Cyfrowego Polsatu

Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat

Wyniki finansowe pro forma Grupy Cyfrowy Polsat za IV kwartał i cały 2016 r.
 

mln PLN

IV kwartał 2016

zmiana r/r

2016
pro forma

zmiana r/r

Przychody

2,535

1,5%

9,650

2,5%

Koszty*

1,628

1,3%

5,999

4%

EBITDA

902,3

1,9%

3,660

-0,5%

Marża EBITDA

35,6%

0,2 p.p.

37,9%

-1,1 p.p.

Pro forma: Cyfrowy Polsat, Telewizja Polsat, Metelem, Midas, skonsolidowane sprawozdania finansowe i analizy własne
* Koszty nie uwzględniają amortyzacji, utraty wartości i likwidacji

 

– To kolejny rok, kiedy osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki finansowe całej Grupy. Stabilne przychody oraz kontrola kosztów operacyjnych skutkowały stabilizacją wyniku EBITDA oraz jego silną marżą. W ubiegłym roku konsekwentnie zmniejszaliśmy zadłużenie, co pozostaje także naszym priorytetem na ten rok. Cały czas silną pozycję w naszej Grupie stanowią stabilne i wysokie wolne przepływy pieniężne, które nie tylko pozwalają nam realizować cele biznesowe, ale także planowo zmniejszać zadłużenie naszej Grupy – podsumowuje Katarzyna Ostap-Tomann.

Najważniejsze wydarzenia biznesowe w 2016 roku

  • W grudniu Cyfrowy Polsat wprowadził aktualizację na dekoder EVOBOX PVR, dzięki której użytkownicy zyskali dwie nowe funkcje – radio internetowe z ofertą kilkuset stacji oraz możliwość włączenia podglądu dla aktualnie oglądanego programu i jednoczesnego przełączenia się na dowolny kanał z listy.
  • W listopadzie Plus wprowadził nową usługę Bezpieczny Dom i Bezpieczna Firma pozwalającą na zdalny monitoring domu i firmy pod nieobecność właścicieli, poprzez aplikację mobilną instalowaną na smartfonach i tabletach oraz serwis WWW na komputerach. 
  • W październiku, podczas uroczystej gali SAT Kurier Awards 2016, Cyfrowy Polsat został wyróżniony dwoma statuetkami w kategorii: „Najlepszy dekoder dedykowany” dla EVOBOX PVR oraz „Najlepsza usługa” dla telewizji internetowej IPLA. Nowoczesne i multimedialne oprogramowanie dekodera EVOBOX PVR zostało także nagrodzone podczas międzynarodowych targów IBC w kategoriach: „Najlepsza interaktywna Aplikacja lub Technologia” na CSI Awards oraz zostało uznane za innowacyjny produkt na IBC Best of Show Awards.
  • 1 września do oferty kompleksowych usług smartDOM została wprowadzona nowa kategoria urządzeń – sprzęt AGD. 
  • 23 sierpnia Grupa Cyfrowy Polsat wprowadziła najnowszy standard mobilnego Internetu – Internet LTE Plus Advanced, dający możliwość pobierania danych z prędkością nawet do 300 Mb/s. 
  • 17 sierpnia Grupa Cyfrowy Polsat we współpracy z Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń ERGO Hestia wprowadziła nową propozycję dla swoich klientów – „JA+ Ubezpieczenia”
  • W sierpniu telewizja internetowa IPLA poszerzyła swoją ofertę o 31 nowych kanałów tv online. 
  • W lipcu Grupa Cyfrowy Polsat we współpracy z firmą Huawei rozpoczęła projekt wdrożenia nowego, wspólnego dla Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu środowiska informatycznego. 
  • Od 10 czerwca do 10 lipca w ofercie Cyfrowego Polsatu można było oglądać Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2016 – wszystkie 51 spotkań, na żywo i w jakości HD, można było zobaczyć na dwóch kanałach w całości poświęconych EURO 2016 – Polsat Sport 2 i Polsat Sport 3. Przekaz na żywo udostępniała także telewizja internetowa IPLA.
  • 11 maja Cyfrowy Polsat uruchomił Cyfrową Strefę Twórców – miejsce, za pośrednictwem którego twórcy w prosty sposób mogą zgłaszać swoje pomysły, idee czy ciekawe scenariusze produkcji filmowych.
  • 26 kwietnia dekoder EVOBOX PVR został wyróżniony Złotym Medalem MTP, a 28 kwietnia Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat została uhonorowana statuetką Orła „Rzeczypospolitej” w kategorii Najlepsza firma infrastruktury, handlu i usług niefinansowych. 
  • 15 marca Cyfrowy Polsat uruchomił nową ofertę Cyfrowy Polsat GO poszerzającą pakiet satelitarny o dostęp online do wybranych treści na żądanie i kanałów linearnych zgodnie z wybranym przez abonenta pakietem telewizyjnym oraz dodatkowych bezpłatnych i płatnych treści VOD.
  • 14 marca oferta TV Mobilnej Cyfrowego Polsatu, dostępna w ramach DVB-T, została poszerzona o 4 nowe kanały tematyczne – Polsat Café, Polsat Play, Comedy Central Family i TVN Style.
  • 12 marca telewizja internetowa IPLA, w ramach uznania za produkty i usługi najwyższej jakości skierowane do segmentu rodzinnego, w szczególności do dzieci, została nagrodzona Znakiem Jakości KidZone.
  • 26 lutego Polkomtel ogłosił budowę pierwszej w Polsce komercyjnej sieci LTE-Advanced z prędkością Internetu do 300 Mb/s.
  • W lutym Grupa Cyfrowy Polsat za pośrednictwem spółki Polkomtel kupiła spółkę Litenite kontrolującą 66% akcji w Grupie Midas.
  • Pod koniec stycznia zakończony został proces refinansowania dotychczasowego zadłużenia Grupy, skutkujący korzystniejszymi warunkami finansowymi oraz większą elastycznością w zakresie bieżącej działalności operacyjnej i inwestycyjnej Grupy. 
  • Według raportu będącego wynikiem zleconego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej badania jakości usług telefonii mobilnej w kategorii transmisji danych najszybszym był Internet Plusa. Średnia prędkość pobierania danych w sieci Plus wyniosła 25,19 Mb/s, to aż dwa razy szybciej niż w Play i o 25% lepiej niż w T-Mobile i Orange.
  • W drugiej połowie stycznia telewizja internetowa IPLA udostępniała przekaz na żywo meczów XII Mistrzostw Europy w piłce ręcznej mężczyzn Polska 2016. Abonenci Cyfrowego Polsatu i klienci sieci Plus mogli oglądać rozgrywki bez dodatkowych opłat. 
  • 15 stycznia 2016 r. w ofercie Cyfrowego Polsatu pojawił się EVOBOX PVR – najnowocześniejszy i najbardziej zaawansowany dekoder satelitarny dostępny w ofertach operatorów. Dekoder ten powstał w należącej do Grupy Polsat fabryce w Mielcu.

Aktualizacja:
Podczas konferencji padło zapytanie o wypłatę dywidendy za 2016 rok. Zarząd spółki ma podjąć decyzję w tej sprawie do końca czerwca br.
Cyfrowy Polsat poinformował, że ma 700-800 tys. abonentów najtańszego pakietu telewizyjnego.