rozwiązanie

nc+

wifiBOX+ się zawiesił. Jak rozwiązać problem?

Platforma nc+ informuje na swojej infolinii o występującym aktualnie problemie z dekoderem wifiBOX+ (Sagemcom DSIW74). Jeżeli urządzenie to przestało działać i nie reaguje na polecenia z pilota ani z panelu dekodera, oznacza to błąd. Na panelu dekodera może się wtedy wyświetlać np. INIT. Operator podaje instrukcję, jak rozwiązać ten problem. 

wifiBOX+ się zawiesił
wifiBOX+ się zawiesił
 
1. Odłącz zasilanie od dekodera.
2. Wyjmij kartę z dekodera.
3. Odłącz kabel antenowy.
4. Poczekaj około 10 sekund i uruchom ponownie dekoder bez karty i kabla antenowego.
5. Jeśli pojawi się aplikacja START+ z rekomendacjami polecanych programów, naciśnij na pilocie klawisz OK lub WYJŚCIE, aby ją wyłączyć i przejść dalej.
6. Jeśli pojawi się komunikat o braku karty, przywróć ustawienia fabryczne w dekoderze: wciśnij na pilocie dekodera MENU, następnie wybierz: USTAWIENIA -> USTAWIENIA FABRYCZNE. Wpisz PIN (standardowy to: 0000) i naciśnij OK. Nadal nie wkładaj karty do dekodera.
7. Gdy pojawi się ekran PIERWSZA INSTALACJA włóż kartę do dekodera, chip (złota płytka) powinien być skierowany do dołu, w stronę dekodera.
8. Podepnij kabel antenowy.
9. Naciśnij OK, aby wyszukać kanały.
10. W przypadku dodatkowych problemów z ponowną konfiguracją dekodera zapoznaj się instrukcją zamieszczoną tutaj. Skorzystaj z tego artykułu także wtedy, gdy chcesz ponownie skonfigurować połączenie sieciowe. Pamiętaj, że jest to obowiązkowy warunek do prawidłowego działania usługi Multiroom Standard.Jeśli posiadasz kilka dekoderów wifiBOX+, które uległy zawieszeniu, wykonaj powyższe czynności na każdym z nich.

Cyfrowy Polsat

Aktualizacja Evobox PVR rozwiązuje problemy z HBO GO

W ciągu ostatnich kilku dni abonenci Cyfrowego Polsatu zgłaszali do redakcji satkurier.pl problemy z dostępem do usługi HBO GO z poziomu dekoderów Evobox PVR. Od 13 marca jest rozwiązanie – aktualizacja oprogramowania dla dekoderów. Znamy też przyczynę problemów. 

Aktualizacja Evobox PVR rozwiązuje problemy z HBO GO
Aktualizacja Evobox PVR rozwiązuje problemy z HBO GO

Problem polegał na tym, iż po próbie wejścia pojawia się komunikat:
(37-1-0) Serwer HBO Go jest nie dostępny. Sprawdź czy dekoder jest podłączony do sieci Internet.
 

Błąd pojawiający się po wejściu do aplikacji HBO GO w dekoderze Evobox PVR
Błąd pojawiający się po wejściu do aplikacji HBO GO w dekoderze Evobox PVR

Jak wynika z informacji klientów operatora publikowanych w sieci, problemy pojawiły się 28 lutego. 13 marca operator umieścił na satelicie aktualizację oprogramowania dla dekodera w trybie poza standardowym cyklem i jest ona dostępna od razu dla wszystkich abonentów. Rozwiązuje ona powyższy problem.

Co ważne – aktualizacja nie zmienia wersji oprogramowania, nadal identyfikuje się ono jako 2.3.0. Zaktualizowana jest aplikacja HBO GO (wygląd, funkcjonalność i możliwości bez zmian, usunięty problem z połączeniem).

Jak wynika z informacji portalu satkurier.pl tylko tak można było rozwiązać powstały problem, przesyłając oprogramowanie z poprawioną aplikacją. Redakcji nie udało się tego potwierdzić u operatora, ale jak wynika z ustaleń nieoficjalnych usterka wynikła ze zmian wprowadzonych po stronie HBO, w związku z rozwojem usługi HBO GO, o których jednak nie poinformowano wcześniej Cyfrowego Polsatu.
 

Aplikacja HBO GO na dekoderach Evobox PVR po aktualizacji oprogramowania
Aplikacja HBO GO na dekoderach Evobox PVR po aktualizacji oprogramowania

Aplikacja HBO GO na dekoderach Evobox PVR po aktualizacji oprogramowania

Nowa wersja oprogramowania zostanie pobrana przez dekoder automatycznie, gdy znajdzie się w trybie czuwania. Pobranie nowej wersji można wymusić przechodząc do menu Ustawienia do kategorii Ustawienia sprzętowe i tam wskazując opcję „Aktualizacja oprogramowania”. Dekoder rozpocznie pobieranie nowej wersji, po zakończeniu zaproponuje restart i dokona instalacji.

Proces jest w pełni automatyczny, urządzenie po wszystkim samo uruchomi się na ostatnio oglądanym serwisie. Trwającej aktualizacji nie wolno natomiast przerywać.