TELE TECHNIKA

DLA CIEBIE DLA DOMU DLA FIRMY

Metro

nc+

Metro z systemami kodowania nc+

Metro z systemami kodowania nc+. 31 października br. do przekazu stacji Metro dostępnej z transpondera platformy Cyfrowy Polsat nr 112 satelity Eutelsat Hot Bird 13C (13,0°E) o częstotliwości 10,758 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK dołączone zostały systemy kodowania Nagra MA (S4 i N3) i Conax CAS7 charakterystyczne dla platformy nc+. Oznacza to, że wkrótce stacja dołączy do oferty tej platformy. 

Metro z systemami kodowania nc+
Metro z systemami kodowania nc+

 

Metro z systemami kodowania nc+

Parametry techniczne Metro:

Eutelsat Hot Bird 13C (13,0°E)
tp. 112 (10,758 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK)

ID: Metro
PID V: 305 (MPEG-4/SD)
PID A: 561
PID PCR: 305
SID: 17031
PID PMT: 32
Provider: Cyfrowy Polsat S.A.
Kodowanie: Conax (nc+), Nagra MA (S4/N3 – nc+, N3 – Cyfrowy Polsat) , Viaccess PC 3.0 (Orange)

Aktualizacja:
Kanał Metro jest już dostępny na liście nc+ na pozycji nr 28.

DVB-T/T2mux8TV-SAT

Metro już pod skrzydłami Discovery

Metro już pod skrzydłami Discovery. Discovery Polska zakupiło od Agory, wydawcy „Gazety Wyborczej”, 51,06 proc. udziałów w spółce Green Content, nadawcy telewizji Metro. Oznacza to, że ten polski oddział amerykańskiej spółki stał się jedynym właścicielem kanału dostępnego m.in. w MUX 8 naziemnej telewizji cyfrowej. 

Metro już pod skrzydłami Discovery
Metro już pod skrzydłami Discovery

Zarząd Agory poinformował w komunikacie giełdowym, że zaksięgował na rachunku bankowym spółki kwotę 19 mln i 140 zł za sprzedaż udziałów w Green Content. W rezultacie wykonania opcji, Discovery Polska zostało z dniem 1 września br. właścicielem 100 proc. udziałów w nadawcy telewizji Metro.

– Transakcja zbycia udziałów będzie miała pozytywny wpływ na wyniki Spółki oraz Grupy Agora w trzecim kwartale 2017 r. Szacowany wpływ powyższej transakcji na wynik netto Agory S.A. i Grupy Agora wyniesie odpowiednio około 11,1 mln zł i około 11,4 mln zł – czytamy w komunikacie Agory.

Discovery jest w Polsce nadawcą takich kanałów, jak Discovery Channel, TLC czy Eurosport.

mux8

Discovery kupuje 49% udziałów w Metro

Discovery Communications zawarło porozumienie z Agorą i przygotuje ofertę programów specjalnie dla widzów naziemnej telewizji cyfrowej.

Dzięki porozumieniu Discovery Communications po raz pierwszy dotrze ze swoimi formatami także do polskich odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej. Discovery nabywa udziały w należącej do Agory spółce Green Content będącej właścicielem obecnego na ósmym multipleksie (MUX 8) kanału Metro.

Discovery kupuje 49% udziałów w Metro
Plansza testowa kanału METRO w mux8

Discovery Communications sukcesywnie dąży do zapewnienia jak najszerszego dostępu do wysokiej jakości kontentu widowni w Polsce. W myśl tej strategii, nadawca ogłosił dzisiaj zawarcie porozumienia z Agora SA, które zaowocuje przygotowaniem oferty skierowanej specjalnie do odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej, a dokładniej widzów nowego kanału Metro, który zadebiutował na ósmym multipleksie 2 grudnia br.

W ramach współpracy, na antenie stacji pojawią się programy dokumentalne, fabularne oraz lifestyle’owe z bogatej biblioteki Discovery. Partnerstwo to stanowi dla nadawcy pierwszy krok do obecności w segmencie telewizji naziemnej cyfrowej w Polsce. Discovery zdecydowało się nabyć 49-procentowy pakiet mniejszościowy udziałów spółki zależnej Agory – Green Content, której to w zeszłym roku regulator przyznał 10-letnią koncesję na nadawanie kanału na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. 

Discovery jest obecne na polskim rynku od 20 lat. Ogłoszone dzisiaj partnerstwo z Agorą stanowi kolejny, ekscytujący krok w naszej ewolucji i zapewni dostęp do naszych programów jeszcze szerszej widowni. Podążając za przykładem Niemiec, Włoch i Wielkiej Brytanii – rynków, na których mamy już doświadczenie w segmencie telewizji FTA, wierzę, że i w Polsce uda nam się odpowiedzieć na potrzeby widzów poszukujących wysokiej jakości programów, które bawią, uczą i pokazują różne oblicza świata wokół nas. – podkreśla Katarzyna Kieli, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery Networks w regionie CEEMEA (Europa Środkowo-Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka).

 

– Jesteśmy bardzo zadowoleni, z pozyskania do współpracy partnera światowego formatu, jakim jest Discovery. To dla nas unikalna okazja na zaprezentowanie na antenie telewizji METRO  atrakcyjnych i premierowych programów, które do tej pory nie były dostępne dla widzów telewizji naziemnej w Polsce. Wierzymy, że dzięki temu METRO będzie systematycznie powiększać swoją grupę widzów, czego zapowiedzią są rewelacyjne wyniki oglądalności stacji po pierwszym tygodniu od jej startu. – mówi Bartosz Hojka, prezes zarządu Agory S.A.

Zawarte porozumienie odzwierciedla oczekiwania 71% polskich widzów, którzy według badania przeprowadzonego przez dom mediowy MEC w październiku 2015 r. pragnęli pojawienia się kanału z portfolio Discovery na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. 

Cyfrowy Polsat

TVP ABC, Zoom TV i Metro w Cyfrowym Polsacie

Oferta platformy satelitarnej Cyfrowy Polsat zostanie wkrótce powiększona o trzy nowe kanały – TVP ABC, Zoom TV i Metro. Stacje te pojawiły się w ulotce promocyjnej operatora, która właśnie trafiła do dystrybutorów platformy. Kanały te w pakietach Cyfrowego Polsatu mają się pojawić do końca grudnia br.

TVP ABC, Zoom TV i Metro w Cyfrowym Polsacie

TVP ABC to kanał dla dzieci. W ofercie widzowie znajdą seriale i filmy animowane oraz programy skierowane do najmłodszych widzów i ich rodziców. Stacja na rynku zadebiutowała 15 lutego 2014 roku (więcej tutaj). Dodajmy, iż powiększenie oferty Cyfrowego Polsatu o TVP ABC zapowiadał na początku bieżącego roku w wywiadzie dla magazynu „TV Lider” Maciej Stanecki, wiceprezes Telewizji Polskiej, nadawcy kanału (więcej tutaj).
 

hit-hit-hurra
Hieronim Wrona, Artur Orzech, Edyta Górniak, Marta Zalewska i Bartek Caboń w programie „Hit hit hurra!”, emitowanym w TVP ABC, foto: TVP
Hieronim Wrona, Artur Orzech, Edyta Górniak, Marta Zalewska i Bartek Caboń w programie „Hit hit hurra!”, emitowanym w TVP ABC, foto: TVP

Zoom TV to kanał o charakterze uniwersalnym. Stacja oferuje treści lifestylowo-informacyjne oraz prezentuje wydarzenia dziejące się wokół nas. W ramówce widzowie znajdą seriale, filmy, reportaże, wiadomości lokalne, programy publicystyczne, poradnikowe oraz rozrywkowe. Kanał rozpoczął nadawanie 25 października br. (więcej tutaj) Nadawcą stacji jest spółka Cable Television Networks & Partners, której udziałowcami są Kino Polska TV (SPI International B.V.) i Polska Izba Komunikacji Elektronicznej (PIKE). Partnerem programowym kanału jest natomiast Grupa Onet, której udziałowcami są Grupa TVN (Scripps Networks Interactive) i Ringier Axel Springer Media AG.

Metro to kanał o charakterze uniwersalnym, który rozpocznie nadawanie 2 grudnia br. Za projekt ten odpowiada Agora. W ofercie stacji widzowie mają znaleźć filmy, seriale, dokumenty, programy rozrywkowe, poradnikowe, muzyczne, reality show i audycje poświęcone stylowi życia (więcej tutaj).

Dodajmy, iż za sprzedaż reklam w kanałach Zoom TV i Metro odpowiada należące do Cyfrowego Polsatu biuro reklamy Polsat Media.

Przypomnijmy, iż w ostatnim czasie w pakietach platformy pojawiły się już takie kanały jak m.in.: TTV HD (więcej tutaj), Polsat Sport Fight HD (więcej tutaj), Polsat Sport 2 HD, Polsat Sport 3 HD (te dwa czasowo) (więcej tutaj), Eleven HD, Eleven Sports HD (więcej tutaj), Novela TV, Water Planet (więcej tutaj), 13 Ulica HD (więcej tutaj), Polsat Viasat Explore HD i Polsat Viasat History HD (więcej tutaj). Dodatkowo, 28 września br., w wyniku decyzji nadawcy, obecna na liście operatora stacja Eska TV zmieniła się w 8TV (więcej tutaj i tutaj).

DVB-T/T2

Agora w MUX 8 z kanałem Metro zamiast Kiwi TV

Trwają prace nad uruchomieniem nowego kanału telewizyjnego spółki Agora (za projekt odpowiada spółka zależna Green Content Sp. z o.o.). Stacja, która ma pojawić się w tworzonym właśnie ósmym multipleksie (MUX 8) naziemnej telewizji cyfrowej (NTC) oraz w sieciach kablowych i IPTV (na razie nie wiadomo czy i kiedy pojawi się w przekazie satelitarnym), miała pierwotne nazywać się Kiwi TV i pod taką marką otrzymała koncesję Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT). Nadawca postanowił jednak zmienić jej nazwę na Metro i z takim wnioskiem wystąpił do regulatora rynku.

KRRiT nie wydała jeszcze decyzji w tej sprawie. Agata Staniszewska, rzeczniczka Agory, poinformowała serwis press.pl, iż z analiz spółki wynika, że nazwa Metro lepiej odda charakter nadawanego programu, a jednocześnie dobrze nawiązuje do rozpoznawalnych marek Agory. Do początku września ubiegłego roku pod nazwą „Metro” ukazywał się bowiem bezpłatny dziennik Agory – obecnie wydawany jest on jako „Metrocafe.pl”.

Metro TV ma ruszyć najwcześniej jesienią br. Ma to być stacja uniwersalna z programami lifestylowymi (więcej tutaj i tutaj).

Przypomnijmy, iż ostatnio KRRiT odrzuciła odwołania uczestników konkursu na zagospodarowanie MUX 8 od decyzji przyznającej koncesję stacji Kiwi TV (Metro) (więcej tutaj).

29723
W portfolio Agory jest już kanał Stopklatka TV. Na zdjęciu aktorka Renata Dancewicz w programie „Prywatna historia kina”, który możemy obecnie oglądać na antenie tej stacji, foto: Stopklatka

Agora jest już obecna na rynku telewizyjnym. Jest nadawcą telewizji kontentowo-reklamowej CityINFOtv, a wraz z Kino Polska TV (SPI International B.V.), poprzez spółkę Stopklatka, kanału filmowego Stopklatka TV (Stopklatka TV HD) (więcej tutaj). Obok wymienionych stacji, Agora posiada również koncesję satelitarną na TV Zone (więcej tutaj). Kanał nie został jeszcze uruchomiony – spółka ma na to czas mniej więcej do połowy 2016 roku.

Agora jest ponadto m.in. nadawcą stacji radiowych (Radio Tok FM, Radio Złote Przeboje, Radio Pogoda, Rock Radio) i wydawcą gazet (dzienników „Gazeta Wyborcza”, „Metrocafe.pl”, czasopism „Wysokie Obcasy Extra”, „Magnolia”, „Avanti”, „Logo”, „Świat motocykli” czy „Dziecko”). Do grupy należą także sieć kin Helios, dystrybutor filmów Next Film a także udziały w spółce AMS zajmującej się reklamą zewnętrzną. Agora jest również wydawcą różnych serwisów internetowych.