TELE TECHNIKA

DLA CIEBIE DLA DOMU DLA FIRMY

umowa

nc+

Kara 1,2 mln zł dla ITI Neovision w mocy

Przypomnijmy sprawę, że spółka ITI Neovision, jednostronnie zmieniła umowy z abonentami telewizji n i w ten sposób naruszyła zbiorowe interesy konsumentów. Groziło 11 mln zł kary. UOKiK zakwestionował również sam sposób przekazywania informacji o zmianie umowy oraz za krótki termin na rezygnację z przejścia na nc+. Sprawa się ciągnęła aż do teraz z karą 1,2 mln zł. Sąd oddalił skargę kasacyjną. Kara ustalona przez sądy niższej instancji nie uległa zmianie. 

Kara 1,2 mln zł dla ITI Neovision w mocy
Kara 1,2 mln zł dla ITI Neovision w mocy

Kolejny z wyroków dotyczy decyzji z kwietnia 2013 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że ITI Neovision, jednostronnie zmieniając umowy zawarte z abonentami telewizji „n”, naruszył zbiorowe interesy konsumentów. UOKiK zakwestionował również sam sposób przekazywania informacji o zmianie umowy oraz zbyt krótki termin na złożenie rezygnacji z automatycznego przejścia na ofertę „nc+”.

UOKiK nałożył na spółkę blisko 11 mln zł kary oraz zobowiązał ją do usunięcia skutków zakwestionowanych działań. 
nc+ zobowiązała się do rekompensaty publicznej.

Po wyrokach sądów I i II instancji w maju 2015 r. i listopadzie 2016 r. sankcja nałożona na spółkę wyniosła ponad 1,2 mln zł. (dokładnie 1.231.945 zł)

W lutym 2019 r. Sąd Najwyższy rozpatrzył skargę kasacyjną ITI Neovision.
Sąd musiał rozstrzygnąć, czy do wprowadzenia nowego wzorca w umowie zawartej z konsumentem konieczne jest, aby kontrakt zawierał klauzulę modyfikacyjną. W ustnych motywach uzasadnienia SN stwierdził, że takie postanowienie umowne jest niezbędne. Wskazał też, że treść klauzuli musi wskazywać okoliczności upoważniające przedsiębiorcę do wprowadzenia zmiany oraz jej konieczność.

Sąd oddalił skargę kasacyjną. Kara ustalona przez sądy niższej instancji nie uległa zmianie.

DVB-T/T2

Radio Maryja i EmiTel z umową na kolejne 10 lat

Prowincja Warszawska Zgromadzenia Najświętszego Odkupiciela (Redemptoryści) oraz spółka EmiTel zawarły nową, 10-letnią umowę o świadczenie usług emisji sygnału radiowego programu Radio Maryja w całej Polsce.

Radio Maryja i EmiTel z umową na kolejne 10 lat
Radio Maryja i EmiTel z umową na kolejne 10 lat

Współpraca z Prowincją Redemptorystów oraz Fundacją Lux Veritatis trwa od początku działalności tych podmiotów w obszarze katolickich mediów. Pierwsze emisje Radia Maryja były uruchamiane na początku lat 90. przy pomocy ekspertów EmiTel. Obecna umowa to kontynuacja poprzedniej umowy obowiązującej od 2008 roku.
 

Prowincja Warszawska Zgromadzenia Najświętszego Odkupiciela – nadawca Radia Maryja otrzymała od 23 czerwca br. koncesję na kolejne 10 lat, co daje nam możliwość realizowania wyznaczonej misji, do której zachęcał nas św. Jan Paweł II mówiąc, by nasze radio służyło prawdziwej informacji, przepojonej miłością i opartej na sprawiedliwości, by przyczyniało się do kształtowania ludzkich sumień w duchu nauki Chrystusa. Mamy nadzieję, że infrastruktura i możliwości techniczne, jakimi dysponuje EmiTel S.A., pozwolą nam realizować dzieło apostolskie. Dziękujemy za lata dobrej współpracy, mając nadzieję, że tych kolejnych 10 lat będzie kontynuacją tego, co osiągnęliśmy dotychczas

– powiedział o. Grzegorz Moj z Radia Maryja.

Nowa umowa została zawarta na 10-letni okres obowiązywania nowej koncesji nadawcy. Obejmie swoim zasięgiem emisje z 50 stacji nadawczych EmiTel na terenie całej Polski. Nowa umowa zawiera również możliwość prezentacji treści multimedialnych Radia Maryja na platformie telewizji hybrydowej HbbTV na MUX 8 telewizji naziemnej, którego operatorem jest EmiTel.
 

Jestem niezmiernie rad, że Radio Maryja zaufało nam po raz kolejny i że przez kolejne lata będziemy mogli emitować sygnał dla toruńskiej rozgłośni. Mamy świadomość, jak ważna jest misja społeczna Radia Maryja dla słuchaczy w Polsce, tym bardziej wybór EmiTel jako nadawcy technicznego odczytujemy jako zaufanie dla jakości i efektywności naszych usług

– powiedział Andrzej Kozłowski, prezes EmiTel.

nc+

ADB i nc+ podpisały umowę o współpracy na kolejne lata

Platforma satelitarna nc+ i ADB, światowy ekspert w dziedzinie dostarczania innowacyjnych rozwiązań dla operatorów telewizji cyfrowej, podpisały umowę o przedłużeniu współpracy na utrzymanie i rozwój platform na kolejne lata. Początki współpracy ADB i nc+ sięgają 2006 roku, kiedy to firmy wspólnie uruchomiły pierwszą platformę w technologii HD w Polsce. To była rewolucja w odbiorze telewizji.

ADB i nc+

W następnych latach (jeszcze wtedy) platforma n wdrożyła kolejne rozwiązania ADB, tj. dekoder z dyskiem twardym, usługę VOD, Multi-room, Multi-screen, OTT oraz wiele innowacyjnych funkcjonalności, które z jednej strony ułatwiały widzom korzystanie z telewizyjnej rozrywki, z drugiej zaś zaspokajały potrzeby biznesowe operatora. Rozwiązania te były wielokrotnie doceniane przez ekspertów i nagradzane na międzynarodowych targach branżowych.

ADB i nc+

Do dnia dzisiejszego ADB dostarczyło operatorowi ponad 2 miliony dekoderów wraz z zaawansowanym oprogramowaniem, umożliwiającym bardzo łatwe, szybkie i intuicyjne korzystanie z telewizji oraz swobodny dostęp do ulubionych serwisów w dogodnym dla widza momencie.
 

– Naszym wspólnym celem jest tworzenie innowacyjnych rozwiązań i dostarczenie widzom atrakcyjnej oferty, która wprowadza coraz to lepszą jakość oglądania telewizji. Dzięki dużej wiedzy i bogatemu doświadczeniu, ADB wciąż zaskakuje pionierskimi wdrożeniami, które wyprzedzają trendy, dlatego nasza juz ponad dziesięcioletnia współpraca z nc+ owocuje kolejnymi udanymi projektami i sukcesami obu firm. Wspólnie udaje nam się tworzyć wyjątkowe i zaawansowane produkty, które widzowie oraz specjaliści z branży bardzo doceniają – powiedział Jacek Galik, wiceprezes ds. sprzedaży.

– Dzięki współpracy z ADB od lat dostarczamy klientom platformy nc+ najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, kształtując rynek telewizji cyfrowej w Polsce – powiedział Jarosław Kordalewski, wiceprezes zarządu platformy nc+ ds. technologicznych i IT. – Przedłużenie współpracy o kolejne lata pozwoli na dalsze rozwijanie naszej oferty, na czym najbardziej skorzystają obecni i przyszli klienci – dodaje Jarosław Kordalewski.