DwuPak – tv i telefon od Cyfrowego Polsatu i Plusa za darmo. Startuje nowa oferta specjalna dla klientów Plusa i Cyfrowego Polsatu. DwuPak to oferta telewizji Cyfrowego Polsatu z pakietem od 19,90 zł oraz oferta abonamentu telefonicznego w Plusie z rabatem. Obie te usługi można mieć już za niecałe 40 zł miesięcznie, a w ramach specjalnej promocji można też do końca roku korzystać z nich za darmo.
Oferta DwuPak jest dostępna od 22 maja dla nowych i obecnych klientów Cyfrowego Polsatu i Plusa. Składają się na nią telewizja, jako pierwszy produkt pełnopłatny, oraz abonament telefoniczny, na który przez całą długość umowy jest przyznawany rabat w wysokości 50% lub 10 zł.
Produkty, które można połączyć w DwuPak oraz rabaty:
Telewizja Cyfrowego Polsatu jest pierwszym produktem w zestawie i nie podlega rabatowi. Obecni i nowi klienci Cyfrowego Polsatu mogą ją połączyć w DwuPak w abonamentach od 19,90 zł, natomiast użytkownicy telewizji w wyższych abonamentach mają możliwość łączenia usług i korzystania ze zniżek cenowych w ramach Programów smartDOM oraz smartFIRMA.
Oferta JA+ Abonament od abonamentu 39,99 zł, rabatowana 50% co miesiąc.
Oferta DUET, czyli dwie karty SIM w ramach jednej opłaty miesięcznej, w abonamentach od 44,99 zł, rabatowanych 10 zł co miesiąc.
Oferta JA+ Rodzina, czyli trzy karty SIM w ramach jednej opłaty miesięcznej, w abonamentach od 69,99 zł, rabatowanych 10 zł co miesiąc.
DwuPak – tv i telefon od Cyfrowego Polsatu i Plusa za darmo.
DwuPak w ramach specjalnej dodatkowej promocji można mieć do końca roku całkowicie za darmo, jeśli skorzysta się z oferty telewizji w abonamencie 19,99 zł (Pakiet Rodzinny HD) oraz abonamentu telefonicznego za minimum 39,99 zł w ofercie elastycznej.
DwuPak wspierać będzie kampania reklamowa przygotowana przez Agencję Grey. Spoty powstały według scenariusza Sławomira Klimczuka i Pawła Malkiewicza, a ich reżyserem jest Michał Bulik. Można je zobaczyć w Telewizji Polsat i kanałach tematycznych Polsatu. Zakupu mediów dokonał Dom Mediowy Viseum.
16 marca br. Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat S.A. opublikowała swoje wyniki za 2016 rok. Cyfrowy Polsat zakończył grudzień ub.r. z 16,525 mln RGU (30.09.2016: 16,546 mln), w tym 13,255 mln usług kontraktowych (30.09.2016: 13,018 mln) i 3,27 mln usług przedpłaconych (30.09.2016: 3,528 mln). Liczba RGU dla usług kontraktowych telewizji wyniosła 4,766 mln (30.09.2016: 4,679 mln), a dla usług przedpłaconych telewizji 0,079 mln (30.09.2016: 0,045 mln), co dało łącznie 4,846 mln usług telewizji (30.09.2016: 4,724 mln). Grupa miała na koniec 2016 roku 5,883 mln klientów kontraktowych (30.09.2016: 5,861 mln).
Komunikat prasowy Cyfrowego Polsatu:
Grupa Cyfrowy Polsat opublikowała bardzo dobre wyniki operacyjne i finansowe za 2016 rok. Wśród najważniejszych wydarzeń i osiągnięć ostatnich 12 miesięcy znalazły się: finalizacja transakcji zakupu Grupy Midas i jej skuteczna integracja do struktur Grupy, zwiększenie liczby usług kontraktowych oraz ARPU klientów kontraktowych, wzrost oglądalności kanałów Telewizji Polsat oraz dynamiczny wzrost przychodów z reklamy telewizyjnej, wsparty komercyjnym sukcesem projektu UEFA EURO 2016, utrzymanie wysokich marż, zmniejszenie zadłużenia, poprawa poziomu wolnych przepływów pieniężnych oraz dalszy rozwój Domowego Programu Oszczędnościowego smartDOM, który obecnie w swoim portfolio oferuje aż dziewięć różnych produktów i usług. Przychody Grupy przekroczyły 9,6 mln zł, a wynik EBITDA osiągnął 3,66 mln zł, dzięki czemu marża EBITDA utrzymała się na poziomie 37,9% (w ujęciu pro forma).
Konferencja Cyfrowego Polsatu
Najważniejsze dane operacyjne za IV kwartał i cały 2016 rok
Łączna liczba aktywnych usług generujących przychód (RGU) wzrosła do ponad 16,5 mln, z czego ponad 80% (13,3 mln) to usługi świadczone w modelu kontraktowym.
Skuteczna realizacja strategii programu smartDOM:
– Dynamiczny wzrost liczby klientów multiplay o 285 tys. w ciągu roku do ponad 1,3 mln.
– Już 22% klientów kontraktowych Grupy korzysta z oferty zintegrowanej, co w konsekwencji pozytywnie przekłada się na wskaźnik churn wynoszący 8,3% w IV kwartale.
– Rozwój oferty Domowego Programu Oszczędnościowego o usługi monitoringu domu i ubezpieczeniowe, urządzenia AGD, a ostatnio także sprzedaż gazu i uruchomienie nowej kampanii promującej 9 produktów i usług smartDOM.
Stabilna baza 5,9 mln klientów kontraktowych, posiadających średnio 2,25 usługi. Średni przychód od tych klientów wzrósł do 88,7 zł w całym roku i do 90,7 zł w IV kwartale.
Rekordowy przyrost ilości usług kontraktowych o 640 tys. r/r, w tym RGU telefonii komórkowej o 214 tys. r/r, co wynika z korzystnego wpływu strategii multiplay, wspieranej w ostatnich miesiącach zintensyfikowaną migracją klientów z segmentu prepaid.
Baza usług Internetu mobilnego w modelu kontraktowym zwiększyła się o 163 tys. r/r do prawie 1,8 mln. Łączna liczba aktywnych usług dostępu do Internetu wynosiła blisko 2 mln.
Dzięki zarówno dobrej sprzedaży podstawowych pakietów, jak i usług dodatkowych (Multiroom i płatne usługi OTT), łączna liczba kontraktowych usług płatnej telewizji wzrosła rok do roku aż o 263 tys., osiągając łączną liczbę blisko 4,8 mln.
Statystyki segmentu prepaid pozostawały pod wpływem działań wynikających z ustawy antyterrorystycznej, obligującej do rejestracji kart SIM:
– W związku z ustawowym obowiązkiem rejestracji kart SIM, w segmencie prepaid telefonii komórkowej nastąpiła zintensyfikowana migracja klientów do usług kontraktowych, połączona ze skokowym spadkiem sprzedaży nowych kart SIM na całym rynku prepaid.
– Promując przejrzystość standardów raportowania, Grupa Cyfrowy Polsat zdecydowała się całkowicie wykluczyć niezarejestrowane karty SIM ze swoich raportowanych statystyk z początkiem lutego 2017 roku, by w pełni odzwierciedlić efekty obowiązkowej rejestracji kart prepaid już w wynikach za I kwartał 2017 r. W efekcie tego na początku lutego i marca 2017 r. Grupa posiadała odpowiednio ponad 2,7 mln i ponad 2,8 mln zarejestrowanych kart SIM prepaid liczonych według dotychczas stosowanej 90-dniowej definicji użyciowej (liczba ta nie zawiera RGU płatnej telewizji).
– ARPU segmentu prepaid wzrosło w IV kwartale o 3,8% r/r i wynosiło 19,2 zł.
Kanały Grupy Telewizji Polsat pozostawały niezmiennie liderem rynku oglądalności w grupie komercyjnej zarówno w IV kwartale, jak i całym roku – z wynikami odpowiednio: 25,1% (13,5% kanału głównego oraz 11,6% kanałów tematycznych) i 24,9% (13,2% kanału głównego oraz 11,6 % kanałów tematycznych).
Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrosły w IV kwartale o 7,1% (przy rynku reklamy TV rosnącym w tempie 2% r/r) i wyniosły 336 mln zł, dzięki czemu udział Grupy w rynku reklamy TV zwiększył się do 27,2%. W 2016 roku Grupa odnotowała wzrost przychodów reklamowych o 5,6% do 1,093 mln zł. W tym czasie rynek reklamy TV wzrósł o 1,3% r/r, co przełożyło się na to, że udział Grupy Polsat w rynku reklamy wzrósł do 26,9%.
Średnia miesięczna liczba użytkowników największej polskiej telewizji internetowej IPLA wynosiła ok. 3,8 mln w całym roku, a w czwartym kwartale ur. – blisko 4 mln.
Bardzo dobre wyniki finansowe pro forma Grupy (konsolidacja wyników Grupy Midas w pełnym roku):
– przychody: 9,650 mld zł,
– EBITDA: 3,660 mln zł,
– marża EBITDA: 37,9%,
– wolne przepływy pieniężne po spłacie odsetek od kredytów i obligacji wzrosły do poziomu 1,557 mld zł w okresie 12-miesięcznym, co daje możliwość prowadzenia bieżącej działalności spółki przy jednoczesnym obniżaniu zadłużenia,
– dług netto/EBITDA zgodny z definicją SFA (tzn. z wyłączeniem długu, który nie jest obsługiwany gotówkowo) wyniósł 2,83x, a z uwzględnieniem zadłużenia Grupy Litenite – 3,06x.
Baza usług Cyfrowego Polsatu w 2016 roku
W wyniku nabycia i konsolidacji od 29 lutego 2016 r. wyników Grupy Midas (obecnie Grupa Aero2), w celu lepszego zobrazowania działalności biznesowej Grupy Polsat, do poziomu zysku operacyjnego (EBIT) w komunikacie prezentujemy porównanie raportowanych wyników Grupy w IV kwartale 2016 r. z wynikami pro forma za IV kwartał 2015 r.
– W 2016 roku, podobnie jak w latach ubiegłych, konsekwentnie i z sukcesem realizowaliśmy założoną strategię oraz skutecznie odpowiadaliśmy na wyzwania stawiane przez klientów i rynek. Osiągnęliśmy kluczowe cele zaplanowane na 2016 rok, a wśród nich należy wymienić finalizację transakcji zakupu Grupy Midas, zakończony proces refinansowania zadłużenia naszej Grupy, istotny wzrost liczby świadczonych usług, m.in. dzięki regularnemu rozwojowi programu smartDOM, oraz komercyjny sukces projektu UEFA EURO 2016, który wpłynął pozytywnie zarówno na wyniki oglądalności, jak i przychody reklamowe Telewizji Polsat – mówi Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o. – Bardzo dobre wyniki finansowe zarówno całej Grupy, jak i poszczególnych segmentów, potwierdzają skuteczność naszych działań, które planujemy równie efektywnie kontynuować w tym roku.
Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.
Segment usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych
IV kwartał
2016
2015
Zmiana %
Łączna liczba RGU (kontraktowe+przedpłacone)
16.524.936
16.469.969
0,3%
USŁUGI KONTRAKTOWE
Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym:
13.254.598
12.614.703
5,1%
Płatna telewizja, w tym:
4.766.429
4.503.320
5,8%
Multiroom
1.021.720
936.307
9,1%
Telefonia komórkowa
6.730.427
6.516.643
3,3%
Internet
1.757.742
1.594.740
10,2%
Liczba klientów kontraktowych
5.882.804
5.916.103
-0,6 %
ARPU na klienta [PLN]
90,7
88,3
2,7 %
Churn na klienta
8,3%
10,0%
-1,7 p.p.
Wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta
2,25
2,13
5,6%
USŁUGI PRZEDPŁACONE
Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym:
3.270.338
3.854.993
-15,2%
Płatna telewizja
79.306
31.972
148,0%
Telefonia komórkowa
2.972.443
3.591.736
-17,2%
Internet
218.589
231.285
-5,5%
ARPU na RGU prepaid [PLN]
19,2
18,5
3,8%
– 2016 rok upłynął nam na konsekwentnym umacnianiu posiadanej, silnej pozycji na poszczególnych rynkach – telefonii komórkowej, płatnej telewizji i wideo online – oraz w obszarze usług multiplay. Podkreślenia wymaga wzrost liczby świadczonych usług kontraktowych aż o 640 tys., ponad 1,3 miliona klientów programu smartDOM oraz istotny spadek churn i konsekwentny wzrost średniego przychodu od klienta kontraktowego. Wskaźniki te świadczą o wzroście zadowolenia naszych klientów z usług, które im dostarczamy, co było i pozostaje dla nas priorytetem – podsumowuje Tobias Solorz. – Naszym celem na ten rok pozostaje dalszy wzrost bazy usług, nasycenia bazy klientów usługami zintegrowanymi oraz średniego przychodu od klienta.
– Wraz z realizacją celów biznesowych Grupy w 2016 roku osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki finansowe segmentu usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych. Zarówno w czwartym kwartale, jak i całym 2016 roku utrzymaliśmy na stabilnym poziomie przychody, jak zawsze mamy pod kontrolą koszty i wypracowaliśmy wysokie marże EBITDA – komentuje Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o., Telewizja Polsat Sp. z o.o.
Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o., Telewizja Polsat Sp. z o.o. Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.
Wyniki finansowe pro forma segmentu usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych
mln PLN
IV kwartał 2016
zmiana r/r
2016
pro forma
zmiana r/r
Przychody ze sprzedaży
2,178
1%
8,396
1%
Koszty operacyjne(1)
1,427
2%
5,309
4%
EBITDA
749
-2%
3,096
-4%
Marża EBITDA
34,4%
-0,8 p.p.
36,9%
-2,1 p.p.
Pro forma: Cyfrowy Polsat, Metelem, Aero 2 (wcześniej Midas), skonsolidowane sprawozdania finansowe i analizy własne
* Koszty nie uwzględniają amortyzacji, utraty wartości i likwidacji
Segment nadawania i produkcji telewizyjnej
– Zarówno w IV kwartale, jak i w całym 2016 roku kanał główny, kanały tematyczne, jak i cała Grupa Telewizji Polsat były liderami oglądalności w swoich kategoriach w grupie komercyjnej. Nasze przychody reklamowe po raz kolejny rosły ze znacznie szybciej niż cały rynek reklamy TV – o 7,1% w IV kwartale i 5,6% w całym 2016 roku – mówi Maciej Stec, Członek Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Telewizja Polsat Sp. z o.o. – Do tak dobrych wyników przyczynił się także zrealizowany z sukcesem w okresie letnim unikalny i kompleksowy projekt UEFA EURO 2016. Emisję meczów na antenie otwartej połączyliśmy z dedykowanymi temu wydarzeniu kanałami Polsat Sport 2 i Polsat Sport 3, w których można było obejrzeć wszystkie 51 meczów, na żywo i w jakości HD.
Maciej Stec, Członek Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Telewizja Polsat Sp. z o.o.
IV kwartał
2016
2015
Zmiana p.p./%
2016
2015
Zmiana p.p./%
Udział w oglądalności1, w tym:
25,1%
24,8%
0,3 p.p.
24,9%
24,6%
0,3 p.p.
POLSAT (kanał główny)
13,5%
13,2%
0,3 p.p.
13,2%
13,2%
0,0 p.p.
Kanały tematyczne
11,6%
11,6%
0,0 p.p.
11,6%
11,4%
0,2 p.p.
Przychody z reklamy i sponsoringu2
(mln PLN)
336
313
7,1%
1,093
1,035
5,6%
Udział w rynku reklamy3
27,2%
25,9%
1,3 p.p.
26,9%
25,8%
1,1 p.p.
Wydatki na reklamę telewizyjną na rynku4
(mln PLN)
1,236
1,212
2%
4,068
4,014
1,3%
1 NAM, udział w oglądalności w grupie wszyscy 16-49 lat, cała doba;
2 Przychody z reklamy i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat wg definicji SMG Poland;
3 Szacunki własne na podstawie danych SMG Poland (dawniej SMG Starlink);
4 SMG Poland, reklama spotowa i sponsoring;
Wyniki finansowe segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej
mln PLN
IV kwartał 2016
zmiana r/r
2016
zmiana r/r
Przychody ze sprzedaży
414
7%
1,484
14%
Koszty operacyjne(1)
258
-1%
920
8%
EBITDA
154
23%
563
27%
Marża EBITDA
37,1%
4,8 p.p.
38,0%
3,7 p.p.
* Koszty nie uwzględniają amortyzacji, utraty wartości i likwidacji
– Zrównoważona polityka programowa oraz konsekwentna kontrola kosztów miały odzwierciedlenie w istotnym wzroście zarówno przychodów, jak i EBITDA segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej w 2016 roku. Na tak dobre wyniki miał też wpływ duży sukces sprzedażowy, operacyjny i finansowy projektu UEFA EURO 2016 – komentuje Katarzyna Ostap-Tomann.
Konferencja Cyfrowego Polsatu
Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat
Wyniki finansowe pro forma Grupy Cyfrowy Polsat za IV kwartał i cały 2016 r.
mln PLN
IV kwartał 2016
zmiana r/r
2016
pro forma
zmiana r/r
Przychody
2,535
1,5%
9,650
2,5%
Koszty*
1,628
1,3%
5,999
4%
EBITDA
902,3
1,9%
3,660
-0,5%
Marża EBITDA
35,6%
0,2 p.p.
37,9%
-1,1 p.p.
Pro forma: Cyfrowy Polsat, Telewizja Polsat, Metelem, Midas, skonsolidowane sprawozdania finansowe i analizy własne
* Koszty nie uwzględniają amortyzacji, utraty wartości i likwidacji
– To kolejny rok, kiedy osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki finansowe całej Grupy. Stabilne przychody oraz kontrola kosztów operacyjnych skutkowały stabilizacją wyniku EBITDA oraz jego silną marżą. W ubiegłym roku konsekwentnie zmniejszaliśmy zadłużenie, co pozostaje także naszym priorytetem na ten rok. Cały czas silną pozycję w naszej Grupie stanowią stabilne i wysokie wolne przepływy pieniężne, które nie tylko pozwalają nam realizować cele biznesowe, ale także planowo zmniejszać zadłużenie naszej Grupy – podsumowuje Katarzyna Ostap-Tomann.
Najważniejsze wydarzenia biznesowe w 2016 roku
W grudniu Cyfrowy Polsat wprowadził aktualizację na dekoder EVOBOX PVR, dzięki której użytkownicy zyskali dwie nowe funkcje – radio internetowe z ofertą kilkuset stacji oraz możliwość włączenia podglądu dla aktualnie oglądanego programu i jednoczesnego przełączenia się na dowolny kanał z listy.
W listopadzie Plus wprowadził nową usługę Bezpieczny Dom i Bezpieczna Firma pozwalającą na zdalny monitoring domu i firmy pod nieobecność właścicieli, poprzez aplikację mobilną instalowaną na smartfonach i tabletach oraz serwis WWW na komputerach.
W październiku, podczas uroczystej gali SAT Kurier Awards 2016, Cyfrowy Polsat został wyróżniony dwoma statuetkami w kategorii: „Najlepszy dekoder dedykowany” dla EVOBOX PVR oraz „Najlepsza usługa” dla telewizji internetowej IPLA. Nowoczesne i multimedialne oprogramowanie dekodera EVOBOX PVR zostało także nagrodzone podczas międzynarodowych targów IBC w kategoriach: „Najlepsza interaktywna Aplikacja lub Technologia” na CSI Awards oraz zostało uznane za innowacyjny produkt na IBC Best of Show Awards.
1 września do oferty kompleksowych usług smartDOM została wprowadzona nowa kategoria urządzeń – sprzęt AGD.
23 sierpnia Grupa Cyfrowy Polsat wprowadziła najnowszy standard mobilnego Internetu – Internet LTE Plus Advanced, dający możliwość pobierania danych z prędkością nawet do 300 Mb/s.
17 sierpnia Grupa Cyfrowy Polsat we współpracy z Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń ERGO Hestia wprowadziła nową propozycję dla swoich klientów – „JA+ Ubezpieczenia”.
W sierpniu telewizja internetowa IPLA poszerzyła swoją ofertę o 31 nowych kanałów tv online.
W lipcu Grupa Cyfrowy Polsat we współpracy z firmą Huawei rozpoczęła projekt wdrożenia nowego, wspólnego dla Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu środowiska informatycznego.
Od 10 czerwca do 10 lipca w ofercie Cyfrowego Polsatu można było oglądać Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2016 – wszystkie 51 spotkań, na żywo i w jakości HD, można było zobaczyć na dwóch kanałach w całości poświęconych EURO 2016 – Polsat Sport 2 i Polsat Sport 3. Przekaz na żywo udostępniała także telewizja internetowa IPLA.
11 maja Cyfrowy Polsat uruchomił Cyfrową Strefę Twórców – miejsce, za pośrednictwem którego twórcy w prosty sposób mogą zgłaszać swoje pomysły, idee czy ciekawe scenariusze produkcji filmowych.
26 kwietnia dekoder EVOBOX PVR został wyróżniony Złotym Medalem MTP, a 28 kwietnia Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat została uhonorowana statuetką Orła „Rzeczypospolitej” w kategorii Najlepsza firma infrastruktury, handlu i usług niefinansowych.
15 marca Cyfrowy Polsat uruchomił nową ofertę Cyfrowy Polsat GO poszerzającą pakiet satelitarny o dostęp online do wybranych treści na żądanie i kanałów linearnych zgodnie z wybranym przez abonenta pakietem telewizyjnym oraz dodatkowych bezpłatnych i płatnych treści VOD.
14 marca oferta TV Mobilnej Cyfrowego Polsatu, dostępna w ramach DVB-T, została poszerzona o 4 nowe kanały tematyczne – Polsat Café, Polsat Play, Comedy Central Family i TVN Style.
12 marca telewizja internetowa IPLA, w ramach uznania za produkty i usługi najwyższej jakości skierowane do segmentu rodzinnego, w szczególności do dzieci, została nagrodzona Znakiem Jakości KidZone.
26 lutego Polkomtel ogłosił budowę pierwszej w Polsce komercyjnej sieci LTE-Advanced z prędkością Internetu do 300 Mb/s.
W lutym Grupa Cyfrowy Polsat za pośrednictwem spółki Polkomtel kupiła spółkę Litenite kontrolującą 66% akcji w Grupie Midas.
Pod koniec stycznia zakończony został proces refinansowania dotychczasowego zadłużenia Grupy, skutkujący korzystniejszymi warunkami finansowymi oraz większą elastycznością w zakresie bieżącej działalności operacyjnej i inwestycyjnej Grupy.
Według raportu będącego wynikiem zleconego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej badania jakości usług telefonii mobilnej w kategorii transmisji danych najszybszym był Internet Plusa. Średnia prędkość pobierania danych w sieci Plus wyniosła 25,19 Mb/s, to aż dwa razy szybciej niż w Play i o 25% lepiej niż w T-Mobile i Orange.
W drugiej połowie stycznia telewizja internetowa IPLA udostępniała przekaz na żywo meczów XII Mistrzostw Europy w piłce ręcznej mężczyzn Polska 2016. Abonenci Cyfrowego Polsatu i klienci sieci Plus mogli oglądać rozgrywki bez dodatkowych opłat.
15 stycznia 2016 r. w ofercie Cyfrowego Polsatu pojawił się EVOBOX PVR – najnowocześniejszy i najbardziej zaawansowany dekoder satelitarny dostępny w ofertach operatorów. Dekoder ten powstał w należącej do Grupy Polsat fabryce w Mielcu.
Aktualizacja:
Podczas konferencji padło zapytanie o wypłatę dywidendy za 2016 rok. Zarząd spółki ma podjąć decyzję w tej sprawie do końca czerwca br.
Cyfrowy Polsat poinformował, że ma 700-800 tys. abonentów najtańszego pakietu telewizyjnego.
Co się dzieje z tą telewizją? Ostatnio przeczytałem materiał p. Daniela na temat nowych usług oferowanych przez platformy satelitarne. Pan Daniel Gadomski z satkurier.pl zauważa nowy trendy jakimi są nowe sposoby osiągania dochodów przez platformy tv ze sprzedaży ubezpieczeń, sprzętu rtv czy energii elektrycznej. Po przeczytaniu tego materiału, nasunęły mi się pewne stwierdzenia, którymi chce się z Wami podzielić.
Zastanawia mnie czy platformy muszą uciekać się do sprzedaży usług w żaden sposób nie spokrewnionych z głównym kierunkiem przedsiębiorstwa. A może są to działania w trosce o komfort abonentów ? Tak czy inaczej, przyjrzyjmy się operatorom telewizyjnym oraz producentom kanałów.
Fala programów o charakterze ezoterycznym oraz quizowym.
Jedno jest pewne – producenci kanałów telewizyjnych w wyjątkowy sposób zaniedbują swoje produkty. Odbija się to niestety na stosunku telewidza do poszczególnych kanałów.
Pracując w tej branży, mając codziennie kontakt z klientem końcowym produktu nazywanego dumnie kanałem telewizyjnym coraz częściej słyszę opinię o tym że nic ciekawego nie ma w tv. Zastanawiałem się nawet kiedyś czy to nie jest efekt „przejedzenia”, czy mając często do wyboru ponad 100 kanałów telewizyjnych nie odczuwamy przesytu? Jednak po głębszym zastanowieniu stwierdzam że nie chodzi jedynie o ten efekt.
Najczęstsze zarzuty stawiane ofertom programowym kanałów oferowanych w platformach kablowych i satelitarnych oraz telewizji naziemnej to:
Odgrzewane kotlety czyli wielokrotne powtórki programów i filmów.
Programy w przerwie reklamowej czyli duża dawka reklam i długie bloki reklamowe w trakcie filmów.
Migracja programów między kanałami czyli te same filmy na różnych kanałach (najczęściej w ramach jednego właściciela kilku stacji)
Niska zawartość merytoryczna, tutaj mnóstwo programów o niskiej atrakcyjności.
Stronniczość wiadomości czyli nieobiektywne przedstawianie treści wiadomości, manipulacje mające na celu wywarcie na widzach oczekiwanych odczuć (dotyczy programów i kanałów informacyjnych).
Przykład manipulacji kanału informacyjnego. źródło: facebook
Jeszcze jedno, tym razem mowa o kanałach TVN i TVN7 oraz nocnych programach „Klub Magi”. Jaki sens w emisji programu w tym samym czasie na dwóch kanałach dostępnych nawet w NTC ?
Chyba nie chodzi o komfort i ciekawą ofertę dla telewidzów oglądających te kanały.
Klub Magi 1
Klub Magi 2
Klub Magi 3
Nie krytykuję osób korzystających z usług prowadzących programy.
Nie krytykuję naszej naiwności i chęci wygrania w konkursie w którym główne pytanie brzmi: Jak na imię miał Adam Mickiewicz? A – Adam B – Kamil C – Stanisław
W dzisiejszej dobie dostępu do internetu, łatwego dostępu do filmów, muzyki, informacji przez internet, w dobie migracji telewidzów z telewizji do internetu – stawiam pytanie.
Czy stać nasze stacje na podcinanie gałęzi na której siedzą?
Czy za parę lat nie zauważą że oprócz sprzedaży ubezpieczeń, energii elektrycznej, pralek itd nie mają nic innego do zaoferowania.
W dobie internetu, telewizji naziemnej klient decydujący się na opcję płatną oczekuje nie tylko dobrej jakości obrazu (HD), ale również wartościowych treści bez reklam i ciągłych powtórek.
Play wprowadza do swojej oferty nową usługę telewizji Play Now.
Operator udostępnia swoim klientom w cenie abonamentu Tidal – legalny streaming muzyki oraz telewizję.
Od piątku, 19 sierpnia br. nowi klienci Play oraz przedłużający umowę mogą, dzięki nowej usłudze, oglądać kilkadziesiąt kanałów telewizyjnych na smartfonie, tablecie, komputerze lub na telewizorze – przy użyciu Google Chromecast, nie martwiąc się o transfer danych – korzystanie z Play Now nie pomniejsza pakietu danych w abonamencie i nie generuje dodatkowych kosztów.
W zależności od posiadanej oferty klienci mają dostęp do jednego z dwóch pakietów:
Pakiet Mini, dla abonamentu Formuła S, oferuje kanały:
History
BBC Lifestyle
MTV Music
Stars TV
VH1 Classic
The QYOU
Fokus TV
Polsat VIASAT HISTORY HD
Pakiet Podstawowy, dla klientów Formuły M i L, to kanały z pakietu Mini rozszerzony jest o kanały:
TNT HD
CNN
Nickleodeon HD
Paramout Channel
Play przygotował trzy dodatkowe tematyczne pakiety kanałów:
pakiet Kids za 10 zł/mies. z najpopularniejszymi programami dla młodszych i starszych dzieci – Nickelodeon, Nick Jr, Cbeebies, Da Vinci Learning, Polsat Jim Jam, Cartoon Network, Boomerang, Duck TV;
pakiet Extra za 20 zł/mies. z serialami, filmami, dokumentami oraz programami lifestylowymi – AMC, Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Polsat Food Network, Romance TV, AXN, H2, Lifetime, Motowizja, BBC HD, BBC Brit, BBC Earth, BBC World News, Comedy Central, Extreme Sports Channel;
pakiet Fun za 5 zł/mies. dla fanów muzyki – Eska TV, Hip Hop TV, Clubbing TV, VH1, Ginx eSports TV, MTV Polska, MTV Rocks, MTV Live HD, MTV Dance, MTV Hits.
W ramach promocji pierwszy miesiąc jest bezpłatny.
Istnieje możliwość wyłączenia pakietów w dowolnym momencie.
Z usługi można korzystać na smartfonach i tabletach z systemem Android oraz iOS oraz poprzez przeglądarki internetowe na komputerach na dedykowanej stronie playnow.pl.
Z Play Now można korzystać również na telewizorze lub projektorze dzięki kompaktowemu urządzeniu Google Chromecast.
Teraz w promocji możliwość zakupu za dodatkowe 10 zł miesięcznie.
Klienci z usługą Play Now mają dostęp do dwóch hitów filmowych na VOD w prezencie każdego miesiąca.
Są to najnowsze produkcje tuż po premierze w kinie.
Każdy z filmów będzie dostępny w sekcji Play Kino w aplikacji i na playnow.pl przez 4 tygodnie lub do wyczerpania limitu promocyjnych filmów VOD.
W co drugi czwartek miesiąca Play będzie zapraszał na premierę – pierwszy film już 1 września.
We wrześniu w Play Kino będzie można zobaczyć „Nice Guys: Równi Goście” oraz „Londyn w Ogniu”.
Biblioteka VOD w Play będzie stopniowo rozbudowywana.
Przypomnijmy, że Play ruszył z testami swojej usługi telewizyjnej już pod koniec czerwca br.
Więcej informacji można znaleźć na stronie blogplay.pl
Spółka P4, operator sieci Play, ruszyła z testami konsumenckimi usługi Play TV. Testy usługi mobilnej telewizji potrwają od 28 czerwca br. do 7 sierpnia br. Wziąć w nich udział mogą abonenci postpaid (z wyłączeniem niektórych starych taryf) w sieci Play, którzy mają smartfon lub tablet z systemem operacyjnym Android. Aby zgłosić się do testów użytkownicy muszą wysłać ze swojego telefonu SMS o treści „Tak” pod bezpłatny numer 650 i następnie pobrać testową aplikację z otrzymanego linku w Google Play.
W ramach testu można zgłaszać P4 uwagi i spostrzeżenia dotyczące działania usługi, a w szczególności: dotyczące technicznych możliwości korzystania z usługi w zasięgu sieci Play oraz w zasięgu innych publicznych sieci; dotyczące poprawności działania aplikacji i/lub serwisu; oceny jakości usługi. Zgłoszenia te można dokonywać z poziomu aplikacji lub serwisu poprzez funkcję „Zgłoś błąd”.
Pakiet podstawowy jest automatycznie aktywowany każdemu użytkownikowi w momencie zakwalifikowania się do udziału w teście. P4 zastrzega sobie możliwość przeprowadzenia z wybranymi użytkownikami wywiadów na temat korzystania z usługi w celu pozyskania szczegółowych opinii. W ramach testu, użytkownik może dokonywać aktywacji pakietów i usług dodatkowych dostępnych w aplikacji i serwisie. Korzystanie z pakietów i usług dodatkowych jest bezpłatne. Po zakończeniu testu pakiety i usługi dodatkowe zostaną wyłączone.
Ruszyły bezpłatne testy konsumenckie Play TV. Na zdjęciu aktorka Barbara Kurdej-Szatan w kampanii reklamowej sieci Play, foto: P4
Korzystanie z usługi jest możliwe przy spełnieniu poniższych minimalnych wymagań technicznych – posiadanie
urządzenia mobilnego z systemem operacyjnym – Google Android od wersji 4.3 lub wyższej; i/lub korzystanie z serwisu na komputerze z systemem operacyjnym: a) Windows 7 lub nowszym, z jedną z przeglądarek internetowych: Internet Explorer 11 lub nowsza, Microsoft Edge 25 lub nowsza, Mozilla Firefox 41 lub nowsza, Chrome 42 lub nowsza; b) Mac OS X 10.9.5 lub nowszym, z jedną z przeglądarek internetowych: Safari 8.0 lub nowsza, Mozilla Firefox 41 lub nowsza, Chrome 42 lub nowsza.
Testy Play TV są bezpłatne, nie pobierają też danych z pakietu (w sieci Play). Operator pracuje nad aplikacją na urządzenia z systemem iOS i ma ją wkrótce udostępnić.
Czym jest Play TV? To dostęp do kilkudziesięciu kanałów telewizyjnych na smartfonie, tablecie lub laptopie. – Play TV to telewizja na twoich zasadach, bo program telewizyjny już cię nie ogranicza – seriale, filmy i programy możesz oglądać wtedy, kiedy masz czas, a nie w porze emisji; możesz cofnąć czas i zacząć oglądać od początku film, który już trwa; możesz nagrać wybraną pozycję „w chmurze” i obejrzeć później na dowolnym urządzeniu – czytamy w opisie.
Z dostępnego wykazu wynika, iż abonenci Play TV zyskają dostęp do takich kanałów jak: Kino Polska, Romance TV HD, AXN HD, AMC, TNT HD, Paramount Channel HD, Comedy Central, BBC HD, Lifetime, Polsat Food Network HD, STARS.TV, Kino Polska Muzyka, Eska TV, Polo TV, MTV Polska, MTV Dance, MTV Hits, MTV Music, MTV Live HD, MTV Rocks, VH1 Polska, VH1 Classic, Ginx eSports TV, Extreme Sports Channel, Motowizja HD, BBC Brit HD, BBC Earth HD, Fokus TV HD, Polsat Viasat History HD, History, H2, Da Vinci Learning, Duck TV, Polsat JimJam, Boomerang, Cartoon Network HD, Nickelodeon, Nickelodeon HD, Nick Jr., Cbeebies i CNN International. – Chcemy zapewnić jak największą liczbę programów, ale na chwilę obecną trwają testy i nie jest to finalna wersja usługi – informuje operator.
Szczegóły i regulamin usługi Play TV dostępne są na stronie internetowej operatora (przejdź na stronę).
Przypomnijmy, iż w lipcu 2013 roku firmy P4 i Next Plus (Astro) przeprowadził testy usługi TV.Play.pl (więcej tutaj). 14 listopada 2013 roku nastąpiło komercyjne uruchomienie usługi telewizji mobilnej dla abonentów sieci komórkowej Play, o nazwie TV.Play.pl (więcej tutaj).
Samsung udostępnił automatyczną obsługę list kanałów Cyfrowego Polsatu w modelach telewizorów na rok 2016. Pozwoli to nabywcom TV korzystającym z modułów CAM Cyfrowego Polsatu w wygodny sposób korzystać z oferty operatora i być na bieżąco z układem kanałów i parametrami technicznymi poszczególnych stacji.