Polacy chcą mniej kanałów w pakietach?

Ciekawych danych dostarcza Projekt Cyfrowizja III, cykliczne badanie agencji MECdotyczące rynku płatnej telewizji.
Okazuje się, że aż 27 proc. Polaków umieściłoby tylko do 5 kanałów telewizyjnych w pakiecie.
20 proc. od 6 do 10 stacji,
17 proc. ponad 30,
14 proc. od 16 do 20,
a 11 proc. od 11 do 15 albo od 21 do 30.
Takie wyniki jednoznacznie pokazują, że pakiety platform cyfrowych są przepełnione, a bardziej niż ilość cenimy jakość.
Czy operatorzy płatnej telewizji wyciągną wnioski?

Polacy chcą mniej kanałów w pakietach

Gdybyśmy sami decydowali o tym, za które kanały chcemy płacić to najczęściej wybieralibyśmy

  • Discovery Channel (42 proc.),
  • HBO (41 proc.),
  • National Geographic Channel (32 proc.),
  • CANAL+ (29 proc.),
  • CANAL+ Sport (18 proc.),
  • Eurosport (17 proc.),
  • TVN24 (17 proc.),
  • Polsat Sport (17 proc.),
  • Ale Kino+ (16 proc.)
  • i AXN(14 proc.).

Badanie pokazuje, że mamy dość nieustannych powtórek na kanałach tematycznych.
Zagraniczny, czy polski koncern telewizyjny już nie nabierze nas uruchomieniem dodatkowej stacji, która puszcza w kółko pozycje milion razy już wyświetlone przez „stację matkę”.
Jednocześnie gubimy się w gąszczu kanałów, często ułożonych zupełnie nielogicznie na liście programowej dekodera.

Wydaje się, że platformy cyfrowe i sieci kablowe powinny pójść w ślady Google.
Stworzyć możliwość analizowania propozycji programowych interesujących konkretnego abonenta i proponowania mu analogicznych albo innych sezonów ulubionych produkcji.
Można byłoby to uzupełnić czymś w rodzaju Replay TV, czy Catch Up TV, którą reklamuje właśnie UPC Polska.
Największy operator kablowy pozwala klientom na oglądanie propozycji poszczególnych kanałów tydzień od emisji.
Bez konieczności zaprogramowania nagrania.

 

Polacy chcą mniej kanałów w pakietach?
 

U części posiadaczy płatnej telewizji występuje też najwyraźniej nostalgia za pakietami tematycznymi, zbliżonymi do tych oferowanych blisko dekadę temu przez platformę cyfrową n.
Abonent mógł sobie wybrać dwie kategorie tematyczne z kilku i na przykład osoba nieinteresująca się sportem nie musiała płacić za kanały sportowe.
Rynek poszedł jednak w odwrotnym kierunku i operatorzy płatnej telewizji chcą, żebyśmy płacili nawet za nieinteresujące nas treści.
To może się zmienić, bo coraz więcej ludzi nie widzi potrzeby wykupowania płatnej telewizji, skoro mają bezpłatną naziemną i internet.
History Channel uruchamia na przykład aplikację na żądanie z myślą o odbiorcach DVB-T.

Prawdopodobnie dojdzie do tego jeszcze kilka czynników skłaniających klientów płatnej telewizji do rezygnacji.
Na przykład ustawa o przekazywaniu danych abonentów Poczcie Polskiej, która ma weryfikować, czy płacą oni abonament radiowo-telewizyjny.
Podczas Ogólnopolskiej Konferencji Operatorów Komunikacji Elektronicznej PIKE w Sopocie stanowczo protestował przeciwko temu Zygmunt Solorz-Żak, przewodniczący rady nadzorczej Telewizji Polsat.

PIKE wydała we wtorek też oświadczenie, w którym sprzeciwiła się projektowi Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.- Wspieramy ideę mediów publicznych i popieramy finansowanie ich działalności.
Sprzeciwiamy się natomiast stanowczo projektowi ustawy, który godzi w prawo naszych widzów do ochrony ich danych osobowych.
Państwo dysponuje wszystkimi koniecznymi narzędziami i rejestrami, które umożliwiają realizację obowiązku powszechnej opłaty abonentowej bez dyskryminacji i naruszania praw naszych klientów – napisała.Rządząca partia pozostaje jednak nieugięta i już w środę przepisami może zająć się rząd.
Może to oznaczać spore kłopoty platform cyfrowych, które jeśli przepisy wejdą w życie, będą musiały postępować ze swoimi klientami znacznie delikatniej niż obecnie.
Być może wtedy zgodzą się na większą elastyczność w układaniu pakietów i dadzą abonentom możliwość wyboru ulubionych kanałów.

Źródło:

satkurier.pl

Największy i najstarszy serwis poświęcony telewizji cyfrowej, przygotowywany przez wydawcę miesięcznika SAT Kurier. Bieżące wydarzenia z rynku mediów i nowych technologii. Portal SATKurier.pl - najnowsze informacje - telewizja, media, platformy, nowe kanały, radio, technologie, transmisje sportowe

Może to Cię również zaiteresować

Dodaj komentarz ...

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.