2 lata na radia cyfrowe w nowych samochodach

Decydenci, nadawcy i producenci samochodów spotkali się na Brussels Motor Show (19-27 stycznia 2019 r.), aby podnieść świadomość na temat nowych przepisów Unii Europejskiej. Zgodnie z tymi regulacjami, za maksymalnie dwa lata wszystkie nowe radioodbiorniki samochodowe mają umożliwiać odbiór naziemnego radia cyfrowego. 

2 lata na radia cyfrowe w nowych samochodach
2 lata na radia cyfrowe w nowych samochodach
Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej (EECC) wszedł w życie 20 grudnia 2018 roku. Państwa członkowskie UE mają dwa lata od tej daty na dokonanie transpozycji tego kodeksu do ustawodawstwa krajowego.

EECC stwierdza, że ​​„każdy radioodbiornik samochodowy zintegrowany w nowym pojeździe dostępnym w sprzedaży lub na wynajem w UE będzie wymagać odbiornika zdolnego do odbioru i odtwarzania usług radiowych dostarczanych przez naziemną cyfrową emisję radiową”. Decyzja jest oparta na paneuropejskim trendzie branżowym, polegającym na odchodzeniu od dotychczasowego standardu FM na rzecz radia cyfrowego.
 

Przemawiając podczas Brussels Motor Show, prezes WorldDAB, Patrick Hannon, powiedział:

W ciągu dwóch lat wszystkie nowe radioodbiorniki samochodowe w UE będą w stanie odbierać naziemne radio cyfrowe. Wymóg ten dotyczy zarówno krajów z rozwiniętym rynkiem DAB+, takich jak Niemcy, Włochy, Belgia i Holandia, jak i tych na wczesnym etapie rozwoju, takich jak Polska, Szwecja i Czechy. Kierowcy w całej Europie będą mogli czerpać korzyści z naziemnego radia cyfrowego – większego wyboru, wyraźniejszego dźwięku i ulepszonych usług transmisji danych. W sytuacjach awaryjnych, kiedy sieci mobilne najprawdopodobniej zostaną przeciążone, kierowcy nadal będą mogli otrzymywać wiarygodne informacje dotyczące bezpieczeństwa.

– To pozytywny ruch dla branży motoryzacyjnej, który będzie napędzał ewolucję radia, zdecydowanie najbardziej popularnej funkcji rozrywkowej w samochodzie. Cenimy korzyści dla klientów oferowane przez radio cyfrowe, takie jak czysty dźwięk, więcej stacji i okładki albumów – powiedział Martin Koch, dyrektor działu rozwoju multimediów w Audi AG. – Od lat Audi oferuje radio cyfrowe we wszystkich modelach i nieustannie pracujemy nad dalszym rozwojem radia. W najnowszych modelach Audi z MMI touch wprowadziliśmy Hybrid Radio, płynnie przełączające się na strumień online, gdy wyjeżdża się z obszaru odbioru danej stacji radiowej. Dla nas DAB+ i Hybrid Radio to idealne rozwiązania, zapewniające doskonałe wrażenia radiowe, gdziekolwiek się jest.

Norwegii krajowe usługi FM zostały wyłączone w 2017 roku, a Szwajcaria planuje przejście na nadawanie cyfrowe w latach 2020-2024. Na tych rynkach odpowiednio 98 proc. i 85 proc. nowych samochodów jest już wyposażonych w DAB+. Natomiast w Wielkiej Brytanii 91 proc. nowych samochodów ma już standard DAB, co oznacza, że ​​rynek ten jest już bliski spełnienia wymagań EECC. Włochywprowadziły przepisy mające na celu zapewnienie, że wszystkie nowe samochody będą wyposażone w odbiornik radiowy do roku 2020. Francja właśnie uchwaliła ustawę o odbiornikach, która wymaga, aby wszystkie nowe radia samochodowe wprowadzone na rynek po 18 miesiącach obejmowały funkcje radiowe DAB+.

Źródło:

satkurier.pl

Największy i najstarszy serwis poświęcony telewizji cyfrowej, przygotowywany przez wydawcę miesięcznika SAT Kurier. Bieżące wydarzenia z rynku mediów i nowych technologii. Portal SATKurier.pl - najnowsze informacje - telewizja, media, platformy, nowe kanały, radio, technologie, transmisje sportowe

You May Also Like

Dodaj komentarz ...

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.