Tylko 1/3 Polaków słyszała o nowych kanałach w MUX 8

Tylko co trzeci polski telewidz słyszał, że oferta naziemnej telewizji wzbogaciła się o cztery nowe kanały – pokazuje Projekt Cyfrowizja III, cykliczne badanie agencji mediowej MEC. Gdyby widzowie mogli wybierać, jaka stacja TVP pojawi się na multipleksie, chcieliby tam mieć TVP Dokument. 

Tylko 1/3 Polaków słyszała o nowych kanałach w MUX 8

33 proc. polskich telewidzów słyszało o nowych kanałach z oferty naziemnej telewizji cyfrowej, ponad połowa Polaków nie wie, że na ósmym multipleksie (MUX 8) zadebiutowały cztery stacje – pokazuje Projekt Cyfrowizja III, zrealizowane pod koniec stycznia badanie agencji MEC. Zbliżone są odsetki telewidzów świadomych dostępu do nowych kanałów telewizyjnych w ich ofercie – 32 proc. twierdzi, że może je oglądać, a 46 proc. nie wie lub nie sprawdzała, czy cztery nowe stacje są w ich pakietach telewizyjnych lub czy są dostępne przez ich dekoder.  

Bez zaskoczenia, to wśród widzów odbierających tylko telewizję naziemną, największy jest odsetek tych, którzy słyszeli o pojawieniu się nowych kanałów naziemnych. Ale wciąż tylko połowa z nich ma świadomość rozbudowy oferty. Wśród abonentów telewizji kablowej zaledwie co czwarty słyszał o nowych stacjach na MUX 8.   

Największą rozpoznawalność wśród debiutujących w ofercie NTC kanałów zbudowała Nowa TV, której markę kojarzy blisko 38 proc. telewidzów odbierających naziemną telewizję. Najmniej osób zna zaś obecnie Zoom TV

Ten ranking kanałów nie jest w pełni spójny z wynikami oglądalności kanałów z MUX 8. Od początku stycznia do 6 lutego to Metro zbudowało najwyższy wynik (0,2 proc. udziału w grupie 4+, źródło: Nielsen), a za nim uplasowały się Nowa TV (0,16), Zoom TV (0,15) i WP (0,08). Inna kolejność w rankingu świadomości marek, może wynikać m.in. z aktywności reklamowej i PR-owej stacji. 

Czas na dokument

W związku z planami uzupełnienia MUX 8 o kanały Telewizji Polskiej, MEC zapytał też telewidzów o oczekiwania wobec tej oferty. 
Większość badanych wolałaby, by nadawca wprowadził na multipleks nowe stacje, a nie wersje HD dotychczasowych. Wybierając zaś z listy konkretnych kanałów (tych naprawdę istniejących bądź takich, których wprowadzenie było w przeszłości rozważane bądź wspominane przez nadawcę), telewidzowie stawiali w pierwszej kolejności na TVP Dokument

Prowadzenie TVP Dokument w rankingu najbardziej pożądanych kanałów potwierdza niedosyt treści dokumentalnych, podróżniczych i podróżniczych w ofercie NTC, obserwowany już w kilku badaniach MEC.

Przypomnijmy, że spośród 28 kanałów naziemnych, tylko Fokus TV ma obecnie tak zdefiniowany profil.  

Badanie Projekt Cyfrowizja III MEC zrealizował pod koniec stycznia 2017 r. na grupie 1 tysiąca polskich telewidzów metodą wywiadów internetowych i telefonicznych. 

TELE TECHNIK

Od lat 90' Instalator RTV-SAT wykonujący prace: projektowe, wyceny inwestycyjne oraz wszelkiego rodzaju prace monterskie RTV-SAT & IT. Obecnie właściciel firmy TELE TECHNIKA oraz serwisu internetowego krupapiotr.pl, ponadto na co dzień instalator RTV-SAT. Udzielający się w różnego rodzaju akcjach społecznych, lokalnych i ogólnokrajowych.

Może to Cię również zaiteresować